Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Er waren een aantal aankondigingen hier en daar...
Volt (HU) eind juni : + Slayer, Damien Rice, Sigma live, GusGus
Colours Of Ostrava (CZE) half juli : +Tame Impala
Bergenfest (NOR) week na Pinkpop : + Ghost, Yeasayer, Band Of Horses, Vintage Trouble, Israel Nash, The London Souls, Patty Griffin
Suikerrock (BE) eind juli : + Roxette
Lucca Summer (IT) 12 juli - Lionel Richie + Earth, Wind & Fire

Zit er wat in voor Pinkpop?
Voor Pinkpop is Bergenfest interessant.
Opvallend wel, Lionel Richie ? Omhoog schuiven in mogelijkheden van headliners ?

 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Zou het wel tof vinden zou Pinkpop gewoon Earth, Wind and Fire boeken.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Tame Impala is inmiddels vast wel genoeg geïntegreerd in de 3FM-cultuur om een plekje op Pinkpop te veroveren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ja achja, je zal me sowieso niet snel horen klagen over de headliners, ik snap ook wel dat zo’n groot festival gewoon mensen moet trekken en dat dat voornamelijk door middel van de headliners gebeurt. Pinkpop zou echter wel eens wat avontuurlijker mogen programmeren, dat doen andere grote succesvolle mainstream festivals overal ter wereld ook (Coachella, Werchter, Hurricane, the list goes on) en dat is dan alleen nog maar avontuurlijk als je het naast Pinkpop houdt. Je moet een festival, of je nou fan bent of niet, daar niet zo maar mee weg laten komen. Ik was er in 2013 en 2014 inderdaad eloelo, en in 2014 zat de lineup heel goed in elkaar, maar vorig jaar was het een bende. Het feit dat Pinkpop nu twee jaar op rij direct uitverkoopt zal er wel voor zorgen dat deze editie ook nagenoeg meteen uitverkoopt. ongeacht de lineup waar ze mee aan komen zetten en dát is een slechte zaak. Bovendien val ik met mijn reacties mensen nooit persoonlijk aan, zoals jij nu wel doet mcmrmaybe.

Ik speel normaal ook niet op de man maar gezien je overmatige getrol op de PP pagina verdiende je een persoonlijke aanval.

Mbt je opmerking die je hierboven geeft is dit wel inderdaad zo. Gezien het toch uitverkoopt hoef je niet zoveel moeite doen mbt de programmering en kan tot verslapping leiden. Dat ben ik met je eens. Het is een hype zoals LL dat jaren hiervoor is geweest. Ik denk dat dat ook weer over zal waaien.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Is het ook mogelijk om iemand van het forum te kicken?! Ben er wel een beetje klaar mee.. Lees graag mee en enkel eens een reactie maar zo is er weinig aan! Pinkpop een hype maar het wordt hier een hype om kritiek te leveren.. Ben geen JM fan maar denk wel dat er genoeg zijn die dit kunnen waarderen het ziet er tot nu toe prima uit (y) is het dan toch U2 of acdc!? of is dat niet meer mogelijk? Misschien ben ik te positief maar dan word er gejuicht net als bij de stones Denk dat het financieel ook wel mogelijk is met het verhaal foofighters van vorig jaar moet er nog wat in kas zitten. Of toch golden earing? Nee daar word niet om gejuicht denk ik..
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Ach black lies, heeft niets beters te doen dan overal commentaar op te geven.
Klein kind.!
Avontuurlijk programmeren had je laatst nog commentaar op.! Haha.
Ongeloofwaardig aan het worden.
Treurig.
Groot gelijk dat er eens een keer wat van gezegd wordt.!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zou het wel tof vinden zou Pinkpop gewoon Earth, Wind and Fire boeken.
Slayer dat is pas gewaagd als ze dat eens zouden doen...
Damien Rice, Yeasayer, Band Of Horses, Vintage Trouble zou niet mis zijn.
Tame Impala op Bonnaroo oa in VS, dat was een goeie toevoeging geweest.
Roxette als classic in de middag, ook zeer gewenst imo.
Earth, Wind and Fire of Lionel Richie is idd uit een ander vaatje...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
dan toch U2 of acdc!? of is dat niet meer mogelijk? Of toch golden earing?
Ik denk nog steeds dat Golden Earring zomaar kan gebeuren in dit jubileum jaar.
AC/DC is al zeker uitgesloten doordat ze 12 juni als spelen in Denemarken.
U2 is blijkbaar van aangegeven dat ze na het 2de luik van het album op tour gaan en dat dat pas aan het eind van het jaar is.
Vandaar dat AC/DC niet in dit lijstje staat mogelijkheden van headliners ?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Is het ook mogelijk om iemand van het forum te kicken?! Ben er wel een beetje klaar mee.. Lees graag mee en enkel eens een reactie maar zo is er weinig aan! Pinkpop een hype maar het wordt hier een hype om kritiek te leveren.. Ben geen JM fan maar denk wel dat er genoeg zijn die dit kunnen waarderen het ziet er tot nu toe prima uit (y) is het dan toch U2 of acdc!? of is dat niet meer mogelijk? Misschien ben ik te positief maar dan word er gejuicht net als bij de stones Denk dat het financieel ook wel mogelijk is met het verhaal foofighters van vorig jaar moet er nog wat in kas zitten. Of toch golden earing? Nee daar word niet om gejuicht denk ik..

Mbt de hype bedoel ik dat het nu hype is dat PP heel snel uitverkoopt. Net zoals LL jaren geleden. PP zal het over het algemeen wel goed blijven doen maar dat supersnel uitverkopen dat is eigenlijk alleen in 2014 en 2015 aan de orde geweest.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Band Of Horses lijkt me ook wel leuk voor Pinkpop. Alleen staan op Bonnaroo. Kansen voor Pinkpop worden dus kleiner denk ik, maar niets is onmogelijk.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Band Of Horses lijkt me ook wel leuk voor Pinkpop. Alleen staan op Bonnaroo, net als Tame Impala. Kansen voor Pinkpop worden dus kleiner denk ik?

Hangt er van af welke dag die er staan en wat ze er na doen.....is daar al wat van bekend?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Is het ook mogelijk om iemand van het forum te kicken?! Ben er wel een beetje klaar mee..

Je kunt gewoon je eigen account verwijderen hoor, daar hoeft niet iemand anders je voor te kicken.

Ach black lies, heeft niets beters te doen dan overal commentaar op te geven.
Klein kind.!
Avontuurlijk programmeren had je laatst nog commentaar op.! Haha.
Ongeloofwaardig aan het worden.
Treurig.
Groot gelijk dat er eens een keer wat van gezegd wordt.!

Ik reflecteer enkel de objectieve kwaliteitscontrole, wat zich uit in een sporadische reactie in het Pinkpop-topic. De taak van het belichamen van het tegengeluid is geen eenvoudige, doch een zeer belangrijke om iedereen scherp te houden. Laat me de essentie anekdotisch verwoorden. Ik ben erg groot fan van David Bowie en heb gisteren een lezing bezocht van iemand die kanttekeningen plaatste bij het kameleontische karakter van de popster. De natuurlijke reactie is om heel boos te worden, want iemand deelt niet dezelfde mening! Echter, die natuurlijke reactie stopt plaats te vinden wanneer je je beseft dat er altijd een links en rechts nodig is om een midden te creëren. In plaats van onbegrip vanuit je eigen persoon om te zetten in woede, moet je proberen wat meer afstand te nemen en iets objectiever naar de zaak te kijken. Deze 'training van de geest', althans wat betreft muziek, kun je eenvoudig bereiken door af en toe een bezoekje te brengen aan de website van Scaruffi, met wie ik het zelden tot nooit eens ben. Hier schrijft hij een stukje over de albums 'Californication' en 'By the Way' van 'Red Hot Chili Peppers' (om ontopic te blijven):

Californication (Warner, 1999) finds the band as "clean" (from drugs, alcohol, punk-rock, whatever) as it has ever been. It also finds the band's sound wrapped again in Rick Rubin's stripped down production. It also finds the leaders reunited with enfant prodige John Frusciante, who was the dynamite behind their greatest commercial success. Put the three together and you get a "cleaner" version of Blood Sugar Sex Magik, that was already their most accessible, radio-friendly, shameless sell-out, album. Kiedis is still singing of sex and drugs and rock and roll but hardly anybody take shim seriously. The music is a formulaic repetition of mainstream stereotypes, whether it's bombast, mid-tempo (Scar Tissue, basically a revision of Soul to Squeeze), or generic pop ballads (Porcelain).

Red Hot Chili Peppers' By The Way (Warner, 2002) is an album of mildly-mannered maintream ballads (On Mercury). Other than Flea's and John Frusciante's exhibitions of virtuosity (or presumed virtuosity), the double-CD Stadium Arcadium (2006) has little to commend itself. Hidden among an army of terrible pop ballads there are a few poppy ditties (Dani California, Snow) that prove the band's melodic skills, but they overrate the human race if they truly believe that we still need 28 generic three-minute songs to add to the millions that came before.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Lionel Richie is geen headliner. Hoogstens 's namiddags op 3FM, als een act waar iedereen even zonder schaamte op kan gaan meebrullen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Lionel Richie is geen headliner. Hoogstens ‘s namiddags op 3FM, als een act waar iedereen even zonder schaamte op kan gaan meebrullen.
Nee, 3FM stage is voor dit soort artiesten echt te min hoor.
Als (en dat is: stel dat ) Lionel Richie op Pinkpop zal staan is dat als headliner. Ik zie dat met zijn repertoire zeker gelijk aan bijvoorbeeld Robbie Williams.
Er is dan wel vorig jaar aangegeven dat hij 'net niet' headliner waardig is voor Pinkpop, maar kijkend naar de hoge entertainment waarde denk ik dat dat zeker qua pop-headliner een gewaagde onverwachte hoek zou zijn.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Black Lies wrote:
de objectieve kwaliteitscontrole

Waar controleer je de objectiviteit van kwaliteit dan op? Volgens mij kan je op musicologisch gebied niet iets als objectief goed aanwijzen.

Is deze discussie niet al eens eerder geweest op dit forum?
En in het kader van kwaliteitscontrole verzoek ik deze discussie niet in een pinkpopforum te houden, hoeveel ik er ook stiekem van geniet. Thanks.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Lionel Richie is geen headliner. Hoogstens ‘s namiddags op 3FM, als een act waar iedereen even zonder schaamte op kan gaan meebrullen.

Inderdaad, ik denk ook niet dat je die als headliner kunt zien. Meer zoiets als Edje van Live. Leuke ongeneerde meebleerherrie
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
MRMantel wrote:
Black Lies wrote:
de objectieve kwaliteitscontrole


Waar controleer je de objectiviteit van kwaliteit dan op? Volgens mij kan je op musicologisch gebied niet iets als objectief goed aanwijzen.


Is deze discussie niet al eens eerder geweest op dit forum?
En in het kader van kwaliteitscontrole verzoek ik deze discussie niet in een pinkpopforum te houden, hoeveel ik er ook stiekem van geniet. Thanks.
Goed idee.
In het kader van kwaliteitscontrole verzoek ik deze discussie niet in een pinkpopforum te houden. Thanks.
Misschien hier: http://forum.festileaks.com/forums/topic/slowchat/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken