Hier ook enorm genoten. Ik had onderweg veel vertraging opgelopen al hoewel het rond de Arena zelf wel meeviel. Toen ik P1 uitliep moest ik mij wel wurmen tussen het Toppers publiek. Dan hoop je kaar dat wansmaak niet besmettelijk is. Anyway volgens mij was Alexis Taylor net begonnen toen ik binnen kwam, kon een mooi plekje links vooraan nog krijgen via de zijkanten. Alexis Taylor kon ik eerlijk gezegd weinig mee, heel erg saai.
Toen was het zover, de show waar ik erg naar uitkeek. Ik heb Pulp nooit live mogen zien, een van de weinige grote artiesten die ik echt nog wilde afstrepen. Ik heb hier ook een cd’s en dvd’s van thuis liggen. Dus ik ben vrij bekend met hun werk. Ze begonnen stipt op tijd, wat that Nicki Minaj want zo hoort het. Hoewel de intro een beetje corny was met die teksten, was de opening van de show gelijk heel erg sterk. Vanaf seconde wist Jarvis je aandacht te trekken. Meestal let ik altijd ook wel op de gitaristen, bassisten, drummer etc. Maar bij Pulp werkt Jarvis toch echt als een magneet. Al vrij snel werd Disco 2000 ingezet en het was gelijk feest, inclusief confetti en mensen die de tijd van hun leven hadden. Maar stuk voor volgde er alleen maar goede nummers met een geweldige Jarvis die dit tot de perfectie uitvoerde. Wat een gewelsige performer was hij nog steeds. Vond de violisten ook een toegevoegde waarde (ok behalve toen ze oo hun fluitjes bliezen, maar dat hoorde er ook wel bij).
This Is Hardcore ook. Hoe Jarvis als een heuze Bond villain daar in die stoel zat. Gewoon zo cool op een andere manier, ik wil ook zo cool zijn. Niet mijn favoriet nummer op plaat, maar live kwam dit zo sterk uit de verf. Maar ook met de begeleiding van de violisten dus. Daarna nog een geweldige Do You Remember The First Time en Babies erna. Na de encore vond ik het iets minder, want Underwear blijft een shit song haha, maar Common People maakte het meer dan goed. De tweede Encore misschien niet helemaal nodig meer, maar ach de avond kon voor mij niet meer kapot.
Voor iedereen die twijfelde of Pulp in NL nog headliner kan zijn moet nu wel overtuigd lijken. Want BKS, leuk hoor Paolo Nutini of Disclosure. Die zullen vast 500 kaarten meer verkopen. Maar je bent echt een legendarische avond misgelopen. Top avond dus.