Voorverkoop eerder starten is wel een dingetje onder een groot deel Pinkpopfans hoor.
Dat kan idd ver voor de eerste namen starten, zeker voor de Pinkpop bezoekers die ongeacht de namen in goed vertrouwen een kaart aanschaffen.
Hoeft niet eens Early Bird korting te zijn, de Pinkpop-die-hard koopt vast wel.
Ik zou voorstellen, doe hier vvk van Weekend Collector Tickets met 4,95 korting als soort Early Bird, dus zonder de Collector Ticket kosten.
Pas na de perspresentatie zou ik pas de lijnen voor de kaarten weekend en dagkaarten volledig open zetten misschien.
Dat eerste vvk-deel zal ook een ontlastiing zijn voor ticketmaster vind ik.
Wat misschien iets is is nog een uurtje er aan plakken, tot 01:00. Maar gezien OV-vervoer vraag ik me af of dat te halen is voor dag-bezoekers en ze niet stranden ter hoogte van Eindhoven.
De eerste dag evenals de andere dagen rond 13 uur beginnen lijkt me idd een goed punt. Krijg je nog 2 tijdslots in, zijn 4 acts dus.
Ik weet niet of het een voordeel is, om campingtickets apart aan te schaffen.
Zou dat voor dagbezoekers een wenselijke optie kunnen zijn, om los een camping ticket aan te schaffen voor een nachtje (en werkt dat wel)
Camping zit bij de weekendkaart in, of je nu wel of niet gebruik maakt van de camping.
Misschien zit daar een verbetering.
Misschien aardig om ipv DJs ook bandjes te boeken voor de Camping-tainment in de tent op B, een soort programma voor de kampeerders na sluiting festivalterrein.
Misschien wat kleine acts of locale bandjes, misschien wel een cover act of zo.
Papieren bonnetjes. Ik denk dat het oa ivp verwerkingskosten vooraf (productie) en achteraf (recycle) een goedkope en duurzame oplossing is.
Toch, vraag ik me af of de kartonnen bonnen met een ander systeem vervangen kunnen worden?
Maar, als kartonnen bonnen betekend geen verhoging kosten en deze oplossing nog meest duurzaam en goedkoop is, zou ik dat vooral zo nostalgisch laten.
Ik zou ook graag zien dat het scherm buiten Brightlands tent (boven ingang) terug komt.
Tevens er is maar 1 duidelijke lichtkrant, voorbij de info stand voor-rechts, "vroeger"met 1 podium op 1 dag was dat logisch. (bij North stage was volgens mij een lichtkrant, maar zichtbaar op maar een klein deel voor dat podium.)
Nu, "tegenwoordig"met 4 stages en verdeling over diverse delen megaland, zou ik kiezen voor meer lichtkranten op het festivalterrein.
De info op de lichtkranten zou ik ook naast voornamelijk in Nederlands, af en toe afwisselen in Duits en Engels.
Verder denk ik dat er al heel veel, ook op terrein, zo goed verbeterd is door de jaren. Festival-terrein-infra bijvoorbeeld is zeer goed.
Valt me nog wat in, zet ik het er wel bij hier...