Rock Werchter 2013

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
David Guatta en Snoop Dogg zullen inderdaad niet gaan subheadlinen, ik had over het hoofd gezien dat degene die ik quote dat bedoelde. The Killers slaan Belgie trouwens helemaal niet over want ze staan in Vorst Nationaal, dat ze geen festival in Belgie doen zal er waarschijnlijk wel aan liggen dat de plekken op festivals waar ze zouden kunnen spelen al bezet zijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nog heel even wachten voor nieuwe namen. Dat gaat een hoop duidelijkheid geven. Daarna word het puzzelen
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Ik meende dat Jan Smeets zei dat er oorspronkelijk maar 1 headliner overlap was tussen Pinkpop en Werchter. Na het mislukken om Paul Mccartney te boeken, hebben ze Kings of Leon geboekt. Dat betekend dat ze al 2 headliners aan overlap hebben. Als dan ook nog The Killers op werchter staan, dan overlappen alle 3 de headliners. Dat zou betekenen dat pinkpop een mindere versie van werchter is.
Ik zie er op donderdag eigenlijk geen naam meer bij komen tussen Volbeat en Green Day.
En door het afvallen van alle andere (sub)headliners zie ik de kans ook steeds groter dat Nick Cave op zaterdag voor Rammstein staat. De dag erna spelen ze in Noord-Frankrijk, dus dichtbij.
Over Rihanna heb je gelijk, die staat in juni nog in Antwerpen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ok jammer genoeg dus geen Hurts en QOTSA, had niet naar tourschema gekeken ;)

Mumford & Sons zullen jammer genoeg ook niet komen. Die ga je lijkt mij niet voor Rammstein of Green Day zetten, al ga je mij niet horen klagen als het gebeurt.

The Killers zullen denk ik of Pukkelpop of Rock Werchter gaan doen. Ze spelen inderdaad Vorst Nationaal, maar dat is geen festival. Hier in NL spelen ze Ziggo Dome en Pinkpop, dat ze dan in België alleen Vorst Nationaal doen lijkt me niet heel logisch, al weet je het natuurlijk nooit. Die overlap van headliner kan ook de andere kant op werken: Dat maar 1 van de artiesten die headliner op RW is op Pinkpop ook headliner is. Aangezien The Killers als ze komen subheadliner zijn, kan het zijn dat ze dus niet mee zijn gerekend.

Jacco Gardner heeft zich zelf niet bevestigd. Tijdens Eurosonic/Noorderslag is door een 3fm-DJ gezegd dat Rock Werchter contact met hem had gezocht en dat 'm dus waarschijnlijk wel ging worden.

Ik las op twitter dat Nick Cave gaat komen. Het lijkt mij dat die dan voor Rammstein staat(ken hem niet goed dus dit is puur de indruk die ik van hem heb). dan zou er nog 1 subheadliner moeten zijn die voor Green Day staat. Tenzij Werchter gaat verrassen of die plek in gedachte heeft voor Volbeat, (ken ik ook niet goed, maar die lijken mij als je naar de andere subheadliners kijkt niet groot genoeg) lijken mij The Killers hier toch te komen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk dat The Killers op PP staan omdat ze niks beters konden krijgen, waarschijnlijk hadden ze eerst McCartney op de plek van The Killers gepland maar die ging toen niet door. Op het moment dat ze niks anders meer konden krijgen zullen The Killers al wel aangekondigd zijn voor de Ziggo Dome.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ik denk eerder dat The Killers als subheadliner bedoeld waren voor McCartney, maar omdat hij heeft afgezegd werden ze headliner. Ik verwacht The Killers nog wel op 1 van de Belgische festivals al is het, jammer genoeg, waarschijnlijk als subheadliner. Het zou me verbazen als ze België over slaan. Maar goed, kwestie van afwachten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@Neontiger8

Nick Cave is rustige muziek en misschien dus niet de indruk die je van ze had ( al weet ik ook niet veel van ze af, heb wat geluisterd op Spotify) maar dat zal inderdaad die dag wel de Sub worden, Verder moet je sub-headliners en headliners niet met elkaar gaan vergeleiken. Je kan nou eenmaal niet zoveel artiesten van hetzelfde kaliber hebben. Ik verschiet niet van Volbeat als Sub-headliner al hebben ze dit niet aangekondigd. Kings of leon is namelijk grootste naam op het hele festival en die headlinen. Editors i relatief kleiner en die Sub-headlinen niet eens op andere festivals. Dus qua grote moet je niks gaan vergelijken.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Klopt ja, maar als ik naar vrijdag en zondag kijk, zijn de sub-headliners toch zeker grote namen. Depeche Mode voor Editors en Blur en KOL samen. Dus dan zou ik een 'grotere' naam verwachten dan Volbeat om subheadliner te zijn. Ach ja t is afwachten, er kunnen 'grote' namen subheadliner zijn, maar misschien zijn het in vergelijking met andere dagen juist 'kleine' namen.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
ohja en nog een berichtje, Skrillex kan toch nog komen als dag afsluiten op de main na Blur of Rammstein. Er stond dat ze 4 july in Canada staan maar ze staan op een festival dat van 4 tot 14 July duurt. Ze staan er pas 14 July met Boys Nois, Dus hij kan nog wel degelijk komen.

Helaas gaat Skrillex waarschijnlijk niet van Amerika naar Europa naar Canada naar Europa in een paar weken. Dus kan je hem alsnog afschrijven. Zal eerder Pukkelpop en Sziget worden.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
ohja en nog een berichtje, Skrillex kan toch nog komen als dag afsluiten op de main na Blur of Rammstein. Er stond dat ze 4 july in Canada staan maar ze staan op een festival dat van 4 tot 14 July duurt. Ze staan er pas 14 July met Boys Nois, Dus hij kan nog wel degelijk komen.

Helaas gaat Skrillex waarschijnlijk niet van Amerika naar Europa naar Canada naar Europa in een paar weken. Dus kan je hem alsnog afschrijven. Zal eerder Pukkelpop en Sziget worden voor de kleine man
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Zou er eigenlijk nog een dance-act na Rammstein komen? als ik naar vorig jaar kijk was dat wel steeds zo, maar het zou denk ik wel een act moeten zijn met het hardere hak-en-zaag-werk, zoals bijvoorbeeld Skrillex, al lijkt me dat vrij kansloos
 

Chris

Playlistbediener
21 mrt 2013
45
0
Zou Amy McDonald nog een optie kunnen zijn? Nergens wordt ze genoemd maar ze staat de 4e in Oostenrijk, de 5e in Zwitserland en de 7e in de UK. Misschien de 6e RW? Zou wel leuk zijn voor in de middag :)
 

Chris

Playlistbediener
21 mrt 2013
45
0
Zou er eigenlijk nog een dance-act na Rammstein komen? als ik naar vorig jaar kijk was dat wel steeds zo, maar het zou denk ik wel een act moeten zijn met het hardere hak-en-zaag-werk, zoals bijvoorbeeld Skrillex, al lijkt me dat vrij kansloos

Basement Jaxx hoop ik nog op (zijn eind juli in elk geval in de UK), Justice zou ook erg mooi zijn. Fatboy Slim is nog steeds een droom op mijn lijstje. Oh well...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Zou er eigenlijk nog een dance-act na Rammstein komen? als ik naar vorig jaar kijk was dat wel steeds zo, maar het zou denk ik wel een act moeten zijn met het hardere hak-en-zaag-werk, zoals bijvoorbeeld Skrillex, al lijkt me dat vrij kansloos

Heb je Rammstein ooit live gezien? Het duurt echt lang om die hun decor af te breken, bijgevolg staan ze bijna altijd als afsluiter geprogrammeerd op de festivals.

Trouwens, je moet echt niet te veel beginnen denken aan 'wat past er bij Rammstein' voor die coheadliner. In 2010 hebben ze zonder zorgen Pink, Gossip, Ting Tings en Das Pop op diezelfde dag gezet. Rammstein diehards staan bekend als enorm kieskeurige mensen, zelfs al zou je er acts met zware gitaren (of rock n roll djs als Justice) rond zetten, dan nog gaat dat voorste vak volstaan met mensen die gewoon verveeld voor zich uit staren. Metallicafans zijn net hetzelfde, en die hebben al vaker voor zulke problematische situaties gezorgd op Werchter (in 2009 NIN en Mars Volta die weinig subtiel uithalen richting de Metallicafans).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Nee heb ze nooit live gezien, ik heb ook geen idee wat ik moet verwachten.


Serieus Pink voor Rammstein. Ok nu ga ik heel erg duimen voor The Killers ;). Ik vind het zo irritant als mensen wel gaan staan wachten, maar geen zak aan de andere artiesten vinden. Ga dan mooi ergens wat eten of zo, zodat de fans van die andere artiesten vooraan kunnen staan.

trouwens: VRIJDAG NIEUWE NAMEN!!! (rond 12 uur)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Dat krijg je helaas met zowat elke superact. In 2011 zaten Coldplayfans Viva La Vida te zingen door het optreden van Portishead heen... (dat is dus ook de reden waarom Luud zei dat ze niet meer op festivals willen spelen waar ze niet echt geapprecieerd worden).

En ik denk dat je Mumford & Sons nu wel als zekerheid kan beschouwen, lijkt me niet toevallig dat ze wachten tot de ochtend na hun concert in Antwerpen...
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
dat is gewoon schandalig....

Mumford & Sons zou heel tof zijn, maar lijkt me toch niet te gaan gebeuren, vind ze niet in de huidige line up passen. Al liet het voorbeeld met Pink en Rammstein wel zien dat dat niets hoeft te zeggen. Even wachten tot vrijdag dus :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
http://www.glastonburyfestivals.co.uk/

De line up van glastonbury bevat zeker kanshebbers voor Werchter aangezien er maar 1 week tussenzit.
Hier de line - up. En mensen

Vrijdag Nieuwe WERCHTER namen rond de middag:D
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ik hoop zo erg op Bastille. en op zich zouden The Roling Stones wat mij betreft ook wel mogen komen, als subheadliner voor Blur en KOL lijkt mij wel een leuke plek XD
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken