Pinkpop, wat kan beter?

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Uitverkocht of niet, ieder jaar is er wel weer veel kritiek op misschien wel Nederlands grootste festival in Landgraaf. Wat vinden de "Festileakers" wat beter kan, of wat mag juist weg, of vind je heel goed?

Ik trap af met een combinatie van 2 problemen. Het is raar dat de camping pas open gaat op de eerste dag van het festival zelf. Waarom kan dit niet 1 dag eerder? Dat mensen op hun gemak hun tentje opzetten en misschien in de avond nog kunnen genieten van de camping disco. Hiermee kunnen ze dan gelijk ook de eerste festival dag volwaardig maken. Zo telt de vrijdag dit jaar: 16 acts. Terwijl de zondag 21 acts staan, en dat voor dezelfde prijs. Dat maakt de vrijdag daarnaast ook nog eens aantrekkelijker voor een dagkaart bezoeker.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Voorverkoop eerder starten is wel een dingetje onder een groot deel Pinkpopfans hoor.
Dat kan idd ver voor de eerste namen starten, zeker voor de Pinkpop bezoekers die ongeacht de namen in goed vertrouwen een kaart aanschaffen.
Hoeft niet eens Early Bird korting te zijn, de Pinkpop-die-hard koopt vast wel.
Ik zou voorstellen, doe hier vvk van Weekend Collector Tickets met 4,95 korting als soort Early Bird, dus zonder de Collector Ticket kosten.
Pas na de perspresentatie zou ik pas de lijnen voor de kaarten weekend en dagkaarten volledig open zetten misschien.
Dat eerste vvk-deel zal ook een ontlastiing zijn voor ticketmaster vind ik.

Wat misschien iets is is nog een uurtje er aan plakken, tot 01:00. Maar gezien OV-vervoer vraag ik me af of dat te halen is voor dag-bezoekers en ze niet stranden ter hoogte van Eindhoven.
De eerste dag evenals de andere dagen rond 13 uur beginnen lijkt me idd een goed punt. Krijg je nog 2 tijdslots in, zijn 4 acts dus.

Ik weet niet of het een voordeel is, om campingtickets apart aan te schaffen.
Zou dat voor dagbezoekers een wenselijke optie kunnen zijn, om los een camping ticket aan te schaffen voor een nachtje (en werkt dat wel)
Camping zit bij de weekendkaart in, of je nu wel of niet gebruik maakt van de camping.
Misschien zit daar een verbetering.

Misschien aardig om ipv DJs ook bandjes te boeken voor de Camping-tainment in de tent op B, een soort programma voor de kampeerders na sluiting festivalterrein.
Misschien wat kleine acts of locale bandjes, misschien wel een cover act of zo.

Papieren bonnetjes. Ik denk dat het oa ivp verwerkingskosten vooraf (productie) en achteraf (recycle) een goedkope en duurzame oplossing is.
Toch, vraag ik me af of de kartonnen bonnen met een ander systeem vervangen kunnen worden?
Maar, als kartonnen bonnen betekend geen verhoging kosten en deze oplossing nog meest duurzaam en goedkoop is, zou ik dat vooral zo nostalgisch laten.

Ik zou ook graag zien dat het scherm buiten Brightlands tent (boven ingang) terug komt.
Tevens er is maar 1 duidelijke lichtkrant, voorbij de info stand voor-rechts, "vroeger"met 1 podium op 1 dag was dat logisch. (bij North stage was volgens mij een lichtkrant, maar zichtbaar op maar een klein deel voor dat podium.)
Nu, "tegenwoordig"met 4 stages en verdeling over diverse delen megaland, zou ik kiezen voor meer lichtkranten op het festivalterrein.
De info op de lichtkranten zou ik ook naast voornamelijk in Nederlands, af en toe afwisselen in Duits en Engels.

Verder denk ik dat er al heel veel, ook op terrein, zo goed verbeterd is door de jaren. Festival-terrein-infra bijvoorbeeld is zeer goed.
Valt me nog wat in, zet ik het er wel bij hier...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Voorverkoop eerder starten.
Niet je prijs omhoog gooien wanneer je een hoop acts hebt die voor nop op een ander festival staan.
Betere programmering.
Gezelligere opzet. Nu is het een vrij kaal terrein met eettentjes en podia. Kun je veel meer van maken.
Schermen bij de tenten.
Campingtickets los van de gewone tickets zonder prijsverhoging van de tickets nu.
Jan Smeets niet meer op het podia laten.
Stoppen met de perspresentatie.
De vrijdag of vroeger beginnen of goedkoper maken.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Podia enigszins op genre indelen. De laatste jaren boeken ze de sub die aansluit bij de headliner consequent op Noord hetgeen razend irritant is als je alles gewoon goed wilt zien. Het meest schrijnend is nog wel The Script dit jaar.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
sinds het 4e podium er is,geeft Pinkpop de mensen in ieder geval op ieder moment ( op de afsluiter na dan) een keuze.
Op ieder moment spelen er 2 bands en kan de bezoeker kiezen.
Vroeger werd je verplicht om de acts op mainstage te bekijken,of je moet natuurlijk ff nx willen doen.
Dat is een positieve vooruitgang van PP.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Opblaasstoeltje toestaan. Ik persoonlijk kan nooit heel erg lang staan. Ik moet dus zitten. Ik smokkel meestal een stoeltje mee. Ik zie het probleem ook niet.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Zolang die stoeltjes achter de geluidstorens blijven, vind ik ‘t allemaal ook prima inderdaad.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
stoeltjes... man man man, sta in de weg en struikel opjecten... opzouten!

het is Pinkpop niet Pinkpop Classic hé opa...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Wat misschien iets is is nog een uurtje er aan plakken, tot 01:00. Maar gezien OV-vervoer vraag ik me af of dat te halen is voor dag-bezoekers en ze niet stranden ter hoogte van Eindhoven.
De eerste dag evenals de andere dagen rond 13 uur beginnen lijkt me idd een goed punt. Krijg je nog 2 tijdslots in, zijn 4 acts dus.
Zijn er andere festivals die dan rekening houden met ons Limburgers op dit gebied? Bij Paaspop moet ik al voor de headliner weg voor de laatste trein, Lowlands hetzelfde, Dynamo Metal Fest tijdens de headliner, waarom zou Pinkpop dit niet doen dan?
Wij Limburgers zijn sowieso al benadeeld met concerten en OV, geef ons op z'n minst een beetje extra Pinkpop :lol:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zijn er andere festivals die dan rekening houden met ons Limburgers op dit gebied? Bij Paaspop moet ik al voor de headliner weg voor de laatste trein, Lowlands hetzelfde, Dynamo Metal Fest tijdens de headliner, waarom zou Pinkpop dit niet doen dan?

Gewoon combineren die problemen. Door tot 1:00 en losse camping kaartjes.
Schermen zouden inderdaad verplicht moeten worden voor stages die ooit bomvol staan.

Gezelligere opzet. Nu is het een vrij kaal terrein met eettentjes en podia. Kun je veel meer van maken.

Denk dat het Pinkpop terrein wel zijn beperkingen heeft. De opzet rondom die ring heeft op een bepaalde manier wel een charme maar je zit toch vast aan die asfalt ring en het verharde gebied rond de ingang. Daarbinnen zie ik niet zo heel veel mogelijkheden. Met de garden of love doen ze alvast een klein stapje maar daar ben ik dan weer nooit te vinden. De Lazy Lane of hoe dat ie ook heet is ook altijd overvol dus er is zeker vraag naar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Timmetje wrote:
Gezelligere opzet. Nu is het een vrij kaal terrein met eettentjes en podia. Kun je veel meer van maken.

Denk dat het Pinkpop terrein wel zijn beperkingen heeft. De opzet rondom die ring heeft op een bepaalde manier wel een charme maar je zit toch vast aan die asfalt ring en het verharde gebied rond de ingang. Daarbinnen zie ik niet zo heel veel mogelijkheden. Met de garden of love doen ze alvast een klein stapje maar daar ben ik dan weer nooit te vinden. De Lazy Lane of hoe dat ie ook heet is ook altijd overvol dus er is zeker vraag naar.
Ik zie het punt nooit van allemaal aankleding.
Wat mij betreft is er niets mis met verschillende kraampjes rondom, een groot veld en een podium met bands, lijkt me meer dan voldoende voor een muziekfestival.
Noem het saai, ik vind het gewoon simpel efficient.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
stoeltjes… man man man, sta in de weg en struikel opjecten… opzouten!

het is Pinkpop niet Pinkpop Classic hé opa…



Gelul. Zullen we de rolstoelen ook gelijk weigeren dan?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
stoeltjes… man man man, sta in de weg en struikel opjecten… opzouten!

het is Pinkpop niet Pinkpop Classic hé opa…


Gelul. Zullen we de rolstoelen ook gelijk weigeren dan?

Dat zijn mensen die niet kunnen lopen natuurlijk. Hebben ook een aparte ingang als ik me niet vergis.

Als ik wil zitten (of liggen), dan doe ik dat gewoon in het gras. Vind ik meestal nog comfortabeler dan zo'n klein, wiebelig vouwstoeltje. Als iedereen zo'n stoeltje meeneemt, dan krijg je zo'n vel vol mensen die de hele dag op één plek zitten te picknicken en de doorgang belemmeren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
stoeltjes… man man man, sta in de weg en struikel opjecten… opzouten!

het is Pinkpop niet Pinkpop Classic hé opa…


Gelul. Zullen we de rolstoelen ook gelijk weigeren dan?
in principe is het gebruik en bezit van een rolstoel een gevolg van een beperking.
Scootmobiel en kinderwagen zijn ook niet toegestaan.
een vergelijking van een stoeltje meenemen of een rolstoel dat is gelul en geen reden voor een grapje
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
een vergelijking van een stoeltje meenemen of een rolstoel dat is gelul en geen reden voor een grapje

Dan heb je niet gelezen wat ik gezegd heb. Ik KAN niet zo lang staan door mijn medische conditie dus ja ik mag die vergelijking maken. En nee dat is geen grapje.
 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Heel wat jaren geleden inmiddels werd er muziek gedraaid als er geen band aan het spelen was; erg gezellig. Mogen ze van mij weer doen.

Daarnaast hadden ze vroehar een feesttent op camping A die de hele nacht doorging (volgens mij zelfs met de muziek op een auto-reverse bandje, zolang geleden is dat al); magnifiek! Het gebrek aan activiteit na 3 uur dwingt je tot het maken van een hoop kabaal tussen de tenten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als iedereen zo’n stoeltje meeneemt, dan krijg je zo’n vel vol mensen die de hele dag op één plek zitten te picknicken en de doorgang belemmeren.

Zulke dingen zijn ook gewoon gevaarlijk. Met die grote menigte s'avonds teruglopen zonder dat je ziet waar je loopt. Dat is vragen om problemen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
een vergelijking van een stoeltje meenemen of een rolstoel dat is gelul en geen reden voor een grapje

Dan heb je niet gelezen wat ik gezegd heb. Ik KAN niet zo lang staan door mijn medische conditie dus ja ik mag die vergelijking maken. En nee dat is geen grapje.
Er staan toch gewoon stoeltjes op de invalide (of moet ik zeggen minder valide) plaatsen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken