Rock Werchter 2025

We moeten allemaal meer beseffen dat Live Nation alles in handen heeft. Er gaat niets veranderd worden. Zij houden al verschillende jaren geen of toch zeer weinig rekening met de Belgische Rock-fans. Het worden de groepen die Live Nation groot wil maken, niets aan te doen. Is ook hun recht want het is hun festival. Als ze eerlijk zijn moeten ze wel hun naam aanpassen naar iets zonder Rock. Er zal een jonge generatie moeten opstaan zoals The Reytons (zie optreden in Clifton Park voor 20.000 man, magistraal optreden trouwens) die alles in eigen beheer doen buiten Live Nation om. En zo hebben we dan ook een jonge generatie nodig zoals vroeger de Schuer die een nieuw Rock festival uit de grond stampen.

We moeten allemaal meer beseffen dat Live Nation alles in handen heeft. Er gaat niets veranderd worden. Zij houden al verschillende jaren geen of toch zeer weinig rekening met de Belgische Rock-fans. Het worden de groepen die Live Nation groot wil maken, niets aan te doen. Is ook hun recht want het is hun festival. Als ze eerlijk zijn moeten ze wel hun naam aanpassen naar iets zonder Rock. Er zal een jonge generatie moeten opstaan zoals The Reytons (zie optreden in Clifton Park voor 20.000 man, magistraal optreden trouwens) die alles in eigen beheer doen buiten Live Nation om. En zo hebben we dan ook een jonge generatie nodig zoals vroeger de Schuer die een nieuw Rock festival uit de grond stampen.
Dan moest de naam al twintig jaar veranderd zijn zogezegd... Zie niet in waarom ze de naam zouden veranderen. Is gewoon een merknaam die werkt, maar diversiteit is er al tientallen jaren. Voorbeelden genoeg al aangehaald. En 't is niet dat er geen gitaren staan. Bekijk elke affiche en je hebt er meer dan genoeg. Misschien niet altijd per se als headliner, maar binnen de undercard zijn er heel veel gitaren. Het is ook niet dat ze plots een poppy festival zijn omdat er toevallig twee jaar op rij een popnaam ook headliner is.

Dit jaar toch minstens 50% typische rocknamen, waaronder bijna het gehele programma van The Slope en de volledige mainstage van de donderdag. Vorig jaar stonden de Reytons trouwens ook nog op RW.

Kwam toch ook veel commentaar op. Over Lenny, dezelfde als voor afgelopen editie eigenlijk. En voor Mumford, die nog maar 2 albummetjes uit hadden, hun derde kwam toen een maand ofzo voor RW uit.
Ook heel veel gezever over Pharrell die een dag afsloot.

Hello Brussels. En Pinkpop lag in Amsterdam. Blijf dan thuis zou ik denken als je al niet de moeite doet om te snappen waar je speelt.
Dat waren ook nog de jaren van de dance afsluiters.
Was meer een cohead met Mumford nieg? Allez, Williams is veel maar toch niet echt een dance naam. Vond het ook maar een matig showtje trouwens.

Faith No More uiteindelijk de baas van die editie. ❤️ Samen met Florence, dat jaar echt indrukwekkend.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Was meer een cohead met Mumford nieg? Allez, Williams is veel maar toch niet echt een dance naam. Vond het ook maar een matig showtje trouwens.

Faith No More uiteindelijk de baas van die editie. ❤️ Samen met Florence, dat jaar echt indrukwekkend.
FNM toen 2x gezien op een week
hoe goed ze waren op GMM en voldeden aan al mijn verwachtingen
hoe subliem het was als vervanger van FF en het naar huis spelen van alles en iedereen die avond.
heerlijke avond
bandshirt gekocht toch dat ik toevallig vandaag aan heb.
helaas lijkt FNM op een zeer lange (logelijkvoor altijd) hiatus te zijn te zijn

• Leuk
Waarderingen: musicislife en mattman

En inderdaad Faith No More was sterk, En ook Florence deed het goed! Het zou mooi zijn dat zij weer zon momentum kan maken met wat nieuw werk of nieuwe show. Ze kan het zeker.

Ik wil hem daar dance afsluiter duwen om hem niet headliner te moeten noemen. Maar je had dat jaar ook nog de Chem Bros en The Prodigy als afsluiters, doelde ik eerder naar.

• Leuk
Waarderingen: mattman
FNM toen 2x gezien op een week
hoe goed ze waren op GMM en voldeden aan al mijn verwachtingen
hoe subliem het was als vervanger van FF en het naar huis spelen van alles en iedereen die avond.
heerlijke avond
bandshirt gekocht toch dat ik toevallig vandaag aan heb.
helaas lijkt FNM op een zeer lange (logelijkvoor altijd) hiatus te zijn te zijn
De hiatus was toch omwille van het mentaal welzijn van Patton, of vergis ik mij hier in?
Die tourde wel met Mr. Bungle deze zomer. Ligt FNM dan voor lang/altijd in de schuif?

Users who are viewing this thread