Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.421
7.952
Op de donderdag start ik met Night Verses en Erra. Dan had ik een vraag, wat dan??
Eerste "gat" in mijn planning gevuld, Dying Wish heeft een plek veroverd in mijn schema!

De zoektocht gaat gestaag verder. Metalcore maten, moet ik kiezen voor Silverstein of Bleed from Within en waarom? Met jullie hulp wordt mijn schema compleet!
Dat jupiler stage rijtje van Erra > Bleed From Within > Bury Tomorrow wordt echt fantastisch
Tussendoor nog even Alien weaponry of Amaranthe erbij pakken (of shadow of intent kan ook nog)
Wat een fantastische start van het festival gaat dat worden, ik kan niet wachten!
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.011
8.080
Maar behalve dat het inderdaad ook bejaarden zijn, is Uriah Heep toch niet te vergelijken met andere classic rock acts die we op Graspop hebben gezien? Uriah Heep maakt hele andere muziek. Ze hebben een eigen unieke stijl, waarmee ze zelfs tegen de progressieve rock aan schurken. Daarnaast is het niet een band die voor de 849e keer naar Europa komt om op de automatische piloot de hits van toen over een nostalgisch publiek uit te strooien. Maar is het een band die tot op de dag van vandaag uitstekende albums aflevert en bovendien voor het eerst op Graspop staat.

Zat eens mijn eigen posts over Uriah Heep terug te zoeken, want ik wist dat ik ze al eerder had genoemd hier. En ik vond onderstaande, haha. Nu was headliner een tikje te enthousiast, maar het geeft wel aan dat ik al een tijd zat te wachten op Uriah Heep op Graspop.

Laat ik het dan anders formuleren:

Ik had het niet verwacht / het verbaasd me, dat een van “mijn” oude rocksterren een van de meest gewilde bands is van dit affiche. Zeker als je bedenkt dat ik hier op het forum toch wel een niche smaak heb.

Prog als genre vind ik sowieso moeilijk te herkennen, laat staan prog invloeden bij een classic / hardrock band, dusja.

Verder is het gewoon allemaal goed en mooi dat er zoveel interesse voor is, maar het verbaast me wel. Ik ben positief verrast.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.540
7.271
Laat ik het dan anders formuleren:

Ik had het niet verwacht / het verbaasd me, dat een van “mijn” oude rocksterren een van de meest gewilde bands is van dit affiche. Zeker als je bedenkt dat ik hier op het forum toch wel een niche smaak heb.

Prog als genre vind ik sowieso moeilijk te herkennen, laat staan prog invloeden bij een classic / hardrock band, dusja.

Verder is het gewoon allemaal goed en mooi dat er zoveel interesse voor is, maar het verbaast me wel. Ik ben positief verrast.
Mooi man, het komt inderdaad niet heel vaak voor dat jij een must see deelt met de progsnobs hier, hahaha. Hoewel jij dan weer naar Devin Townsend bent gaan kijken. Dat vond ik op mijn beurt zeer verrassend.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.011
8.080
Mooi man, het komt inderdaad niet heel vaak voor dat jij een must see deelt met de progsnobs hier, hahaha. Hoewel jij dan weer naar Devin Townsend bent gaan kijken. Dat vond ik op mijn beurt zeer verrassend.

Klopt, heeft wel even geduurd voordat ik de wall of sound kon hebben, de eerste paar keren was het hoofdpijn na een tijdje luisteren. Maar ik weet dat het progmetal is (toch?), maar geen idee waarom. Maar normaal is het genre niet mijn ding inderdaad, soms klikt het gewoon
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.540
7.271
Klopt, heeft wel even geduurd voordat ik de wall of sound kon hebben, de eerste paar keren was het hoofdpijn na een tijdje luisteren. Maar ik weet dat het progmetal is (toch?), maar geen idee waarom. Maar normaal is het genre niet mijn ding inderdaad, soms klikt het gewoon
Devin is wat mij betreft één van de iconen in de progmetal. Absolute eindbaas en uniek als songwriter, zanger en persoonlijkheid. Dus ik snap wel dat jij hem tof vindt.

Maar goed, Devin Townsend. Ayreon. Uriah Heep. Het is al met al een kwestie van tijd voor jij de glam links laat liggen en je definitief aansluit bij het Valhalla van de gitarenmuziek: Prog!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.421
7.952
Ik heb het inderdaad ook met prog dat ik bepaalde bands goed kan hebben en anderen niet in kan komen.
Bijvoorbeeld Tool, Ayreon, Caligula's horse, NeO en Borknagar (weet niet of die laatste onder prog of black valt of beiden maar goed) maar veel andere bands doen me dan weer niets. In ieder geval begint het wel steeds meer te komen.

Zelfs black metal begint ondertussen steeds beter te klinken, ik ga straks nog een te brede muzieksmaak krijgen :ROFLMAO:
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
116
197
Hoewel ik Bleed from within ook heel goed vind, ga ik toch voor het meezinggehalte van Silverstein. 1 van mijn topfavorieten van het festival, maar ik heb wel de indruk dat ik 1 van de weinigen ben die deze keuze zou maken :)
Ik doe mee 🙋‍♂️
 
  • Geweldig
Waarderingen: N1tje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.011
8.080
Devin is wat mij betreft één van de iconen in de progmetal. Absolute eindbaas en uniek als songwriter, zanger en persoonlijkheid. Dus ik snap wel dat jij hem tof vindt.

Maar goed, Devin Townsend. Ayreon. Uriah Heep. Het is al met al een kwestie van tijd voor jij de glam links laat liggen en je definitief aansluit bij het Valhalla van de gitarenmuziek: Prog!

Bij het Valhalla van de gitaren muziek denk ik toch eerder aan powermetal, thematisch gezien. Maar met het langzaam wegvallen van al mijn bands qua live optredens, zal het wel steeds breder worden allemaal, maar denk dat powermetal dan toch de overhand gaat krijgen
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.540
7.271
Bij het Valhalla van de gitaren muziek denk ik toch eerder aan powermetal, thematisch gezien. Maar met het langzaam wegvallen van al mijn bands qua live optredens, zal het wel steeds breder worden allemaal, maar denk dat powermetal dan toch de overhand gaat krijgen
En Valhalla is één van de bekendste songs van Blind Guardian. Dat is een band die ik zou omschrijven als een crossover van power en prog. En zo is het cirkeltje weer rond!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.632
3.283
Bij het zien van de timetable sprong ik een gat in de lucht toen ik zag dat Brutus ook is in te schuiven nog voor het headlinerduo A7X en BMTH.

Maar op advies van dit forum me gaan inluisteren in Uriah Heep. Nou, ik heb een nieuwe must see erbij.

Maar is Brutus dan nog wel te bereiken? Staat 5 minuten later in de Metal Dome.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.540
7.271
Bij het zien van de timetable sprong ik een gat in de lucht toen ik zag dat Brutus ook is in te schuiven nog voor het headlinerduo A7X en BMTH.

Maar op advies van dit forum me gaan inluisteren in Uriah Heep. Nou, ik heb een nieuwe must see erbij.

Maar is Brutus dan nog wel te bereiken? Staat 5 minuten later in de Metal Dome.
Ja is wel een dingetje. Ik verwacht topdrukte bij Brutus in de Dome. Dus mijn plan is sowieso om Easy Livin van Uriah Heep te skippen en alvast richting de Dome te gaan, zodat ik in elk geval het publiek van Uriah Heep voor ben.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.011
8.080
En Valhalla is één van de bekendste songs van Blind Guardian. Dat is een band die ik zou omschrijven als een crossover van power en prog. En zo is het cirkeltje weer rond!

Maar ik zie Blind Guardian wel meer als powermetal dan progmetal hoor:LOL:

Misschien ook weer dat ik de prog invloeden niet hoor, maar goed, ik luister het meer om de power dan om de prog
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.011
8.080
Ik ga vooral voor nummers van die nieuwe plaat kijken, Piebe. En Brutus is mijn favoriete band van de dag, dus geen enkel risico dat ik die niet ga kunnen zien vanaf een fatsoenlijke plek.

Misschien vind je het Sonic Origami album van ze wel wat, staat nog één nummer van op de setlist als het goed is. Ik ken ook niet alles van ze, maar dat album luister ik wel regelmatig
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken