Ik ben naar … geweest en het was …

Lion

Support act
7 mrt 2017
800
1.665
Iceage in Ekko

Wauw wat een show! Leadzanger gaf van begin tot eind flinke energie die na verloop van tijd ook oversloeg op het publiek. Hij leek alleen wel erg dronken haha, maar het kan zijn dat dat alleen zo leek.
Was inderdaad heel erg vet. De show werd naar het einde toe alsmaar beter. Ik had overigens niet het gevoel dat hij dronken was, gewoon een heerlijk intense performer. Bizar dat een band als Iceage Ekko niet uitverkocht krijgt.
 
  • Geweldig
Waarderingen: rubenv

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
591
669
Verslagje van 2 dagen King Gizzard and the Lizard Wizard in Hamburg en Amsterdam:

Woensdagochtend om 07:00 sochtends vertrokken richting Hamburg. Na de nodige (toch wel standaard Duitse) “baustellen” gepasseerd te zijn om 14:30 aangekomen bij het hotel. Snel de auto geparkeerd en nog niet ingecheckt aangezien dit pas om 15:00 kon. Met de Lime step op zoek naar de record fair. Helaas stond deze jongen met zijn step en zijn goeie gedrag aan de andere kant van het park. Toen ik aan kwam bij de fair was de rij al zo lang. Heb het wel nog even geprobeerd samen met 2 mensen uit Polen, maar toen we na een kwartier nog geen 5 meter opgeschoten waren eieren voor ons geld gekozen en maar gaan inchecken bij het hotel.

Uiteindelijk om 17:30 weer richting het stadtpark gelopen en toen ik daar om 18:00 aankwam waren mijn sokken al doorweekt van de regen. Show begon uiteindelijk 20 min later waardoor ik bang was dat ze de 3 uur niet vol konden maken (vanwege restricties moet het 22:00 stipt stoppen daar). De setlist was wel onwijs vet. Evil Death Roll, Iron Lung en Hypertension (en eigenlijk het hele metal uur) wel als favorieten. Zoals ik hierboven al zei stond het geluid wel echt te zacht.

Vervolgens donderdagochtend weer terug gereden naar Nederland voor show twee. Allereerst het voorprogramma: Dr. Sure’s Unusual Practice, ik vond de muziek leuk ondanks dat het niet te verstaan was maar die zanger had iets wat ik niet uit kon staan. Kortom, jammer dat Grace Cummings ziek was.

Toen show 2 en wat voor een! Beginnen met Crumbling Castle en the Fourth Colour om vervolgens door te stomen met een half uur lang metal. Daarna kwamen ook nog Rattlesnake en the River voorbij, 2 echte classics, en persoonlijke favoriet Road Train. Dit was echt een fenomenaal geweldige show, ook al ben in als fan wel heel erg biased misschien wel de beste show die ik ooit heb gezien!

Al met al een fantastische 2 dagen gehad waarbij ik zoveel verschillende mensen heb ontmoet, van Litouwen
 
12 nov 2016
670
398
Als Dua Lipa en Billie Eilish nog festivals kunnen spelen, kan Olivia Rodrigo dat ook wel lijkt me. Die gaat volgens mij volgend jaar gewoon een gigantisch overwinningsrondje doen op de majors.

Verder volg ik in grote lijnen de reacties hierboven! Meer dan prima show met een geweldige productie (en camerawerk) zonder dat het inderdaad te bombastisch werd. Goeie band, goeie muziek, prima zang en Olivia heeft genoeg podiumpresence om de hele zaal in te nemen op haar eentje. Kortom: een show waar weinig op aan te merken valt.
Al moet ik wel zeggen dat ik zelf ook weer niet zo lyrisch ben als de pers en 99% van de zaal. Met momenten toch net iets te veel nummers die aanvoelden als 'same same but different ballad' en die ballads werden dan nog eens volledig overstemd door het publiek waardoor de intimiteit een beetje wegviel voor mij. Normaal stoor ik mij totaal niet aan dit soort luid publiek - integendeel - maar gisteren was misschien toch iets té luid. Verder voelde ik die 'je ne sais quoi'-charme eigenlijk niet zo. Happy birthday zingen, een stukje waarin mensen op het scherm komen en Olivia excited doet over hun outfit, constant "verrast" naar iedereen lopen zwaaien,... Rodrigo heeft zich inderdaad de perfecte 'relatable girl next door'-vibe aangemeten maar heel oprecht kwam dat bij mij toch niet over.

Maar goed, dat zijn uiteindelijk maar details die niet wegnemen van de puike prestatie die ze gisteren neerzette. Al bij al dus absoluut geen spijt van mijn ticket. Ze is meer dan klaar voor die festivals en zeker met nog wat extra muziek onder de arm kan haar show in de toekomst uitgroeien naar een van echte topkwaliteit.
Ze komt uit de Disney machine, dus tuurlijk is het een act en niet zo oprecht. Mooi natuurlijk dat jullie een goed concert beleefden. Ik snap haar populariteit heel goed (meisjes willen haar zijn, jongens willen met haar zijn).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.755
2.321
Tja, ik zou een rancuneuze opmerking kunnen maken over waarom je uberhaupt naar een artiest als deze zou gaan, maar uiteindelijk is het wel sneu voor iedereen die niet meer thuis kan komen door deze flauwekul.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.503
5.347
Ik heb vrijkaarten voor de andere show via een zakenrelatie. Maar ik denk toch dat ik het aan me voorbij laat gaan. Ik vind het ook te makkelijk om steeds te roepen dat hier "niets tegen te doen valt".

Dit soort mensen mogen wat mij betreft ook overgeslagen worden. Niet meer boeken die handel. Respectloos dit gewoon
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
921
327
Wat in het artikel ook staat: in de Verenigde Staten komt bijna iedereen met eigen vervoer. Dus ze denken niet aan de vele mensen die in Europa met het openbaar vervoer moeten. Daarnaast gewoon niet nodig om veel later te komen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.503
5.347
Wat in het artikel ook staat: in de Verenigde Staten komt bijna iedereen met eigen vervoer. Dus ze denken niet aan de vele mensen die in Europa met het openbaar vervoer moeten. Daarnaast gewoon niet nodig om veel later te komen.
Dan nog... het is asociaal om mensen zo lang te laten wachten. Dit soort excuses moeten eerlijk gezegd niet gemaakt worden en keihard beboet worden. Dan moet ze maar lekker in de VS te laat komen, mensen laten wachten, mensen moe naar hun werk sturen de volgende dag. Maar niet hier.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.377
1.440
Ik vond Pulp heeeeel fijn. Echt alles gespeeld waar ik op gehoopt had en kon vrijwel de hele setlist wel meezingen, op de laatste encore na. Die had van mij niet gehoeven en snapte ik ook niet echt. Niet verwacht dat ik blijkbaar zoveel nummers zo goed ken. Om ons heen hadden we trouwens veel Britten en dat bracht wel lekkere energie met zich mee.

Voorprogramma 0,5xHot Chip begon ook sterk, maar zakte met de laatste twee nummer helemaal in helaas.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
188
148
Ik vond Pulp ook genieten. Het grootste meezingfestijn van de avond kan zo maar eens niet in de Arena zijn geweest maar een paar meter verderop.

Zoveel sterke (en enorm sophisticated grappige) songs ook en Jarvis Cocker was in topvorm. Stem is vast wel eens beter geweest maar die man is 60 jaar en heeft nog zo ontzettend veel energie en vooral charisma, pfff.

Heerlijk. Volgend jaar de Barn afsluiten.
 
Laatst bewerkt:

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
99
108
Eerste avond Sniester en wat voor een avond. Helaas door fileleed rondom Roffa Alien Chicks gemist. Maar een topavond via Chalk (topset in een beroerde zaal), Left Right Forward naar STONE (nog beter dan verwacht), Aerial Salad (ontiegelijk veel energie en erg goed), Bo Gritz (erg lekker en een strakke set) en als afsluiter Big Special (wat een 'mafkezen' zijn dat en wat zijn ze goed!)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.503
5.347
Hier ook enorm genoten. Ik had onderweg veel vertraging opgelopen al hoewel het rond de Arena zelf wel meeviel. Toen ik P1 uitliep moest ik mij wel wurmen tussen het Toppers publiek. Dan hoop je kaar dat wansmaak niet besmettelijk is. Anyway volgens mij was Alexis Taylor net begonnen toen ik binnen kwam, kon een mooi plekje links vooraan nog krijgen via de zijkanten. Alexis Taylor kon ik eerlijk gezegd weinig mee, heel erg saai.

Toen was het zover, de show waar ik erg naar uitkeek. Ik heb Pulp nooit live mogen zien, een van de weinige grote artiesten die ik echt nog wilde afstrepen. Ik heb hier ook een cd’s en dvd’s van thuis liggen. Dus ik ben vrij bekend met hun werk. Ze begonnen stipt op tijd, wat that Nicki Minaj want zo hoort het. Hoewel de intro een beetje corny was met die teksten, was de opening van de show gelijk heel erg sterk. Vanaf seconde wist Jarvis je aandacht te trekken. Meestal let ik altijd ook wel op de gitaristen, bassisten, drummer etc. Maar bij Pulp werkt Jarvis toch echt als een magneet. Al vrij snel werd Disco 2000 ingezet en het was gelijk feest, inclusief confetti en mensen die de tijd van hun leven hadden. Maar stuk voor volgde er alleen maar goede nummers met een geweldige Jarvis die dit tot de perfectie uitvoerde. Wat een gewelsige performer was hij nog steeds. Vond de violisten ook een toegevoegde waarde (ok behalve toen ze oo hun fluitjes bliezen, maar dat hoorde er ook wel bij).

This Is Hardcore ook. Hoe Jarvis als een heuze Bond villain daar in die stoel zat. Gewoon zo cool op een andere manier, ik wil ook zo cool zijn. Niet mijn favoriet nummer op plaat, maar live kwam dit zo sterk uit de verf. Maar ook met de begeleiding van de violisten dus. Daarna nog een geweldige Do You Remember The First Time en Babies erna. Na de encore vond ik het iets minder, want Underwear blijft een shit song haha, maar Common People maakte het meer dan goed. De tweede Encore misschien niet helemaal nodig meer, maar ach de avond kon voor mij niet meer kapot.

Voor iedereen die twijfelde of Pulp in NL nog headliner kan zijn moet nu wel overtuigd lijken. Want BKS, leuk hoor Paolo Nutini of Disclosure. Die zullen vast 500 kaarten meer verkopen. Maar je bent echt een legendarische avond misgelopen. Top avond dus.
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
99
108
Hier ook enorm genoten. Ik had onderweg veel vertraging opgelopen al hoewel het rond de Arena zelf wel meeviel. Toen ik P1 uitliep moest ik mij wel wurmen tussen het Toppers publiek. Dan hoop je kaar dat wansmaak niet besmettelijk is. Anyway volgens mij was Alexis Taylor net begonnen toen ik binnen kwam, kon een mooi plekje links vooraan nog krijgen via de zijkanten. Alexis Taylor kon ik eerlijk gezegd weinig mee, heel erg saai.

Toen was het zover, de show waar ik erg naar uitkeek. Ik heb Pulp nooit live mogen zien, een van de weinige grote artiesten die ik echt nog wilde afstrepen. Ik heb hier ook een cd’s en dvd’s van thuis liggen. Dus ik ben vrij bekend met hun werk. Ze begonnen stipt op tijd, wat that Nicki Minaj want zo hoort het. Hoewel de intro een beetje corny was met die teksten, was de opening van de show gelijk heel erg sterk. Vanaf seconde wist Jarvis je aandacht te trekken. Meestal let ik altijd ook wel op de gitaristen, bassisten, drummer etc. Maar bij Pulp werkt Jarvis toch echt als een magneet. Al vrij snel werd Disco 2000 ingezet en het was gelijk feest, inclusief confetti en mensen die de tijd van hun leven hadden. Maar stuk voor volgde er alleen maar goede nummers met een geweldige Jarvis die dit tot de perfectie uitvoerde. Wat een gewelsige performer was hij nog steeds. Vond de violisten ook een toegevoegde waarde (ok behalve toen ze oo hun fluitjes bliezen, maar dat hoorde er ook wel bij).

This Is Hardcore ook. Hoe Jarvis als een heuze Bond villain daar in die stoel zat. Gewoon zo cool op een andere manier, ik wil ook zo cool zijn. Niet mijn favoriet nummer op plaat, maar live kwam dit zo sterk uit de verf. Maar ook met de begeleiding van de violisten dus. Daarna nog een geweldige Do You Remember The First Time en Babies erna. Na de encore vond ik het iets minder, want Underwear blijft een shit song haha, maar Common People maakte het meer dan goed. De tweede Encore misschien niet helemaal nodig meer, maar ach de avond kon voor mij niet meer kapot.

Voor iedereen die twijfelde of Pulp in NL nog headliner kan zijn moet nu wel overtuigd lijken. Want BKS, leuk hoor Paolo Nutini of Disclosure. Die zullen vast 500 kaarten meer verkopen. Maar je bent echt een legendarische avond misgelopen. Top avond dus.
"Dan hoop je kaar dat wansmaak niet besmettelijk is." :ROFLMAO: Dat moet haast wel als je ziet hoeveel mensen daar nog steeds naar toe gaan. Of gaan ze voor de gele zwembroek van Dries!
 

The Black

Campingartiest
27 feb 2015
86
77
Wij zijn helaas na Common People vetrokken omdat wij en vele anderen dachten dat de show afgelopen was. Helaas de laatste twee nummers gemist, maar Jezus wat een goede show voor de rest. Eigenlijk klaag ik niet te hard want Common People is eigenlijk DE afsluiter waar je om kunt wensen. Hopelijk komen ze ooit nog (ergens dicht in de buurt) nog terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jos

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
34
76
Ik was gisterenavond bij Lankum in de Tivoli. De keuze om False Lankum integraal te spelen was voor mij fantastisch. 1 van de fijnste platen van 2023 en live was het nog indrukwekkender. Voor mij op een andere manier een verbazingwekkend optreden. 10/10
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.280
4.163
Heel benieuwd naar de ervaringen bij Caligula's Horse in de MG vanavond. @Joslittel. Was er zelf helaas niet wegens een familieverjaardag maar hoorde dat het goed druk was.
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken