Pukkelpop 2025

Nu dat er laatste weken toch al veel namen zijn vermeld op augustus festivals, wie gaat uitdaging aan om per dag
de headliner(s) van de main en headliner van de Marquee te noemen voor Pukkelpop

Vrijdag 15/8 pkp: Chappell Roan (main) en Hozier (marquee)
Zaterdag 16/8 pkp: Charli xcx (main) en The last dinner party (marquee): zondag 17/8 cabaret vert en vrijdag 15/8 vermoed ik in Dockville (Duitsland)
Zondag 17/8 pkp: Jamie xx en QOSA (main)/ Michael Kiwanuka. (marquee)

Het zou wel straf zijn dat PKP zowel Chappell Roan als Charli cxc kunnen brengen (budgettair) maar beiden passen prima bij profiel van PKP bezoekers.
Zowel op vrijdag als zaterdag zal men een goede publiekstrekker /sub er nog wel bijzetten op de main.

Laatst bewerkt:
Nu dat er laatste weken toch al veel namen zijn vermeld op augustus festivals, wie gaat uitdaging aan om per dag
de headliner(s) van de main en headliner van de Marquee te noemen voor Pukkelpop

Vrijdag 15/8 pkp: Chappell Roan (main) en Hozier (marquee)
Zaterdag 16/8 pkp: Charli cxc (main) en The last dinner party (marquee): zondag 17/8 cabaret vert en vrijdag 15/8 vermoed ik in Dockville (Duitsland)
Zondag 17/8 pkp: Jamie xx en QOSA (main)/ Michael Kiwanuka. (marquee)

Het zou wel straf zijn dat PKP zowel Chappell Roan als Charli cxc kunnen brengen (budgettair) maar beiden passen prima bij profiel van PKP bezoekers.
Zowel op vrijdag als zaterdag zal men een goede publiekstrekker /sub er nog wel bijzetten op de main.
Charli en Chapell zijn toch niet duurder dan Fred Again en Eilish. Verder snap ik ook weinig van je post.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Tinus101
Charli en Chapell zijn toch niet duurder dan Fred Again en Eilish. Verder snap ik ook weinig van je post.
Er is een reden dat Chapell Roan een eigen dag krijgt op Rock en Seine en dat je nu al 89 euro moet betalen voor een dagticket van haar. Ze is een dure act. Met een relatief goedkoop combi ticket Rock en Seine krijg je haar niet te zien.
Als je niet wilt meedoen aan een spelletje namen noemen, dan is dat je goed recht. Alle begrip als je wat moet rusten na een zware zaterdagavond:)

Ga er ook wel vanuit dat Roan en Charli er staan. Maar dat ga je wel voelen in de rest van het programma. Ga je weer stages hebben met maar 5 acts bvb.

Gokje:

QOTSA - Chapell - Charli
Justice - Hozier - Khruangbin - Kiwanuka
Fontaines DC - Amelie Lens - Jamie xx
TLDP - Ry X

Oké en on-brand rijtje, maar nu ook niet om te zeggen uitzonderlijk. Denk dat FDC wel eens gewoon zowel PKP als RW zou doen - hier als sub. Of niet

Gokje:

QOTSA - Chapell - Charli
Justice - Hozier - Khruangbin - Kiwanuka
Fontaines DC - Amelie Lens - Jamie xx
TLDP - Ry X

Oké en on-brand rijtje, maar nu ook niet om te zeggen uitzonderlijk. Denk dat FDC wel eens gewoon zowel PKP als RW zou doen - hier als sub. Of niet
FDC die beide doet en PKP dan nog op herhaling? Zou wel heel straf zijn, Idles misschien in de plaats?

Wacht wat, 120 euro?!
Yes, volgens mij begonnen ze op 80/90 en iedere nieuwe drop tickets werd een stuk duurder. VIP tickets gingen zelfs voor 300€. Het was overigens stijf uitverkocht, ondanks de stromende regen de hele dag.

Ga er ook wel vanuit dat Roan en Charli er staan. Maar dat ga je wel voelen in de rest van het programma. Ga je weer stages hebben met maar 5 acts bvb.
Jimmy, ik heb me op jou gebaseerd:). Ik dacht met Billie Eilish op RW was hij verkeerd, dus met Pukkelpop zal hij wel gelijk hebben. Zou een mooie stunt zijn voor PKP om net als Primavera Sound, Oyafestivalen en Sziget deze twee jongedames ook beiden te kunnen programmeren. Voor mij mag Pukkelpop ook om 14.30h beginnen ipv 12h en wat minder overlappingen tussen sterke acts (bv main-marquee).

Goh verkeerd, eigenlijk kan dat quasi niet in dit wereldje. 2 redenen daarvoor:
- een boeking is vooral een momentopname, vraag je binnenskamers naar een prognose van een finale line up een jaar voordien, terwijl alles op dat moment toch erg concreet is, komt die misschien maar met 30% overeen met wat het finaal wordt… soms kan een boeking erg snel gaan, of lang aanslepen om toch af te springen. Wij gaan nooit het fijne weten hoe het is gelopen met Billie. Finaal zal dat toch niks zijn geworden door de redenen die jij al veelvuldig hebt gegeven. Maar geen zaalshow voor haar is opvallend. Dat lijkt me geen toeval. Zeker met dat je weet dat RW al een soortgelijke strategie heeft toegepast met andere bands (die toch op RW spelen ondanks dat alles niet spreekt in dat opzicht). Het zou me niet verrassen als er volgend jaar plots een festivaltour gepland staat rond RW.
- er wordt eigenlijk altijd op lange termijn gedacht, we hebben vaak de neiging om te denken dat een organisatie naast een bepaalde naam grijpt, maar eigenlijk zit daar quasi altijd een logisch patroon achter. Foo Fighters niet in 2023 en wel in 2024 is een perfect voorbeeld in deze.

Roan en Charli zijn eigenlijk de perfecte Pkp namen. Meer dan qotsa nog is.

Even ter vermelding (jij beslist of het je interesseert of niet en er iets mee doet) maar er is een nieuwe video geplaatst op het YouTube kanaal van Pukkelpop gewoon de zelfde video als op facebook en Instagram over de wishlist maar ik denk dat dit het startschot is dat ze meer actief gaan zijn op YouTube wat ik toe juich, wat de laatste jaren minder is. misschien krijgen we voor de 40e verjaardag speciale video’s op YouTube.

Even ter vermelding (jij beslist of het je interesseert of niet en er iets mee doet) maar er is een nieuwe video geplaatst op het YouTube kanaal van Pukkelpop gewoon de zelfde video als op facebook en Instagram over de wishlist maar ik denk dat dit het startschot is dat ze meer actief gaan zijn op YouTube wat ik toe juich, wat de laatste jaren minder is. misschien krijgen we voor de 40e verjaardag speciale video’s op YouTube.

Ik heb ook gemerkt dat ze Twitter (X) niet meer lijken te gebruiken.

Eens iets anders, voor de mensen die er ervaring mee hebben..
De PKP VIP , is dat wat?
Of mis je gewoon heel veel van het festival zelf?
Mss wel een luxe om rustig iets te kunnen eten of drinken tussendoor...

Eens iets anders, voor de mensen die er ervaring mee hebben..
De PKP VIP , is dat wat?
Of mis je gewoon heel veel van het festival zelf?
Mss wel een luxe om rustig iets te kunnen eten of drinken tussendoor...
Dat is leuk maar ook niet speciaal. Wel handig rustig om naar het toilet te gaan of te zitten.
Op Pkp heb je 2 soorten vip. De klassieke aan de Main stage, de versuz vip aan de boiler. Persoonlijk vind ik het geen meerwaarde dat er daar ook een dj trouwmuziek draait.

Op zaterdag zijn beide VIP’s altijd wel enorm druk.

• Leuk
Waarderingen: boilerfun
Dat is leuk maar ook niet speciaal. Wel handig rustig om naar het toilet te gaan of te zitten.
Op Pkp heb je 2 soorten vip. De klassieke aan de Main stage, de versuz vip aan de boiler. Persoonlijk vind ik het geen meerwaarde dat er daar ook een dj trouwmuziek draait.

Op zaterdag zijn beide VIP’s altijd wel enorm druk.
Merci voor de info!!
Die muziek vanuit de VIP aan de boilerroom hoorde ik idd vorig jaar.
Raar dat ze daar andere muziek draaien eigenlijk... beter de muziek van de boiler ofzo afspelen daar.

Merci voor de info!!
Die muziek vanuit de VIP aan de boilerroom hoorde ik idd vorig jaar.
Raar dat ze daar andere muziek draaien eigenlijk... beter de muziek van de boiler ofzo afspelen daar.
Hebben ze jaren gedaan. Maar dat schoot natuurlijk alle kanten uit. Nu zijn ze echt specifiek een bepaald soort volk gaan ‘pleasen’. En loopt dat terras ook niet leeg bij bepaalde acts.

• Leuk
Waarderingen: boilerfun

Users who are viewing this thread