Rock Werchter 2013

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Met deze toevoegingen vind ik de Donderdag ook mooi. Alleen de zaterdag kan me nog niet bekoren.

Vooral Black Rebel Motorcycle Club vind ik een goede toevoeging, denk dat de donderdag voor de meesten wel een goede dag is. Goede headliner, wat mindere sub-headliner maar wel een sterke line-up in de barn.

Klopt, de kleinere sub headliner wordt sowieso goedgemaakt door the barn. Meerdere bands uit the barn zouden ook op de main stage kunnen staan. Sigur Ros was enkele jaren geleden nog sub headliner.

@Joske

Daft Punk zal heus niet gaan voor zo’n festival, maar eerder de echte grote festivals (Rock Werchter, Pukkelpop, Glastonbury, Roskilde enz.) Het wordt dan ook een behoorlijke strijd tussen Pukkelpop en Rock Werchter, wie mag deze grote bazen ontvangen? Lowlands, als ze daar al heel zouden willen, zal het vrij makkelijk hebben. Onze meneer Smeets wil natuurlijk maar 1 dance-act per avond. (ook meteen de reden dat je mij daar niet gaat zien de komende jaren) Tja, dan gaat hij natuurlijk al helemaal niet voor een headliner uit de dance-scene.

Ik zie Daft Punk gewoon liever een losse show doen dan headlinen op een festival. Ze zijn zowat de meest gewilde act ter wereld, en als ze op Werchter/Pukkelpop staan kan je gegarandeerd van een ongeziene ticketverkoop spreken. En ik denk niet dat er veel mensen tevreden zouden zijn als Werchter combi en een bepaalde dag uitverkoopt wanneer er nog maar pakweg 8 namen bekend zijn, zeker als je plots flink wat mensen krijgt die je anders niet op Werchter ziet (mensen die gewoonlijk naar TML gaan of op Pkp in de boiler/dance hall rondhangen). Bovendien hebben ze speciale podiumeisen (in 2006 heeft Pkp de main stage voor hen moeten aanpassen), en dat gaat beter met een losse show. Trouwens, Metallica en Muse zijn ook niet de kleinste acts he...

Ik denk dat het aantal mensen wat Daft Punk zal trekken wel vergelijkbaar is met andere headliners, ze hebben gewoon een enorme hype op zich omdat ze elke keer weer verwacht worden te spelen maar het nooit doen. Uiteindelijk zal het aantal mensen wat echt speciaal voor Daft Punk komt nog wel meevallen. En anders is er altijd nog Werchter Boutique :)

Ik vraag me trouwens af als er een dance act komt na Rammstein of Blur waarom die nog niet is aangekondigd, vorig jaar werd de laatste dance-headliner al in februari aangekondigd. Het lijkt me dat zo'n act allang vastgelegd zou zijn, dus waarom zouden ze dan wachten? En als ik nog een grote dance act zou moeten verwachten zie ik die eerder na modestep komen, ken ze niet maar lijken mij een beetje te klein om de afsluitende dance-act te zijn van het festival.

@ Joske
Als ik het zo lees is het meer wat je hoopt dan wat je denkt. Metallica en Muse zijn zeker grote namen, maar Daft Punk is ook één van de meest exclusieve artiesten op de wereld. Maar waarschijnlijk zullen alsnog veel mensen afhaken wanneer ze de prijs zien. Ook Daft Punk heeft natuurlijk van die 'fans' die dan wel het album (gratis) downloaden, maar niet het geld er voor over hebben om ze live te zien. Ze doen zich voor als Daft Punk fans, om met de hype mee te gaan. En als Rock Werchter dit iets zou boeien, zouden ze Daft Punk later bekend maken, en eerst de andere headliners prijsgeven. En die speciale podiumeisen heeft Rammstein ook...

Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben die zo redeneert, maar goed. Beste scenario zou zijn: eerst een concert in het sportpaleis aankondigen, na de uitverkoop pas een festivaldatum, zodat de ticketverkoop niet te veel overspoeld wordt door mensen die enkel voor Daft Punk komen. Uiteraard ga ik ermee akkoord dat ze een niet te missen act zijn.

Om het toch maar weer over Werchter 2013 te hebben: Er is een officiele poster vrijgegeven, en uit de opmaak valt af te lezen dat er op zondag nog een headliner in zowel marquee als barn moet komen!

Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben die zo redeneert, maar goed. Beste scenario zou zijn: eerst een concert in het sportpaleis aankondigen, na de uitverkoop pas een festivaldatum, zodat de ticketverkoop niet te veel overspoeld wordt door mensen die enkel voor Daft Punk komen. Uiteraard ga ik ermee akkoord dat ze een niet te missen act zijn.

Om het toch maar weer over Werchter 2013 te hebben: Er is een officiele poster vrijgegeven, en uit de opmaak valt af te lezen dat er op zondag nog een headliner in zowel marquee als barn moet komen!

linkje naar de poster?

Oeps, iets te snel geweest.

http://s24.postimg.org/linjdfij8/zoom_Double_Page_php.jpg

Hier dus.

Waarom zou er dan nog een headliner in de barn en marquee op zondag moeten komen? De barn zou kunnen want de headliners van de barn zijn allemaal groter gepresenteerd als Modestep maar alle marquee headliners zijn even groot als Jake Bugg.

Hallo allemaal,

Ik ben groot fan van Werchter maar de Line-Up kan mij maar deels bekoren. De vrijdag (!) en de zondag zijn echt geweldig, maar vooral de zaterdag vind ik echt helemaal niks. Django Django vind ik wel leuk, Rammstein niet maar live weer juist wel maar dan houdt het op. Mijn vraag is aan jullie is, hoe groot achten jullie de kans voor de volgende namen:

- Prodigy
- Triggerfinger
- Killers
- Mumford and Sons
- Macklemore & Lewis
- Jay-Z
- David Guetta

Ik weet dat Prodigy op Pukkelpop staat en dat die dan normaal gesproken afvalt, maar ze hebben dan nog niet zoveel data staan, ze zijn wel in de buurt en Mart Smeets (Pinkpop) eens gezegd dat Prodigy echt door managers wordt aangeboden aan de verschillende festivals. Ook mist de vrijdag en zaterdag een Dance artiest, zou toch zonde zijn als ze dat niet doen ik vond dat echt geweldig afgelopen jaar.

Is Mumford and Sons nog klein genoeg voor een sub-headliner of is dit persee een headliner?

David Guetta & Jay-Z vraag ik omdat die ook in de buurt zijn, dus misschien na Rammstein??

Graag wat gedachten hierover :)

- Prodigy komt niet omdat ze op Pukkelpop staan, als ze op beiden hadden gestaan waren ze eerst voor RW aangekondigd.
- Triggerfinger zou kunnen.
- Killers komt niet want er komt geen sub-headliner meer bij.
- Mumford and Sons komt dus ook niet.
- Macklemore & Lewis ken ik niet.
- Jay-Z
- David Guetta

De laatste twee zouden dan lijkt me als dance-afsluiter moeten staan maar als je even terug leest zie je al dat de kans op een dance-afsluiter niet heel groot meer is. Mocht er een komen zou dat een niet al te grote act zijn omdat er maar ruimte is voor een set van een uur en de grote namen nemen daar natuurlijk geen genoegen mee. Na Rammstein is hoogstwaarschijnlijk geen plek dus zou alleen na Blur nog kunnen.

-Zoals Shaverion zegt vallen M&S en Killers weg wegens geen subheadliners meer, en Jay-Z valt ook in de categorie (sub)headliner ipv dance-afsluiter.
-De kans op een dance-afsluiter is in het algemeen heel erg klein, kort samengevat omdat Kings of Leon en Nick Cave dan wel erg vroeg aan hun set moeten beginnen voor acts van hun status. En moest er dan al een komen zal het zeker geen David Guetta zijn, als die in juli naar Belgie komt staat Tomorrowland wel bij hem aan te kloppen.
-Pukkelpop is het enige Belgische festival waar Triggerfinger deze zomer staat, dat werd bij de aankondiging gezegd.

Macklemore is de enige kanshebber onder jouw namen, en dan nog geen zekerheid. Hij staat immers een week eerder op Couleur Cafe, en bovendien staan er dit jaar al meer hiphop-acts dan gemiddeld op de affiche.

Stockholm Syndrome, als je een stukje terug leest, zie je wat de meesten onder ons nog verwachten + de afvallers die niet komen doordat ze al voor een ander festival zijn geboekt of simpelweg het weekend niet rond België ergens zijn. Ik acht alleen een kleine kans dat Mumford and Sons nog wordt geboekt. Maar deze kans acht ik zeer klein, net zoals Shaverion zegt. Macklemore op Couleur Cafe betekent toch dat ze niet op Werchter staan? Bovendien is het aantal hiphop acts al giga hoog, zoals joske zegt.
T in the park zou misschien wel een leuk festival voor jou zijn als je die acts perse wil zien. Mumford and Sons, The Kilers en David Guetta staan daar.

Bedankt voor de reacties,

Waar staat dat er niet nog een sub-headliner komt? Want Volbeat kan toch nooit?? Die stonde 2 jaar geleden zelfs op pinkpop nog midden op de dag. En dan dezelfde vraag, hoe weten jullie zeker dat er na Rammstein geen dance-artiest staat? (Ik zou dus graag de source hiervan zien^.-) En dan vraag ik nog maar twee andere namen: Placebo en Jamiroquai. Ik hoorde hier ook geruchten over.

Leuk forum trouwens, moesten we maar eens actief op blijven ;)

Waar staat dat er niet nog een sub-headliner komt? Want Volbeat kan toch nooit?? Die stonde 2 jaar geleden zelfs op pinkpop nog midden op de dag. En dan dezelfde vraag, hoe weten jullie zeker dat er na Rammstein geen dance-artiest staat? (Ik zou dus graag de source hiervan zien^.-) En dan vraag ik nog maar twee andere namen: Placebo en Jamiroquai. Ik hoorde hier ook geruchten over.

Kijk eens naar de poster waar ik een link naar postte op de vorige pagina: Volbeat en Nick Cave staan in een even groot lettertype als Rammstein/Green Day/Depeche Mode/... Daar komt echt niets meer tussen hoor. Pinkpop en Werchter moet je trouwens niet gaan vergelijken, daar staat fucking Ben Howard als coheadliner op de main stage.

Bron voor geen dance-act na Rammstein: het internet. Google eens 10 minuten, naar timetables van festivals waar Rammstein de voorbije 5 jaar gespeeld heeft. Je gaat er 0 vinden waar er nog een artiest na Rammstein komt, en de reden is simpel: het duurt echt ontzettend lang om hun decor terug af te breken.

Placebo: Neen, hun enige festival tot nu toe is halverwege augustus + die zouden even hoog op de affiche staan als de acts die we gisteren wegwuifden (Killers, etc). Jamiroquai kan nog, maar ik zie hem eerder op Lokerse Feesten ofzo staan.

Het gegeven dat er geen sub-headliners meer bij komen lijkt zo goed als zeker met de bevestiging dat donderdag compleet is, en het feit dat alle andere namen toch van groot formaat zijn. Er komen alleen nog wel wat mooie namen bij op de main stage, verwacht op vrijdag, zaterdag en zondag nog wel wat. Vergeleken met de drie afgelopen jaren is het maar een keer voorgekomen (2010) dat er maar 6 acts op de main stage stonden op een dag. Wat mooie namen kunnen er dus nog zeker bijkomen.

Verder heeft de pyramide marquee nog een plek of 4 over op zaterdag en zondag. Zaterdag worden dit waarschijnlijk iets meer alternatieve namen in verband met een wat 'ruigere' mainstage en een hip hop-achtige barn. Voor de Alternative rock en indie rock fans verwacht ik dat er hier nog wel wat komt. Denk bijvoorbeeld op de zondag nog aan een naam als Miles Kane of op zaterdag The Maccabees.

Op 'the barn' is op vrijdag en zondag nog wat plek. Rekening houdend met de stijlen muziek die er die dagen staan verwacht ik op vrijdag een wat rustigere band te komen. Denk aan bands als kodaline, een beginnende band die zoveel mogelijk naamsbekendheid wil verkrijgen door middel van veel touren. Ze staan overigens een dag later net over de grens in Frankrijk, een paar dagen doorzetten zou Rock Werchter ook mogelijk maken.
Op zondag zou je meer kunnen denken aan alternativere bands. Een band als Everything Everything of Haim zou hier nog goed zijn plaats kunnen vinden. Kaiser Chiefs zijn intussen ook nog maar weinig in beeld, maar zijn een goede kanshebber aangezien ze tot nu toe alleen nog maar een optreden hebben staan op 'Ardentes', een relatief klein festival. Een plek op Rock Werchter zou (kijkend naar de data), geen verkeerde stap zijn.

Een lijst met enkele geruchten:

The Fratellis
Swim Deep
Kodaline
Jacco Gardner
Blaudzun
Passion Pit
Modeselektor / Moderat
Tallest man on earth
Haim
Enter Shikari
The Maccabees
Tyler the creator
Will and the People

Reacties?

Ik hoop dat ze Japandriods er nog bij kunnen plakken.

Een klein bandje met verrekes lekkere garage rock. In amerika beginnen ze volgensmij aardig naam te maken. en Rolling Stone was erg gecharmeerd van hun album.

Een lijst met enkele geruchten:

Reacties?

Jouw uitleg is goed, maar je maakt een foutje door Les Ardentes een klein festival te noemen: de voorbije jaren hadden die 50 Cent, Morrissey, Marilyn Manson, Snoop Dogg, Limp Bizkit, ... En qua kleinere namen vormen ze vaak een concurrent voor Werchter.

Bands die je noemt die je niet moet verwachten:

Kaiser Chiefs (staan in juli al 2 keer in Belgie, Les Ardentes en Suikerrock)
The Maccabees (staan al op Les Ardentes + vorig jaar Werchter)
Tyler The Creator (staat er al met Odd Future, dat live voornamelijk nummers van Tyler brengt)
Tallest Man On Earth (exclusief voor Cactus Festival)
Modeselektor (op Dour)
Will and the People (blijkbaar erg groot in Nederland, maar in Belgie hebben ze amper succes en worden ze bij mijn weten amper/niet eens op de radio gedraaid)
The Fratellis (eendagsvlieg met succes 6-7 jaar geleden, zullen eerder in een tent op een klein festival spelen)

Japandroids zou ik geniaal vinden trouwens! Maar noisepunk zal eerder iets voor op Dour zijn vrees ik.

Users who are viewing this thread