Rock Werchter 2025

Totaal geen enkel aanwijzing dat Macca zou touren, dus ja…

2017 veel sterker… qua headliners wel maar qua daginvulling was dit toch maar zeer mager. Net zoals 2010 dat ook met momenten had. Die Main stage op zaterdag werd ik niet blij van.
Dat is wel waar, dag vulling 2017 (daar was ik bij) was erg zwak. 2010 was ik zelf niet bij maar lijkt m.i. een erg mooi programma (wellicht ook een nostalgie bril omdat ik toen zelf nog maar 15 was).

McCartney heeft overigens inderdaad geen harde aanwijzingen maar hij heeft van 2020 nog altijd wat in te halen en de beste man wordt er ook niet jonger op. Is vanuit mij gewoon vooral ijdele hoop, ik heb in 2016 heel erg van zijn concert genoten!

Totaal geen enkel aanwijzing dat Macca zou touren, dus ja…

2017 veel sterker… qua headliners wel maar qua daginvulling was dit toch maar zeer mager. Net zoals 2010 dat ook met momenten had. Die Main stage op zaterdag werd ik niet blij van.
De dag dat ik lag te slapen op de wei tijdens Channel Zero. Die vrijdag toen tegen de 40 graden aan deed niet goed aan de nachtrust.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik denk alleen dat qua leeftijds spreiding het gezond zou zijn om ook een "oude" headliner te hebben. Green Day ~ Linkin Park ~ Sam Fender ~ Olivia Rodrigo prikkelt nou niet bepaalt het publiek van 35+. Ik denk dat je dan wel een extreem jong doelpubliek krijgt.
Ik denk dat The Cure deze act had moeten zijn, wat helaas dus niet is doorgegaan. Maar ik hoop dat er nog wel wat "35+" acts over het programma verdeeld staan, vorig jaar hadden we er toch ook best veel.

Of we moeten allemaal verrast worden en het wordt toch nog PJ ipv LP.

• Leuk
Waarderingen: phil, festirock en 1979
Toch zie ik het nog gebeuren dat Linkin Park naar Graspop gaat.

Werchter, alsjeblieft, hengel Paul McCartney binnen en ik ben helemaal content.

Ik zou overigens ook erg blij zijn met Linkin Park als headliner. Ik denk alleen dat qua leeftijds spreiding het gezond zou zijn om ook een "oude" headliner te hebben. Green Day ~ Linkin Park ~ Sam Fender ~ Olivia Rodrigo prikkelt nou niet bepaalt het publiek van 35+. Ik denk dat je dan wel een extreem jong doelpubliek krijgt.
Voel me nu gelijk oud met m’n 38jaar! Snap je punt wel, maar zou ook content zijn met een “oud” middag programma.

Toch wel het meest genuanceerde en goed geïnformeerde beste opiniestuk van de 3.

Kijk, dat is allemaal goed en wel. Het is ook gewoon maar iemands mening. Het is wel mijn recht om te zeggen dat dit niets meer voor mij is, en dat ik met dergelijke headliners niet meer naar het festival kom. Omdat ik dit geen leuke muziek vind. En het is ok. Ik vind het gewoon jammer.

Dat is iets waar alles naartoe wijst maar ik vind het dan wel een vrij "matte" bovenkant waar ik een écht bijzondere boeking mis (2017 was met Radiohead, Foo's, LP + SOAD en AF + KOL veel, veel sterker, idem voor Muse, Green Day, Rammstein, Pearl Jam in 2010).

Ik heb er maar moeite mee om te accepteren dat de definitie van headliner steeds meer lijkt te veranderen ..
Helemaal eens, zeer matige bovenkant. Dat hoor ik van veel mensen die vaste werchterganger zijn. Veel die een jaartje gaan passen, en dat zijn vooral mensen die 4 dagen gaan. En daar gaat een LP niet bij helpen. Heeft natuurlijk ook te maken met wie er tourt.

• Leuk
Waarderingen: phil
Helemaal eens, zeer matige bovenkant. Dat hoor ik van veel mensen die vaste werchterganger zijn. Veel die een jaartje gaan passen, en dat zijn vooral mensen die 4 dagen gaan. En daar gaat een LP niet bij helpen. Heeft natuurlijk ook te maken met wie er tourt.
Grappig want ik hoor net van mensen die tot voor COVID vaste RW ganger waren ze nu weer net terug willen komen omdat RW eindelijk met ballen weer durft boeken.:D Toont maar aan hoe anekdotaal bewijs eigenlijk niets betekent. Zal wachten worden op de effectieve ticketverkoop om daar bewijs van te hebben.

In elk geval, nog altijd veel te vroeg om waardeoordeel te vellen buiten dat de namen die aangekondigd zijn gewoon iemand's ding niet zijn! Ik ga dat gevoel deze namiddag ook hebben na de aankondiging van Linkin Park en das helemaal OK.

Ik vind Linkin Park - Green Day - Fender - Olivia Rodrigo best sterk eigenlijk. Helemaal met het oog op wat er tourt. Voor ieder wat wils ook. Sterk dagprogramma en je hebt een mooi affiche.
Vooral als je nagaat dat The Cure waarschijnlijk nog op de zaterdag had gestaan, dan had je de beste bovenkant in jaren.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik vind Linkin Park - Green Day - Fender - Olivia Rodrigo best sterk eigenlijk. Helemaal met het oog op wat er tourt. Voor ieder wat wils ook. Sterk dagprogramma en je hebt een mooi affiche.
Drie van de vier zouden zijn wmb compleet headlinerwaardige namen en Sam Fender moet het maar laten zien. En ach, er zijn nog 97 namen te gaan.

• Leuk
Waarderingen: Regi poortakkers
Precies dat. Al dat geklaag over headliners die volgens sommige geen headliner zijn... Oké ik ben ook niet van elke headliner fan maar vind het goed dat RW probeert de jongere doelgroep alvast te trekken met een Olivia Rodrigo, ook fijn dat ze hier zelf op hebben gereageerd: https://festileaks.com/2024/11/⁠⁠rock-werchter-reageert-op-kritiek-over-jonge-headliners/ . En zoals Timmetje zegt, acts moeten wel touren. Die komen echt niet speciaal 1 showtje geven voor een 50e editie RW. Het is idd te hopen dat vandaag LP aangekondigd wordt en dan kunnen we gaan uitkijken naar de echte verassingen, de verdere dagvulling!

I think Linkin Park - Green Day - Fender - Olivia Rodrigo is pretty strong actually. Especially considering what's touring. Something for everyone too. Strong day program and you have a nice poster.
I said the same yesterday that with those 4 it’ll probably be the strongest headliner lineup at pretty much every festival

I said the same yesterday that with those 4 it’ll probably be the strongest headliner lineup at pretty much every festival
Though a lot of them haven't announced any (or very few) names yet. I'm curious what Mad Cool, Open'er etc will bring to the table.

Users who are viewing this thread