Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Net terug van voor mij de eerste keer Eefje de Visser. Mooi om haar in Paradiso te zien. Ik moet zeggen, best onder de indruk. Zowel van Eefje als de hele band. Goede koortjes, choreografie wat wat extra’s geeft. Tja, spijt van dat het nu pas de eerste keer is. Nummers van Bitterzoet zijn voor mij het meest herkenbaar en bevallen live erg goed. Mooiste nummer van de avond was voor mij het eerste nummer van haar nieuwe album Heimwee. Hoe doe je dat…..

Benieuwd op welk festival zij dit jaar gaat vlammen. Headlinerspot in de Bravo lijkt mij uitstekend kunnen werken.

Wie had die 3 ouwhoerende boeren uitgenodigd bij Ben Howard? Verder: geweldige setlist, geluid was heel fijn en overall echt goed. Wellicht morgen langer verslagje.

Wie had die 3 ouwhoerende boeren uitgenodigd bij Ben Howard? Verder: geweldige setlist, geluid was heel fijn en overall echt goed. Wellicht morgen langer verslagje.
Gelukkig geen last van gehad op mijn plek. Van alle keren een van de fijnste keren Ben Howard. Mega goed geluid, geweldige nummers (in een iets ander jasje) en voor Ben Howard begrippen een hele uitgebreide, maar sfeervolle productie.

• Leuk
Waarderingen: Black Lies
Gelukkig geen last van gehad op mijn plek. Van alle keren een van de fijnste keren Ben Howard. Mega goed geluid, geweldige nummers (in een iets ander jasje) en voor Ben Howard begrippen een hele uitgebreide, maar sfeervolle productie.
Waren er ook echt maar 3, na een aantal keer aanspreken gingen ze nog lastiger doen, maar toen ook omstanders er wat van zeiden, begonnen ze zich een beetje te schamen. Verder echt genoten.

Waren er ook echt maar 3, na een aantal keer aanspreken gingen ze nog lastiger doen, maar toen ook omstanders er wat van zeiden, begonnen ze zich een beetje te schamen. Verder echt genoten.
Fijn dat mensen er omheen ook wat hebben gezegd dan. Niet snappen dat je je bek moet houden nadat iemand je aanspreekt is al onbegrijpelijk.

Bij het voorprogramma was het op het balkon lastig om iemand te vinden de er niet doorheen lulde. Bij Ben Howard werd het een stuk beter. Op die lompe hark na die halverwege de show riep "you can do better" en beantwoord werd door de rest van het balkon met "shut the fuck up".

Recht voor mij stond wel een stel vrijwel onhoorbaar maar toch elke 20 seconden iets tegen elkaar te fluisteren. Volgens mij allemaal inhoudelijk over de show, maar je zou zeggen dat dat ook naderhand kan.

Vreselijk, ik stond naast twee vrouwen die oprecht door 50% van de muziek heen hebben gepraat. "Oh dit vind ik een goed nummer" om vervolgens het hele nummer niet op te letten? De zeldzame stille momenten werden gevuld met drinken halen of vermaak op de telefoon. Niet te begrijpen toch?

Ik wilde er wat van zeggen, maar in mijn ervaring zorgt dat vaak nog voor meer ergernis dan het maar verduren.

Wel een heel goed concert trouwens. Zijn nieuwe muziek vind ik ook prima, maar dit concert was echt wel een level hoger dan eerder dit jaar in Nijmegen. Zelfs de 'nieuwe' IFWWW-nummers The Burren en How Are You Feeling waren supergoed.

Vreselijk, ik stond naast twee vrouwen die oprecht door 50% van de muziek heen hebben gepraat. "Oh dit vind ik een goed nummer" om vervolgens het hele nummer niet op te letten? De zeldzame stille momenten werden gevuld met drinken halen of vermaak op de telefoon. Niet te begrijpen toch?

Ik wilde er wat van zeggen, maar in mijn ervaring zorgt dat vaak nog voor meer ergernis dan het maar verduren.

Wel een heel goed concert trouwens. Zijn nieuwe muziek vind ik ook prima, maar dit concert was echt wel een level hoger dan eerder dit jaar in Nijmegen. Zelfs de 'nieuwe' IFWWW-nummers The Burren en How Are You Feeling waren supergoed.
Ik vind die uitspraak al de meest bijzondere. Ik vind dit nummer zo bijzonder dat ik er niet ga luisteren. Soms heb ik het idee dat voor veel mensen het "erbij zijn" de enige reden is dat ze überhaupt naar concerten gaan. Gefeliciteerd je hebt eindelijk iets te vertellen bij de koffieautomaat.

Een tijdje terug in Carré hebben de twee vrouwen naast ons van begin tot eind lopen praten. Ik denk dat ze nooit langer dan 10 seconden achter elkaar stil zijn geweest, ondanks herhaaldelijk vragen.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Black Lies
Was gisteren Xiu Xiu in de doelen's Eduard Flipse Zaal, of all places, gaan kijken. Ik denk omdat de Worm was overgenomen door een natuur film festival voor de dag, Roodkapje ook iets had/te klein is en Rotown ook shows had dat de boekers een beetje met de handen in het haar zaten kwa locatie. Zaal zonder podium wat er voor zorgt dat als je niet op de eerste/tweede rij staat en/of 2.10 bent je weinig ziet maar in zo klassieke zaal staan heeft ook wel iets. Alleen hadden ze niet er op gerekend dat het geluidssysteem voor een gedeelte dus ook op de vloer stond dus de opgevouwde tribune achter in de zaal ratelde hard bij hardere bassen.

Geier aus Stahl als opener, wel wat vaker gezien en nog meer met zijn Archtype project. Hangt een beetje tussen erg toffe minimale electro-pop op de Duitse jaren 80 minimal wave leest en dingen die ik zelf kan maken met 15 minuten in ableton. Toen hij wat meer op de drum geluiden ging spelen op het eind werd het gelukkig beter.

Luz Luz Luz! uit Mexico gebruik de gitaar meer als aanvalswapen dan iets waar je akkoorden op speelt. Stukken waar het enigste geluid het tikken van de snaren was onversterkt, feedback, kleine geluidsaanvallen om de zanger/poet te ondersteunen die in het Spaans schreeuwt/praat/zingt over liefde, oorlog en tig andere dingen. Ergens tussen performance art en noise-rock in, eigenlijk een perfect opener voor Xiu Xiu.

Ik had gehoopt dat Xiu Xiu door zal gaan weer als duo act na hun verhuizing naar Berlijn maar drummer David Kendrick speelt weer mee met het core duo. Jamie veel met de gitaar in de weer, veel reworks van oude nummers tot een normaler(in xiu xiu begrippen) band geluid en de helft van de nieuwe plaat die toch wel verdomd lekker in de live setting klinkt. Prima optreden ook al blijf ik de band toch ver weg het leukst vinden als het gewoon Jamie/Angela is en ze met een bak synths, cymbals en andere meuk zich meer richten op noisy soundscapes dan dit. Duidelijk dat ik een van de weinige was die de mening had sinds het grootste gedeelte van het publiek duidelijk onzettend stond te genieten. Erg tof om Blacks te horen, zelfs na ze bijna 20 keer te hebben gezien had ik dat nog nooit live gehoord, en uitstekend. Geluid was wat all over the place omdat de drums nogal over de mix heen kwamen maar uiteindelijk klonk het prima. Van de reworks werkte sommige erg goed(Suha was prachtig) maar Sad Pony Guerrilla Girl met luide drums in het refrein/het gitaar gedeelte gespeeld gedeeltelijk op synths werkt niet echt.

De geluidsman had volgens mij ook een volle Tool cd opgezet voor Stahl die snel werd afgezet toen het drukker werd voor Sky radio folk muziek? Heel raar.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en teunajax
Ik had gehoopt dat Xiu Xiu door zal gaan weer als duo act na hun verhuizing naar Berlijn maar drummer David Kendrick speelt weer mee met het core duo. Jamie veel met de gitaar in de weer, veel reworks van oude nummers tot een normaler(in xiu xiu begrippen) band geluid en de helft van de nieuwe plaat die toch wel verdomd lekker in de live setting klinkt. Prima optreden ook al blijf ik de band toch ver weg het leukst vinden als het gewoon Jamie/Angela is en ze met een bak synths, cymbals en andere meuk zich meer richten op noisy soundscapes dan dit. Duidelijk dat ik een van de weinige was die de mening had sinds het grootste gedeelte van het publiek duidelijk onzettend stond te genieten. Erg tof om Blacks te horen, zelfs na ze bijna 20 keer te hebben gezien had ik dat nog nooit live gehoord, en uitstekend. Geluid was wat all over the place omdat de drums nogal over de mix heen kwamen maar uiteindelijk klonk het prima. Van de reworks werkte sommige erg goed(Suha was prachtig) maar Sad Pony Guerrilla Girl met luide drums in het refrein/het gitaar gedeelte gespeeld gedeeltelijk op synths werkt niet echt.
Ha, ja ik denk dat ik een van die mensen ben. Ik was alleen niet in Rotterdam maar op het FAQ Festival in de Verkadefabriek. Ik had Xiu Xiu eerder dit jaar op Roadburn gezien, wat onzettend tof en bijzonder was, maar er zat bij dit optreden toch net wat meer vaart. En ik kon daar wel van genieten. Je kon ook super dichtbij staan en er was eigenlijk niet echt een podium of verhoging. De enige afscheiding waren wat kabels op de grond. En om Jamie dan van zo dichtbij zijn alles zien te geven was echt heel bijzonder. Maar ik moet ook toegeven dat ik meer een casual liefhebber ben, het is muziek die ik niet vaak thuis opzet. Maar voor mij was dit wel echt een van de beste optredens van het jaar.

Daarnaast ook nog Faust gezien. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen. Op het begin kwam het mij wat stroef over, maar naarmate de show vorderde werd dat wel beter. Op een gegeven moment werd ik er wel redelijk ingezogen, vloog de tijd voorbij en kon ik er wel van genieten. Maar heel bijzonder vond ik het helaas ook weer niet. Het meest memorabele was misschien nog wel de hond van de band die op stage kwam chillen.

Ha, ja ik denk dat ik een van die mensen ben. Ik was alleen niet in Rotterdam maar op het FAQ Festival in de Verkadefabriek. Ik had Xiu Xiu eerder dit jaar op Roadburn gezien, wat onzettend tof en bijzonder was, maar er zat bij dit optreden toch net wat meer vaart. En ik kon daar wel van genieten. Je kon ook super dichtbij staan en er was eigenlijk niet echt een podium of verhoging. De enige afscheiding waren wat kabels op de grond. En om Jamie dan van zo dichtbij zijn alles zien te geven was echt heel bijzonder. Maar ik moet ook toegeven dat ik meer een casual liefhebber ben, het is muziek die ik niet vaak thuis opzet. Maar voor mij was dit wel echt een van de beste optredens van het jaar.

Daarnaast ook nog Faust gezien. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen. Op het begin kwam het mij wat stroef over, maar naarmate de show vorderde werd dat wel beter. Op een gegeven moment werd ik er wel redelijk ingezogen, vloog de tijd voorbij en kon ik er wel van genieten. Maar heel bijzonder vond ik het helaas ook weer niet. Het meest memorabele was misschien nog wel de hond van de band die op stage kwam chillen.
Wilde graag bij FAQ zijn maar had andere dingen jammer genoeg.... Goed te horen, het is een van de weinige bands die ik zoveel heb gezien dat ik ook het wel vergelijk met +-20 shows dus echt eerlijk is mijn mening niet meer vergeleken met het normale publiek. Het was bij verre niet hun minste show(de band tour van 2012/2013-ish waren dat) maar een erg goede midden motor voor mij. Jamie eindeloos in zweet blijft een bijzonder beeld zelfs na zoveel keer. Het heeft meer vaart inderdaad, ook al waren de pauzes tussen de nummers erg lang in Rotterdam op sommige momenten, en zelfs in deze line-up blijft het wel echt een unieke band. Was al heel blij dat deze tour Nederland aan deed de vorige 2(volgens mij) waren alleen in Belgie.

Dat klinkt als een Faust show, meerdere keren gezien en de beste keer was toen in de grote zaal tijdens LGW waar je dus kon zitten wat perfect is voor de show die ze nu eigenlijk doen. 2 oude hippies die met duidelijk plezier nog los gaan.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Ha, ja ik denk dat ik een van die mensen ben. Ik was alleen niet in Rotterdam maar op het FAQ Festival in de Verkadefabriek.

Nee joh, ik was zaterdag in Den Bosch... Ongeveer tot een paar uur voordat Faust begon. Hoe wist ik dit niet??

In elk geval klinkt het alsof ik niet heel veel gemist heb...

• Verdrietig
Waarderingen: Fluxion
Nee joh, ik was zaterdag in Den Bosch... Ongeveer tot een paar uur voordat Faust begon. Hoe wist ik dit niet??

In elk geval klinkt het alsof ik niet heel veel gemist heb...
sinds FAQ een festival in een festival is geworden(onderdeel van november music) is de promotie jammer genoeg bedroevend. Echt heel leuke line-ups altijd maar de helft van de tijd dat ik tegen mensen zeg dat .... daar speelt gaat het 'nergens gezien of gehoord dat ze daar spelen'

• Leuk
Waarderingen: teunajax en Black Lies
sinds FAQ een festival in een festival is geworden(onderdeel van november music) is de promotie jammer genoeg bedroevend. Echt heel leuke line-ups altijd maar de helft van de tijd dat ik tegen mensen zeg dat .... daar speelt gaat het 'nergens gezien of gehoord dat ze daar spelen'
Sterker nog, in de Verkadefabriek hing een bord met November Music Events. Daar keek ik nog of er op 9 november wat leuks te doen was, maar er werd niks over 9 november gecommuniceerd.

Heel apart, hahaha. Nou ja, het zij zo.

• Wow
Waarderingen: residentalien
Sterker nog, in de Verkadefabriek hing een bord met November Music Events. Daar keek ik nog of er op 9 november wat leuks te doen was, maar er werd niks over 9 november gecommuniceerd.

Heel apart, hahaha. Nou ja, het zij zo.
Haha, vreemd ja. Het is dat ik het een keer voorbij zag komen op Festileaks, anders had ik het ook niet geweten. Ik kon tot voor kort ook niet eens vinden op welke locatie de FAQ Saturday nou überhaupt plaats zou vinden, op de site van de Verkadefabriek zag ik het ook niet staan. Het was ook niet echt druk ofzo.

• Leuk
Waarderingen: Black Lies
Haha, vreemd ja. Het is dat ik het een keer voorbij zag komen op Festileaks, anders had ik het ook niet geweten. Ik kon tot voor kort ook niet eens vinden op welke locatie de FAQ Saturday nou überhaupt plaats zou vinden, op de site van de Verkadefabriek zag ik het ook niet staan. Het was ook niet echt druk ofzo.
Druk is het niet meer sinds de overname echt geweest terwijl toen het nog los stond altijd wel redelijk druk was en regelmatig uitverkocht. Maar toffe shows in Brabant, ik ben er alleen maar voorstander van. Vanavond nog alva noto met strijk orkest kijken in de verkadefabriek ook vanuit faq/november music

Laatst bewerkt:
Echt alles aan die commissie was waardeloos. Ben uiteindelijk niet geweest door een verjaardag, maar het is ook niet dat ze hun best deden om veel publiek te trekken.

Magdalena Bay in de Melkweg zet even een nieuwe standaard voor kleinschalige popshows. Fantastisch decor, productie, geluid (zacht maar perfect) en publiek.
Ik denk ook echt dat we hier wat speciaals hebben meegemaakt. Met de populariteit sinds Imaginal Disk hadden ze makkelijk de Max van Melkweg of Paradiso uit kunnen verkopen lijkt me, ook gezien hoeveel mensen er nog kaarten zochten.

Users who are viewing this thread