Rock Werchter 2025

Ik snap wel jouw opmerking, te meer omdat sommige namen nou niet bepaald al een uitgebreide backcatalogus hebben om zo hoog op de affiche te belanden.
Als je van een hoge naam (een 'popsterretje') al moet afvragen: 'wie is me dat?', dan heb je het uiteraard niet over een grote naam als Dua Lipa en zo interpreteer ik dan ook jouw 'sterretje'. Niet zo zeer omwille van het genre, maar wel omwille van hun beperkte carrière.
Olivia Rodrigo op zondag vind ik een top boeking en heel normaal dat ze er staat - bij de undercard heb ik wel mijn bedenkingen.

Daar zal toen ongetwijfeld ook kritiek op geweest zijn?
Twee namen die dan ook nog als sub en headliner geprogrammeerd stonden blijkbaar.

Maar het verschil hier is dat je het wel over twee acts hebt die echt wel groot waren op dat moment
Geen rock effectief (in het geval van Sting eerder jazz toen), maar zeker ook geen afgelikte commerciële pop.
Voor die affiche komen die echt wel over als het betere werk.
Wow wow effe verduidelijken dat toen de "pop" namen wel al een serieuze carriere hadden en hun streppen hadden verdient! Paul simon was al big met Garfunkel en hebben effe al op die leeftijd een classic geschreven! Sting kwam toen uit "The Police" dat toen als punk werd beschouwt dus toch effe nuanceren met die twee "POP" acts te noemen!

The Police werd als punk beschouwd? Nou ben ik niet heel bekend met het oeuvre maar de meest bekende liedjes zijn toch wel wat meer poprock voor m'n gevoel. Interessant, ga nu toch ook wat meer in het onbekende werk duiken.

The Police werd als punk beschouwd? Nou ben ik niet heel bekend met het oeuvre maar de meest bekende liedjes zijn toch wel wat meer poprock voor m'n gevoel. Interessant, ga nu toch ook wat meer in het onbekende werk duiken.
Tijden veranderen natuurlijk. Black Sabbath was vroeger ook zware metal. In de tijdsgeest van toen klopt het.

Wow wow effe verduidelijken dat toen de "pop" namen wel al een serieuze carriere hadden en hun streppen hadden verdient! Paul simon was al big met Garfunkel en hebben effe al op die leeftijd een classic geschreven! Sting kwam toen uit "The Police" dat toen als punk werd beschouwt dus toch effe nuanceren met die twee "POP" acts te noemen!
Paul Simon solo en Sting solo zijn wel echte pop acts en werden ook zo erkend door het toenmalige Werchter publiek. The Police kan men een mix van pop en rock noemen. Werchter boekte in de jaren 80 zowel gevestigde waarden die met een album terug in de belangstelling kwamen als beloftevolle nieuwkomers bv INXS of Simple Minds. Ik zou Rodrigo een kans geven op Rock Werchter, ze luisterde in haar jeugd vaak naar alternatieve rock bv Green Day. De uitverkochte zondag geeft je ongelijk. Mensen zijn echt wel benieuwd naar de headliner Olivia Rodrigo en zien meer in haar dan een Disney TV sterretje. Maar goed als je haar niets vindt, dan mag je die zondag thuisblijven. Ieder zijn mening:)

Paul Simon solo en Sting solo zijn wel echte pop acts en werden ook zo erkend door het toenmalige Werchter publiek. The Police kan men een mix van pop en rock noemen. Werchter boekte in de jaren 80 zowel gevestigde waarden die met een album terug in de belangstelling kwamen als beloftevolle nieuwkomers bv INXS of Simple Minds. Ik zou Rodrigo een kans geven op Rock Werchter, ze luisterde in haar jeugd vaak naar alternatieve rock bv Green Day. De uitverkochte zondag geeft je ongelijk. Mensen zijn echt wel benieuwd naar de headliner Olivia Rodrigo en zien meer in haar dan een Disney TV sterretje. Maar goed als je haar niets vindt, dan mag je die zondag thuisblijven. Ieder zijn mening:)
In die tijd was pop en rock bijna een synoniem voor elkaar.

Ik zeg toch niks over Olivia? Ik verduidelijk gewoon dat Paul Simon en Sting wel niet gewoon het equivalent van de hedendaagse pop zijn hé! T'is nu niet dat Olivia of Robbie Williams vroeger bij de NOFX of zo gespeeld hebben. Voor de rest doen ze wat ze willen bij Werchter t'is hier nog altijd een democratie voor zover ik weet...

Laten we hopen dat Roxy Dekker voorlopig nog even geen plekje op Werchter krijgt. Dat is nu toch echt nog wel van een bedenkelijk niveau. In een hele andere league dan bijvoorbeeld een Pommelien, en ook niet te vergelijken met andere popacts die Werchter een terecht podium biedt.

Dan heb ik het niet enkel over de teksten of muziek (kan wel voor een gezellig feestje zorgen) maar over de kwaliteit van de (non) performance. Zoek haar optreden tijdens Serious Request maar eens op. Dat is echt niveautje plaatselijke braderie, ik durf het hier niet eens te posten.

Toen ze in 2017 een platte metal dag ineen gebokst hadden kwam er minder kritiek. Dan is het toch duidelijk dat het niet aan de namen maar aan de misbegrepen groep mensen ligt?
Ik was zelf laaiend enthousiast die dag maar het stond bol van de teleurstellingen maar ook van een eenzaam hoogtepunt. Ik hoop dat de pop fans meer geluk hebben volgend jaar (y).

Laten we hopen dat Roxy Dekker voorlopig nog even geen plekje op Werchter krijgt. Dat is nu toch echt nog wel van een bedenkelijk niveau. In een hele andere league dan bijvoorbeeld een Pommelien, en ook niet te vergelijken met andere popacts die Werchter een terecht podium biedt.

Dan heb ik het niet enkel over de teksten of muziek (kan wel voor een gezellig feestje zorgen) maar over de kwaliteit van de (non) performance. Zoek haar optreden tijdens Serious Request maar eens op. Dat is echt niveautje plaatselijke braderie, ik durf het hier niet eens te posten.
IMG_0164.png
Hoogstaande teksten sowieso al

Is nu al gigantische hit op commerciële zenders in België, maar hoef je geen zorgen in te maken, zal niet snel op Rock Werchter staan. Toch van ander kaliber dan bv. Pommelien Thijs. Zal wel op festivals zoals Suikerrock, Lokerse en dergelijke plaatsje vinden.

Users who are viewing this thread