Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Afgelopen week voor 2 shows naar de UK geweest, 1 daarvan was Mouth Culture in The Underworld in Camden. Echt een vette zaal, super klein en dus intiem, overal goed zicht afgezien van de pilaren in het midden. Ik zag ze al eens eerder in april als voorprogramma in Tivoli, nu was het een headline show. Voorprogramma's waren Tough Cookie en Snake Eyes, die laatste heb ik altijd al eens willen zien. Zijn regelmatig in NL maar kwam qua afstand nooit goed uit helaas, dus deze combi was top. Echt een toffe band, waar het publiek bij de eerste band wat tam leek ging het hier echt goed los. Zanger kwam nog een nummer in het publiek doen en de toon voor de rest van de avond was gezet. Ze gaan nu verder als duo las ik, dus wel benieuwd wat dit voor hun toekomst (en liveshows) gaat betekenen.

Dan Mouth Culture. Vanaf het moment dat de band het podium op liep ging de zaal los. Ik vind engels publiek altijd veel enthousiaster dan thuis, voor mijn gevoel komen er vaak echt alleen maar liefhebbers op af wat de sfeer echt ten goede komt. Geen geklets tussendoor, gewoon volle aandacht voor de band, alles meebrullen, springen, moshen. Iedereen lijkt ook daadwerkelijk alle teksten te kennen, echt heel tof. Ze hadden er zelf ook echt zichtbaar zin in en was gewoon een toffe set van iets langer dan een uurtje. Echt zo'n band die ik het succes echt gun en ze zijn aan een flinke opmars bezig, dus ik denk dat het niet lang meer duurt voordat zij ook de grotere zalen plat gaan spelen. Eentje om zeker in de gaten te houden dus.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread