Graspop Metal Meeting 2025

Ze zijn net de 50 gepasseerd, als je dat nu al nodig zou hebben om de leeftijd, dan ben je er erger aan toe dan de headliners die al in de 70 zijn…
Kan wel voorstellen dat de maskers op een gegeven moment meer dan lastig wordt. Wanneer je jeugdig bent is het misschien een kleine irritatie. Nu kan het misschien 10% lucht/ventilatie schelen die je graag extra zou hebben.

Pruik en wat bodypaint zoals Kiss werkt beter misschien op later leeftijd?

Mij hoop op Starset is alvast niet hopeloos.

Staan 14.6 op greenfield (zwitsterland), op hun site staat greenfield BE..
Een foutje omdat ze het land niet weten liggen? Amerikanen enal.. of omdat er nog een BE festival bijkomt 🧐

Hoopvol 😄
Die hoop zou ik dan niet baseren op 'BE', want dat staat voor het Zwitserse kanton Bern waarin het festival plaatsvindt.

Kan wel voorstellen dat de maskers op een gegeven moment meer dan lastig wordt. Wanneer je jeugdig bent is het misschien een kleine irritatie. Nu kan het misschien 10% lucht/ventilatie schelen die je graag extra zou hebben.

Pruik en wat bodypaint zoals Kiss werkt beter misschien op later leeftijd?

Mwah, het kostuum van Gene Simmons woog ook niet niks, dat is gewoon een pak van tegen de 15kg, maar zie ook gewoon andere artiesten, had niet het idee dat een Judas Priest veel pauze nam (in ieder geval niet storend, zoals ik nu al meermaals over Slipknot heb gelezen)

Nicko van Iron Maiden die gewoon nog een goed jaar door is gegaan ondanks een hersenbloeding, ook niet echt storende pauzes in een Maiden show volgens mij

Mwah, het kostuum van Gene Simmons woog ook niet niks, dat is gewoon een pak van tegen de 15kg, maar zie ook gewoon andere artiesten, had niet het idee dat een Judas Priest veel pauze nam (in ieder geval niet storend, zoals ik nu al meermaals over Slipknot heb gelezen)

Nicko van Iron Maiden die gewoon nog een goed jaar door is gegaan ondanks een hersenbloeding, ook niet echt storende pauzes in een Maiden show volgens mij
Klopt allemaal wat je zegt en veel is natuurlijk automatische piloot/muscle memory.
Dus dat bespaart een hoop energie.
Echter bij Nicko kan dit een ander verhaal zijn, hoeft niet.

En wanneer is een pauze storend en wanneer goed weg gewerkt. Judas is ook wel eens weg om een motor of ander attribuut te halen.
Iron Maiden had flinke manuele decor wisselingen laatste doorgang. Zijn geen lange pauze en er gebeurd wat waardoor het niet storend is.
Weet niet hoe dit bij de Slipknot show gedaan is

Klopt allemaal wat je zegt en veel is natuurlijk automatische piloot/muscle memory.
Dus dat bespaart een hoop energie.
Echter bij Nicko kan dit een ander verhaal zijn, hoeft niet.

En wanneer is een pauze storend en wanneer goed weg gewerkt. Judas is ook wel eens weg om een motor of ander attribuut te halen.
Iron Maiden had flinke manuele decor wisselingen laatste doorgang. Zijn geen lange pauze en er gebeurd wat waardoor het niet storend is.
Weet niet hoe dit bij de Slipknot show gedaan is

Klopt inderdaad, zal aan de persoon liggen of het storend is of dat het minder opvalt, maar vind het wel opvallend dat de meerderheid hier niet positief was over de pauzes tussendoor bij Slipknot. Het is niet mijn muziek en ben er zelf ook niet bij geweest, maar zoveel opmerkingen erover heb ik niet bij andere shows voorbij zien komen.

Edit: Slipknot was in 2023 ook niet optimaal, al lag dat misschien ook vooral aan én PWD ervoor én de soap met de drummer? Daarvoor was het altijd volle bak energie en lovende woorden

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread