Graspop Metal Meeting 2024

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
@Lars. Je mag er dus van uit gaan dat dit nooit meer terug komt.

Gaat natuurlijk weer om extra budget, vrijwilligers om die tent te bezetten,... dus zo erg is het ook niet toch? De Classic rock is soms wat het zelfde.
Vermoed vooral dat het logistiek een heel spektakel is geweest met al die bands en acts, heb zelf Erik even geholpen backstage en het was een heel gepuzzel en getime, kan me voorstellen dat 4 vaste cover bands en 4 DJ's makkelijker te plannen en behappen is.

Daarnaast werkt dat stijltje (met ook andere/schlager muziek) ook beter denk ik binnen het Moose concept dan bij het Classic Rock Cafe en met het wegvallen van Moose, werd dit een beetje een mis match vrees ik helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ik lig echt nog even wakker van dit tijdschema. Ik snap de keuzes welke gemaakt zijn (iets classics tegenover iets meer black metal tegenover iets meer punkrock). Maar als je zowel Heart een keer wilt zien, Kvelertak echt geweldige muziek vindt maken en je roots terugkomen bij de muziek van Comeback Kid. Die donderdag is weinig must must sees voor mij tot 19:00 en dan letterlijk alles tegelijkertijd. Gaat lastig worden om jezelf niet eens in tweeën maar in drieën te splitsen :') Die donderda

Hetzelfde geldt trouwens voor de clash tussen P.O.D. en Borknager. En ik had anders Vintage Caravan ook nog een kans gegeven.

Ik laat me denk ik lekker die dagen zelf meeslepen naar het concert waar ik zin in heb
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
Ik lig echt nog even wakker van dit tijdschema. Ik snap de keuzes welke gemaakt zijn (iets classics tegenover iets meer black metal tegenover iets meer punkrock). Maar als je zowel Heart een keer wilt zien, Kvelertak echt geweldige muziek vindt maken en je roots terugkomen bij de muziek van Comeback Kid. Die donderdag is weinig must must sees voor mij tot 19:00 en dan letterlijk alles tegelijkertijd. Gaat lastig worden om jezelf niet eens in tweeën maar in drieën te splitsen :') Die donderda

Hetzelfde geldt trouwens voor de clash tussen P.O.D. en Borknager. En ik had anders Vintage Caravan ook nog een kans gegeven.

Ik laat me denk ik lekker die dagen zelf meeslepen naar het concert waar ik zin in heb
Haha maar dit is dan ook echt precies hoe ik tegen de donderdag aan kijk.
Die CBK/Kvelertak/Heart clash is on mo ge lijk haha
 

thesummoning

Campingartiest
18 jun 2019
63
184
De dagindeling zoals ze er nu uitziet:

Donderdag
- Brothers of Metal (verwacht hier meteen een hoogtepunt, wat een knaller om te beginnen)
- Erra (of mss Dominum)
- Dying Wish
- Bleed from Within
- Shadow of Intent (hopelijk lukt het om 1 juni naar Alien Weaponry te gaan in Eindhoven)
- Bury Tomorrow
- Asinhell (afhankelijk van hoe goed Bury Tomorrow is helemaal of inpikken na BT)
- Doro (idem)
Dan groot gat van niets dat ik echt moet zien, dus eten, rusten indien nodig of toch gewoon verder alles bekijken:
- Textures/Hanabie/Kvelertak/NeO/Underoath
Dan in elk geval weer op post voor:
- Alice Cooper (eventueel stukje Cavalera als het wat tegenvalt)
- Tool

Vrijdag
- Svartsot (ook hier meteen weer een hoogtepunt om de dag mee te beginnen)
- Gel (ev. stukje Landsdowne als het wat tegenvalt)
- Brand of Sacrifice
- Drug Church
- POD (of Borknagar als het tegenvalt)
- Hammerfall
- Fear Factory
- Vltimas
- Fit for a King (mss eerst nog stukje Avantasia meepikken)
- Electric Callboy
Dan weer even wat minder, ev. eten/rusten want dan verschrikkelijke clash
- Turnstile (als het meevalt)
- Judas Priest
- Pendulum --> wrs toch vrij vroeg al hier naartoe dan, ik wil optredens liefst helemaal zien en liefst ook vrij vooraan

Zaterdag
- Defects
- Suffocation
- Ice Nine Kills (en dan pik daarvoor automatisch nog stukje Flotsam and Jetsam mee)
- Batushka
- Rotting Christ
- While she Sleeps (maar niet tot einde)
- Kampfar (helemaal tenzij het zou tegenvallen wat ik niet verwacht)
- Brutus (spijtig van Architects)
- Blind Guardian
- Abbath (daarvoor nog einde Limp Bizkit meepikken)
- Bring me the Horizon
- Volbeatz (indien nog energie en als de tent niet té vol staat)
- Vannstein (indien nog energie)

Zondag
- Wargasm (drie van de vier dagen die beginnen met een must see, mooi)
- Skynd (héél jammer van Sanguisugabogg)
- Atreyu
- Crystal Lake
- Make them Suffer
- Ihsahn (als ik nog energie genoeg heb, want geen mist)
- Ereb Altor (mss daarvoor nog stukje Malevolence)
- Tweede helft Body Count
- The Black Dahlia Murder
- Slaughter to prevail (jammer van Dark Funeral, maar die heb ik al een stuk of 5 keer gezien, dus geen ramp)
- Igorr (maar op tijd weg)
- Emperor (helemaal)
- Machinehead

Druk schema, moet geen 35 graden worden dus liefst.
 
Laatst bewerkt:

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
378
690
Ik merk dat een hoop de mainstages voor de helft van de planning links laten liggen.

Snap ik deels wel, ik moest destijds ook de keus maken om wel of niet naar Bury te gaan ten koste van de mainstages
Dit jaar ook wel veel main maar komt deels door de mensen waar ik mee ga als zal ik soms weg lopen voor een eigen keus.

Komt ook bij dat ik de rest van het jaar niet veel ruimte heb om naar concerten te gaan en als ik bijv al naar Judas zou gaan dan zou ik
uiteraard een andere keus maken.

Vandaar dat ik deze keer koste wat kost Bury en FFK en Silverstein wil,..nee MOET zien en de rest laat ik me verassen

Komt ook dat ik qua stijl enorm breed ben op de hele grouwe deathmetal en stoner rock na dan.

Kijk Amorphis, Norther ( zo balen dat ik die nooit gezien heb ) en dan een A7X BMTH en PWD Bury FFK en Silverstein
met de uitschieters naar heerlijke Steel Panther en Alestorm muziek. maar ook The Mission en HIM vind ik heerlijk

ja breed,...

Mijn al time favorite is en blijft Frozen Angel van Norther
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
48
95
Vorige week al eens gekeken, maar moet nog beslissen tussen mijn clashes. Toch een 20 tal 😅 Maar veelal voor mij nieuwe bands die ik nog niet zo goed ken, dus nu kan ik gericht luisteren naar welke van de 2 ik beter vind.

Van de mij bekende bands zijn de enige echt pijnlijke Avenged Sevenfold vs Kamelot (elk 50 minuten meepikken) en Steel Panther vs Frog Leap (Steel Panther is uiteindelijk nog niet zo lang geleden, I guess) 😕
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

saurus

Dagopener
4 feb 2019
656
835
ik zal ook eens mijn programma proberen samen te stellen.
DONDERDAG:
- Brothers of Metal
- Dominium
- Bleed from Within
- Shadow of Intent of Alien Weaponry
- stukje Babymetal
- Asinhell
- start van Kerry King
- Hanabie
- Heart
- Ne Oblivicaris
- Megadeth of Crosses of underoath
- Alice Cooper
- miss een stukje Cavalera
- Tool

Enkele clashes niet al te grote Shadow of Intent of Alien Weaponry wordt wel op het moment zelf beslist of 50/50.
Megadeth, Crosses of Underoath idem, Megadeth al 5-6 keer gezien dus geen must see voor mij.
Cavalera zal van de drukte afhangen, Tool ergens achteraan de wei is goed voor ons.

VRIJDAG:
- Dynazty of Svartsot
- Gel
- Brand of Sacrifice
- Brian Downey's Alive And Dangerous

- P.O.D of Borknagar
- Hammerfall
- Dying Fetus
- Fear Factory of High On Fire
- Deez nuts
- Stukje Bruce Dickinson of Vltimas
- Stukje Avantasia

- Electric Callboy
- Turnstile

- Judas Priest of Pendulum of Biohazard

Ook hier enkele clashes om te beginnen Dynazty en Svartsot ik denk dat het Svarsot zal worden,
P.O.D of Borknagar denk ik P.O.D uit nostalgie en het is alweer lang geleden dat ik ze nog eens gezien heb.
Fear Factory of High On Fire zal van het moment afhangen
Bruce en Vltimas idem.
De moeilijkste clash van het weekend denk ik voor mij allicht starten bij Judas Priest en dan naar Pendulum.
ZATERDAG:
- Spoil Engine
- Iron Allies of Fleddy Melculy
- Suffocation
- Flotsam and Jetsam
- Pestilence

- Frog Leap
- Pain
- Mr Bungle of Rotting Christ

- Stukje Uriah Heep
- Kampfar
- I Am Morbid of Blind Guardian
- Avenged Sevenfold of Abbath of Kamelot
- Bring Me The Horizon

Iron Allies of Fleddy Melculy zal allicht Iron Allies worden Fleddy al vaak aan het werk geizen.
Mr Bungle zal allicht ook winnen van Rotting Christ om dezelfde reden.
I Am Morbid of Blind Guardian gaat mijn voorkeur uit naar Blind Guardian.
Bij Avenged, Abbath en Kamelot zal het een keuze van het moment zelf zijn.

ZONDAG:
- Wargasm
- Zulu

- Sanguisugabogg
- Extreme
- Ihsahn

- Malevolence of Ereb Altor
- Bodycount of Crownshift
- Corey Taylor of The black Dahlia Murder
- Slaughter To Prevail
- Stukje Igorrr
- Emperor
- Stukje Machine Head

Malevolence of Ereb Altor allicht de laatste omwille van de speciale set.
bodycount of Crownshift ook allicht de laatste.
Corey Taylor of The Black Dahlia Murder eigenlijk vrij zeker de eerste.
En eindigen met het hoogtepunt van het weekend EMPEROR
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
heb me recent ook bedacht dat je met het nieuwe systeem van digitale skullies eigenlijk ook geen skullies meer kan kopen als je je ticket op ticketswap of op een andere manier online hebt gekocht van iemand anders.
als je ticket uiteindelijk niet blijkt te werken dan ben je die skullies namelijk ook allemaal kwijt direct
 
  • Leuk
Waarderingen: King810 en Simoni

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
heb me recent ook bedacht dat je met het nieuwe systeem van digitale skullies eigenlijk ook geen skullies meer kan kopen als je je ticket op ticketswap of op een andere manier online hebt gekocht van iemand anders.
als je ticket uiteindelijk niet blijkt te werken dan ben je die skullies namelijk ook allemaal kwijt direct
Wel als de persoon die het ticket verkoopt zijn ticket nog niet heeft verbonden met zijn skully account. Echter denk ik wel dat ze het bij cashless@graspop kunnen regelen dit eventueel om te zetten.
Daar zullen ze wel op voorhand iets op hebben bedacht.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
Wel als de persoon die het ticket verkoopt zijn ticket nog niet heeft verbonden met zijn skully account. Echter denk ik wel dat ze het bij cashless@graspop kunnen regelen dit eventueel om te zetten.
Daar zullen ze wel op voorhand iets op hebben bedacht.
ook als hij geen account heeft gemaakt, dan staat jouw account nog steeds aan de ticket gekoppeld en kan hij rustig je skullies uitgeven als hij binnen is. Hij heeft je account daar niet voor nodig toch?
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
ook als hij geen account heeft gemaakt, dan staat jouw account nog steeds aan de ticket gekoppeld en kan hij rustig je skullies uitgeven als hij binnen is. Hij heeft je account daar niet voor nodig toch?
Nee klopt, maar dat is ook wat ze schrijven op de site he... Ik denk, moest ik mijn combi moeten/wil verkopen dat ik eerst eens contact met graspop zou opnemen wat hiervoor de mogelijkheden zijn.
Wellicht zeggen ze eerst, verkoop uw aangekochte skullys mee met het ticket;
 
  • Leuk
Waarderingen: Valthys en Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik vind het opvallend hoeveel mensen Uriah Heep als must see hebben. Door de weken heen schemerde het al wel een beetje door, maar het is wel zo’n type naam die normaal wordt overgeslagen. Misschien omdat ze er voor het eerst staan?
Of missschien omdat ze gewoon ontzettend goed zijn? ;)

Enthousiasme werkt nu eenmaal aanstekelijk.
  1. Een paar leden (onder wie ik) hypen de naam (terecht) gigantisch op.
  2. Andere leden raken nieuwsgierig, gaan het (meer) luisteren, en raken ook (terecht) enthousiast.
  3. Die leden steken (terecht) weer anderen aan.
  4. ???
  5. Profit.
Idem voor andere bands als Ne Obliviscaris, Avantasia, etc.

En volgens mij ben jij de enige tot nu toe met Extreme in de route, in ieder geval als must see. Top!
1715718301208.png
You Cant See Me John Cena GIF by WWE
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.861
Of missschien omdat ze gewoon ontzettend goed zijn? ;)

Enthousiasme werkt nu eenmaal aanstekelijk.
  1. Een paar leden (onder wie ik) hypen de naam (terecht) gigantisch op.
  2. Andere leden raken nieuwsgierig, gaan het (meer) luisteren, en raken ook (terecht) enthousiast.
  3. Die leden steken (terecht) weer anderen aan.
  4. ???
  5. Profit.
Idem voor andere bands als Ne Obliviscaris, Avantasia, etc.


Bekijk bijlage 8905
You Cant See Me John Cena GIF by WWE
Ik val onder stap 2 :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken