Rock Werchter 2025

Precies dat. Al dat geklaag over headliners die volgens sommige geen headliner zijn... Oké ik ben ook niet van elke headliner fan maar vind het goed dat RW probeert de jongere doelgroep alvast te trekken met een Olivia Rodrigo, ook fijn dat ze hier zelf op hebben gereageerd: https://festileaks.com/2024/11/⁠⁠rock-werchter-reageert-op-kritiek-over-jonge-headliners/ . En zoals Timmetje zegt, acts moeten wel touren. Die komen echt niet speciaal 1 showtje geven voor een 50e editie RW. Het is idd te hopen dat vandaag LP aangekondigd wordt en dan kunnen we gaan uitkijken naar de echte verassingen, de verdere dagvulling!
En waarom zou dat eens niet lukken, een band speciaal voor de 50e. Niet dat dit nog nooit is gebeurd in het verleden.
Dan heb je bvb Linkin Park op do, Green Day op vrij, Sam Fender sub van Olivia op zaterdag. En een speciale klepper op zondag voor de 50e waar de oudere garde heel blij mee is. Iedereen tevreden.

• Leuk
Waarderingen: rw83
that’s true, but as always they’ll be pretty much repeats of what is already about. We’ll see but I’m happy with the 4 here myself
Yeah, I'm pretty ok with these 4 as well. Only Sam Fender is a little underwhelming in terms of his stature if you ask me. Curious what they will book alongside him.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
En waarom zou dat eens niet lukken, een band speciaal voor de 50e. Niet dat dit nog nooit is gebeurd in het verleden.
Dan heb je bvb Linkin Park op do, Green Day op vrij, Sam Fender sub van Olivia op zaterdag. En een speciale klepper op zondag voor de 50e waar de oudere garde heel blij mee is. Iedereen tevreden.
Je hebt willen, kunnen en er in slagen natuurlijk, ook vanuit het standpunt van de band. Een band als U2 of The Stones zouden schitterend staan op een affiche. Maar dat gaat een nefaste invloed op de combi tickets hebben (zie Pinkpop in hun Stones jaar). Veel fans van die mastodonten gaan een combi kopen en de andere dagen links laten liggen, slecht voor de omzet.
Verder zal het niet goedkoop zijn om zo een mannen te halen en dat geeft de ticketprijs waarschijnlijk ook al een boost.
Zo een band haal je misschien beter voor een losse dag, met nog wat anderen die een invloed op de Werchterse geschiedenis hebben gehad, om je 50 jaar te vieren.

Je hebt willen, kunnen en er in slagen natuurlijk, ook vanuit het standpunt van de band. Een band als U2 of The Stones zouden schitterend staan op een affiche. Maar dat gaat een nefaste invloed op de combi tickets hebben (zie Pinkpop in hun Stones jaar). Veel fans van die mastodonten gaan een combi kopen en de andere dagen links laten liggen, slecht voor de omzet.
Verder zal het niet goedkoop zijn om zo een mannen te halen en dat geeft de ticketprijs waarschijnlijk ook al een boost.
Zo een band haal je misschien beter voor een losse dag, met nog wat anderen die een invloed op de Werchterse geschiedenis hebben gehad, om je 50 jaar te vieren.
Metallica, Pearl Jam en co zijn toch ook van een grote prijsklasse. Die stonden zelfs samen op de '22 editie. Je laatste zin. Dat mis ik zo wat. Er waren al geruchten van nog (een) extra dag(en) dit jaar maar dat zou me verwonderen.

• Leuk
Waarderingen: phil
Metallica, Pearl Jam en co zijn toch ook van een grote prijsklasse. Die stonden zelfs samen op de '22 editie. Je laatste zin. Dat mis ik zo wat. Er waren al geruchten van nog (een) extra dag(en) dit jaar maar dat zou me verwonderen.
Metallica is uitgesloten door hun tour in de VS als ik me niet vergis. PJ leek me vorig jaar al een zekerheid (maar toen kwam Lenny) deden toen een beperkte tour door europa met het laatste album maar moesten een deel cancellen. Van hun vind ik het wel frappant dat ze niet naar Europa komen, 1 om de andere landen te bedienen, 2 om de cancels in te halen.
Sir Macca heeft ook nog een show in te halen en die man wordt er niet jonger op.

• Leuk
Waarderingen: phil en Voneulein
maar je kans toch niet ontkennen dat we vroeger 8 headliners kregen en nu (waarschijnlijk) meer gaan betalen voor 4 headliners. En dan nog headliners die vroeger lager op de affiche zouden hebben gestaan.

Logisch toch dat er dan teleurstelling is. Ik hoor vooral ongeloof en mensen die afhaken voorlopig.

Ja ze moeten natuurlijk beschikbaar zijn en er zijn nog maar 3 artiesten bekend, dus ik wacht af.

• Leuk
Waarderingen: koolket, slyke en phil
Tijden zijn veranderd natuurlijk. Minder echte headliners op baan, of ‘t is weer op herhaling. Prijzen gaan uiteraard niet naar beneden, want de kost om zo’n festival te organiseren wordt er niet minder op.

Iedereen gewoon te veel verwacht van die 50 jaar TW. Alsof die artiesten een flying fuck geven daaromtrent.

Plus: mensen die afhaken kan LiveNation niet schelen. Met deze namen gaan ze toch weer uitverkocht zijn. Zal je zien dat die zondag eerst sold out zal zijn.

maar je kans toch niet ontkennen dat we vroeger 8 headliners kregen en nu (waarschijnlijk) meer gaan betalen voor 4 headliners. En dan nog headliners die vroeger lager op de affiche zouden hebben gestaan.

Logisch toch dat er dan teleurstelling is. Ik hoor vooral ongeloof en mensen die afhaken voorlopig.

Ja ze moeten natuurlijk beschikbaar zijn en er zijn nog maar 3 artiesten bekend, dus ik wacht af.
Klopt wat je zegt. Maar de overvloed van van grote namen is er dit en volgend jaar precies niet. Het kan niet altijd 2018 of 2022 zijn.
Al had in je in 23 nog Liam Gallagher en OATW onder de headliner. In 19 Bastille en GvF. In 17 James Blake en Alt-j. In 16 Goulding en Macklemore. Dus altijd 8 is relatief.

En dan nog headliners die vroeger lager op de affiche zouden hebben gestaan.
Dit is toch niet waar? Zowel Linkin Park als Green Day hebben al geheadlined. Dat Sam Fender ooit zou headlinen stond in de sterren geschreven, dat komt nu gewoon wat vroeger dan verwacht (enkel hierover kan eigenlijk gediscussieerd worden). Olivia Rodrigo doet 2 sportpaleizen, das al meer dan menig headliner vanuit het verleden.

Dit is toch niet waar? Zowel Linkin Park als Green Day hebben al geheadlined. Dat Sam Fender ooit zou headlinen stond in de sterren geschreven, dat komt nu gewoon wat vroeger dan verwacht (enkel hierover kan eigenlijk gediscussieerd worden). Olivia Rodrigo doet 2 sportpaleizen, das al meer dan menig headliner vanuit het verleden.
Bij Sam Fender ben ik benieuwd hoe de meningen zijn als het nieuwe album geland is (vanaf morgen). Als het dan ontploft heeft RW een vooruitziende blik gehad.

Als ik een gokje mag doen dan denk ik dat Avenged Sevenfold voor LP wordt gezet op de donderdag. Doen het tweede jaar op rij een juni tour in Europa en kan me lastig voorstellen dat Graspop ze alweer neerzet. Zou een mooie toevoeging zijn aan LP om voor de hardere muziekliefhebbers een mooie dag te programmeren.
Tot ze voor Rodrigo gezet worden. Werchter is niet vies van een mismatch.

Tot ze voor Rodrigo gezet worden. Werchter is niet vies van een mismatch.
Zou wel niet onlogisch zijn om zo de liefhebbers van zwaardere muziek ook op zondag nog aan te trekken. Al twijfel ik of A7X onder OR 9f zelfs LP gaat willen staan aangezien ze overal headlinen ondertussen.

Zou wel niet onlogisch zijn om zo de liefhebbers van zwaardere muziek ook op zondag nog aan te trekken. Al twijfel ik of A7X onder OR 9f zelfs LP gaat willen staan aangezien ze overal headlinen ondertussen.
Soms vraag ik me oprecht af waarom. Je staat in het groot op de poster, je krijgt je gage betaald en in dit geval zorg je voor exposure aan een mogelijke hoop nieuwe fans ipv telkens op dezelfde niche markt te duiken.

• Leuk
Waarderingen: Regi poortakkers
Dat PJ wel of niet tourt; daar is nog niks over te vinden. Wel heb ik volgens mij ergens iets opgevangen over een Eddy solo tour.
Nu ik dat bedenk kan ik het niet meer terugvinden. Als PJ niet tourt, zou Eddy dan een mooie Sub zijn onder Sam Fender?? Of voor een mooie Barn spot?

Volgens mij was zijn vorige solo-tour ook goed bezocht en ook flink prijzig.

• Leuk
Waarderingen: Breinaard
Dat PJ wel of niet tourt; daar is nog niks over te vinden. Wel heb ik volgens mij ergens iets opgevangen over een Eddy solo tour.
Nu ik dat bedenk kan ik het niet meer terugvinden. Als PJ niet tourt, zou Eddy dan een mooie Sub zijn onder Sam Fender?? Of voor een mooie Barn spot?

Volgens mij was zijn vorige solo-tour ook goed bezocht en ook flink prijzig.
Zat lang in de running om de sub te zijn voor Muse in 2019. Balletje viel uiteindelijk verkeerd. Als ik de verhalen hier goed geinterpreteerd heb.

Soms vraag ik me oprecht af waarom. Je staat in het groot op de poster, je krijgt je gage betaald en in dit geval zorg je voor exposure aan een mogelijke hoop nieuwe fans ipv telkens op dezelfde niche markt te duiken.

Zou ik ook denk en kan uiteraard verkeerd zijn. Ego of misschien dat 1x toegeven zorgt dat je op andere festivals ook weer zakt?

Langs de andere kant ook wel niet leuk als je normaal optreed voor een volle wei en misschien door die plek een half volle/lege (naargelang hoe ge uw glas vult) te zien krijgt (in geval van zondag dan)

Edit: Electric Callboy zal misschien sneller die plekken invullen, en die worden verwacht alsk hier zowat volg. In ieder geval zie in ze beide graag komen 😄

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en jefferke

Users who are viewing this thread