Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteren bij Fontaines in Afas Live geweest. Heb ze nu al meerdere keren mogen bewonderen, maar gisteren was echt top of the bill. Wat een band, wat een concert, wat een geweldige lichteffecten en wat een geweldig publiek. Zowat van meet af aan deinde en zong bijna de hele vloer mee. Een geweldige setlist, alleen iets te weinig van Dogrel ;-). Door technische problemen duurde het wachten op de encore wat lang, maar wat zeur ik nou. Zelfs het wachten was absoluut de moeite waard.
Lang wachten op de encore was niet door technische problemen, was blijkbaar elke show zo.

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Dit was denk ik het luidste concert waar ik ooit naartoe ben gegaan. Mijn oortjes hebben wat herstel nodig vandaag.
Negeer dit signaal van je lichaam niet en ga nog voor je volgende concert op zoek naar oordoppen! Niet om boomer te klinken en te zeggen wat je moet doen met je leven, maar gehoorschade hoort geen fait divers te zijn in een verder fijn verslagje. En een gewaarschuwd mens is er twee waard ;)

Negeer dit signaal van je lichaam niet en ga nog voor je volgende concert op zoek naar oordoppen! Niet om boomer te klinken en te zeggen wat je moet doen met je leven, maar gehoorschade hoort geen fait divers te zijn in een verder fijn verslagje. En een gewaarschuwd mens is er twee waard ;)
Bedankt en I know. Ik heb onlangs wegens andere omstandigheden een gehoortest laten doen en daar bleek mijn gehoor in great shape ondanks alle concerts die al de revue zijn gepasseerd. Ik kan 2-3 concerts tellen over de laatste 15 jaar waar ik echt ook tijdens het concert dacht hmm dit staat wel heel luid. Ik zeg in great shape maar er was ook een hele lichte afwijking aan één van de kanten en daarom kreeg ik daar ook de waarschuwing.
Vrienden van mij hebben al loop geprobeerd maar waren daar eigenlijk absoluut niet tevreden over. Je hoorde de conversaties niet en de muziek klonk veel slechter. Als er iemand goede suggesties of raad heeft, shoot.

Bedankt en I know. Ik heb onlangs wegens andere omstandigheden een gehoortest laten doen en daar bleek mijn gehoor in great shape ondanks alle concerts die al de revue zijn gepasseerd. Ik kan 2-3 concerts tellen over de laatste 15 jaar waar ik echt ook tijdens het concert dacht hmm dit staat wel heel luid. Ik zeg in great shape maar er was ook een hele lichte afwijking aan één van de kanten en daarom kreeg ik daar ook de waarschuwing.
Vrienden van mij hebben al loop geprobeerd maar waren daar eigenlijk absoluut niet tevreden over. Je hoorde de conversaties niet en de muziek klonk veel slechter. Als er iemand goede suggesties of raad heeft, shoot.
Ik was gisteren ook bij Amyl, wat een heerlijke stomp in de maag zeg. Uitzinning publiek ook. Ik was toevallig mijn oortjes vergeten, maar vond gek genoeg niet dat het extreem hard stond ofzo (stond ook wel eerder achter in de zaal). Misschien is de schade bij mij al groter :unsure:. In ieder geval: ik heb op maat gemaakte oortjes van AudioNova via het lokale hoorcentrum voor een 150 EUR. Als ik ze bij heb heel erg tevreden over ;).

Vrij simpel: op maat gemaakte oordoppen. Al de rest is dikke brol.

Ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van die andere concerten eigenlijk ook schadelijk/gevaarlijk was voor je oren, ondanks dat dat misschien niet zo aanvoelde.
We hebben hier op het forum ook een topic over gehoorbescherming, dus zeker de moeite om eens door te gaan! Loops zou ik nooit aanraden voor concerten, maar er bestaan voldoende OK opties voor universele oordopjes die niet duur zijn. Maar ja, op maat gemaakt blijft natuurlijk altijd de beste optie, mijn oordoppen blijven de beste aankoop die ik ooit heb gemaakt.

Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Elacin en ben daar ook erg tevreden over.

Amyl and The Sniffers in Ancienne Belgique

Woef.
Zaal ontplofte vanaf de eerste noot. De laatste noot van elk nummer was meteen de eerste van het volgende. Geen seconde rust.

Stevig feestje met een publiek dat er veel zin in had. Heerlijk.

Amyl and the Sniffers in de AB.

Zoals gezegd, heerlijk, recht toe recht aan. Ze hadden er echt zin in zo leek, en het publiek ook. Heerlijk dik uur rammen. Nieuwe album werkte live ook heel goed eigenlijk. Zelfs het rustige Big Dreams zorgde voor een grote reactie. Nu al wat nieuwe klassiekers met Jerkin en Doing in me Head.
Lekkere setlist, lekker knallen. Tot nu toe is Amyl altijd raak geweest voor mij.

Gisteren bji King Hannah geweest, was een erg goede show. Enkel onderbroken door een niezende toeschouwer (tijdens Suddenly, Your Hand), maar ze pakten de draad weer snel op.
Songs met variatie in zowel tempo als intensiteit en allen strak uitgevoerd. Dit zou niet misstaan op bijvoorbeeld BKS.
Ja was prachtig! En het niesincident was echt hilarisch.

Amyl in Tivoli was ook goed raak. Denk nog nooit zo'n grote moshpit gezien voorin de Ronda. Wel wat eerder klaar maar was op zich prima.

Het voorprogramma (Party Dozen) mocht wel tandje beter... Een gitarist live ipv van een bandje zou al veel toevoegen

• Geweldig
Waarderingen: Lion
Zo, dit waren 2 heerlijke concerten achter elkaar. Fontaines DC & Amyl and the sniffers. Even lekker alle energie uit mijn lichaam gemosht .

Beginnen met Fontaines, maar zeker ook Wunderhorse. Op tijd naar de Afas gegaan voor ook een goede plek bij Wunderhorse. Deze band wist mij al verbijsterd achter te laten op Lowlands, ik vond ze zaterdag nog beter. Ze speelden hun set zo strak, die stem van die frontzanger, ik ben zo onder de indruk. Hoe kan je dat een hele tour volhouden, ik blijf dat zo knap vinden.
Teal, Purple, Emily,
die setlist staat nu al vol parels.
(En dan spelen ze leader of the pack niet eens!)
Ik ben om en volledig fan van deze band.

Door dit geniale begin zat ik direct goed in de wedstrijd voor Fontaines DC. Man, wat was dit hard, goed, geniaal, ja noem het allemaal maar op. Betoverd, ik ben verliefd op deze band en ook dit album. Deze band kunnen wat mij betreft alle topposities op de festivalweides die ze wordt toegedicht meer dan aan. Hoe minimaal hun achtergrond is (dat grote hart is wel vet, trouwens!), hoe dieper je de muziek en band ingezogen wordt. Die encore met:
In the modern world, I love you & starbuster (vooral die laatste, BI-ZAR)
. Nog ff alle energie in de laatste nummers leggen, heerlijk.

Ik kijk nu al uit naar een volgend optreden, ergens jammer dat ik niet zondag ben gegaan. Maar er moet ook aan de energie van mijzelf gedacht worden, want:

Maandag naar Amyl and the sniffers, in Tivoli. Ik kende de band eigenlijk niet heel goed. Beetje in een euforische bui na het optreden op Lowlands tickets gekocht. Het nieuwe album maar 2 keer echt goed beluisterd. Kwamen ook wat later binnen (tot laat werken, uit Zwolle komen etc.). Maar werden eigenlijk al direct de pit ingezogen. WAT EEN ENERGIE LEVERT DE BAND + PUBLIEK. Zo, dit was een fijne manier van het starten van de week.

Nu eventjes weer energie sparen, want woensdag een concert aan de hele andere kant van het muzikale spectrum, Froukje! Nu ook al weer zoveel zin in.

Nu eventjes weer energie sparen, want woensdag een concert aan de hele andere kant van het muzikale spectrum, Froukje! Nu ook al weer zoveel zin in.
Haha dit heb ik ook, ik ben nog aan t twijfelen of ik vanavond Robin Kester & Eefje De Visser ga scoren in Den Haag... Als ik vanavond energie heb en er zijn nog tickets ga ik waarschijnlijk wel

• On fire
Waarderingen: lama
Gisteren naar Warmduscher geweest in Trix. Ik mag denk ik geen grove woorden gebruiken, maar Jezus Christus wat was dat goed. Superstrak, knetterhard, vol energie, zanger die regelmatig het publiek in ging of het publiek het podium op trok, gitarist die bij het laatste nummer ging crowdsurfen, geweldige bassist... Ik vind het nieuwe album al goed, maar live is het een stuk harder en nog aangenamer. Wat mij betreft een serieuze tip voor mensen die nog geen ticket hebben voor Amsterdam of nog twijfelen!

Gisteren in Kavka Zappa (1e keer)
IST IST met in het voorprogramma Disorientations,

Helaas maar 4 nummers van Disorientations mee kunnen pakken. Maar dat klonk goed! Mocht iemand ze nog eens kunnen treffen; aanrader !

IST IST begon met 'Lost My Shadow' waarbij ik meteen dacht; Disorientations klonk zuiverder en beter... Hmmm.

Maar.... dat werd snel herpakt met een vlot hoogtepunt als 3e nummer; 'Stamp You Out' Dat was gewoon echt heeeeeerlijk.
Een mix van donker InterpolxWhite Lies, met een vleugje electronica van Editors. Een hele lekkere mix.

Voor mij zeer welkom op Werchter a.s. jaar als toffe Slope vulling, of een vroege KLubC.
De zaal was maar 1/3 vol, weinig jeugd. Ik hoop dat ze wat aan de toekomst kunnen sleutelen want dit mogen meer mensen horen :D

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nelios
Gisteren in Kavka Zappa (1e keer)
IST IST met in het voorprogramma Disorientations,

Helaas meer 4 nummers van Disorientations mee kunnen pakken. Maar dat klonk goed! Mocht iemand ze nog eens kunnen treffen; aanrader !

IST IST begon met 'Lost My Shadow' waarbij ik meteen dacht; Disorientations klonk zuiverder en beter... Hmmm.

Maar.... dat werd snel herpakt met een vlot hoogtepunt als 3e nummer; 'Stamp You Out' Dat was gewoon echt heeeeeerlijk.
Een mix van donker InterpolxWhite Lies, met een vleugje electronica van Editors. Een hele lekkere mix.

Voor mij zeer welkom op Werchter a.s. jaar als toffe Slope vulling, of een vroege KLubC.
De zaal was maar 1/3 vol, weinig jeugd. Ik hoop dat ze wat aan de toekomst kunnen sleutelen want dit mogen meer mensen horen :D
Grappig dat in België de zalen waar ze spelen niet vol zijn en in Nederland er Paradiso en grote zaal Oosterpoort bijna uitverkocht zijn.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Grappig dat in België de zalen waar ze spelen niet vol zijn en in Nederland er Paradiso en grote zaal Oosterpoort bijna uitverkocht zijn.
Ja ik was blij, als NL-er tegen de grens aan hieronder maar 35 minuten rijden. De Oosterpoort gaat hem voor mij niet worden.
Maar er had zeker 3x meer volk gepast gisteren. Ik ga die locatie wat meer in de gaten houden voor de kleinere pareltjes. :D

• Leuk
Waarderingen: Bert
Gisteren Yellowcard & Story of the Year in Tivoli.

SotY was echt 50 minuten knallen met voornamelijk de focus op Page Avenue, blijft toch een heerlijk album. Ook een nieuwe single die voorbij kwam en me zelfs een beetje deed denken aan Parkway Drive. Wat me vooral opviel was hoe soepel Dan Marsala van zang naar screams en weer terug switcht, erg goed! Zou het wel tof vinden om ze nog eens op een festial terug te zien deze zomer met dan wat meer speeltijd (en dan aub Ghost Of You and I spelen :)).

Yellowcard was het hoofdprogramma, maar ik moet zeggen dat mijn zus en ik meer fan zijn van SotY, dus zagen dit meer als toetje. Ze begonnen gelijk met 3 hits die ik dan wel weer regelmatig luister en heel vet vindt en volgens mij dacht de zaal er hetzelfde over, want het ging gelijk goed los. Vervolgens moesten ze nog 75 minuten om aan het einde weer 3 hits te spelen. Alles ertussen leek naar mijn mening wel wat te veel op elkaar, maar misschien ken ik het niet goed genoeg. Wel een hele sympathieke band en gewoon heel strak en vol energie gespeeld. En Ocean Avenue (de single) is toch wel een échte 00's klassieker hoor, heerlijk jeugdsentiment.

Nog een sidenote: ik merk dat ik zaaltjes als de Ronda, 013 etc. waarbij je een ophoging/trappen heb toch niet zo fijn vindt voor concerten. Eigenlijk overal waar je staat voel je je als een ingeblikt sardientje en echt los gaan zit er ook niet in. Er was ook niet echt ruimte om een ander plekje op te zoeken als er weer een stel voor je staat die een theekransje houdt. Uiteindelijk iets van gezegd en toen liepen ze maar gewoon weg, theekransje elders voort gezet denk ik. Serieus waarom ga je dan naar een concert?

Toevallig ga ik maandag weer naar de Ronda voor The Dire Straits Experience, waarbij ik het balkon denk ik eens uit wil proberen. Iemand ervaring mee? Is het daar net zo druk?

Iemand ervaring mee? Is het daar net zo druk?
Verschilt per concert. Een vuistregel is: des te ouder het publiek des te drukker het balkon. Denk dat je met die vuistregel beter beneden kan gaan staan.

Overigens beginnen de trappen pas richting de achterkant van de zaal, dus als je meer aan de zijkant naar voren gaat staan heb je daar minder last van

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Gisteren naar Eefje de Visser in Amare. Al veel over geschreven, de verwachtingen waren hoog.

En volledig waargemaakt. Wat een show, beetje melodramatisch misschien, maar dit overstijgt wel het label 'concert'. Lichtshow en choreografie, alles klopt. Een grote trip waarin je in een soort tunnel komt en er helemaal ingezogen wordt. En waarin je ook als publiek 1 wordt, je ergert je niet aan de mensen die net wat te dicht op je staan, of die wat mompelen, want die horen bij jou. Dat gevoel.

Wat ook hielp was dat ze nog vertelde dat ze in Den Haag heeft gewoond (Valkenboslaan) en dat haar ouders hier zijn opgegroeid. En dat haar moeder en tweelingbroer in de zaal zat, en ook oom Ruud, die haar gitaar leerde spelen). Bij Elbow in Carré zat de zus van Guy Garvey in de zaal, wat ook voor mooie momenten zorgde.

Na afloop lag er een witte waas over de straten van Den Haag, waardoor de bijzondere sfeer nog even aanhield.

Users who are viewing this thread