Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.885
Hoogtevrees heeft de line-up afgerond.
438119098_774499104658405_8751582975311158998_n.jpg


Pirate Metal Party, het festival van Alestorm, heeft ook de line-up afgerond. Wel al even geleden, maar hier nog niet gedeeld.
436520465_120209633419400341_9146107462246768105_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MartijnCl

Nieuw lid
15 mei 2024
3
0
1 juni 2024 MUSIC by Knight open air festival op Kasteel Doornenburg

Line-up :
  • Sunken Lands
  • Tim Akkerman & The Ivy League
  • Blanks
  • The Cool Quest

Een uniek festival op de binnenplaats van kasteel Doornenburg!

31 mei 2024 COVER by Knight met allerlei artiesten en een show van Allides Hidding (Time Bandits)

zie www.musicbyknight.nl
 

Bijlagen

  • Poster MUSIC by Knight 2024.JPG
    Poster MUSIC by Knight 2024.JPG
    535,6 KB · Weergaven: 1

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.623
619
Welcome To Pul Fiction dat plaatsvindt op 2 november, in De Pul in Uden, komt met de eerste 3 namen.

Wodan Boys, Bongloard en Subterranean Street Society.

Tickets zijn al te bestellen, 27 euro per stuk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.885
Ulcerate erbij voor Soulcrusher.

Nog even voor het esthetische:
441080046_1229278871547928_5228495433345632929_n.jpg



Verder:
De line-up voor Eindhoven Metal Meeting is compleet.
441074384_972553100906522_3251982106950976218_n.jpg


Aynsley Lister vervangt Popa Chubby op Ribs & Blues (19 mei).

Voor de Groene Engels Blues Festival:
De hele line-up voor het Blues Festival is bekend!
🤩
Kom 19 oktober genieten van de muziek van Elles Bailey, Dawn Brothers, Five Dollar Shake, La Ratte, AJ Plug en Ray Stepien Trio.

Jasper Steverlinck is bevestigd voor de Donkere Dagen.
Nadat hij doorbrak als leadzanger van de Vlaamse rockband Arid, stort singer-songwriter Jasper Steverlinck zich tegenwoordig volledig op zijn solocarrière, waarin hij thema’s als hartzeer en nostalgie omarmt. De eerste single van het aankomende album ‘The Healing’ is inmiddels al te beluisteren. Het nummer ‘Nashville Tears’ is een knipoog naar de bakermat van countrymuziek en geeft al een veelbelovend voorproefje op de plaat. Op 29 november brengt zijn wonderschone folkpop naar De Donkere Dagen in de Joriskerk!

Matt Andersen is nu officieel bevestigd voor Ramblin' Roots en er komen nog drie acts bij.
Let’s get ramblin!
✨
Vandaag maken we vier nieuwe namen voor de tiende editie van Ramblin Roots bekend! De Canadese singer-songwriter Matt Andersen komt dit najaar naar ons americana & roots festival voor een exclusieve Nederlandse show. De Nederlandse toetsenist/zanger Roel Spanjers presenteert Birdcatcher II. Ook voegen we de Amerikaanse singer-songwriters John Gorka en Heather Little toe aan de line-up.

Het Legends of Rock Tribute Festival XL in Hengelo op 7 december.
Line-up
16:15 uur: Sound Garden by Audio Slave by Sound Slave (BE)
17:45 uur: Red Hot Chili Peppers by Funky Monks (UK/DE)
19:15 uur: Pearl Jam by Rear View Mirror (NL)
20:45 uur: Green Day by Green Bay (NL)
22:15 uur: Foo Fighters by Monkey Wrench (NL)
24:00 uur: Nirvana by Negative Creeps (NL)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
OPIA Festival in Tivoli heeft nieuwe namen toegevoegd! BARTH. en Robin Scherpen zijn wel leuk. Er zijn nog steeds weinig tickets beschikbaar.

ADKq_NbeEo0lpC29kWVxK8vvzRE_MYD0sDy7m21PuQ3iqnT-uy40Zqh0eaJw1Cn-y_D_D6u6bjBQ9yW82bOaV9d1kI9JuGcC7ok-MWP9bKITvXFhiwe5SbxmlVQZ51_PrYNp3Uqz6hbrLl2IfL4YXCdajZW-7xNoWlD5LaY=s0-d-e1-ft
Toch best opvallend dat er twee weken voor dit festival nog niets van een blokkenschema of zo is. Zelfs een basale vraag als: hoe laat begint het eigenlijk is niet duidelijk (volgens de Facebook-pagina om 15.00; volgens de TivoliVredenburg-website 17.30 - wat me met dit programma nogal laat lijkt).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.885
Toch best opvallend dat er twee weken voor dit festival nog niets van een blokkenschema of zo is. Zelfs een basale vraag als: hoe laat begint het eigenlijk is niet duidelijk (volgens de Facebook-pagina om 15.00; volgens de TivoliVredenburg-website 17.30 - wat me met dit programma nogal laat lijkt).
Vergeet niet dat de artiesten op zeven plekken optreden. Facebook staat, denk ik, op drie uur vanwege het optreden van het Utrechtsch Studenten Concert. Die is om drie uur afgelopen. Ik denk dat Tivoli zelf het gewoon bij het rechte eind heeft, maar het tijdschema zal wel snel volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
620
478
Aan de Sniester ganger: ik merk dat ik dit jaar met een vervelende clash zit: Projector VS Hallan VS Girls in Sybthesis. Hallan wil ik eigenlijk sowieso zien, maar de andere twee staan er eigenlijk zo omheen gebouwd dat het bijna niet te combineren valt.

Hebben jullie nog andere vervelende clashes, of tips in dit geval voor de afweging?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.086
2.020
Vergeet niet dat de artiesten op zeven plekken optreden. Facebook staat, denk ik, op drie uur vanwege het optreden van het Utrechtsch Studenten Concert. Die is om drie uur afgelopen. Ik denk dat Tivoli zelf het gewoon bij het rechte eind heeft, maar het tijdschema zal wel snel volgen.
Tijd op de website klopt inderdaad.
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
99
108
Aan de Sniester ganger: ik merk dat ik dit jaar met een vervelende clash zit: Projector VS Hallan VS Girls in Sybthesis. Hallan wil ik eigenlijk sowieso zien, maar de andere twee staan er eigenlijk zo omheen gebouwd dat het bijna niet te combineren valt.

Hebben jullie nog andere vervelende clashes, of tips in dit geval voor de afweging?
Niet echt clashes. Bands die ik al een keer gezien heb sla ik over. Daar creëer ik wat ruimte mee. In bovengenoemde geval ga ik voor Projector en Girls in Synthesis. Is ook wel lekker aanlopen van September naar Zwarte Ruiter ;-). Daarvoor uiteraard nog Naked Lungs. En na GiS rennen naar Chalk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.885
RockIt met nieuwe namen. Heel fijne toevoegingen, hoor! Het wordt weer een ontzettend sterke line-up.
Zojuist bevestigd voor de zesde editie van Rockit: vaandeldrager van de Londense jazzscene SHABAKA, de dampende Afrobeat-groep Kokoroko, muzikale stuiterbal MonoNeon! Daarnaast zijn Aja Monet, ganavya en Niji toegevoegd aan de line-up.
Into the Void heeft stiekem nog Bask toegevoegd aan de line-up. Nu is ie echt rond.
442399204_464769465938457_2131480482707126536_n.jpg


De zoveelste aankondiging voor Amsterdam Dance Event. Naast onderstaande krijg je nog in de middag van 20 oktober ook nog African Head Charge Live (Mixed by Adrian Sherwood, Mad Professor e.a.) voorgeschoteld.
Op donderdag 17 oktober, tijdens het Amsterdam Dance Event, strijkt de @stmpdrcrds Label Night neer voor een allnighter in @afaslive! De kaartverkoop start vrijdag 24 mei om 14.00 uur. Meer info via http://stmpd.co/ade 💥

Na het hosten van events op sommige van de grootste festivals wereldwijd waaronder Lollapalooza, Balaton Sound, Creamfields, Sziget, Tomorrowland en Ultra, keert Martin Garrix’s label STMPD RCRDS op donderdag 17 oktober terug naar haar roots met een nacht vol muziek in AFAS Live tijdens Amsterdam Dance Event. Tijdens deze avond zullen verschillende artiesten uit de STMPD RCRDS familie het podium betreden - van bekende namen tot opkomend talent. Het evenement belooft een onvergetelijke ervaring te worden voor liefhebbers van elektronische muziek.

Paard van Stal vindt dit jaar plaats op 30 augustus. Verkoop begint 31 mei om 12.00 (of ja, je gratis ticket claimen), dus de line-up zal ook wel binnenkort komen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
770
1.283
Maar wel voor EUR 37,50. Vind ik nogal aan de prijs voor zoiets kleins. Was een aantal jaren nog deels gratis en deels betaald.
Ik vind dat wel meevallen hoor. Vind het muziekprogramma al beter dan vorig jaar, dus ik heb zeker een kaartje gekocht.
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
99
108
En weer een setje namen voor Left of the Dial:

ALBER JUPITER (FR) – Krautrock-achtige soundscapes met psychedelische effecten.
Cubzoa (UK) – Lo-fi bedroompop doordrenkt van wonderschone melodieën.
deary (UK) – Dreampop-duo dat nu al de reputatie heeft als een van de interessantste opkomende bands in Engeland.
Disgusting Sisters (UK) - Twee zussen die walgelijk coole muziek maken.
DoFlame (CA) - Canadese hardcore met old-school hiphop-invloeden.
Dog Race (UK) - Deels gothic, deels jaren 80 synthpop.
Dog Unit (UK) - Postrock om op te dansen.
Few Bits (BE) - Verfrissend zonnig klinkende gitaarpopmuziek.
flypaper (UK) – Mooie zonsondergangballads voor het einde van de zomer.
Human Interest (UK) – Aanstekelijk charmante indierock.
Little Hand Feet (UK) - Hoekige math-punkers die een perfecte kakofonie van geluid maken.
L'objectif (UK) – “Door Iggy Pop-goedgekeurde tieners met een Lust For Life”.
Lone Wolf (NL) – Rotterdams hoogsteigen punkrocktrots.
Mermaid Chunky (UK) - Een audiovisueel duo met veelzijdige nummers uitgebracht door DFA Records.
Oh Boland (IE) - Een solide mix van fijne garagerock en pittige powerpop.
Pem (UK) – Soulvolle, etherische en bijna folkachtige muziek.
pencil (UK) – Hypnotiserend, elke noot intenser dan de vorige.
Quade (UK) - Jammerende psychedelische gitaren, pulserende ambient-drones én de eerste band met de letter Q ooit op Left of the Dial!
Saloon Dion (UK) - Een mix van punk vermengd met altrock uit de jaren 90 en een kleine dosis new wave.
SHEIVA (UK) - Speelse uitingen van woede die niet in één genre te vangen zijn.
Skydaddy (UK) - Warme, rauwe en kwetsbare ballads.
Soft Boy (BE) - Een friszoete mix van harmonieën en twangy grooves.
test plan (UK) – Muziek om moshend op te dansen, of dansend op te moshen.
TTSSFU (UK) - Een meeslepende doe-het-zelf-popartiest met repetitieve beats en scherpe teksten.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en Lion

Gebruikers die dit onderwerp bekijken