Rock Werchter 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.863
5.075
Ik ga niet proberen vervelend te doen, maar wow, er staan zo veel artiesten precies veel hoger dan ze zouden moeten staan. Had echt wel meer verwacht van Werchter. De affiche waar ik het minste warm van ben geworden in vele jaren (jammer, want net dit jaar heb ik al mijn vrienden mee gekregen haha)
er staan er ook heel wat lager dan ze zouden moeten staan, hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.513
9.307
Even uit de losse pols en zonder (op Peuk en High vis na dan) de slope namen op basis van de Clash Finder mijn huidige Schema:

Donderdag: Jalen Ngonda -> Eefje de Visser -> Bombay Bicycle Club -> Black Pumas -> Slowdive -> PJ Harvey -> Jane's Addiction -> The Streets

Vrijdag: Loverman -> Kneecap -> Sleaford Mods -> Declan McKenna -> Archive -> dEUs -> Snow Patrol -> Maneskin

Zaterdag: Equal Idiots -> Peuk -> The Last Dinner Party -> The Kooks -> Janelle Monae -> Arlo Parks -> Khruangbin -> Dua Lipa

Zondag: Whispering Sons -> The Breeders -> IDLES -> Sampha -> Loyle Carner -> Michael Kiwanuka -> High Vis -> Foo Fighters
Denk dat ik ongeveer dezelfde route zou doen mocht ik gaan. Op donderdag en zaterdag zijn dat echt fijne routes, als die zouden lukken! Op vrijdag zou ik geen flauw idee hebben wat te doen als dEUS klaar is, rond 9u. En wat ik zou doen voor dEUS.
 
  • Leuk
Waarderingen: -victor- en TheSillyP

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.284
1.942
Denk dat ik ongeveer dezelfde route zou doen mocht ik gaan. Op donderdag en zaterdag zijn dat echt fijne routes, als die zouden lukken! Op vrijdag zou ik geen flauw idee hebben wat te doen als dEUS klaar is, rond 9u. En wat ik zou doen voor dEUS.

Apero en Chiromeisjes?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.208
1.264
Denk dat ik ongeveer dezelfde route zou doen mocht ik gaan. Op donderdag en zaterdag zijn dat echt fijne routes, als die zouden lukken! Op vrijdag zou ik geen flauw idee hebben wat te doen als dEUS klaar is, rond 9u. En wat ik zou doen voor dEUS.
Vrijdag de minste dag inderdaad.

Maar wel: naast dEUS: Archive! Mijn twee must sees die dag. Ook Gary Clark Jr en Bad Omens. Verder waarschijnlijk ook nog naar Frank Carter, The Beaches, Sleaford Mods, Tom Morrello, Sum 41. En Maneskin.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.103
716
Denk dat ik ongeveer dezelfde route zou doen mocht ik gaan. Op donderdag en zaterdag zijn dat echt fijne routes, als die zouden lukken! Op vrijdag zou ik geen flauw idee hebben wat te doen als dEUS klaar is, rond 9u. En wat ik zou doen voor dEUS.
Ja, same here. Die donderdag, zaterdag en zondag zijn eigenlijk best ok als je deze rijtjes ziet. Maar die vrijdag jongens… wat is dat voor gedrocht. Die ene dag doet me gewoon twijfelen of ik combi doe of niet. Misschien maar hopen op mooi weer en dan maar in de Apero hangen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.513
9.307
Vrijdag de minste dag inderdaad.

Maar wel: naast dEUS: Archive! Mijn twee must sees die dag. Ook Gary Clark Jr en Bad Omens. Verder waarschijnlijk ook nog naar Frank Carter, The Beaches, Sleaford Mods, Tom Morrello, Sum 41. En Maneskin.
Ja Archivce misschien ook nog. Leuk dat die zo’n band hebben met RW. Sleaford viel op TWC lichtjes tegen. Sum41 en Maneskin zijn wel echt horrornamen op die main. Zou al heel dronken moeten zijn eer ik dat zou willen doorstaan.
 
Laatst bewerkt:

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.208
1.264
ik heb ze vorig jaar in trix en dit jaar in AB gezien, hun enige 2 optredens in België tot nu en zal voor mij waarschijnlijk 2 keer show van het jaar zijn, al is het jaar nog lang natuurlijk
Die zanger kan een stukje zingen zeg en kan vele bereiken aan (puur gebaseerd op youtubefilmpjes bij mij).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.089
Die zanger kan een stukje zingen zeg en kan vele bereiken aan (puur gebaseerd op youtubefilmpjes bij mij).
ga ik volmondig mee akkoord. zelfs op het randje dat je begint te denken dat je gewoon naar de album versie luistert, tot je dan toch af en toe een hardere uithaal hoort op bepaalde stukken dat je toch door hebt dat die het gewoon allemaal live doet.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.823
2.550
Jalen Ngonda kan zo maar eens de Danielle Ponder van deze editie worden... Sowieso meest unieke stem die ik ooit heb gehoord, wist niet dat er mannen bestonden die zo hoog konden zingen, echt niet normaal wat een stem zeg
Moest meteen aan hetzelfde denken. Klinkt echt heerlijk!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.863
5.075
luistersessie van nieuwe namen achter de rug: momenteel zou het er zo uitzien op basis van mijn clashfinder en zonder rekening te houden met kruizen. (tussen haakjes is overlappend die ik wil zien, maar momenteel voorkeur naar andere artiest uitgaat)
Donderdag (wordt onmogelijk):
Stone (Jalen Ngonda) - The Cat Empire - The Gaslight Anthem - The Hives - Johnny Marr - Parkway Drive/Black Pumas - Slowdive (Dropkick Murphys) - PJ Harvey (Dropkick Murphys) - Nathaniel Rateliff & The Night Sweats (Greta Van Fleet) - Jane's Addiction (Greta Van Fleet) - Lenny Kravitz
Vrijdag:
Frank Carter & The Rattlesnakes (Loverman) - Sleaford Mods/The Beaches - Simple Plan/Gary Clark Jr. - Bad Omens - Archive - dEUS - Sum41 - (Maneskin)
Zaterdag:
Equal Idiots - Peuk - The Last Dinner Party - J. Bernardt - The Kooks - Nothing But Thieves - Avril Lavigne - Khruangbin - Benjamin Clementine
Zondag:
Bluai - Brutus - The Breeders - IDLES - Pretenders (Loyle Carner) - Michael Kiwanuka (Royal Blood) - High Vis - Foo Fighters
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.737
970
Vind t gewoon raar dat je de pretenders eruit haalt bij deze worp en zegt boomeraffiche terwijl er zoveel nieuwere hedendaagse namen tegelijk worden aangekondigd.
Die classics moeten er ook bij zitten, ook dat is werchter.
Yep, en hebben ze -gelukkig- altijd al gedaan.
In 2001 bijvoorbeeld een Roxy Music na Faithless... opmerkelijke constructie trouwens.

En bij zulke gevestigde namen weet je meestal wel dat de kwaliteit goed zit.
Er zijn uitzonderingen uiteraard... Snow Patrol bijvoorbeeld...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken