Ik weet ook wel dat OF om meer dan Tyler draait, zelf vind ik Earl Sweatshirt een beter rapper, en ga ik akkoord dat Channel Orange bij de betere platen van vorig jaar hoort. Maar de OF Tape draait toch vooral rond Tyler, Hodgy Beats en Domo Genesis, en los van die plaat kwamen de meeste nrs op Pukkelpop vorig jaar uit Goblin, dus Tyler speelt een grote rol in de liveshows. Er zal idd wel druk op de organisatie gezet zijn om het hele pakket te nemen, maar als ik naar de omstandigheden kijken zie ik Tyler er eigenlijk niet meer los bijkomen: alle OF gerelateerde acts zijn op hetzelfde moment aangekondigd en staan allemaal op dezelfde dag op hetzelfde podium, waar geen act meer bij zal komen. Zelf had ik het liever zo gezien: ofwel een grote OF show met nummers van Tyler, Earl, Hodgy, etc en daarnaast een aparte show van Frank Ocean, ofwel losse shows van Tyler, Earl en Frank, met Hodgy/Syd/.. die dan als niet-geafficheerde gasten meekomen.
Fratellis hebben idd een gigantische hit gehad, maar tegelijk zal Werchter toch naar hedendaagse relevantie streven., en zo'n plaats liever aan een hype als Haim geven. Bovendien staan ze ook in Duitsland rond Pukkelpop, lijkt me dan eerder dat ze daar de marquee op stelten mogen zetten.
En met die elektronische lijkt er wat vreemd aan de hand. Vorig jaar hebben ze een concept voorgesteld (eerste twee dagen enkel elektronische acts in marquee, andere twee dagen een mix), dit jaar lijken ze zich nergens aan te houden: James Blake staat tussen twee echte dance-acts, hiphop en Modestep in de barn, ... Het lijkt me dat er evt nog iets voor/na Goose komt, en dan nog 1 of 2 electro acts op zondag in de marquee.
Zelf droom ik nog van Kraftwerk (maar zal niet meer, zeker niet op een dag als zondag die sowieso uitverkocht is) en Soulwax (die zie ik zondag de marquee afsluiten). Verder denk ik aan Madeon, Crystal Castles, Calvin Harris.