Rock Werchter 2013

Frank

Playlistbediener
29 sep 2012
22
0
Pinkpop is Mojo en Werchter is livenation. Ik kan me niet voorstellen dat daar heel veel samengewerkt wordt, in tegendeel :p

Nieuwe namen zullen in de loop van de week wel ergens verschijnen. Dinsdag of woensdag misschien?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Beady Eye kunnen we noteren denk ik. Kraftwerk grote kans. Kodaline zal ook wel langs komen.Foals en Miles kane?? En wat denken er van als Damien Rice nog een avondje in The Barn speelt? Hij staat al op Best Kept Secret .dus waarom niet iets erna in belgie?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Pinkpop is Mojo en Werchter is livenation. Ik kan me niet voorstellen dat daar heel veel samengewerkt wordt, in tegendeel :p

Nieuwe namen zullen in de loop van de week wel ergens verschijnen. Dinsdag of woensdag misschien?

Mojo is gewoon een dochteronderneming van livenation hoor ;)

Of het exact zo gepland is weet ik niet. Maar een dergelijke verdeling is wel gemaakt. Smeets gaf aan dat ze niet voor Depeche Mode zijn gegaan omdat Werchter deze al heeft. Daar hebben ze absoluut iets voor terug gekregen. En daarom laat me dat herinneren aan het Metallica verhaal van een jaar geleden. Denk dat ze een dergelijk conflict / teleurstelling hebben willen voorkomen.
Ik denk dat Smeets niet voor Depeche Mode is gegaan omdat de line-up dan nog meer op die van RW zou lijken, vervang The Killers eens door Depeche Mode en alle headliners van PP staan ook op RW waarvan 2/3 als subheadliner. Wie gaat er dan nog naar PP?
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Ik denk dat meneer Smeets zich sowieso ook maar eens moet toegeven aan de moderne genre´s... met electronische act per dag haal je het huidige publiek niet binnen. Die zullen eerder voor een Rock Werchter kiezen. Die zijn tenminste van alle markten thuis. En wat je zegt Shaverion, Pinkpop moet wel andere headliners kiezen willen ze überhaupt concurreren met Rock Werchter...
 

Frank

Playlistbediener
29 sep 2012
22
0
Denk ook niet dat je Pinkpop en RW als concurrenten moet zien. Volgens mij zijn er relatief weinig mensen die jaarlijks de keuze maken Pinkpop óf RW. Zeker wanneer Pinkpop in mei plaatsvindt, dan zit er gewoon teveel tijd tussen om echt concurrenten te zijn.

BKS daarentegen...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Volgensmij zijn het nou juist zeker concurrenten. het is een beetje net zoals bij Lowlands-Pukkelpop. De line-up komt redelijk wat overeen. Verder denk ik sowieso dat de meeste grote festivals indirect concurrent zijn omdat niet iedereen kan kiezen voor meerdere festivals maar voor 1 of 2 .ze kiezen voor een van deze festivals, dus ze concurreren elkaar zeker. Ik zou eerder naar Lowlands of pukkelpop gaan en dan naar pinkpop of werchter. Simpel weg omdat als je naar beiden zou gaan de line up redelijk veel in elkaar valt. Kiezen dus!
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Volgensmij zijn het nou juist zeker concurrenten. het is een beetje net zoals bij Lowlands-Pukkelpop. De line-up komt redelijk wat overeen. Verder denk ik sowieso dat de meeste grote festivals indirect concurrent zijn omdat niet iedereen kan kiezen voor meerdere festivals maar voor 1 of 2 .ze kiezen voor een van deze festivals, dus ze concurreren elkaar zeker. Ik zou eerder naar Lowlands of pukkelpop gaan en dan naar pinkpop of werchter. Simpel weg omdat als je naar beiden zou gaan de line up redelijk veel in elkaar valt. Kiezen dus!

Helemaal mee eens! Wat zou RW dan als concurrentie hebben? Andere festivals in Belgie zijn veel kleiner en trekken dus ook kleinere namen van vaak 1 genre. Net over de grens heb je dan Pinkpop rond dezelfde tijd met veel dezelfde namen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
@weckoj

Wat beschouw je voor werchter als slechte headliners. Greenday en Rammstein Zijn al jaren goede headliners gebleken voor vele festivals. Op de vrijdag heb je Kings of Leon die opent voor een zeer exclusieve Blur. Ligt dan het probleem bij Editors?
Wat vind je goede Headliners?

Slecht is een groot woord, maar ik ben niet te spreken over de volgende headliners: Rammstein, Green Day, Depeche Mode, Blur en Kings of Leon. Rammstein is zeker tof om een keer te zien, maar heb die al gezien nog geen 3 jaar geleden, is dus niet zo origineel. Green Day zelfde verhaal al zijn die zelfs nog minder origineel aangezien die echt overal spelen en ik vind het nog minder interessant dan Rammstein. Depeche Mode is gewoonweg niet mijn muziek en dus trekt die band me niet. Blur ken ik maar een nummer van en is daardoor voor mij veeeeeeeeeeeeeeeel te klein om headliner te zijn en dan hebben we nog de grootste kutband ter wereld; Kings of Leon. Wat zuigt die band live toch ontzettend hard, dat is echt niet te geloven! Echt een scheitband live!

En dus nee het probleem ligt absoluut niet bij Editors, die vind ik zelfs de leukste van alle headliner en ben dan ook erg blij dat ze op Lowlands staan en uiteraard dat ik er bij ben :)
 

Frank

Playlistbediener
29 sep 2012
22
0
Volgensmij zijn het nou juist zeker concurrenten. het is een beetje net zoals bij Lowlands-Pukkelpop. De line-up komt redelijk wat overeen. Verder denk ik sowieso dat de meeste grote festivals indirect concurrent zijn omdat niet iedereen kan kiezen voor meerdere festivals maar voor 1 of 2 .ze kiezen voor een van deze festivals, dus ze concurreren elkaar zeker. Ik zou eerder naar Lowlands of pukkelpop gaan en dan naar pinkpop of werchter. Simpel weg omdat als je naar beiden zou gaan de line up redelijk veel in elkaar valt. Kiezen dus!

Ik begrijp wat je zegt, maar Pukkelpop en Lowlands is toch wel een ander verhaal. Vinden plaats in hetzelfde weekend en zijn dus directe concurrenten, mensen maken de keuze ofwel Pukkelpop ofwel Lowlands. Dat is bij Pinkpop en RW lang niet zo omdat ze ook bezoekers delen. Er zit vaak meer dan een maand tussen beide festivals in. In dat opzicht is RaR volgens mij een grotere concurrent voor RW.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
De kans op The Killers is jammer genoeg heel erg klein. De enige dag waar ze echt op passen, de vrijdag, dit eigenlijk al helemaal vol. Al lijkt het me sterk dat ze de festivals in België helemaal overslaan, dus misschien worden we verrast en komen ze toch. QOTSA zie ik daarentegen nog wel naar Werchter afreizen. Voor Rammstein of Greenday lijkt mij nog niet zo'n hele slechte plek.


Ik las op twitter dat Nick Cave gaat komen, de bron was, als ik t goed begreep, de schoonbroer van de tourmanager.

Om trouwens eens een naam op te gooien, wat dachten jullie van Hurts op de zondag. Lijkt mij sterk dat ze festivals dit jaar overslaan met het nieuwe album.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Blur ken ik maar een nummer van en is daardoor voor mij veeeeeeeeeeeeeeeel te klein om headliner te zijn

Dat je van Blur maar 1 nummer kent betekend niet dat ze niet headliner waardig zijn. Het is een band die buiten Song 2 Heerlijke popliedjes en meezingers heeft. ook wat rock erbij. Verder is dit zeer exclusief omdat je weinig optreden en is de band beter als ze ooit waren. ik ben geen hele grote blur fan. Maar live word dit geweldig.

 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
QOTSA en Hurts zullen helaas niet meer komen. Ze zitten beide al helemaal vol die week en ze gaan echt geen 4 dagen achter elkaar spelen en Hurts gaat ook echt niet even snel vanuit Rusland naar Werchter. Skrillex, Frank Turner, Alex Clare, Ellie Goulding en The Avett Brothers zitten aan de andere kant van de oceaan tijdens Werchter dus die kunnen we ook al schrappen, Dan heb je nog namen als TNGHT, NIN, Foals, The Prodigy, Skunk Anasie en Villagers die wegvallen van wegen Pukkelpop. En Beatch house, Cee Low Green, The Tallest Man on Earth, The Smashing Pumpkins die wegvallen omdat ze al andere festivals doen in de buurt van Werchter of als exclusief zijn aangekondigd.

Eerst werden ook als 'co headliners' Tool/Slipknot/Placebo/Atoms For Peace genoemd. Tool en Placebo hebben nog geen zomer tourdata aangekondigt en Tool zal dat ook niet meer doen voor Werchter. Placebo zou wel kunnen zo voor Greenday maar dat is en blijft een gok. Slipknot doet graspop en past niet op Rockwerchter voor deze editie.

Denk dat als je een verassende co headliner wil dat je dan moet denken aan: Jay-Z, The Stone Roses, Sting.
Namen als Bon jovi en Justin Timberlake zijn wel in de buurt maar echt veel te groot. die moet je wel als headliner zetten maar dat vind ik ook van Sting.

Geruchten die je nog wel serieus zou kunnen nemen zijn: The Killers( maar daar kan je ook je vraag tekens achterzetten, Goose, SX, Kraftwerk, Modestep, Pritty Lights, Bloody Beetroots,The Horrors, Taylor The Creator, Frank Ocean, Beady eye, Madeon, Sterophonix, The Cerremonies, Little Dragon, Imagine Dragons, The Neighbourhood, Kodaline, Tom Odell, The Gaslight Anthem, Frensh Films, Damien Rice, Ke$ha, La Roux, Palma Violets, Andy Burrows, Jacco Gardner, Blaudzun, Miles Kane, SBTRKT, Jimmy Eat The World, Hot Chip, The Van Jets, Soulwalk, Fatboy Slim, Nick Cave, Macklemore, My Bloody Valantine, Sean Rowie, First Aid Kid, The Black Angels, Little Green Cars, Major Lazer, Modeselektor, Nickelback, 3 Doors Down, Mumford and sons, The Wombats, Triggerfinger, Eels, A$ap Rockey, en Calvin Harris.

Zo een lekker lang bericht haha.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Sting zou ik niet meer als kanshebber zien hoor. Hij staat al op Suikerrock + naar het schijnt verliep de ticketverkoop voor TW Classic vorig jaar erg stroef. Tot slot bestaat ook minder dan de helft van zijn set uit nummers van The Police, dus ik denk niet dat de doelgroep van Rock Werchter daarop zit te wachten.
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Ik ben het met je eens LuudGoossens. Zou er bovendien deze namen nog aan toevoegen: Paramore, Everything Everything, Portishead, King Krule, Crystal Castles, Savages, Archive, Swim Deep, Efterklang, Enter Shikari, Billy Talent, Royal Republic en I Am Kloot. Deze bands staan rond Werchter op andere plekken in Europa en zijn in het Werchter weekend niet volgeboekt zoals Qotsa en Hurts.
Ik dacht dat Jacco Gardner zich al zelf had bevestigd.
The Killers zullen inderdaad wel geen werchter niet doen, anders is pinkpop wel een hele slechte versie van werchter. Jammer van het gemis van Arctic Monkeys, Qotsa, Prodigy en The Killers. Voor de rest hebben ze bijna alle grote namen deze festivalzomer + de rest van bands die touren.
Misschien nog opties voor Zaterdag: Rihanna(staat op roskilde, t in the park en dag na het open'er festival op het open'er terrein), Bon Jovi of Stone Roses(beide isle of wight festival), Snoop Dogg of David Guetta(beide t in the park).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jacco Gardner staat op RW. denk dat ze deze nog niet bevestigen, Omdat ze nog willen kiezen op welke dag ze hem er tussen puzzelen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Misschien nog opties voor Zaterdag: Rihanna(staat op roskilde, t in the park en dag na het open’er festival op het open’er terrein), Bon Jovi of Stone Roses(beide isle of wight festival), Snoop Dogg of David Guetta(beide t in the park).

Rihanna staat al in sportpaleis als ik me niet vergis.
Bon Jovi is veel te groot.
Stone Roses zou wel kunnen maar lijkt me niet, staan op 2 grote festivals waar ze beiden headlinen.
Snoop Dogg kan maar hoop het echt niet xD
Zelfde geld voor David Guetta.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Rihanna staat al in sportpaleis als ik me niet vergis.
Bon Jovi is veel te groot.
Stone Roses zou wel kunnen maar lijkt me niet, staan op 2 grote festivals waar ze beiden headlinen.
Snoop Dogg kan maar hoop het echt niet xD
Zelfde geld voor David Guetta.

David Guetta zal een festival als Rock Werchter sowieso niet subheadlinen...
Vorig jaar stond hij nog op Reading & Leeds als ik me niet vergist, en dan niet als (sub-)headliner maar ergens ertussen gepropt.
Lijkt me sowieso ook geen act voor Rock Werchter, maar we laten ons verrassen!
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Nee ik verwacht Sting ook niet maar ze zouden nog als een van de weinigen verassingen kunnen zijn. Maar denk zelf ook niet dat ze komen. Krullie jou lijstje past er zeker nog bij en die namen ben ik inderdaad vergeten! alleen Portishead kan je je twijfels bij trekken, ze willen nog alleen spelen voor publiek waar ze echt bij gewaardeerd worden en daar kan je voor Werchter dus je vraagtekens bij zetten. Voor mij zelf zijn ze meer dan welkom.

Bon Jovi is veeel te groot en denk dat Rihanna ook niet meer kan komen, zelfde verhaal: te groot en van het sportpaleis klopt inderdaad dus die zullen niet meer komen. Snoop Dogg is niet relevant genoeg meer om als subheadliner te plaatsen, als er een grote hiphop naam als subheadliner komt zal het Jay-Z zijn. Snoop Dogg zal net als Kendrick Lamar ergens tussen gepropt worden. David Guatta is veel te commercieel voor RockWerchter. Wat ik ook van Ke$ha vind, maar Werchter verast wel vaker dus wieweet. Maar dan zal ie niet zo hoog op het affiche staan als subheadliner. Stone Roses zou in principe kunnen maar denk het ook niet nee. Vraagje: waarom worden The Killers hier afgeschreven? Lijkt me stug dat ze overal op de festivals staan en Belgie overslaan.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
ohja en nog een berichtje, Skrillex kan toch nog komen als dag afsluiten op de main na Blur of Rammstein. Er stond dat ze 4 july in Canada staan maar ze staan op een festival dat van 4 tot 14 July duurt. Ze staan er pas 14 July met Boys Nois, Dus hij kan nog wel degelijk komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken