Rock Werchter 2024

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
437
350
Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat er nog geen artiesten gecancelled hebben. Ik meen dat er elk jaar toch wel een aantal namen zijn die uiteindelijk toch niet komen en tot dusver lijkt het daar nog niet op! Even teruggekeken waren er vorig jaar 5/100 namen die vervangen zijn door andere namen. Laten we hopen dat het in de komende 2 maanden niet veranderd
ik ben er zelf ook schuldig aan🥲
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Miljaar, speciaal voor bad omens en sum41 kaarten gekocht. Serieuze streep door de rekening. Ik zie niet in wat ze kunnen boeken die dit enigszins kan vervangen. Enige waar ik aan kan denken is I prevail en die zijn naar Amerika in juli
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.056
2.159
Ai. Dit is jammer.

Hopelijk een waardige vervanger en liefst iets wat uit hetzelfde genre want het alternatief op de Main ontwijk ik liefst te allen tijde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
179
211
Miljaar, speciaal voor bad omens en sum41 kaarten gekocht. Serieuze streep door de rekening. Ik zie niet in wat ze kunnen boeken die dit enigszins kan vervangen. Enige waar ik aan kan denken is I prevail en die zijn naar Amerika in juli
voel je pijn...

Spirtbox is 30 juni nog in europa... water kansje geen kans verzekerst
misschien sleep token maar geen idee of die mannen speciaal zouden over komen... .

benieuwd hoe snel RW hier zal over communiceren
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
voel je pijn...

Spirtbox is 30 juni nog in europa... water kansje geen kans verzekerst
misschien sleep token maar geen idee of die mannen speciaal zouden over komen... .

benieuwd hoe snel RW hier zal over communiceren
Als ze een vervanger hebben? Dit valt erg laat, dus sowieso grote kans dat het uit België/Nederland komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Als ze een vervanger hebben? Dit valt erg laat, dus sowieso grote kans dat het uit België/Nederland komt.
Dit zijn wel een pak festivals, er zal toch 1 band zijn van grootte die zich geroepen voelt om dat gat te gaan opvullen?
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
184
224
Heel erg jammer, ook 1 van de must see's voor mij... maar er zullen vast nog kansen volgen.

Wat betreft vervanging, is het nog mogelijk dat ze op die dag zelf wat schuiven? Bands als Neck Deep en ATC lijken me eigenlijk te groot voor de slope (ok ook weer niet groot genoeg voor de barn op die spot, maar misschien door hier en daar wat te schuiven)?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Jo &Sky

Playlistbediener
18 mei 2023
41
200
Stake als vervanger dan maar?
Echt 1 op 1 vervangen zal moeilijk zijn. BO heeft -wat mij betreft- een vrij unieke sound, om van de vocale suprematie van Noah maar te zwijgen. Uiteraard moet "metalcore" je ding zijn. Ben ook benieuwd wat er in de plaats komt, maar evident zal het niet zijn. Misschien eens gaan kijken of er iemand van Graspop kan inspringen? ;) Architects? Maar zoals gezegd: puur vocaal gaan we de Noah missen :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Echt 1 op 1 vervangen zal moeilijk zijn. BO heeft -wat mij betreft- een vrij unieke sound, om van de vocale suprematie van Noah maar te zwijgen. Uiteraard moet "metalcore" je ding zijn. Ben ook benieuwd wat er in de plaats komt, maar evident zal het niet zijn. Misschien eens gaan kijken of er iemand van Graspop kan inspringen? ;) Architects? Maar zoals gezegd: puur vocaal gaan we de Noah missen :(
I prevail komt het dichtst in de buurt maar die zijn quasi uitgesloten door een Amerikaanse tour die 2 dagen later start. Beartooth is van dezelfde grootte en in hetzelfde genre en zou beschikbaar zijn maar niet aan het touren, zelfde met motionless in white dat zou voor mij best case scenario zijn. Verder kan je in het genre naar iets kleinere bands kijken maar geen idee als die beschikbaar zijn en als ze wel groot genoeg zijn. Caskets, wage war, dayseeker, ..

Rond a day to remember is het ook vrij stil zou ook een mogelijkheid zijn

Electric callboy is ook mogelijk want hun Europese tour is dan bezig en ze hebben dan een gat maar dan moet er met graspop afgesproken worden en ik denk dat die een hogere spot ambiëren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Gezien het genre en het goed verkopen van Graspop, zie ik ze best een naam daarvan benaderen. While She Sleeps? Babymetal?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.388
7.881
I prevail komt het dichtst in de buurt maar die zijn quasi uitgesloten door een Amerikaanse tour die 2 dagen later start. Beartooth is van dezelfde grootte en in hetzelfde genre en zou beschikbaar zijn maar niet aan het touren, zelfde met motionless in white dat zou voor mij best case scenario zijn. Verder kan je in het genre naar iets kleinere bands kijken maar geen idee als die beschikbaar zijn en als ze wel groot genoeg zijn. Caskets, wage war, dayseeker, ..

Rond a day to remember is het ook vrij stil zou ook een mogelijkheid zijn

Electric callboy is ook mogelijk want hun Europese tour is dan bezig en ze hebben dan een gat maar dan moet er met graspop afgesproken worden en ik denk dat die een hogere spot ambiëren.
Echt 1 op 1 vervangen zal moeilijk zijn. BO heeft -wat mij betreft- een vrij unieke sound, om van de vocale suprematie van Noah maar te zwijgen. Uiteraard moet "metalcore" je ding zijn. Ben ook benieuwd wat er in de plaats komt, maar evident zal het niet zijn. Misschien eens gaan kijken of er iemand van Graspop kan inspringen? ;) Architects? Maar zoals gezegd: puur vocaal gaan we de Noah missen :(
Architects of electric callboy zou niet misstaan als vervanger, al zijn die wellicht iets te groot en staan al op graspop. (Architects zelfs graspop en alcatraz)
Beartooth zou wellicht een optie zijn maar denk niet dat die dat zullen willen met 2 belgische show die niet uitverkopen.
Motionless in white hebben een Belgische show om uit te verkopen en staan op Pukkelpop
ADTR en I prevail zijn helemaal niet in Europa in die periode
Ze kunnen natuurlijk ook een kleiner bandje boeken en de rest doorschuiven
Gezien het genre en het goed verkopen van Graspop, zie ik ze best een naam daarvan benaderen. While She Sleeps? Babymetal?
While She Sleeps lijkt me inderdaad ook een prima optie! Qua grootte matched dat ook prima met Bad Omens volgens mij
Ice nine kills lijkt me ook wel een optie
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
278
135
Gaat het sowieso een act zijn van dat genre? Ik dacht dat Werchter daar niet veel rekening mee hield als vervanger. Vorig jaar was Froukje ook vervanger van Nathaniel Rateliff en die lijken mij ook ni echt hetzelfde genre haha
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.003
325
Amai ongelofelijk hard balen, was samen met high Vis mijn grootste must see, hoop dat Werchter wel iets zoekt in het genre en niet gewoon een Belgisch of Nederlandse vervanger boekt.
Beartooth zit dan in usa
while she sleeps - kan maar graspop
electric callboy - kan maar graspop
Architects - staan die dag in Polen + doen als graspop en alcatraz
Enter shikari - kunnen, tour lijkt week ervoor te stoppen, staan ook op Pukkelpop (en dat is toch uitverkocht dus die zullen niet moeilijk doen)
Knocked loose - kan maar geen data in Europa die periode, mss vullen ze wat data op van bad omens
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Ik denk dat Alcatraz al helemaal in een kramp schiet als architects nu ook nog eens Werchter doet naast Graspop. Echt hoffelijk kan je het al niet meer noemen als livenation hun headliner 2 keer elders boekt + AC dc in dat weekend zet
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken