Pinkpop 2016

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Jongens jongens, @BlackLies zegt ook alleen maar wat ie vind. Hij mag toch ook een mening hebben, ik ben het ook even vaak met hem oneens als dat ik het met hem eens ben. Maar ik kan zijn reacties wel waarderen. Toch rest mij de vraag naar @BlackLies waar zat jij met je hoofd toen je ene kaartje voor Pinkpop 2013 kocht. Als je dat goed vond, ben je echt een raadsel

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Lionel Richie is geen headliner. Hoogstens ‘s namiddags op 3FM, als een act waar iedereen even zonder schaamte op kan gaan meebrullen.
Niet? Oke...
Maar zeg niet achteraf dat ik jullie niet gewaarschuwd heb hé... :mrgreen:
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ja achja, je zal me sowieso niet snel horen klagen over de headliners, ik snap ook wel dat zo’n groot festival gewoon mensen moet trekken en dat dat voornamelijk door middel van de headliners gebeurt. Pinkpop zou echter wel eens wat avontuurlijker mogen programmeren, dat doen andere grote succesvolle mainstream festivals overal ter wereld ook (Coachella, Werchter, Hurricane, the list goes on) en dat is dan alleen nog maar avontuurlijk als je het naast Pinkpop houdt. Je moet een festival, of je nou fan bent of niet, daar niet zo maar mee weg laten komen. Ik was er in 2013 en 2014 inderdaad eloelo, en in 2014 zat de lineup heel goed in elkaar, maar vorig jaar was het een bende. Het feit dat Pinkpop nu twee jaar op rij direct uitverkoopt zal er wel voor zorgen dat deze editie ook nagenoeg meteen uitverkoopt. ongeacht de lineup waar ze mee aan komen zetten en dát is een slechte zaak. Bovendien val ik met mijn reacties mensen nooit persoonlijk aan, zoals jij nu wel doet mcmrmaybe.

Goed gezegd :) Beetje tegenwicht is inderdaad niet verkeerd in dit topic. Ik zie laatste tijd echt zo veel onrealistische verwachtingen langs komen en beetje kritiek op de 3FM programmering die alleen maar verder doorgezet lijkt te worden is ook wel goed. Pinkpop kiest hun bands vooral op naamsbekendheid in plaats van op kwaliteit, elke band met een radio hitje is welkom...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Tame Impala is inmiddels vast wel genoeg geïntegreerd in de 3FM-cultuur om een plekje op Pinkpop te veroveren.

Staan op Bonnaroo, oversteek naar Pinkpop in dat weekend lijkt onwaarschijnlijk
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Jongens jongens, @BlackLies zegt ook alleen maar wat ie vind. Hij mag toch ook een mening hebben, ik ben het ook even vaak met hem oneens als dat ik het met hem eens ben. Maar ik kan zijn reacties wel waarderen. Toch rest mij de vraag naar @BlackLies waar zat jij met je hoofd toen je ene kaartje voor Pinkpop 2013 kocht. Als je dat goed vond, ben je echt een raadsel

Nee ik kwam gewoon fanboyen bij het concert van The Killers op de vrijdag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dat is wel zo dat de radio-hit bandjes komen, kan ik niet ontkennen idd...
Lijkt me ook wel logisch als die bandjes rond die periode touren, dat ze niet de zoveelste keer een zaaltje ingaan als ze ook voor groter / ander publiek naar festivals kunnen.
Let er wel op dat Pinkpop niet echt een 'uitprobeer' festival is voor onbekende bandjes toch zullen er 3 a 5 onbekende staan, maar de beste podium posities en time-slots vult met 'feest' van herkenning.
De 'niet zo' en minder bekende acts zullen plaats nemen in Brand-stage of Stage 4 en de 'bekende' acts op 3FM-stage of Main-stage.
Dus ja, een one-hit-wonder met 1 radio-hitje en net 1 CD uitgebracht kan zomaar naar Pinkpop komen voor een 45 minuten tijdslot ipv dat ze in een zaaltje gezet worden.
Goed er zijn nog maar 3 namen officieel bekend, RHCP, Rammstein en Storksky en verder de waarschijnlijke zelfbevestigingen van Causes en James Morrison.
Dus een oordeel over de line-up van 2016 zal ik pas geven nadat ik die ook echt gezien heb.
Tot die tijd is het nog spieken bij de buren wat daar staat.

Ik bedacht mij wat mogelijk de verdeling ongeveer is van NL-acts tov andere landen.
UItgaande van vorig jaar denk ik dat ca 10 tot 15 Nederlandse / Belgische acts aankomend jaar ook wel aanwezig zijn.
Zo'n circa 10 uit Groot Brittannië en ook circa 10 Amerikaanse acts.
De overige circa 20 acts zijn uit overige landen als Ierland, Duitsland, Zuid-Afrika, Australië etc etc.
Verder geen bijzondere nieuwswaarde maar een leuk afwisselend weetje...
 

JasperFM

Playlistbediener
28 okt 2015
16
0
Erg jammer dat Tame Impala niet kan komen, echter ga ik ook een dagje BKS als Editors en TI daar staan.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
48
1
Ik zit niet echt bepaald op Lionel Richie te wachten om eerlijk te zijn, ik denk trouwens ook niet dat er mensen gaan springen als Lionel Richie zijn naam geroepen word tijdens de pers conferentie. Ik denk idd dat een grote kanshebber dan toch Bruce Springsteen is.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Erg jammer dat Tame Impala niet kan komen, echter ga ik ook een dagje BKS als Editors en TI daar staan.
Die gaan sowieso niet op dezelfde dag staan. Sterker nog, Tame Impala staat op Firefly tijdens BKS.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@BlackLies waar zat jij met je hoofd toen je ene kaartje voor Pinkpop 2013 kocht. Als je dat goed vond, ben je echt een raadsel

Ik had dat jaar ook een kaartje voor de vrijdag. Dagkaart voor The Killers + QOTSA die net een top album hadden gelost, prima deal.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Mooi dat ze na zo'n legendarisch interview wel gewoon benieuwd zijn naar hoe hun live-optreden op pinkpop was, en allemaal meteen een koptelefoon opzetten.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Baas wrote:
@BlackLies waar zat jij met je hoofd toen je ene kaartje voor Pinkpop 2013 kocht. Als je dat goed vond, ben je echt een raadsel

Ik had dat jaar ook een kaartje voor de vrijdag. Dagkaart voor The Killers + QOTSA die net een top album hadden gelost, prima deal.

Top album? Over welk album heb je het dan, want die laatste was toch kut met peren of zie ik dat verkeerd?

Edit: Nevermind, dacht dat je het over het The Killers-album had.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
bcmrmaybe wrote:
Lionel Richie is geen headliner. Hoogstens ‘s namiddags op 3FM, als een act waar iedereen even zonder schaamte op kan gaan meebrullen.



Niet? Oke…
Maar zeg niet achteraf dat ik jullie niet gewaarschuwd heb hé…
mrgreen.png

Iets wat glastonbury als headliner ziet staat in de achtermiddag op PP geprogrammeerd. Natuurlijk, heel logisch.......
Ik zou het ook cut vinden maar ja, je weet het nooit.............
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
Lionel Richie is geen headliner. Hoogstens ‘s namiddags op 3FM, als een act waar iedereen even zonder schaamte op kan gaan meebrullen.



Niet? Oke…
Maar zeg niet achteraf dat ik jullie niet gewaarschuwd heb hé…
mrgreen.png



Iets wat glastonbury als headliner ziet staat in de achtermiddag op PP geprogrammeerd. Natuurlijk, heel logisch…….
Ik zou het ook cut vinden maar ja, je weet het nooit………….

Lionel Richie stond op Glastonbury ook in de namiddag...

De enige reden waarom hij hier als headliner genoemd wordt is omdat Pinkpop blijkbaar aan hem dacht na het afzeggen van Foo Fighters. Maar dat is op zich ook geen geldige reden, aangezien PP in zware tijdsnood zat en elke naam met bekende nummers goed is op zo'n moment.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Lionel Richie stond op Glastonbury ook in de namiddag…

De enige reden waarom hij hier als headliner genoemd wordt is omdat Pinkpop blijkbaar aan hem dacht na het afzeggen van Foo Fighters. Maar dat is op zich ook geen geldige reden, aangezien PP in zware tijdsnood zat en elke naam met bekende nummers goed is op zo’n moment.

Dat is niet de 1e reden hoor.
Ook is hij 12 juni beschikbaar en speelt een "All The Hits World Tour".
Nog geen datum in Nederland staan.
En nu ook al een 'festival' toegevoegd, voor zover je Lucca Summer als festival kan zien dan...
Daarbij denk ik dat jullie het 'Pop' gehalte van Lionel Richie sterk onderschatten als jullie hem niet als potentiële headliner zien. Zeker als hij bij alle hits ook nog eens repertoire Soul en Funk van Commodores er bij gaat spelen. Maar, dat is mijn mening...
Hier de tourdata: http://lionelrichie.com/tour-dates/
 

DK

Playlistbediener
11 jan 2016
24
0
Breaking nieuws: Jan weet zelf nog niet de laatste headliner die wij met gejuich gaan ontvangen. Maar hij is wel al vastgelegd. Tevens heeft Jan de manager van Amy Winehouse gesproken maar kwam na de felicitatie van Henk Krol aan Amy erachter dat ze niet meer onder ons is. Wat moeten we van dit toneelstukje denken. Een songwriter bevestigd zichzelf voor Pinkpop maar Jan weer van niets. T zou mij niets verbazen dat Pearl Jam wel naar Europa komt maar niet naar Pinkpop. By the way zouden de volgende namen geen mogelijke headliner voor Pinkpop kunnen zijn onlangs enkele al eigen optredens hebben.
-Adelle
-Coldplay
-Rolling Stones

Ik verwacht eigenlijk iets wat wij nu niet verwachten en bijv. geen Radiohead, Bruce Springsteen (vrij normaal voor Pinkpop geworden na 2x eerder op Pinkpop gespeeld te hebben)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Radiohead zou in ieder geval niet echt in de verwachte lijn liggen, al zou ik het wel ongelofelijk vet vinden. Echter is het de vraag of je Radiohead anno 2016 op Pinkpop wilt zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken