Rock Werchter 2013

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Fratellis is in mijn ogen een één dags vlieg geweest. Zelfde geldt voor Miles Kane

Miles is verreweg van een eendagsvlieg. Je kent zelf waarschijnlijk al meer liedjes van Miles dan van the Fratellis. Verder komt Miles binnekort weer met een nieuw album.

Trouwens wanneer draaien de Acts voortaan zo veel om populairiteit? Laat dat alsjeblieft gaan. Een festival zal vaker iets relevants boeken dan iets met veel aanhang of toevallig een goed liedje heeft maar waarschijnlijk verder ruk is. Als je op populariteit moet afgaan dan kunnen ze alles wel omgooien.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik vraag me trouwens af of ik nou zo blij ben met het 4e podium die vanaf volgend jaar of het aar daarna komt... Toen er slechts twee podia waren waren de namen die kwamen zeer groot (Linkin Park, Coldplay, Kings Of Leon, Arcitc Monkeys, Iron Maiden, Black Eyed Peas, QOTSA en nog veel meer) en naar mijn mening is het kwantitatief omhoog gegaan maar kwalitatief wat omlaag. Hoewel we ons wel eens mogen realiseren hoe briljant het programma ieder jaar weer is. Beste festival sowieso, en ik ben in mijn jonge leven al op vele festivals geweest ;)

Als The Wombats komen ga ik echt huilen van geluk trouwens ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@ Stockholm

Ik ben het met je eens. Ik weet niet hoe het was met 2 podiums maar ik denk dat 3 echt de max is.
Ik merk nu al dat ik vaak s'avonds toffe bands in The Barn staan die ook lekker overdag of s'avonds op Main stage hadden gekund. Hierdoor moet je gewoon met 3 podiums al regelmatig waarschijnlijk een keuze maken. Dus ik hoop dat ze het lekker zo houden. 3 podiums geeft wel ruimte voor wat kleine acts vroeg op de dag. Daar ben ik zeer over te spreken. Zelfs met 3 podiums vind ik dat er niet heel veel gaten vallen in de line-up. Bij 4 stages... zal dat inderdaad niet meer te doen zijn lijkt mij.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Als je acts zou rankschikken op likes en top50 singles van de afgelopen paar jaar dan zou Kesha headliner zijn, en toch staat die nu als 3e op de Marquee. Dus dat is allemaal onzin, het gaat erom wat het Rock Werchter publiek graag wilt zien.

FF op een rijtje wat we nog missen:
Vrijdag zou zo helemaal vol kunnen zijn als je naar aantallen kijkt maar RW zegt dat alleen donderdag compleet is dus moet er nog ergens een naam bij. Dat kan een/of een naam op de main stage zijn en in de Barn. Op de main stage gok ik dan iets tussen The Bots en Two Door Cinema Club, en op de Barn ook ergens laag op het affiche.

Zaterdag is nog een hoop ruimte, ik gok nog 2 acts tussen Graveyard en Kendrick Lamar op de main stage. De barn is vol en de marquee krijgt er denk ik nog 2 acts bij.

Zondag nog een act voor of na Gogol Bordello en een act op de Marquee en de Barn.

Dus:
4 kleine main stage acts.
Kleine en misschien een grotere barn act
3 Maquee acts
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Wat betreft dat aantal podia, dat heeft geen invloed op de grootte van de (co)headliners hoor. Elk festival heeft betere en mindere jaren, dat hangt gewoon af van wie er waar tourt op welk moment, en welke eisen daarbij gesteld worden. En je kan nu ook niet zeggen dat ze met RHCP, Pearl Jam, Depeche Mode, The Cure, Deadmau5, Blur, Kings Of Leon, Green Day, ... geen knallers binnengehaald hebben sinds het 3e podium.

Die clashes: het 4e podium staat naast de main stage, daar gaan ze alleszins bomen kappen voor extra ruimte op de wei, dus dat zou betekenen dat main stage en 4e podium alvast niet tegelijk spelen, net als marquee vs barn. De clashes zullen dus beperkt blijven. Bovendien gaat ook de diversiteit omhoog gaan (meer electro, meer hiphop, meer hardere zaken, meer intieme zaken), dus er zullen misschien wat meer clashes komen maar net zo goed ook een dozijn extra bands die jou niets zeggen. Dour en Pukkelpop hebben 8 podia, en iedereen komt door die weekends heen zonder te klagen.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Ten Eerste: Miles Kane is zoiezo geen één-dags-vlieg. Deze knaap is een opkomende artiest. (vooral onder het festivalpubliek)
Ten Tweede: Het is niet dat Rock Werchter bij elke naam alleen maar denkt, hmmm welke artiesten willen ons publiek heel graag zien. Want dan zou je wat mij betreft elke dag heerlijke bands en Dj's hebben. Nee die knapen hebben ook nog een budget, en andere dingen waar ze rekening mee moeten houden. Het is ook belangrijk dat een act voor een feestje kan zorgen op de main, of een rustvolle sfeer in the barn. En tuurlijk is dit nummer wel bekend onder het 16 tot 19 jarig publiek. Het komt uit 2006, wat betekend dat deze gasten 9 tot 12 waren. En toen was de tijd dat TMF erg populair was, met hitlijsten en dagelijks clips op de buis, waarbij dit bandje behoorlijk vaak voorbij kwam. Iedereen kent deze hit, laten we daar niet over gaan discussiëren. Ik acht de kans dat The Fratellis zeker niet enorm. Maar er is toch wel een kans dat ze voor deze band gekozen hebben. Lijkt me ook nog wel vrij logisch. Om die main stage op te vullen bijvoorbeeld.
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Haha, ik kom er nu pas achter dat deze discussie op gang is gekomen door mij. Ik bedoelde met mijn zin dat hetzelfde geldt voor Miles Kane als voor Stereophonics. Dat ze op meerdere festivals rond Werchter staan. Miles Kane heeft degelijk wel hits gehad. Kan me zelf wel een redelijk grote fan noemen:p
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik ben 16 en ik ken zowat alle lyrics van Chelsea Dagger. En ik ken ook wel sommige andere liedjes vaag. Joh, doe niet zo moeilijk ze zijn gewoon vet en het zal één groot feest zijn dus doe maar gewoon. Hetzelfde geld voor Wombats, dat zou één groot feest worden...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ach, we zien wel, de namen komen toch binnenkort. Ik volg al aankondigingen van Werchter sinds 2008 en de affiche is altijd al afgerond geweest in april (vervangingen voor annulaties niet meegeteld). Aangezien Pukkelpop de 22e april met namen komt moeten we die week al niets verwachten (die twee festivals kondigen nooit in dezelfde week aan), dat zou dus betekenen dat de laatste namen volgende week of binnen 3 weken komen.
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
En toen was er rust op het forum. Helaas. Maandag dan maar weer wat namen afschrijven als pukkelpop meer namen bekend maakt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Tja, de affiches rond die periode begin stilaan opgevuld te geraken, we hebben zo onderhand al alles genoemd dat er zou kunnen bijkomen.

Straks om 21u kondigt Eurockeennes (Frankrijk, zelfde weekend als Werchter) zijn volledige line up aan, morgenavond doet Roskilde hetzelfde. Ik denk dat we dus mogelijk extra namen als geruchten kunnen toevoegen of juist schrappen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Wat ik me ook nog afvroeg is of Kings Of Leon en Blur gewoon een dikke set mogen spelen. Dus denken jullie dat ze gewoon allebei 20 à 21 nummertjes gaan spelen, zodat ze beiden ongeveer 100 minuten optreden? Ik zou het toch wel vervelend vinden als nummers als Knocked Up, Be Somebody (KoL), Sunday Sunday en Tracey Jacks (Blur) worden overgeslagen...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kings Of Leon en Blur gewoon een dikke set mogen spelen. Dus denken jullie dat ze gewoon allebei 20 à 21 nummertjes gaan spelen, zodat ze beiden ongeveer 100 minuten optreden? Ik zou het toch wel vervelend vinden als nummers als Knocked Up, Be Somebody (KoL), Sunday Sunday en Tracey Jacks (Blur) worden overgeslagen…

Helemaal mee eens. Ik zou uitkijken naar Advert van Blur en Black Thumbnail van KOL. al denk ik dat ze me deze allebei gaan besparen :( waar staat de bevestiging dat Pukkelpop Maandag Namen brengt?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik verwacht een systeem vergelijkbaar met Stone Roses en Blur op Coachella dit jaar: beiden zijn headliner op de main stage op dezelfde dag, en krijgen allebei de speelduur van een volwaardige headliner. De ene heeft dan gewoon het geluk hoger te staan dan de andere, bvb omwille van de vraagprijs. Ik verwacht trouwens hetzelfde voor Depeche Mode-Editors (naar het schijnt staan Editors hoger omdat Depeche Mode niet pas om pakweg 23u aan hun set wil beginnen, ze spelen liever wat vroeger).

En dat heeft Chokri bekend gemaakt in een krant toen Kendrick Lamar zelfbevestigd was voor Pukkelpop. 22 april een hoop namen, met vooral middelgrote en kleinere dingen (dus nog een redelijke kans dat we daardoor acts kunnen schrappen).
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Stockholm Syndrome wrote:
Kings Of Leon en Blur gewoon een dikke set mogen spelen. Dus denken jullie dat ze gewoon allebei 20 à 21 nummertjes gaan spelen, zodat ze beiden ongeveer 100 minuten optreden? Ik zou het toch wel vervelend vinden als nummers als Knocked Up, Be Somebody (KoL), Sunday Sunday en Tracey Jacks (Blur) worden overgeslagen…

Helemaal mee eens. Ik zou uitkijken naar Advert van Blur en Black Thumbnail van KOL. al denk ik dat ze me deze allebei gaan besparen
icon_sad.gif
waar staat de bevestiging dat Pukkelpop Maandag Namen brengt?

Echt hè, Black Thumbnail is zoo gaaf. En Advert mag er ook wel wezen. Ook Taper Jean Girl is zo'n nummer die ze dan misschien niet doen. Ik denk trouwens dat ze Black Thumbnail sowieso wel doen, is zowat hun enige springsnummer, zou dom zijn om die je set uit te gooien.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Affiches van Eurockeennes en Roskilde zijn aangekondigd en leren ons eigenlijk niets nieuws. Was ook wel te verwachten, zo dicht naar de zomer toe is de kans klein dat bands vanuit het niets opduiken. Het zullen bij Werchter dus ook wel artiesten zijn wiens naam hier al eens gevallen is.
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Nou vanavond weten we het dan. Lokerse feesten heeft zojuist ook nog enkele namen aangekondigd. Enter Shikari en Empire of the Sun dus niet op Werchter. Ik blijf hopen voor Stereophonics, Beady Eye en Miles Kane.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Twin Forks, Youth Lagoon, SX, Haim, Dimitri Vegas & Like Mike en Stereophonics

Dat we niet te hoge verwachtingen moesten hebben wisten we al, maar dit is toch wel serieus diep?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
inderdaad. had zelf nog wat hogere verwachtingen als dit.
Maarja het was al een heel mooi affiche. vind ik zelf. Blij nog met Stereophonics en Haim
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken