Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteren bij Fontaines in Afas Live geweest. Heb ze nu al meerdere keren mogen bewonderen, maar gisteren was echt top of the bill. Wat een band, wat een concert, wat een geweldige lichteffecten en wat een geweldig publiek. Zowat van meet af aan deinde en zong bijna de hele vloer mee. Een geweldige setlist, alleen iets te weinig van Dogrel ;-). Door technische problemen duurde het wachten op de encore wat lang, maar wat zeur ik nou. Zelfs het wachten was absoluut de moeite waard.
Lang wachten op de encore was niet door technische problemen, was blijkbaar elke show zo.

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Dit was denk ik het luidste concert waar ik ooit naartoe ben gegaan. Mijn oortjes hebben wat herstel nodig vandaag.
Negeer dit signaal van je lichaam niet en ga nog voor je volgende concert op zoek naar oordoppen! Niet om boomer te klinken en te zeggen wat je moet doen met je leven, maar gehoorschade hoort geen fait divers te zijn in een verder fijn verslagje. En een gewaarschuwd mens is er twee waard ;)

Negeer dit signaal van je lichaam niet en ga nog voor je volgende concert op zoek naar oordoppen! Niet om boomer te klinken en te zeggen wat je moet doen met je leven, maar gehoorschade hoort geen fait divers te zijn in een verder fijn verslagje. En een gewaarschuwd mens is er twee waard ;)
Bedankt en I know. Ik heb onlangs wegens andere omstandigheden een gehoortest laten doen en daar bleek mijn gehoor in great shape ondanks alle concerts die al de revue zijn gepasseerd. Ik kan 2-3 concerts tellen over de laatste 15 jaar waar ik echt ook tijdens het concert dacht hmm dit staat wel heel luid. Ik zeg in great shape maar er was ook een hele lichte afwijking aan één van de kanten en daarom kreeg ik daar ook de waarschuwing.
Vrienden van mij hebben al loop geprobeerd maar waren daar eigenlijk absoluut niet tevreden over. Je hoorde de conversaties niet en de muziek klonk veel slechter. Als er iemand goede suggesties of raad heeft, shoot.

Bedankt en I know. Ik heb onlangs wegens andere omstandigheden een gehoortest laten doen en daar bleek mijn gehoor in great shape ondanks alle concerts die al de revue zijn gepasseerd. Ik kan 2-3 concerts tellen over de laatste 15 jaar waar ik echt ook tijdens het concert dacht hmm dit staat wel heel luid. Ik zeg in great shape maar er was ook een hele lichte afwijking aan één van de kanten en daarom kreeg ik daar ook de waarschuwing.
Vrienden van mij hebben al loop geprobeerd maar waren daar eigenlijk absoluut niet tevreden over. Je hoorde de conversaties niet en de muziek klonk veel slechter. Als er iemand goede suggesties of raad heeft, shoot.
Ik was gisteren ook bij Amyl, wat een heerlijke stomp in de maag zeg. Uitzinning publiek ook. Ik was toevallig mijn oortjes vergeten, maar vond gek genoeg niet dat het extreem hard stond ofzo (stond ook wel eerder achter in de zaal). Misschien is de schade bij mij al groter :unsure:. In ieder geval: ik heb op maat gemaakte oortjes van AudioNova via het lokale hoorcentrum voor een 150 EUR. Als ik ze bij heb heel erg tevreden over ;).

Vrij simpel: op maat gemaakte oordoppen. Al de rest is dikke brol.

Ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van die andere concerten eigenlijk ook schadelijk/gevaarlijk was voor je oren, ondanks dat dat misschien niet zo aanvoelde.
We hebben hier op het forum ook een topic over gehoorbescherming, dus zeker de moeite om eens door te gaan! Loops zou ik nooit aanraden voor concerten, maar er bestaan voldoende OK opties voor universele oordopjes die niet duur zijn. Maar ja, op maat gemaakt blijft natuurlijk altijd de beste optie, mijn oordoppen blijven de beste aankoop die ik ooit heb gemaakt.

• Geweldig
Waarderingen: DontClingToLife
Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Elacin en ben daar ook erg tevreden over.

Amyl and The Sniffers in Ancienne Belgique

Woef.
Zaal ontplofte vanaf de eerste noot. De laatste noot van elk nummer was meteen de eerste van het volgende. Geen seconde rust.

Stevig feestje met een publiek dat er veel zin in had. Heerlijk.

• Leuk
Waarderingen: DontClingToLife
Amyl and the Sniffers in de AB.

Zoals gezegd, heerlijk, recht toe recht aan. Ze hadden er echt zin in zo leek, en het publiek ook. Heerlijk dik uur rammen. Nieuwe album werkte live ook heel goed eigenlijk. Zelfs het rustige Big Dreams zorgde voor een grote reactie. Nu al wat nieuwe klassiekers met Jerkin en Doing in me Head.
Lekkere setlist, lekker knallen. Tot nu toe is Amyl altijd raak geweest voor mij.

Gisteren bji King Hannah geweest, was een erg goede show. Enkel onderbroken door een niezende toeschouwer (tijdens Suddenly, Your Hand), maar ze pakten de draad weer snel op.
Songs met variatie in zowel tempo als intensiteit en allen strak uitgevoerd. Dit zou niet misstaan op bijvoorbeeld BKS.
Ja was prachtig! En het niesincident was echt hilarisch.

Users who are viewing this thread