Rock Werchter 2025

  • Leuk
Waarderingen: SvenH23 en Pommer
Die zou ik toch wisselen met Ry X in je voorspelling. Denk toch dat die een Barn aan kijklustige hitzoekers kunnen voltrekken.
RY X is hier 3x een zaal aan het uitverkopen, meer tickets dan Glass Animals geschoven heeft. Ik schat die momenteel even groot in als Xavier Rudd.

Maar goed, dit was natuurlijk gewoon een gokje waar totaal geen waarde aan te hechten is.
 
RY X is hier 3x een zaal aan het uitverkopen, meer tickets dan Glass Animals geschoven heeft. Ik schat die momenteel even groot in als Xavier Rudd.

Maar goed, dit was natuurlijk gewoon een gokje waar totaal geen waarde aan te hechten is.
Precies de RY X-hype gemist. Follow The Sun van Xavier was natuurlijk al jarenlang vaste waarde in zowat elk reisprogramma op tv.

Squid gaat trouwens ook weer op tour, mag na hun zeer gesmaakte passage in de KluB graag nog eens terugkomen.
 
Blijkbaar is de nieuwe plaat van LP not so great... En die van NME zijn meestal zeer gul met hun scores...

Vind ze nog vrij positief eigenlijk. Heb toevallig het album zelf al kunnen horen, buiten de eerste twee singles om (waar ik best enthousiast over ben) vind ik het een vrij waardeloos album. 3 sterren is best gul voor 2 goede nummers op 11...
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket
Het festival lijkt er niet wakker van te liggen. Bigaré verwijst ernaar dat de kritiek er altijd is geweest. “Depeche Mode was not done in de jaren 80, Metallica ging niet werken in de jaren 90. Het was wennen aan de eerste dance acts. Er was commentaar toen Robbie Williams naar Rock Werchter kwam, toen Stromae zou afsluiten.”

Achteraf gezien hebben die vernieuwingen toch goed gewerkt. “Die artiesten pasten allemaal in dat typische Rock Werchter-DNA. Ze wisten fans van verschillende leeftijden te verbinden, net omdat ze dat nieuwe geluid van hun tijd naar het festival hebben gebracht. Wie een topshow brengt op het festival, mag op een innige omarming rekenen. Het Rock Werchter-publiek, zowel jong als oud, is gul.”
 
Het festival lijkt er niet wakker van te liggen. Bigaré verwijst ernaar dat de kritiek er altijd is geweest. “Depeche Mode was not done in de jaren 80, Metallica ging niet werken in de jaren 90. Het was wennen aan de eerste dance acts. Er was commentaar toen Robbie Williams naar Rock Werchter kwam, toen Stromae zou afsluiten.”

Achteraf gezien hebben die vernieuwingen toch goed gewerkt. “Die artiesten pasten allemaal in dat typische Rock Werchter-DNA. Ze wisten fans van verschillende leeftijden te verbinden, net omdat ze dat nieuwe geluid van hun tijd naar het festival hebben gebracht. Wie een topshow brengt op het festival, mag op een innige omarming rekenen. Het Rock Werchter-publiek, zowel jong als oud, is gul.”
Verandering komt altijd met gemekker, inderdaad. Net zoals een oudere doelgroep plaats maakt voor een jongere.
En Werchter doet er goed aan om nieuwe headliners te creëren, waar de klassieke namen steeds meer uit zullen sterven en vaak al geen festivals meer spelen. Daarnaast denk ik ook dat we een hele mooie middle- en undercard gaan krijgen.
 
Als The National slaapverwekkend is, hoe noem je dan Tamino?
Tamino met The National vergelijken slaat natuurlijk wel als een tang op een varken. Een (indie) singer-songwriter met overwegend rustige nummes vs. een indie/alternative rockband die een veel gevarieerder repertoire heeft.
 
Blijkbaar is de nieuwe plaat van LP not so great... En die van NME zijn meestal zeer gul met hun scores...

Geen enkel album van Linkin Park scoort écht hoog, toch? Ik denk dat het merk Linkin Park groter dan de kwaliteit van de muziek.

Maaarrrrr, over smaak valt niet te twisten. Hybrid Theory is natuurlijk veel verkocht.
 

Users who are viewing this thread