Rock Werchter 2025

Ik zal het voor eeuwig jammer vinden dat ik deze miste in 2009. Ik ben al vele jaren naar Werchter geweest, en heb me al vaak afgevraagd waar ik toch met mijn gedachten zat als ik zie wat ik daar ook allemaal al heb gerateerd. Dit is één van de beste voorbeelden. Where was my mind?? Maar goed, ik was jonger en anders...

Haha achteraf gezien is het leven een grote opeenstapeling van gemiste kansen.

Ik weet wel dat er komend jaar relatief veel mensen gaan zijn die een Olivia Rodrigo gaan skippen terwijl ze daar echt enorm positief verrast hadden kunnen worden, en een mooie ervaring rijker. Een beetje zoals bij Dua vorig jaar.

Tja, maar gooi de lyrics van een aantal nummers waar je graag naar luistert door Google Translate en je lacht je ook een ongeluk.

'Heb je de tijd om naar mij te luisteren, zeuren
Over niets en alles tegelijk?
Ik ben een van die mensen
Melodramatische dwazen
Neurotisch tot op het bot
Geen twijfel mogelijk
Soms geef ik mezelf de kriebels
Soms speelt mijn geest mij voor de gek
Het blijft allemaal optellen
Ik denk dat ik instort
Ben ik gewoon paranoïde?
Of ben ik gewoon stoned?
Ik ging naar een psychiater
Om mijn dromen te analyseren
Ze zegt dat het gebrek aan seks mij naar beneden haalt
Ik ging naar een hoer
Hij zei dat mijn leven saai is
Dus hou op met zeuren, want het haalt haar naar beneden'

Je hebt een punt. 😅

• Haha
Waarderingen: JP5
Treffende achternaam ook.

OT: zag haar dit jaar op Mama's Pride in Geleen. Bizar dat zo'n jonge meid al zo goed het publiek weet te bespelen. Ik vond de muziek niet te doen, maar de performance was gewoon erg goed voor de fans. Verder niet echt iets voor RW lijkt me.

Eens hoor. Ze doet natuurlijk iets goed en ze heeft een frisse girl next door-uitstraling. Maar wel echt voor de fans, de performance is echt flinterdun. Het meeste staat op tape, ze heeft geen choreo óf een geweldige stem waar ze je mee wegblaast. Wel een paar lekker in het gehoor liggende hitjes die een grote hype zijn (geweest).

Maar begrijp me niet verkeerd. Ik zou het alleen maar toejuichen als ze de komende jaren de kans krijgt als act te groeien, en zich te ontwikkelen tot iets dat meer beklijft dan wat ze nu doet, zie bijv. een Zara Larsson. Misschien met een lekkere band of goeie visuals oid. Veel hangt natuurlijk ook wel af van wat ze aan kwaliteit in haar mars heeft, daar is nu nog niet zo veel over te zeggen.

'Heb je de tijd om naar mij te luisteren, zeuren
Over niets en alles tegelijk?
Ik ben een van die mensen
Melodramatische dwazen
Neurotisch tot op het bot
Geen twijfel mogelijk
Soms geef ik mezelf de kriebels
Soms speelt mijn geest mij voor de gek
Het blijft allemaal optellen
Ik denk dat ik instort
Ben ik gewoon paranoïde?
Of ben ik gewoon stoned?
Ik ging naar een psychiater
Om mijn dromen te analyseren
Ze zegt dat het gebrek aan seks mij naar beneden haalt
Ik ging naar een hoer
Hij zei dat mijn leven saai is
Dus hou op met zeuren, want het haalt haar naar beneden'

Je hebt een punt. 😅
Deftones be like:

Ik nam je mee naar huis
Zet je op het glas
Ik trok je vleugels af
Toen lachte ik
Ik zag een verandering in jou
Het is alsof je nooit vleugels hebt gehad
Nu voel je je zo levend
Ik heb je zien veranderen
Aah, aah , aah, aah
Aah, aah, aah, aah
Aah, aah
Ik kijk naar het kruis
Dan kijk ik weg
Geef je het pistool
Blaas me weg

Metejoor niveau van lyrics

Deftones be like:

Ik nam je mee naar huis
Zet je op het glas
Ik trok je vleugels af
Toen lachte ik
Ik zag een verandering in jou
Nu voel je je zo levend
Ik heb je zien veranderen
Aah, aah , aah, aah
Aah, aah, aah, aah
Aah, aah
Ik kijk naar het kruis
Dan kijk ik weg
Geef je het pistool
Blaas me weg

Metejoor niveau van lyrics
En Radiohead niveau van muziek.

Metaldag... Er stonden 2 metalbands waarvan de laatste in die tijd al een halve pop act was geworden.

Dan kan je de donderdag van dit jaar ook een metaldag noemen. Gaan we niet doen natuurlijk.
Daarom platte he. Op Blink, Seasick en Jimmy eat world na kon/kan je ze in Dessel kwijt.

Alhoewel Blink, zou moeten kunnen (dan is Werchter ervan af).

Ik vond die zaterdag van 2017 ook echt wel een themadag hoor (heel consistent eenzelfde doelgroep op de main). Misschien wel de eerste keer dat ze het deden.

Dat truukje deden ze daarna steeds vaker, met heel (!) grofweg:

Vrijdag 2018 (nostalgie 00’s acts)
Donderdag 2019 (nu ja, Pink)
Vrijdag 2019 (hardere alternatieve gitaren)
Zondag 2020 (metal/rockdagje)
Zaterdag 2022 (hitradio dagje)
Donderdag 2023 (popdag)
Donderdag 2024 (classic rock dag)
Vrijdag 2024 (angsty puber dag)
Zaterdag 2024 (popdag)

Dit jaar heel uitgesproken rock (donderdag) en pop (zondag, misschien ook wel zaterdag).

Doorheen de jaren steeds vaker dus. Ik weet ook niet of ik hier enorme fan van ben, maar dit zijn vaak wel heel succesvolle dagen gebleken qua verkoop…

• Leuk
Waarderingen: Joss
Ik vond die zaterdag van 2017 ook echt wel een themadag hoor (heel consistent eenzelfde doelgroep op de main). Misschien wel de eerste keer dat ze het deden.

Donderdag 2023 (popdag)
Zaterdag 2024 (popdag)

Dit jaar heel uitgesproken rock (donderdag) en pop (zondag, misschien ook wel zaterdag).

Doorheen de jaren steeds vaker dus. Ik weet ook niet of ik hier enorme fan van ben, maar dit zijn vaak wel heel succesvolle dagen gebleken qua verkoop…
Als de vrijdag en zaterdag wat gevarieerder waren was het helemaal niet erg geweest maar ook vrijdag is best wel een Rockdag tot nu toe en zoals je zegt zaterdag popdag. Denk dat de verkoop van de weekendkaarten nu allesbepalend gaat worden voor de toekomst.

Donderdag 2023 (popdag)
Zaterdag 2024 (popdag)

In 2017 de main grotendeels aan me laten voorbij gaan.

Donderdag 2023 (popdag)
Zaterdag 2024 (popdag)

Het is dan ook wel weer Werchter, zodat je je eigen plan kunt trekken buiten de mainstage (waar deze themadagen vooral over gaan). Op de donderdag van 2023 heb ik alleen the 1975 op mainstage meegekregen, verder in de tenten naar o.a. Weyes Blood, Anna Calvi, Raye en Aurora. Donderdag en vrijdag dit jaar helemaal niets van mainstage gezien, maar wel o.a. op donderdag Eefje de Visser, Johnny Marr en PJ Harvey en op vrijdag waren o.a. Tom Morello, dEUS en Snow Patrol mooie alternatieven. Alleen de zaterdag in 2024 was over de hele linie (behalve the Slope) een popdag.

Volgend jaar verwacht ik op de donderdag nog wel een aantal pop- of indie-namen en op zaterdag en zondag enige gitaren. Vrijdag ziet er best evenwichtig uit.

Treffende achternaam ook.

OT: zag haar dit jaar op Mama's Pride in Geleen. Bizar dat zo'n jonge meid al zo goed het publiek weet te bespelen. Ik vond de muziek niet te doen, maar de performance was gewoon erg goed voor de fans. Verder niet echt iets voor RW lijkt me.
Nu is die ook geen 15 meer he

Users who are viewing this thread