Graspop Metal Meeting 2025

Kdenk dat deze hier nog niet geplaatst is, maar dit kan ervoor zorgen dat deze bands mss graspop gaan skippen omdat het toch dichtbij s (VoA/Vanaheim/Windrose? hadk zelf mss als kandidaten). Dat terzijde, dees affiche staat voor mij gelijk aan een graspop dag dus tgaat het donderdagticket en dit worden ipv combi!
Denk niet dat deze bands Graspop zullen skippen omdat ze hier spelen, maar Wind Rose zou ik in ieder geval niet meer verwachten want die staan op Alcatraz.

Voor de nog ontbrekende headliners / logobands: komend jaar lijkt het jaar van de album jubileumtours te worden. Slipknot is net begonnen, komend jaar gaan Papa Roach, Disturbed, BFMV en Trivium (laatste twee samen) ook jubileumtours doen. Van de laatste vier zou m.i. alleen Disturbed in aanmerking komen voor een (sub)HL spot, BFMV en Trivium in combinatie misschien ook maar niet meteen op zichzelf. Vrijdag en zondag zijn nog wat minder aan de bovenkant, deze bands zouden dat gat best kunnen vullen. Geen kleppers van de buitencategorie, maar als aanvulling op bijvoorbeeld FiR/Slipknot zouden deze bands het meer recht kunnen trekken tov donderdag en zaterdag. Zeker omdat ze een album jubileum hebben, zouden ze best wat hoger op de bill kunnen komen dan normaal gesproken. Zou het wel tof vinden hoor als één of meerdere bands uit dit rijtje toegevoegd worden!

Voor de nog ontbrekende headliners / logobands: komend jaar lijkt het jaar van de album jubileumtours te worden. Slipknot is net begonnen, komend jaar gaan Papa Roach, Disturbed, BFMV en Trivium (laatste twee samen) ook jubileumtours doen.
Papa Roach en Trivium houden het bij een augustus tour geloof ik? bfmv verwacht ik wel.

Disturbed zal wel zalen gaan doen lijkt me aangezien die nog nergens zijn aangekondigd.

Papa Roach en Trivium houden het bij een augustus tour geloof ik? bfmv verwacht ik wel.

Disturbed zal wel zalen gaan doen lijkt me aangezien die nog nergens zijn aangekondigd.
Zit wel iets in ja, Disturbed dan in 2026 (al zal dan The Sickness niet meer jubileren) misschien? Zomerfestivals en zaaltour in het najaar lijkt wel veel van het goede, dus zal niet beide zijn. Hoewel Disturbed in de beginjaren in EU niet zo groot was als in USA, dus zouden EU festivals misschien wel passen ipv een zaaltour?

Blijft nog speculeren natuurlijk, we moeten iets om de tijd te overbruggen tot 'de dag'! :)

Zit wel iets in ja, Disturbed dan in 2026 (al zal dan The Sickness niet meer jubileren) misschien? Zomerfestivals en zaaltour in het najaar lijkt wel veel van het goede, dus zal niet beide zijn. Hoewel Disturbed in de beginjaren in EU niet zo groot was als in USA, dus zouden EU festivals misschien wel passen ipv een zaaltour?

Blijft nog speculeren natuurlijk, we moeten iets om de tijd te overbruggen tot 'de dag'! :)
I was thinking about Disturbed‘s unannounced tour the other day.

While I said that I was expecting a fall tour (for the reasons you mentioned), a summer tour might still be possible. The main reasons are that Disturbed likes to play some solo dates during their festival runs and also that they don’t necessarily need to be the main headliner wherever they play. As a result, they can still be announced for festivals that have all their headliners ready.

Something like this would still be reasonable, right?

Graspop (Head)
Download UK (Subhead)
Copenhell (Head)
Rock For People (Head or Cohead)
Sweden Rock (Cohead)
+ 1-2 Medium sized Festivals
+ around 5 solo dates

Laatst bewerkt:
I was thinking about Disturbed‘s unannounced tour the other day.

While I said that I’m expecting a fall tour (for the reasons you mentioned), a summer tour might still be possible. The main reasons are that Disturbed likes to play some solo dates during their festival runs and also that they don’t necessarily need to be the main headliner wherever they play. As a result, they can still be announced for festivals that have all their headliners ready.

Something like this would still be reasonable, right?

Graspop (Head)
Download UK (Subhead)
Copenhell (Head)
Rock For People (Head or Cohead)
Sweden Rock (Cohead)
+ 1-2 Medium sized Festivals
+ around 5 solo dates
Dat klinkt wel vrij geloofwaardig! Zien we disturbed dan als een van de grote south headliners in het weekend of toch eerder als north headliner op de vrijdag? Aangezien ze in 2023 in zo een 3 headliner combo stonden met Gojira en Machine head

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en mvl1980
Dat klinkt wel vrij geloofwaardig! Zien we disturbed dan als een van de grote south headliners in het weekend of toch eerder als north headliner op de vrijdag? Aangezien ze in 2023 in zo een 3 headliner combo stonden met Gojira en Machine head
Zou beide kunnen! Denk dat ze wel (minstens) gelijkwaardig aan FiR zijn dus best een North co-HL positie in zouden kunnen nemen, onder Slipknot. Voor zaterdag vind ik het lastig, zijn ze groter dan Korn? Hooguit gelijkwaardig maar sla Korn toch net wat hoger aan. Zondag zou zeker kunnen, met huidige line-up zouden ze zeker South HL zijn.

Voor mijn gevoel zijn de nog niet aangekondigde headliners ook nog nergens anders aangekondigd. Als het Muse of Prodigy zou zijn, waarom zo lang wachten? Vind een Disturbed of een BFMV-Trivium combo best aannemelijk, logischer dan bands die al lang en breed voor andere festivals zijn aangekondigd.

Zou beide kunnen! Denk dat ze wel (minstens) gelijkwaardig aan FiR zijn dus best een North co-HL positie in zouden kunnen nemen, onder Slipknot. Voor zaterdag vind ik het lastig, zijn ze groter dan Korn? Hooguit gelijkwaardig maar sla Korn toch net wat hoger aan. Zondag zou zeker kunnen, met huidige line-up zouden ze zeker South HL zijn.

Voor mijn gevoel zijn de nog niet aangekondigde headliners ook nog nergens anders aangekondigd. Als het Muse of Prodigy zou zijn, waarom zo lang wachten? Vind een Disturbed of een BFMV-Trivium combo best aannemelijk, logischer dan bands die al lang en breed voor andere festivals zijn aangekondigd.
Hier ben ik het wel mee eens
FiR - Disturbed - Slipknot zou zeer sterk zijn voor de vrijdag!

Korn - Disturbed zou me wel wat vreemd lijken en mist nog een sterke sub

Til - Disturbed zou me ook wel een vrij zwak dagje lijken

Blijf toch mijn twijfels hebben over disturbed, lijkt mij niet logisch voor zo'n band om die zaalshows pas enkele maanden vantevoren aan te kondigen (jan/feb op zijn vroegst). Ik zie geen enkele reden om dat zo lang uit te stellen. Kans lijkt me gewoon even klein als Volbeat.

Blijf toch mijn twijfels hebben over disturbed, lijkt mij niet logisch voor zo'n band om die zaalshows pas enkele maanden vantevoren aan te kondigen (jan/feb op zijn vroegst). Ik zie geen enkele reden om dat zo lang uit te stellen. Kans lijkt me gewoon even klein als Volbeat.
Met verschil dat Volbeat in het geheel nog geen tour heeft aangekondigd en Disturbed tussen feb en mei in USA gaat touren. Ze zullen het toch niet bij een USA tour laten? Tour eindigt half mei, perfecte timing om in de zomer een EU festival tour te doen. Als ze in het najaar pas een zaaltour gaan doen, wat gaan ze dan tussen juni en september doen? Waarom niet gewoon The Sickness tour doortrekken naar festivals?

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Met verschil dat Volbeat in het geheel nog geen tour heeft aangekondigd en Disturbed tussen feb en mei in USA gaat touren. Ze zullen het toch niet bij een USA tour laten?
They already confirmed that UK+EU dates are coming „soon“. The only question is whether that’s a festival tour or a run of fall/winter indoor shows.

Met verschil dat Volbeat in het geheel nog geen tour heeft aangekondigd en Disturbed tussen feb en mei in USA gaat touren. Ze zullen het toch niet bij een USA tour laten? Tour eindigt half mei, perfecte timing om in de zomer een EU festival tour te doen. Als ze in het najaar pas een zaaltour gaan doen, wat gaan ze dan tussen juni en september doen? Waarom niet gewoon The Sickness tour doortrekken naar festivals?
Volbeat heeft ook letterlijk gezegd volgend jaar te gaan touren in Europa dus het zijn beide bands die wel naar Europa zullen komen volgend jaar, alleen wanneer en in welke vorm weten we nog niet.

Ik denk dat er genoeg bands zijn die in voorjaar USA doen en daarna niet persee naar Europa komen direct met de zomerfestivals?

Users who are viewing this thread