Rock Werchter 2013

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ik had toevallig vanmiddag eens zitten vergelijken met vorig jaar, als alles het zelfde zou zijn(wat al niet zo is) hebben we over nog zoveel artiesten te verwachten. Ik heb geen idee wie ik zou moeten verwachten, veel te veel geruchten XD

Donderdag
Main 2
Marquee 1
Barn -

Vrijdag:
Main 1
Marquee -
Barn 1

Zaterdag:
Main 2
Marquee 2
Barn -1(hier staat al 1 artiest meer dan vorig jaar)

Zondag
Main 1
Marquee 1
Barn 1
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Zo'n 12 namen denk ik nog. Inderdaad jammer dat ze Volbeat naar de zaterdag hebben moeten doen en The National tot subheadliner hebben moeten bombarderen. In mijn ogen geen subheadliner(wel fan). Volbeat voor Rammstein vind ik persoonlijk ook één plek te hoog voor Volbeat. Inderdaad jammer dat ze niet The Killers, Queens of the stone age of Arctic Monkeys hebben kunnen boeken.
Persoonlijk hoop ik nog op Stereophonics op de zaterdag. De dag erna staan ze op het Arras Main Square festival.
Portishead zie ik nog wel één avond The Barn afsluiten. De zaterdag bijvoorbeeld.
Miles Kane staat op festival in Noord Frankrijk op 6 Juli, dus die verwacht ik nog wel één van de dagen.
Vampire Weekend staat op 9 Juli in Noord Frankrijk, dus hetzelfde geldt voor hun.
Crystal Castles, Enter Shikari, Savages, Alunageorge, Everything Everything, Icona Pop, Example en Klaxons touren veel rond Werchter, dus automatisch kanshebbers.
The Horrors staan 5 Juli op Hop Farm in Engeland.
Paramore heeft volgens mij nog geen datum in België, dus die zie ik ook nog wel komen.
Kraftwerk en Mumford and Sons zouden nog kunnen, maar ik heb de hoop voor hun al opgegeven.

Dit lijkt me nog wel geinig(is haalbaar, maar wel met fantasie):

Donderdag: The Horrors(main), Enter Shikari(main), Crystal Castles of Icona Pop(marquee)
Vrijdag: Miles Kane(main), Savages(barn)
Zaterdag: Stereophonics(main), Paramore(main), Jacco Gardner(marquee), Portishead(barn)
Zondag: Vampire Weekend(main), Example(marquee), Everything Everything of Klaxons(barn)

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ben Howard en Modestep zijn barnafsluiters, en Frank Ocean zou dat naar verluidt ook zijn (al weet ik het van hem niet zeker) dus het kan alvast niet Portishead EN Damien Rice zijn. Ik zie ze trouwens geen van beide komen, geven waarschijnlijk de voorkeur aan Rivierenhof of Cactusfestival. Klaxons staan al op Dour. Kraftwerk zie ik dan wel weer komen (hebben vorige keer ook in de marquee gestaan, kunnen dus perfect na Goose op zaterdag of als afsluiter in marquee op zondag). Paramore hun tour loopt naar het schijnt eind juni al af, die zouden dus al wegvallen.

Ook eens gokken:
Do: Seasick Steve en Vampire Weekend (main), Example (marquee)
Vr: Miles Kane (main), Jacco Gardner (barn)
Za: Stereophonics en Beady Eye (main), Crystal Castles (marquee)
Zo: Van Jets (main), Kraftwerk (marquee), SX (barn)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Is Cold War Kids ook geen kanshebber met het nieuwe album? Ze hebben volgens de site alleen nog helemaal geen concerten deze zomer, dus of ze dan in de buurt zijn is maar de vraag.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Ik verwacht eigenlijk, na Odd Future, Earl Sweatshirt en Frank Ocean, dat ze de ´Odd-Future-dag´ afmaken met dan dus Tyler The Creator in de Marquee.
Dan maar ook een lijstje dus:
Do: Vampire Weekend en Paramore (main), Simian Mobile Disco (Marquee)
Vrij: Seasick Steve (Main), Jacco Gardner (Barn)
Za: Stereophonics en Beady Eye (Main), Tyler The Creator en Crystal Castles (Marquee)
Zo: Kraftwerk (Main), La Roux (Marquee), Yeasayer (Barn)
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Ik vind het wel heel goedkoop overkomen dat ze Odd Future + individueel Frank Ocean en Earl Sweatsirt boeken. En dan misschien ook nog Tyler The Creator erbij. Beady Eye kan sowieso niet op Zaterdag 6 Juli. Staan dan namelijk op een Italiaans festival. Andere dagen blijven wel opties. Klaxons inderdaad dour, dus had me er in vergist. Ik snap alleen niet waar staat dat Ben Howard, Modestep en Frank Ocean barn afsluiters zijn? Vind Frank Ocean niet zo'n grote naam dat het de barn afsluiter is.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Ik vind het wel heel goedkoop overkomen dat ze Odd Future + individueel Frank Ocean en Earl Sweatsirt boeken. En dan misschien ook nog Tyler The Creator erbij. Beady Eye kan sowieso niet op Zaterdag 6 Juli. Staan dan namelijk op een Italiaans festival. Andere dagen blijven wel opties. Klaxons inderdaad dour, dus had me er in vergist. Ik snap alleen niet waar staat dat Ben Howard, Modestep en Frank Ocean barn afsluiters zijn? Vind Frank Ocean niet zo’n grote naam dat het de barn afsluiter is.

Dan vergis je je toch goed in de populariteit van Frank Ocean! De man won met zn laatste album Channel ORANGE de ene na de andere prijs. (Grammy's, BRIT Awards enz.) Het ziet er idd wel heel goedkoop uit. Het lijkt net of Rock Werchter een totaalpakket heeft gekocht van Odd Future. Odd Future, Earl Sweatshirt, Frank Ocean en waarschijnlijk ook Tyler The Creator voor de prijs van 3 ofzo...
maar dat ze afsluiten kan je zien op het schema: http://www.rockwerchter.be/nl/line-up/overzicht
de volgorde klopt, dat heb ik nagevraagd aan de organisatie
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
The Rolling Stones staan 6 juli op Hyde Park. Zij zijn natuurlijk geen realistisch gerucht. Maar de support-act, in de vorm van The Vaccines, is dat natuurlijk wel!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
De andere support-acts zijn The Temper Trap en Gary Clarck Jr. The Vaccines of The Temper Trap zie ik wel toegevoegd worden aan de line-up
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
The Vaccines zouden dan 3 jaar achter elkaar op RockWerchter staan en ze staan op Dour dus die zou ik al schrappen. The Temper Trap zou ik ook niet op rekenen, stonden er overigens vorig jaar ook al. En waar haalt iedereen het feit dat Damien Rice en/of Portishead Barn afsluiters MOETEN zijn? En als ze op de site van Rockwerchter al in de juiste volgorde staan kunnen ze daar toch nog gewoon een naam achter of tussen zetten, dan schuift de rest vanzelf mee op. Verder blijf ik bij de acts die ik genoemd heb dat die komen, maar dat kan ook komen omdat ik die gewoon heel graag nog zie komen haha!
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Ik zie The Vaccines inderdaad ook niet komen. Ik zie Portishead niet niet the barn afsluiten. Zou raar zijn voor een groep van dat formaat. Twee jaar geleden waren ze nog sub headliner. The Boxer Rebellion staat ook 6 Juli in Hyde Park. Zou voor mij persoonlijk een mooie toevoeging zijn.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat artiesten er wat jaren achter elkaar staan zegt niets, kijk maar naar hoe vaak Editors er al stonden ;) Dour is een beter argument ;)

Mij maakt het niet meer uit wie er komen, ik heb iedere dag dingen die ik erg graag wil zien.
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Het is ook niet zo dat ik graag Portishead zie hoor, maar ze touren veel rond werchter, dus leek het me een optie. Ik zag liever the vaccines.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De Zaterdag is veranderd in een dag met alternatievere muziek en veel Rap door de laatste toevoegingen.
Verder vind ik Frank Ocean zeker waardig de Barn af te sluiten. Dit is toch wel een van de artiesten van vorig jaar en tot nu toe de grootste naam die buiten de main stage speelt.

Verder denk ik dat @Krullie en Thijs Een mooie opzet hebben gemaakt van wat er nog kan komen. Laten we het hopen. Ik hoop nog op wat Rock tussen de laatste namen

Verder Ben ik wel benieuwd naar de DJ's die waarschijnlijk Vrijdag en Zaterdag op mainstage afsluiten. Dat zijn plekken waarvan ik niet durf te zeggen wat er kan komen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk niet dat er een DJ zal zijn op zaterdag, en over vrijdag twijfel ik ook sterk. Rammstein speelt zo ie zo helemaal in het donker, en daarnaast is hun set heel veel werk om op en af te bouwen dus voordat de DJ zou spelen is het al veel te laat. In 2010 speelde er ook geen DJ na Rammstein.
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Ik denk inderdaad ook dat beide dagen geen dj meer komt. Vorig jaar was zaterdag in de breedte sterk, maar toen was er nog ruimte om na Editors een dance act te plaatsen. Ik schat de kans klein dat na Rammstein nog een dance act komt in verband met de tijd die nodig is om alles af te bouwen. Als er na Blur en Kings of Leon nog een dance act zou komen, dan zou dat betekenen dat Kings o Leon van ongeveer 20.00 tot 21.30 speelt. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Ik heb ook nog mijn twijfels of Blur wel na Kings of Leon speelt, omdat het eerst andersom stond en Kings of Leon(en Editors)parade paartjes van werchter zijn waarmee ze laten zien dat bands kunnen groeien in de line up(tot afsluiter). Maarja, Thijs heeft het nagevraagd bij de organistatie, dus het zal wel kloppen zoals het er nu staat.
En Seasick Steve nu op Les Nuits Botanique, maakt dat de kans groter/kleiner dat hij komt of heeft dat niks te zeggen?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
@Thijs:
Is Odd Future niet al sterk op Tyler gefocust? Mij lijkt het dat ze Tyler wilden (zoals de andere festivals), maar omdat ze zoveel OF acts hebben wss gewoon voor de hele bende gegaan zijn. 5 Odd Future acts op een podium zou sowieso al een overkill zijn voor een festival dat gewoonlijk nog geen 5 hiphop acts op een heel weekend heeft (al ben ik fan van de bende).

En Les Nuits Botaniques deelt wel vaker namen met Werchter, Miles Kane zie ik bvb ook op beide staan.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik zat nog eens te kijken naar een DJ achter Rammstein en Blur. Rammstein speelde vorige keer van 23.00 tot 0.45 met een uur om Pink af te bouwen en Rammstein op te bouwen, dus ik gok dat die tijd ook ongeveer nodig is om het podium om te bouwen voor een DJ. Als ze evenlang zouden spelen en een kwatier eerder beginnen kan de DJ op z'n vroegst om 01.30 beginnen. Dan heeft de DJ een uur de tijd voor z'n set, het zou dus net kunnen maar is heel onwaarschijnlijk.

Vorige keer op RW had Kings of Leon als headliner een set van 1.30 uur dus dat zullen ze nu ook wel krijgen, Blur heeft afgaande op vorige festivals een set van 2uur. Als we een korte DJ set nemen van een uur en een half uur ombouw tijd tussen Blur en de DJ moet Blur om 23.00 beginnen, dan zou Kings of Leon van 21.00 tot 22.30 kunnen spelen. Dat is als de ombouw tijden een half uur zijn wat me onwaarschijnlijk lijkt, dus zal Kings of Leon waarschijnlijk om 20.30 beginnen. Dat is op zich nog wel mogelijk, dus misschien dat we na Blur nog een kleine DJ set kunnen verwachten.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Niet dat ik er op zit te wachten hoor:p Laat Blur maar lekker 2 uurtjes knallen!!!
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
@joske

Ja nu heeft tyler the creator een album uitgebracht, waardoor hij dit seizoen ookl veel solo te zien is op festivals. Maar ik gok dat ze tyler solo hadden geboekt, maar hij eisde dat ofwgkta ook nog een kans kreeg op werchter. (Na de slechte recensies en eigk ook t slechte optreden in 2011(?) ) Frank ocean en earl sweatshirt zijn natuurlijk makkelijk te boeken aangezien ze als het goed is diezelfde dag met odd future spelen. Maar tyler solo is toch wel een ander verhaal dan odd future. Minder chaos, geen feest. Maar gewoon een sterk optreden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken