Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.030
8.125

Petje af voor de clash van Alice Cooper met de tekst, mooi opgeschreven

De 76-jarige Alice Cooper (North Stage 21:50-23:20) is een icoon, dus als je hem nog nooit bezig zag, is dit de uitgelezen kans om zijn excentrieke horrorshow live te beleven en tegelijk te herontdekken hoeveel hardrockhits hij op zijn geweten heeft.

Heb je die hele poppenkast inmiddels echt al een keer te veel gezien

En ook een mooie verwoording bij Scorpions. Echte clashes zaten er voor mij niet tussen verder.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
151
297
Nu pas de timetable eens kunnen bekijken. Geen al te grote clashes, alleen heel jammer van Wolfmother tijdens A7X. Misschien nog hun openingsnummer proberen meepikken.

Toch kan ik met het rijtje Uriah Heep - Brutus - Limp Bizkit - A7X - BMTH niet klagen.

Alles wat ervoor komt is mooi meegenomen. Sowieso beginnen met Fleddy - daarna nog twijfel tussen Ice Nine Kills vs. Vola en Rotting Christ vs. Mr. Bungle maar heb niet het gevoel hier een foute keuze te kunnen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.552
7.362
Iemand enig idee of Melissa Bonny Kamelot ook vergezelt op de Europese zomerfestivals? Ze was wel weer mee naar de USA en zal er ook bij hun Europese najaarstour weer bij zijn, maar over de festivals ertussen lees ik niets. Maakt voor mij nogal uit of ze er wel is of niet. Zo wel: must see. Zo niet: twijfel of ik niet toch de nieuwe nummers van A7X gaat checken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Koekdoos

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Iemand enig idee of Melissa Bonny Kamelot ook vergezelt op de Europese zomerfestivals? Ze was wel weer mee naar de USA en zal er ook bij hun Europese najaarstour weer bij zijn, maar over de festivals ertussen lees ik niets. Maakt voor mij nogal uit of ze er wel is of niet. Zo wel: must see. Zo niet: twijfel of ik niet toch de nieuwe nummers van A7X gaat checken.
Mijn grootste vrees (clash A7X met Uriah Heep) is me bespaard gebleven, maar de clash met Kamelot kwam toch ook best hard aan.. 😩
Sowieso was ik dan toch naar A7X gegaan, maar om die pijn te verlichten heb ik gisteren maar gelijk kaarten gekocht voor Kamelot in Antwerpen op 30 oktober (opties Utrecht en Oberhausen vielen gelijk af want vallen samen met resp. Arch Enemy/In Flames/Soilwork en Samhain). Bijkomend voordeel is het voorprogramma met Blackbriar en Ad Infinitum (en Frozen Crown)! 🙂🤘
 

Caz

Nieuw lid
16 jul 2023
4
10
My Clashes:

Thursday
Amaranthe x Alien Weaponry
Kerrie King x Hanabie
Kvelertak x Comeback Kid

Friday
Judas Priest x Biohazard

Saturday
Steel Panther x Frog Leap
Limp Bizkit x Blind Guardian
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
280
479
Met de vele clashes zit ik nu gek genoeg te twijfelen over een kleintje: Defects of Pest Control om de zaterdag mee te beginnen? Of lekkere thrashy death of een veelbelovende metalcore band. Beide klinken best oke. Iemand hier een tip om te kiezen, een band die ik moet zien?

Defects gezien in het voorprogramma van Orbit Culture, was zeker niet slecht.
Er is wel niet veel death aan... Wat te vergelijken met Any Given Day.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.418
11.273
Jullie vragen je natuurlijk al af, waar blijft die Jos nou met zijn loopschema? Nou, de puzzel is gelegd en hier is die! Geen idee of er een hond op zit te wachten maar ik vind het zelf in ieder geval leuk om te delen.

Dikgedrukt zijn de echte must sees en dat betekent zo ver mogelijk vooraan rechtsvoor bekijken. Ook bij het schrijven valt me weer op wat een mooie series aan topoptredens elke dag biedt. Ondanks eerdere wat pessimistischere gevoelens over de line-up wordt het weer schitterend.

Donderdag
  • Night Verses (fantastische start geeft Graspop ons hier mee! Wel jammer van Brothers of Metal).
  • Erra (ben wel benieuwd naar deze band)
  • Casey/meeting. Niet erg om Casey te missen.
  • Bleed from Within
  • Alien Weaponry
  • Bury Tomorrow (echt wat een beestachtig trio zo achter elkaar, hier ga ik echt heel hard op los en van genieten).
  • Asinhell (laatste stuk wil ik echt ff meepakken)
  • Doro/meeting/uitrusten
  • Kerry King (of heel misschien toch Textures maar ik wil Repentless live horen!)
  • Heart (klote clash met NeO en mis daardoor het einde met de grootste classics)
  • Ne Obliviscaris (het shirt gaat aan die dag en ik sta vooran, potentieel show van het weekend!)
  • Crosses
  • All Them Witches (dit kan zo laat op de avond een toppertje worden)
  • Tool (heel misschien nog een stuk Polyphia meepakken en wat verder op het veld Tool kijken. Niet zo zin om 30 minuten opgevouwen vooraan te gaan staan)
Vrijdag
  • Svartsot (feestje!)
  • Lansdowne (om de tijd even te doden een stukje kijken)
  • Khemmis (enige kans voor wat doom)
  • Brian Downey's Alive and Dangerous (je moet wat, kan verrassen)
  • P.O.D. (de zwaarste clash van het weekend maar heb besloten Borknagar te skippen. POD is muziek voor grote velden en ik zie een groot feest voor me. Borknagar koop ik ook eerder een los ticket voor, of toch maar naar Samhain gaan?)
  • Hammerfall
  • Fear Factory
  • Vltimas
  • Avantasia (vooraan, heel veel zin in, en daarvoor al een rits andere topoptreden, mooie dag)
  • Fu Manchu (gedeeltelijk)
  • Tarja (eerste half uur)
  • Turnstile
  • Graveyard (en weer bluesrock op het late uur in de kleine tent, heerlijk!)
  • Pendulum (knallen en jeugdsentiment ophalen)
  • Five Finger Death Punch (ja echt, ik ben er toch en wel benieuwd hoe ze het er tegenwoordig live vanaf brengen, best veel nummers vind ik best leuk)
Zaterdag
  • Pest Control
  • Fleddy Melculy (altijd goed, altijd feest, nu al zin in)
  • Flotsam and Jetsam (even uitrusten)
  • Ice Nine Kills (herkansing van vorig jaar, eindelijk eens zin, wel doodzonde van Vola)
  • Frog Leap (van een afstandje wat meepakken)
  • Pain (lastige clash met Batushka maar die laatste vorig jaar al mooi in Baroeg gezien, Pain nog nooit gezien)
  • Rotting Christ
  • While She Sleeps (kind van de rekening met alle clashes, eerste 20 minuten wil ik wel meepakken)
  • Uriah Heep (kijk hier heel erg naar uit!
  • Brutus (hopelijk komen we er nog in)
  • Blind Guardian (erg nare clash met Limp Bizkit maar BG met ondergaande zon wint)
  • Wolfmother (eerste half uur)
  • Avenged Sevenfold (eerste half uur, ben wel benieuwd hoe ze het tegenwoordig doen)
  • Kamelot (hele gave slot als Jupiler afsluiter, beloofd wat)
  • Bring me the Horizon
Zondag
  • Future Palace (had Wargasm ook graag gezien maar ja)
  • Zulu (tijdvulling en ben wel benieuwd)
  • Sanguisugabogg (moddervette sound)
  • Atreyu
  • Extreme (typisch geval van hoog op de poster maar schappelijke plek op de dag zelf)
  • Ihsahn (de meester part 1, hopelijk blijft het dak van de Marque nu wel staan)
  • Malevolence (verbaas me elke keer weer over hun diverse sound, jammer van Ereb Altor)
  • Crownshift (gokje maar heeft echt potentie)
  • Corey Taylor (graag met Snuff, gek genoeg dat nummer pas recent ontdekt)
  • Karnivool (dit wordt heel mooi, kijk nu al uit naar New Day)
  • Dark Funeral (stomme clash met Slaughter en Deep Purple)
  • Scorpions (eerste half uur even relaxed bekijken)
  • Emperor (de meester part 2)
  • Machine Head (een betere afsluiter kan ik me niet wensen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.505
6.318
Jullie vragen je natuurlijk al af, waar blijft die Jos nou met zijn loopschema? Nou, de puzzel is gelegd en hier is die! Geen idee of er een hond op zit te wachten maar ik vind het zelf in ieder geval leuk om te delen.

Dikgedrukt zijn de echte must sees en dat betekent zo ver mogelijk vooraan rechtsvoor bekijken. Ook bij het schrijven valt me weer op wat een mooie series aan topoptredens elke dag biedt. Ondanks eerdere wat pessimistischere gevoelens over de line-up wordt het weer schitterend.

Donderdag
  • Night Verses (fantastische start geeft Graspop ons hier mee! Wel jammer van Brothers of Metal).
  • Erra (ben wel benieuwd naar deze band)
  • Casey/meeting. Niet erg om Casey te missen.
  • Bleed from Within
  • Alien Weaponry
  • Bury Tomorrow (echt wat een beestachtig trio zo achter elkaar, hier ga ik echt heel hard op los en van genieten).
  • Asinhell (laatste stuk wil ik echt ff meepakken)
  • Doro/meeting/uitrusten
  • Kerry King (of heel misschien toch Textures maar ik wil Repentless live horen!)
  • Heart (klote clash met NeO en mis daardoor het einde met de grootste classics)
  • Ne Obliviscaris (het shirt gaat aan die dag en ik sta vooran, potentieel show van het weekend!)
  • Crosses
  • All Them Witches (dit kan zo laat op de avond een toppertje worden)
  • Tool (heel misschien nog een stuk Polyphia meepakken en wat verder op het veld Tool kijken. Niet zo zin om 30 minuten opgevouwen vooraan te gaan staan)
Vrijdag
  • Svartsot (feestje!)
  • Lansdowne (om de tijd even te doden een stukje kijken)
  • Khemmis (enige kans voor wat doom)
  • Brian Downey's Alive and Dangerous (je moet wat, kan verrassen)
  • P.O.D. (de zwaarste clash van het weekend maar heb besloten Borknagar te skippen. POD is muziek voor grote velden en ik zie een groot feest voor me. Borknagar koop ik ook eerder een los ticket voor, of toch maar naar Samhain gaan?)
  • Hammerfall
  • Fear Factory
  • Vltimas
  • Avantasia (vooraan, heel veel zin in, en daarvoor al een rits andere topoptreden, mooie dag)
  • Fu Manchu (gedeeltelijk)
  • Tarja (eerste half uur)
  • Turnstile
  • Graveyard (en weer bluesrock op het late uur in de kleine tent, heerlijk!)
  • Pendulum (knallen en jeugdsentiment ophalen)
  • Five Finger Death Punch (ja echt, ik ben er toch en wel benieuwd hoe ze het er tegenwoordig live vanaf brengen, best veel nummers vind ik best leuk)
Zaterdag
  • Pest Control
  • Fleddy Melculy (altijd goed, altijd feest, nu al zin in)
  • Flotsam and Jetsam (even uitrusten)
  • Ice Nine Kills (herkansing van vorig jaar, eindelijk eens zin, wel doodzonde van Vola)
  • Frog Leap (van een afstandje wat meepakken)
  • Pain (lastige clash met Batushka maar die laatste vorig jaar al mooi in Baroeg gezien, Pain nog nooit gezien)
  • Rotting Christ
  • While She Sleeps (kind van de rekening met alle clashes, eerste 20 minuten wil ik wel meepakken)
  • Uriah Heep (kijk hier heel erg naar uit!
  • Brutus (hopelijk komen we er nog in)
  • Blind Guardian (erg nare clash met Limp Bizkit maar BG met ondergaande zon wint)
  • Wolfmother (eerste half uur)
  • Avenged Sevenfold (eerste half uur, ben wel benieuwd hoe ze het tegenwoordig doen)
  • Kamelot (hele gave slot als Jupiler afsluiter, beloofd wat)
  • Bring me the Horizon
Zondag
  • Future Palace (had Wargasm ook graag gezien maar ja)
  • Zulu (tijdvulling en ben wel benieuwd)
  • Sanguisugabogg (moddervette sound)
  • Atreyu
  • Extreme (typisch geval van hoog op de poster maar schappelijke plek op de dag zelf)
  • Ihsahn (de meester part 1, hopelijk blijft het dak van de Marque nu wel staan)
  • Malevolence (verbaas me elke keer weer over hun diverse sound, jammer van Ereb Altor)
  • Crownshift (gokje maar heeft echt potentie)
  • Corey Taylor (graag met Snuff, gek genoeg dat nummer pas recent ontdekt)
  • Karnivool (dit wordt heel mooi, kijk nu al uit naar New Day)
  • Dark Funeral (stomme clash met Slaughter en Deep Purple)
  • Scorpions (eerste half uur even relaxed bekijken)
  • Emperor (de meester part 2)
  • Machine Head (een betere afsluiter kan ik me niet wensen.
Je krijgt het maar druk! Het zal je niet verbazen dat we elkaar regelmatig gaan tegenkomen, maar ik heb toch ook wat meer gaten in mn schema. Zal zo eens op een rijtje zetten wat mn planning nu is.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.434
7.995
Jullie vragen je natuurlijk al af, waar blijft die Jos nou met zijn loopschema? Nou, de puzzel is gelegd en hier is die! Geen idee of er een hond op zit te wachten maar ik vind het zelf in ieder geval leuk om te delen.

Dikgedrukt zijn de echte must sees en dat betekent zo ver mogelijk vooraan rechtsvoor bekijken. Ook bij het schrijven valt me weer op wat een mooie series aan topoptredens elke dag biedt. Ondanks eerdere wat pessimistischere gevoelens over de line-up wordt het weer schitterend.

Donderdag
  • Night Verses (fantastische start geeft Graspop ons hier mee! Wel jammer van Brothers of Metal).
  • Erra (ben wel benieuwd naar deze band)
  • Casey/meeting. Niet erg om Casey te missen.
  • Bleed from Within
  • Alien Weaponry
  • Bury Tomorrow (echt wat een beestachtig trio zo achter elkaar, hier ga ik echt heel hard op los en van genieten).
  • Asinhell (laatste stuk wil ik echt ff meepakken)
  • Doro/meeting/uitrusten
  • Kerry King (of heel misschien toch Textures maar ik wil Repentless live horen!)
  • Heart (klote clash met NeO en mis daardoor het einde met de grootste classics)
  • Ne Obliviscaris (het shirt gaat aan die dag en ik sta vooran, potentieel show van het weekend!)
  • Crosses
  • All Them Witches (dit kan zo laat op de avond een toppertje worden)
  • Tool (heel misschien nog een stuk Polyphia meepakken en wat verder op het veld Tool kijken. Niet zo zin om 30 minuten opgevouwen vooraan te gaan staan)
Vrijdag
  • Svartsot (feestje!)
  • Lansdowne (om de tijd even te doden een stukje kijken)
  • Khemmis (enige kans voor wat doom)
  • Brian Downey's Alive and Dangerous (je moet wat, kan verrassen)
  • P.O.D. (de zwaarste clash van het weekend maar heb besloten Borknagar te skippen. POD is muziek voor grote velden en ik zie een groot feest voor me. Borknagar koop ik ook eerder een los ticket voor, of toch maar naar Samhain gaan?)
  • Hammerfall
  • Fear Factory
  • Vltimas
  • Avantasia (vooraan, heel veel zin in, en daarvoor al een rits andere topoptreden, mooie dag)
  • Fu Manchu (gedeeltelijk)
  • Tarja (eerste half uur)
  • Turnstile
  • Graveyard (en weer bluesrock op het late uur in de kleine tent, heerlijk!)
  • Pendulum (knallen en jeugdsentiment ophalen)
  • Five Finger Death Punch (ja echt, ik ben er toch en wel benieuwd hoe ze het er tegenwoordig live vanaf brengen, best veel nummers vind ik best leuk)
Zaterdag
  • Pest Control
  • Fleddy Melculy (altijd goed, altijd feest, nu al zin in)
  • Flotsam and Jetsam (even uitrusten)
  • Ice Nine Kills (herkansing van vorig jaar, eindelijk eens zin, wel doodzonde van Vola)
  • Frog Leap (van een afstandje wat meepakken)
  • Pain (lastige clash met Batushka maar die laatste vorig jaar al mooi in Baroeg gezien, Pain nog nooit gezien)
  • Rotting Christ
  • While She Sleeps (kind van de rekening met alle clashes, eerste 20 minuten wil ik wel meepakken)
  • Uriah Heep (kijk hier heel erg naar uit!
  • Brutus (hopelijk komen we er nog in)
  • Blind Guardian (erg nare clash met Limp Bizkit maar BG met ondergaande zon wint)
  • Wolfmother (eerste half uur)
  • Avenged Sevenfold (eerste half uur, ben wel benieuwd hoe ze het tegenwoordig doen)
  • Kamelot (hele gave slot als Jupiler afsluiter, beloofd wat)
  • Bring me the Horizon
Zondag
  • Future Palace (had Wargasm ook graag gezien maar ja)
  • Zulu (tijdvulling en ben wel benieuwd)
  • Sanguisugabogg (moddervette sound)
  • Atreyu
  • Extreme (typisch geval van hoog op de poster maar schappelijke plek op de dag zelf)
  • Ihsahn (de meester part 1, hopelijk blijft het dak van de Marque nu wel staan)
  • Malevolence (verbaas me elke keer weer over hun diverse sound, jammer van Ereb Altor)
  • Crownshift (gokje maar heeft echt potentie)
  • Corey Taylor (graag met Snuff, gek genoeg dat nummer pas recent ontdekt)
  • Karnivool (dit wordt heel mooi, kijk nu al uit naar New Day)
  • Dark Funeral (stomme clash met Slaughter en Deep Purple)
  • Scorpions (eerste half uur even relaxed bekijken)
  • Emperor (de meester part 2)
  • Machine Head (een betere afsluiter kan ik me niet wensen.
Dacht dat die van mij druk was, maar jij krijgt het nog een stukje drukker denk ik :) Mooie route. Jij hebt ook altijd wel echt alle genres er in zitten
Ik ga er ook maar eens voor zitten om mijn looproute op te schrijven, nog steeds niet helemaal over uit wat ik met mijn clashes aan moet.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.434
7.995
Oke dat ging sneller dan gedacht, gezien ik het meeste toch al had uitgestippeld.

Ook maar mijn voorlopige loopschema, met nog een paar clashes waar ik nog niet zeker van ben wat ik er mee ga doen.

Mijn grote gat blijkt toch de donderdagavond te zijn

@Joslittel wist niet dat Borknagar op Samhain staan, thanks voor de tip. Na Graspop zal ik dat festival wat meer inluisteren en zien of dat wat voor me is.

Vetgedrukt = Must see
Schuingedrukt = Misschien

Donderdag

Brothers of metal
Erra
Dominum (laatste stukje)
Bleed From Within
Amaranthe/Alien Weaponry
(ben er nog niet uit)
Bury Tomorrow
Counterparts
Hanabie
Ne Obliviscaris
Tool

Vrijdag


Svartsot
Brand Of Sacrifice
P.O.D./Borknagar (ben ook hier nog niet uit, neig naar P.O.D.)
Hammerfall
Avantasia (paar nummers mee pakken)
Fit For A King
Electric Callboy
Turnstile
Pendulum

FFDP

Zaterdag

Defects
Fleddy Melculy

Ice Nine Kills
Frog Leap
While She Sleeps
Architects
Limp Bizkit/Blind Guardian
(Ik neig momenteel naar Limp Bizkit, omdat ik Blind Guardian vrij recent nog gezien heb in een klein zaaltje en Limp bizkit niet meer sinds 2012)
Avenged Sevenfold
Bring me the horizon

Zondag


Future Palace/John Coffey
Atreyu
Crystal Lake
Make Them Suffer
Insahn
Malevolence
Crownshift
Corey Taylor
Slaughter to prevail
Emperor
Machine Head
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.505
6.318
Nou, komt ie dan.

Ik heb 7 absolute must sees (dikgedrukt), de bands waarvan ik eerder al aangaf dat ik daar sowieso naartoe ging, wat er verder ook tegelijk speelt. Gelukkig speelt geen van die bands onderling tegelijk, dus dat scheelt alvast. Wel een paar andere bands die op het wensenlijstje stonden moeten afstrepen hier en daar, maar het aantal clashes valt gelukkig mee. En tussen de must sees is genoeg speelruimte om nog wat te ontdekken.

Donderdag
  • Night Verses is gelijk een dijk van een binnenkomer, hopen dat het geluid in de Dome goed is en we geen herhaling van Haken vorig jaar krijgen;
  • Als ik de Dome uit loop en Erra klinkt tof, blijf ik daar kijken. Anders even bij main naar Dominium kijken;
  • Alien Weaponry;
  • Asinhell;
  • (meeting tijdens Doro?);
  • Textures;
  • Heart of Kvelertak ben ik nog niet uit, beide nog wat meer inluisteren;
  • Ne Obliviscaris met het halve forum;
  • Laatste stuk Megadeth meepakken, als ik zin heb;
  • All Them Witches;
  • Tool.
Vrijdag
  • Svartsot;
  • Khemmis;
  • Borknagar, helaas wel The Vintage Caravan missen;
  • High on Fire, helaas wel Fear Factory missen;
  • Kadavar;
  • Nile;
  • Graveyard is dan pas de volgende die ik echt wil zien, zit een kleine twee uur tussen, goeie tijd om wat te eten en wat Fu Manchu/Tarja/Turnstile te checken;
  • Pendulum (live).
Zaterdag
  • Eerste paar bands niks wat ik nodig moet zien, als ik toch het terrein al op wil staan Spoil Engine, Pest Control, Fleddy Melculy, Flotsam and Jetsam, en Red wel genoeg om even te checken en de tijd mee te vullen;
  • Vola is de eerste act waar ik echt bij wil zijn;
  • Frog Leap;
  • Pain;
  • Rotting Christ;
  • Uriah Heep;
  • Brutus;
  • Blind Guardian;
  • Wolfmother;
  • Abbath play Immortal checken, als het niks voor me is door naar Kamelot;
  • Bring me the Horizon misschien nog van een afstandje bekijken.
Zondag
  • John Coffey met een bak koffie;
  • Niet direct plannen daarna, even The Last Internationale of Sanguisugabogg, en daarna Dream State checken, kijken waar ik zin in heb;
  • Ihsahn kijk ik solo nog meer naar uit dan met Emperor;
  • Daarna weer ruimte voor ontdekkingen, Ereb Altor, Crownshift, en The Black Dahlia Murder staan aangemerkt als opties;
  • Karnivool;
  • Mogelijk laatste stuk Deep Purple of naar Dark Funeral;
  • Stukje Igorrr om de gekte daarvan live te beleven;
  • Emperor wil ik wel de hele show van een mooie plek meemaken, dus op tijd heen en helaas begin MH missen;
  • Machine Head om af te sluiten met een feestje.
 
Laatst bewerkt:

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.153
2.960
Enkel vrijdag aanwezig. Toch een beetje spijt dat ik geen combi ga...

Svartsot
Brand of Sacrifice
Drug Church
Borknagar
Stukje Hammerfall
Dying Fetus
Stukje Fear Factory (jammer, ik wou ze volledig zien)

Bruce Dickinson vs Vltimas (geen voorkeur momenteel)
Avantasia vs Nile (ook kut, al kan ik Nile misschien gaan zien in Nederland in het najaar)
Electric Callboy vs Fu Manchu (normaal zou dit sowieso een keuze voor Fu Manchu zijn, maar die komen al naar Maastricht, en een feestje bij Electric Callboy met vrienden zal geen kwaad kunnen zeker?)
Turnstile
Judas Priest
(ik kijk er oprecht naar uit lol, wel spijtig van Biohazard)
Vijf Vinger Dood Slag is niet nodig voor mij, tenzij mijn vrienden echt willen blijven plakken, maar ik ben er zeker van dat mijn vriendin dan ergens uitgeput op de wei ligt te slapen.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken