Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Enkel bij Boys in the better land brak er nog meer energie los
Maar ik moet zeggen dikke kudo's voor het publiek. Echt opvallend hoe elk nummer op gejuich werd onthaald, hoe veel er werd meegezongen enz.
Had ik echt niet verwacht, maar toen ik iedereen rond me vanaf de eerste noot van Romance hoorde meezingen, wist ik dat het een fantastische avond ging worden
Ik stond op het eerste balkon, of hoe heet dat, en Starbuster ging over heel de zaal echt een pak harder.

• Thinking
Waarderingen: theblackmadness
Ja, absoluut. Maar ik voel de match met Lowlands nog niet ofzo
Daar kan ik als Lowlands leek niet zo over oordelen. Bedoelde meer: een sub plek op de meeste grote podia kunnen die wel echt met gemak invullen.

Ik denk hé dat als een band kan kiezen om een festival te headlinen, hoe groot of klein ook, dat dat veel meer meespeelt dan of ze nu 100k meer of minder ervoor krijgen, maar dan in de vooravond moeten spelen ofzo. Iets met perceptie ofzo.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik denk hé dat als een band kan kiezen om een festival te headlinen, hoe groot of klein ook, dat dat veel meer meespeelt dan of ze nu 100k meer of minder ervoor krijgen, maar dan in de vooravond moeten spelen ofzo. Iets met perceptie ofzo.
Ik denk dat na de AFAS shows, die gaan zeker goed vallen, ze die dag best voor een deel zouden uitverkopen op BKS. Hopen dat het toch gelukt is.

Ik ga er vanuit dat ze daar gewoon gaan spelen hoor. Maar durf er niet aan te denken dat het lowlands gerucht klopt.

Tussen al het Ierse geweld door ben ik gister naar een Nederlandse indie klassieker geweest, Johan. Voorprogramma Fiep kwam bij mij niet eerder verder dan de categorie wel aardig, maar dit keer vind ik ze sterker. Die zijn wel goed aan het groeien. Johan zelf heb ik dit jaar voor het eerst gezien op Dauwpop waar de show wat stroef liep door technische issues. Niet dat het publiek dat door had, maar vooral zanger en guitarist. Dit keer verliep het echter (bijna) vlekkeloos qua techniek en was er direct meer spelvreugde te ontdekken. Heerlijke classics als About Time, Ocean en Tumble & Fall gehoord. Mooi optreden, ik heb ervan genoten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel, Joris en Bert
Gisteren bij Fontaines in Afas Live geweest. Heb ze nu al meerdere keren mogen bewonderen, maar gisteren was echt top of the bill. Wat een band, wat een concert, wat een geweldige lichteffecten en wat een geweldig publiek. Zowat van meet af aan deinde en zong bijna de hele vloer mee. Een geweldige setlist, alleen iets te weinig van Dogrel ;-). Door technische problemen duurde het wachten op de encore wat lang, maar wat zeur ik nou. Zelfs het wachten was absoluut de moeite waard.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Vrijdag bij Wunderhorse & Fontaines DC in Vorst

Ik ga niet veel verder aanvullen dan wat hier al gezegd geweest is. Het was mijn 4de keer Fontaines DC waarvan de eerste keer in Trix in 2022.
Ik moet zeggen dat ze telkens beter worden. Muzikaal goed, de ervaring ook heerlijk. Ik kijk al uit om ze binnen een paar weken in Dublin te zien. Zal toch mijn hoogtepunt van het jaar worden.

Wunderhorse, ja dat is één van mijn lievelingsbands en na de ontgoocheling op Pukkelpop ben ik blij dat ze iedereen terug kunnen overtuigen. Die zullen ook groot worden. Die hebben echt steengoede nummers en het viel me op dat er al veel meegezongen werd. Voor een voorprogramma kan dat tellen.

Gisteren, zondag Amyl & The Sniffers in Ancienne Belgique

Wow, wat was dat. Met puur geluk nog via Ticketswap aan tickets geraakt. Ik was me aan het voorbereiden op een rustige zondagavond maar ik kreeg precies het tegenovergestelde. Ik heb alleen het laatste nummer van het voorprogramma gehoord en hoewel dat niet verkeerd klonk te weinig om daarover te oordelen.
De main act zelf... lekker punkfeestje met een overenthousiaste band. Ik ken het materiaal niet supergoed maar ik wist dat dit mijn genre was en ik heb mij rotgeamuseerd. Ik weet alleszins dat het goed was als ik bij thuiskomt nog een douche moet nemen om het bier en zweet van mij af te spoelen.
Dit was denk ik het luidste concert waar ik ooit naartoe ben gegaan. Mijn oortjes hebben wat herstel nodig vandaag.
Ik mag hopen dat ze deze zomer nog eens langs Kiewit passeren. I'd rather be moshing at an Amyl and the Sniffers show.
Ik beloof dat ik tegen dan net zo goed als 3/4 van de AB kan meezingen.

Het is al een enorm goed jaar geweest voor nieuwe muziek en concerts, ik spreek wat mij betreft. De twee concerts hierboven horen bij de betere dingen die ik dit jaar heb gezien.

Gisteren bji King Hannah geweest, was een erg goede show. Enkel onderbroken door een niezende toeschouwer (tijdens Suddenly, Your Hand), maar ze pakten de draad weer snel op.
Songs met variatie in zowel tempo als intensiteit en allen strak uitgevoerd. Dit zou niet misstaan op bijvoorbeeld BKS.

Users who are viewing this thread