Rock Werchter 2013

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Rapmuziekanten moeten ze lekker in Amerika laten, wat een kutmuziek is dat!

Tja, een groot festival wil van alle markten thuis zijn dus ook hip-hop. maar gelukkig voor jou zijn er wel 3 podia en genoeg topartiesten!

Voor mij persoonlijk is de zaterdag nogal zwak. Veel harde rock, rap en dance. Buiten Tame Impala staat er niks wat ik mooi vind. Rammstein is live dan nog wel interessant, maar dan houdt het voor mij al op. Ik vraag me af waar dat publiek dat al die rap zo mooi vindt opeens vandaan komt.

WeckoJ is met niks blij xD Ben ook niet zo van de rap en hip/hop, maar mij zul je zo ie zo nauwelijks in de marquee zien. Ik vermaak me prima bij het main stage en the barn :)

De zaterdag is niet zo heel verkeerd hoor, ik ben het grotendeels met je eens maar Jonathan Jeremiah en Django Django zijn zeer tof. En Disclosure schijnt ook heel goed te zijn, maar die ken ik niet goed.

Voor mij persoonlijk is de zaterdag nogal zwak. Veel harde rock, rap en dance. Buiten Tame Impala staat er niks wat ik mooi vind. Rammstein is live dan nog wel interessant, maar dan houdt het voor mij al op. Ik vraag me af waar dat publiek dat al die rap zo mooi vindt opeens vandaan komt.

@Krullie check Volbeat nog even.

Verder vindt ik het beetje jammer dat er op de zaterdag die hiphop acts in The Barn staan. Normaal kun je in Marquee en Barn beetje kiezen voor Electro/Rap of een leuk bandje.. Achja je kan niet iedereen blij maken. en er is altijd een mindere dag.

Ik vind iedere dag wel iets hebben er zijn echt dingen bij die ik graag eens wil zien. Ik zou het wel leuk vinden moesten bv. Mumfords and sons komen en mss het nieuwe project van Dave Grohl. Die gingen toch wereldwijd touren, maar mss is dat voor volgend jaar.

Numford and sons en project van Dave Grohl komen beiden niet, het is al duidelijk gemaakt door RW dat The National en Volbeat sub-headliners zijn. Het is ook al gevraagd door iemand en daarop kreeg hij hetzelfde antwoord. Maar er is dus nergens nog ruimte op het affiche voor een van die twee bands.

King Diamond and Volbeat are releasing their track “Room 24″ as a FREE download! Get it in full-quality via http://www.kingdiamondcoven.com/site/news/king-diamond-and-volbeat-release-free-download/ … #rw13

Dit tweete RW trouwens net, normaal publiceren ze eigenlijk alleen maar over bands die op RW staan. Dit is wel een samenwerking tussen twee bands waarvan er 1 op RW staat maar King Diamond staat voorop en er word gelinkt naar de site van King Diamond. Zou dus best kunnen dat deze ook op RW staan? Staan al wel op graspop...

WeckoJ is met niks blij xD Ben ook niet zo van de rap en hip/hop, maar mij zul je zo ie zo nauwelijks in de marquee zien. Ik vermaak me prima bij het main stage en the barn
icon_smile.gif

Onzin, ik ben zeker wel blij met bepaalde dingen. Zo houd ik graag van (blues-/hard-/punk-)rock. Ik vind de line-up van dit jaar gewoon kut. Zelfde geld ook voor Pinkpop. Terwijl er echt wel veel leuke bandjes te boeken zijn dit jaar, nouja die ik leuk vind dus, maar beide festivals laten het afweten dit jaar. Overigens vind ik Werchter wederom wel een wat betere line-up hebben dan Pinkpop, want Pinkpop zuigt toch wel echt heel hard.

achja jongens en meisjes, soms zit het mee en soms zit het tegen. het zou mee zitten als Mumford and sons nu nog bevestigd zou worden maar ja zo veel zal het niet meer mee zitten helaas. Ik ben niet zo zeer heel ontevreden want vorig jaar en het jaar daarvoor zijn we ook wel heel erg verwend. Mij zou het nog deugd doen om Seasick Steve, Vampire Weekend, Beady Eye, Macklemore, Portishead en Damien Rice zouden komen.

Maar de headliners en co headliners van volgend jaar kan ik al bijna ruiken, ik zeg : Mumford and sons, Daft Punk, Radiohead en David Bowie. Co : Nine inch nails. Dat is dan toch al het betere werk haha

Mij zou het nog deugd doen om Seasick Steve, Vampire Weekend, Beady Eye, Macklemore, Portishead en Damien Rice zouden komen.

Maar de headliners en co headliners van volgend jaar kan ik al bijna ruiken, ik zeg : Mumford and sons, Daft Punk, Radiohead en David Bowie. Co : Nine inch nails. Dat is dan toch al het betere werk haha

Ik ben het helemaal met je eens. Die namen mogen er allemaal nog bijkomen. Al doet Portishead mij wel niets.
Verder zijn dat inderdaad headliners die volgende jaar wel in de buurt zullen zijn. Hopelijk zijn Foo Fighters ook weer van de partij omdat ze weer bezig zijn. Ook zal pearl jam een nieuw album uitbrengen. Radiohead en Daft Punk. Ik duim ervoor

Ik hoop nog op een NLse act in de vorm van Jacco Gardner of Blaudzun.
Verder zou Vampire Weekend heel erg cool zijn, Beady Eye best wel leuk en t zelfde geld voor Macklemore als ik hem kan gaan zien, moet dan dus op zaterdag staan, want anders gaat er niemand mee denk ik XD
Ik ben eigenlijk wel tevreden met deze line-up

achja jongens en meisjes, soms zit het mee en soms zit het tegen. het zou mee zitten als Mumford and sons nu nog bevestigd zou worden maar ja zo veel zal het niet meer mee zitten helaas. Ik ben niet zo zeer heel ontevreden want vorig jaar en het jaar daarvoor zijn we ook wel heel erg verwend. Mij zou het nog deugd doen om Seasick Steve, Vampire Weekend, Beady Eye, Macklemore, Portishead en Damien Rice zouden komen.

Portishead vrees ik wat voor, zullen eerder voor een alternatief festival gaan. Ik denk dat Vampire Weekend en Stereophonics de grootste acts zijn die nog op main komen. En dan Beady Eye of Damien Rice als grote naam in de barn, en Soulwax/Kraftwerk als afsluiten in de marquee op zondag. Verder dan nog wat acts ter grootte van Miles Kane/Jacco Gardner/Seasick Steve en Belgen om op te vullen. Ik verwacht ook geen Macklemore meer: staat al op Couleur Cafe en er staat dit jaar al meer hiphop dan ooit op de affiche.

Voor volgend jaar verwacht ik eerder:
Arctic Monkeys (album pas eind 2013, dus grotere tour in 2014)
Mumford & Sons/The Killers/QOTSA (gemiste kansen van dit jaar die mogelijk nog op tournee zijn)
Nine Inch Nails
Pearl Jam
Radiohead

Daft Punk zie ik eerder op Boutique, en David Bowie gewoon nergens (dat is vergelijkbaar met Rolling Stones).

Vorig jaar was het inderdaad erg goed. Ik verwacht Mumford and sons ook niet meer. Ik blijf hopen op stereophonics, vampire weekend en miles kane

@Joske

Daft Punk zal heus niet gaan voor zo'n festival, maar eerder de echte grote festivals (Rock Werchter, Pukkelpop, Glastonbury, Roskilde enz.) Het wordt dan ook een behoorlijke strijd tussen Pukkelpop en Rock Werchter, wie mag deze grote bazen ontvangen? Lowlands, als ze daar al heel zouden willen, zal het vrij makkelijk hebben. Onze meneer Smeets wil natuurlijk maar 1 dance-act per avond. (ook meteen de reden dat je mij daar niet gaat zien de komende jaren) Tja, dan gaat hij natuurlijk al helemaal niet voor een headliner uit de dance-scene.

nieuwe namen:

Vampire Weekend, Black Rebel Motorcycle Club, Vintage Trouble and Fidlar complete the lineup for Thursday 4 July!

Vampire Weekend, Black Rebel Motorcycle Club, Vintage Trouble and Fidlar complete the lineup for Thursday 4 July!

Zo juist toegevoegd Zelf blij met Vampire Weekend, en BRMC die andere 2 eens even luisteren. Dit maakt de Donderdag Line up compleet
http://www.rockwerchter.be/en/line-up/thursday

Zonder tijdschema zijn Biffy Clyro en Vampire Weekend tegelijk :( misschien verschillende tijden, maar dan ga ik natuurlijk nooit beide shows helemaal zien :(

In de middag naar Airbourne en Black Rebel Motercycle Club, Daarna rest van de dag proberen om Bloc party Green day en Biffy Clyro te zien. Al denk ik dat dat nog een probleem kan gaan worden.

Users who are viewing this thread