Het Reistopic

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.370
3.393
Leuk topic!
Enkele "reisweetjes" over mezelf:
- eerste verre reis: Nieuw-Zeeland in 2008
- laatste trip: momenteel zit ik in Slowakije. Bevalt prima, heel relaxed en nog steeds relatief goedkoop.
- volgende reis: huwelijksreis naar Maleisië en Singapore in 2025
- andere verre bestemmingen die ik bezocht heb: Japan, Nepal, Thailand, Vietnam, Cambodja, Canada, VS, Ijsland, Azoren en Mexico.

In het verleden ben ik wel een aantal keren naar het buitenland gereisd voor concerten, voornamelijk in Parijs en Londen. Vorig jaar ben ik samen met mijn partner naar Porto afgezakt om The National er aan het werk te zien.
Zo, dat is wel een mooi lijstje!
Over Slowakije gesproken: vorige maand in Bratislava beland voor een dagje. Dat was even een onverwacht hoogtepunt, geweldige stad! Wanneer ik even tijd heb, schrijf ik hier misschien nog wel wat woorden neer over die trip.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.365
1.445
Een tip die ik kan geven: wanneer iemand naar Turock in Essen gaat (legendarische concertzaal waar vooral metal shows plaats vinden), niet zo ver daar vandaan is een goed Italiaans restaurantje waar ik altijd probeer te gaan eten als ik daar ben. Naam is Pizza Boi. Is een kruising tussen een pizza koerier en een Italiaans restaurant, maar doch redelijk gezellig ingericht met iets luxueuzere stoelen en dergelijke.
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
55
44
Zo, dat is wel een mooi lijstje!
Over Slowakije gesproken: vorige maand in Bratislava beland voor een dagje. Dat was even een onverwacht hoogtepunt, geweldige stad! Wanneer ik even tijd heb, schrijf ik hier misschien nog wel wat woorden neer over die trip.
Ik nader de veertig, ik heb dus best al enkele jaren de tijd gehad om wat rond te reizen. :)
Bratislava is mijn eindbestemming van deze reis en daar trek ik dit weekend naartoe. Alleen zijn de weersvoorspellingen dramatisch en vreest men hier voor overstromingen in de regio van de hoofdstad. Het lijkt wel non stop te gaan regenen tem dinsdag.
 
  • Wow
Waarderingen: Thisso

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.759
5.274
Leuk topic!
Enkele "reisweetjes" over mezelf:
- eerste verre reis: Nieuw-Zeeland in 2008
- laatste trip: momenteel zit ik in Slowakije. Bevalt prima, heel relaxed en nog steeds relatief goedkoop.
- volgende reis: huwelijksreis naar Maleisië en Singapore in 2025
- andere verre bestemmingen die ik bezocht heb: Japan, Nepal, Thailand, Vietnam, Cambodja, Canada, VS, Ijsland, Azoren en Mexico.

In het verleden ben ik wel een aantal keren naar het buitenland gereisd voor concerten, voornamelijk in Parijs en Londen. Vorig jaar ben ik samen met mijn partner naar Porto afgezakt om The National er aan het werk te zien.
Heb je al een route voor Maleisië in gedachten?
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
882
1.066
Ga in juni naar Lissabon voor King Gizz. Mochten jullie tips hebben voor de stad (plak er denk ik wel een paar dagen aan), laat me dat vooral weten. Tegen die tijd zal er wel een verslagje komen;)
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
55
44
Heb je al een route voor Maleisië in gedachten?
Deze ligt inmiddels vast. We houden het bij het Maleis schiereiland. Borneo zal (eventueel) voor een andere keer zijn.
Kuala Lumpur - Malakka - Taman Negara - Cameron Highlands - Penang en van daaruit met het vliegtuig naar Singapore om af te sluiten.

Inmiddels heb ik Slowakije verlaten met het aangekondigde noodweer in het vooruitzicht. Ik vertoef vandaag in Bergamo en neem morgenochtend een vlucht naar Luxemburg. Van daaruit zal het met de trein terug naar België gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.887
4.027
Dat lijkt me best een slimme beslissing. Als je anders een van de komende dagen had moeten reizen, kon dat wel eens moeilijk worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevieri

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.759
5.274
Deze ligt inmiddels vast. We houden het bij het Maleis schiereiland. Borneo zal (eventueel) voor een andere keer zijn.
Kuala Lumpur - Malakka - Taman Negara - Cameron Highlands - Penang en van daaruit met het vliegtuig naar Singapore om af te sluiten.

Inmiddels heb ik Slowakije verlaten met het aangekondigde noodweer in het vooruitzicht. Ik vertoef vandaag in Bergamo en neem morgenochtend een vlucht naar Luxemburg. Van daaruit zal het met de trein terug naar België gaan.
Leuk! Ik kwam via Georgetown het land in, maar heb dezelfde plekken bezocht zo'n beetje. Wij waren o.a. nog op de Perhentian Islands, als je nog wat dagen over zou hebben is dat wel een mooie plek om nog te relaxen met mooie stranden.

In Malakka nog bij een koffietentje geweest waar de eigenaar het leuk vond om muziek uit het land van zijn bezoekers op een playlist te krijgen. Mocht je dus ergens Hazes uit de speakers horen, pak ik de credits daarvoor ;).

In Taman Negara is een nachtwandeling of safari heel tof. Ik vind insecten en reptielen enorm fascinerend, daar moet je wel van houden. En nog een wilde beer gespot 's nachts, heel bijzonder.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kevieri

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.816
1.032
Vond Gent echt een top stad!
Dat is nu eens iemand die zijn wereld kent, se!
Wij vinden dat zelf in Gent ook wel... 😊

2022 naar Lissabon voor een dag NOS Alive met The Strokes en daarbovenop nog Stromae (achteraf gezien veel geluk gehad dus, dat ik deze legend nog heb kunnen zien) en TWOD. Publiek was super enthousiast bij headliner Strokes, wel veel gepraat bij TWOD.
Heb je dit gecombineerd met een citytrip naar Lissabon?
Zou graag volgend jaar Lissabon eens willen combineren met MEO Kalorama - zie verslag @RubenFrusciante die het blijkbaar écht wel naar zijn zin heeft gehad daar.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.069
5.430
Dat is nu eens iemand die zijn wereld kent, se!
Wij vinden dat zelf in Gent ook wel... 😊


Heb je dit gecombineerd met een citytrip naar Lissabon?
Zou graag volgend jaar Lissabon eens willen combineren met MEO Kalorama - zie verslag @RubenFrusciante die het blijkbaar écht wel naar zijn zin heeft gehad daar.
Jep, maar ik kan je spijtig genoeg niet al te veel aanraden behalve ziekenhuizen en apothekers (vriendin had een blessure opgelopen, niets ergs maar op dat moment wel ambetant genoeg om niets te kunnen doen)
We verbleven wel in de oude stad Alfama met kleine, gezellige straatjes, dat is zeker een bezoekje waard
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken