Rock Werchter 2013

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Skrillex gaat dan niet van Europa naar US naar Europa naar Canada maar blijft gewoon in Europa en gaat na RockWerchter naar Canada, maar dat lijkt me inderdaad vrij onwaarschijnlijk. Ik verwacht dat Portishead toch zal komen maar niet op de mainstage staan maar in The Barn en daar een dag The Barn headlinen. Kijk maar naar The Kooks vorig jaar dus het is zeker niet ondenkbaar dat dit gebeurd. En daar zullen de mensen komen die Portishead wel kunnen waarderen. Bastille kan je wel als zekerheidje opschrijven. En ik las hier ook dat Nick Cave voor Rammstein zal staan, het zou kunnen maar ze hebben zelf een keer aangegeven dat ze zeker met dit nieuwe album niet op een dag met veel metal bands willen staan, maar zeg nooit nooit. Mumford and sons gok ik voor de donderdag maar dat is koffie dik kijken. Ze staan nu op twee festivals en ze stonden er vorig jaar nog. Je zou eerder zeggen dat ze volgend jaar komen bij het jubileum jaar maar ze zouden er dit jaar eigenlijk perfect tussen passen. Ik zet ook mijn geld in voor Triggerfinger op de zaterdag, die zal dan de zelfde spot innemen als Volbeat op donderdag Phoenix op vrijdag en TSTM op de zondag. En als inderdaad Nick Cave & Mumford And Sons coheadlinen, kan je Placebo en The Killers helemaal afschrijven.

Maar we hebben nog +/- 30-35 namen te gaan en verwacht er vrijdag 20 en dit is mijn lijstje van 20 namen:

Tom Odell, Bastille, Nick Cave and the bad seeds, Mumfod and sons, Beady Eye, Vampire Weekend, The Van Jets, Portishead, SBTRKT, Modestep, The Bloody Beetroots, Pritty Lights, Kraftwerk ( tweede en laatste mainstage afsluiten ) Entere Shikari, Damien Rice, Frensh Films, The Gaslight Anthem, Triggerfinger, Taylor The Creator en Imagine Dragons.

De andere namen die ik een keer in een lijstje heb gezet zouden ook kunnen maar gok nu op deze 20

lol ik vraag me af wat voor bedrag Glastonbury voor The Stones heeft moeten neerleggen xD

Ik zou Elis Costello, Sinead o Connor, the Proclaimers en The Family Stone wel op RW willen zien :)

Elvis Costello staat dacht ik al op Gent Jazz, de rest lijkt me niet meteen iets voor het Werchterpubliek.

En Triggerfinger staat exclusief voor Belgie deze zomer op Pukkelpop, stond in hun aankondiging. Daar staan ze trouwens veel lager dan die spot vergelijkbaar met Volbeat of 30stm.

Ik zelf hoop op The Horrors, Vampire Weekend, Stereophonics, Palma Violets, Beady Eye, Gaslight Anthem en French Films

Als The Killers vrijdag niet worden genoemd geef ik de hoop definitief op :(
Verder zouden Bastille en Gaslight Anthem ook geweldig zijn. French Films zou ook wel leuk zijn, maar ik denk dat ik die niet ga zien omdat er al zo veel andere goede zijn. Stiekem hoop ik ook een beetje op Ewert And The Two Dragons, al heb ik die nog nergens tussen de geruchten zien staan en dus ook kleine kans.

Voorspelling: Nick Cave, Bastille, Kraftwerk, Imagine Dragons, Gaslight Anthem en Tom Odell. Het is op t moment alleen koffiedik kijken, zo veel mooie geruchten en maar zo weinig plekken :P

Nick Cave, Vampire Weekend, Paramore, Gaslight Anthem, Kraftwerk, Frank Ocean, Tom Odell, Palma Violets, Bastille, Beay Eye, Miles Kane, Major Lazer.

Morgen om 12u kijken hoeveel ik er goed had :)

Elvis Costello staat dacht ik al op Gent Jazz, de rest lijkt me niet meteen iets voor het Werchterpubliek.

Nee verwacht ook niet dat ze komen hoor maar hopen mag toch wel, mis altijd nog een goede oude act.

Voorspelling hier

Nick Cave & Bad Seeds, Beady Eye, Gaslight Anthem, Miles Kane, Palma Voilets, Damien Rice, Tom Odell, Kodaline,Haim, Enter Shikari en laat ik maar voor Woodkid gaan.

Voor het dromen hoop ik nog op Placebo

ik zie je post helaas nu pas anders had ik je ff als bron genoemd, je was er snel bij in elk geval :D

maakt niet uit, ik heb het ook maar op twitter gelezen, ff gekeken of t geen grap was en toen gepost ;)

Wel die namen zijn voor mij en mijn vriendin erg kut. :(

Wij hadden al een combi-ticket gekocht (omwille van green day, rammstein en volbeat) maar wij hoopten nog op killers en qotsa.

Nu, is er een mogelijkheid om combi tickets legaal door of terug te verkopen? Ik weet dat ze bij pukkelpop zo een terugverkoop doen, maar van werchter ging ik er altijd vanuit dat ge naar die kassa's aan de ingang moet gaan.

Wij zouden graag een dagticket kopen ipv een combi, maar een dagticket en een combi in handen hebben, lijkt me niet echt ideaal.

Iemand enig idee?

Volgens mij worden ze door RW zelf in elk geval niet teruggekocht maar dan zou je even de voorwaarden moeten nakijken op de site.

Ik ben niet ontevreden met de line-up tot nu toe. Elke dag wel een stuk of 6 acts die ik wil zien en dat is sowieso wel de max.

Ik ben best tevreden met de line-up. Iedere dag staan er wel artiesten die ik moet zien en een paar waarvan ik t heel tof zou vinden om ze te zien. De zaterdag is dan nog de minste dag met voor mij alleen Django Django en Jonathan Jeremiah die ik wil zien. Al zal op een afstandje naar Rammstein kijken ook niet verkeerd zijn :)

Ik vind ook, dat de totale line-up zeker vet gaat worden. Deze toevoegingen doen mij weinig, Gaslight Anthem is top en Nick Cave. Veel Rap, Dat doet mij persoonlijk niet zo veel

Was wel een beetje te verwachten, van de artiesten die al bekend waren zaten er al veel aan de rock-kant. Ik heb bijna liever dat ik de artiesten die er nu bij komen niks vind, want anders wordt het wel erg veel "kill your darlings.'' Bijna niet helemaal

We weten nu in ieder geval wel waarom het zo lang duurde. Ze konden geen co-headliner meer vinden. The National is naar mijn mening te klein voor die spot maar omdat ze simpelweg niks beters konden vinden hebben ze volbeat maar een plek omhoog gezet en The National op de donderdag gezet. Helaas maar niks aan te doen. Ik zal even de laatste mogelijke namen op een rijtje zetten, en aanvulling is altijd welkom:

Mainstage +/- 6 plekken vrij: als ze nog een grote naam er bij willen zetten : Mumford and sons, Deze staan alleen nu exclusief op T in the park en Glastonbury, dus verwacht ze niet meer. Maar hier de namen die ik verwacht op de mainstage: Stereophonics, Vampire Weekend, Beady Eye, Kraftwerk, Seasick Steve en The Van Jets,

The Barn +/- 2/3 maar laten we het ruim schatten : Kodaline, Damien Rice en The Wombats.

Pyramid Marquee +/- 5/6 maar laten we het weer ruim nemen: Crystal Castle, Imagine Dragons, SX, The Neighbourhood, Jacoo Gardner, Calvin Harris( alleen als hij zijn live set doet ) en anders SBTRKT

Correctie ik verwacht ook Portishead er nog ergens tussen, geen idee voor wie ik ze moet vervangen maar gok op ze.

Users who are viewing this thread