Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Eens met eloelo. In het land der headliners vind je maar weinig kwaliteit en Radiohead is dan toch een band die relatief erg goede muziek maakt. Ik zou zelf ook liever Metallica of Muse zien, maar in het kader van objectieve kwaliteit is Radiohead wel een niveautje hoger en dat lijkt me voor pinkpop inderdaad een niveautje té hoog.
Radiohead was dan toch een band die relatief erg goede muziek gemaakt heeft.
Radiohead is op dit moment geen niveau hoger dan Muse.
Daarbij vind ik Pinkpop ook op het moment een niveau te hoog voor Radiohead, het nieuwe album moet voor mij het bewijs geven.

(Maar, zoals ik eerder aangaf, dat zelfde geldt voor RHCP, die moeten met een nieuw album komen dat het nivo van de 80's benaderd, of minstens een evenaring van Californication.)
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Giel belt Jan.
Radiohead voor 2016 niet aan de orde.
“dat is pas voor 2017″ No suprises!

Dus 2017, Foo Fighters – Pearl Jam – Radiohead, ik zeg doe maar…


beter kunnen we kaarten kopen voor 2017 hahahaha
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Black Lies wrote:
Eens met eloelo. In het land der headliners vind je maar weinig kwaliteit en Radiohead is dan toch een band die relatief erg goede muziek maakt. Ik zou zelf ook liever Metallica of Muse zien, maar in het kader van objectieve kwaliteit is Radiohead wel een niveautje hoger en dat lijkt me voor pinkpop inderdaad een niveautje té hoog.


Radiohead was dan toch een band die relatief erg goede muziek gemaakt heeft.
Radiohead is op dit moment geen niveau hoger dan Muse.
Daarbij vind ik Pinkpop ook op het moment een niveau te hoog voor Radiohead, het nieuwe album moet voor mij het bewijs geven.

(Maar, zoals ik eerder aangaf, dat zelfde geldt voor RHCP, die moeten met een nieuw album komen dat het nivo van de 80’s benaderd, of minstens een evenaring van Californication.)

Pinkpop te hoog voor Radiohead? Ik denk dat Pinkpop het enige festival in Nederland is dat een band als Radiohead kan veroorloven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Pinkpop te hoog voor Radiohead? Ik denk dat Pinkpop het enige festival in Nederland is dat een band als Radiohead kan veroorloven.
Lowlands?
Als de gage's niet te hoog zijn zie ik ze wel BKS aandoen hoor.
Pinkpop, pas na resultaten van het nieuwe album.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Radiohead was dan toch een band die relatief erg goede muziek gemaakt heeft.
Radiohead is op dit moment geen niveau hoger dan Muse.
wow wat. Muse laatste twee albums waren echt dramatisch ontvangen (persoonlijk alle, maar oke dat is nu even niet van toepassing). Bij Radiohead alleen The Bends, en zijn alle albums daarvoor lyrisch ontvangen onder een groot publiek. Omdat Radiohead langer met albums wacht, maakt ze op een moment dat ze nog geen album hebben uitgebracht van lager niveau.
Radiohead heeft een enorme fanbase en zou daarom makkelijk kaarten kunnen verkopen op Pinkpop, alleen zal het pinkpoppubliek misschien weinig kunnen met Kid A/Amnesiac oid, maar dat ligt niet aan het niveau van Radiohead.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Black Lies wrote:
Eens met eloelo. In het land der headliners vind je maar weinig kwaliteit en Radiohead is dan toch een band die relatief erg goede muziek maakt. Ik zou zelf ook liever Metallica of Muse zien, maar in het kader van objectieve kwaliteit is Radiohead wel een niveautje hoger en dat lijkt me voor pinkpop inderdaad een niveautje té hoog.


Radiohead was dan toch een band die relatief erg goede muziek gemaakt heeft.
Radiohead is op dit moment geen niveau hoger dan Muse.
Daarbij vind ik Pinkpop ook op het moment een niveau te hoog voor Radiohead, het nieuwe album moet voor mij het bewijs geven.

(Maar, zoals ik eerder aangaf, dat zelfde geldt voor RHCP, die moeten met een nieuw album komen dat het nivo van de 80’s benaderd, of minstens een evenaring van Californication.)

Alles goed verder?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Als de gage’s niet te hoog zijn zie ik ze wel BKS aandoen hoor.
Je kan simpelweg niet een band programmeren die een aantal dagjesmensen aantrekt dat alle weekendtickets uitverkoopt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Tuurlijk is Radiohead niet te klein voor Pinkpop, en Radiohead is één van de bands die nog altijd goede albums aflevert, en niet verzaakt zoals pakweg Foo Fighters, Muse of bijv. U2.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
wow wat. Muse laatste twee albums waren echt dramatisch ontvangen (persoonlijk alle, maar oke dat is nu even niet van toepassing). Bij Radiohead alleen The Bends, en zijn alle albums daarvoor lyrisch ontvangen onder een groot publiek. Omdat Radiohead langer met albums wacht, maakt ze op een moment dat ze nog geen album hebben uitgebracht van lager niveau.
Radiohead heeft een enorme fanbase en zou daarom makkelijk kaarten kunnen verkopen op Pinkpop, alleen zal het pinkpoppubliek misschien weinig kunnen met Kid A/Amnesiac oid, maar dat ligt niet aan het niveau van Radiohead.
Ik zeg niet dat doordat Radiohead langer wacht met albums dat ze daardoor van lager niveau zijn.
Ik zeg dat de toptijd van Radiohead al lang geleden is, eind 90's.
Ik zeg niet dat de band kan terugkrabbelen omhoog, zoals ik aangaf, als het nieuwe album dat bewijst dan geloof ik dat.
Dat Radiohead een grote fanbase heeft geloof ik best.

Alles goed verder?
Ja, prima. Met u?

Je kan simpelweg niet een band programmeren die een aantal dagjesmensen aantrekt dat alle weekendtickets uitverkoopt.
Nou, overschat je de fanbase van Radiohead vanuit je eigen perspectief over Radiohead zoals jij je mening opmaakt uit hoe jij jouw mening deelt met medestanders over Radiohead.
Naar mijn idee zal Radiohead niet plotsklaps alle weekendtickets uitverkopen als ze op BKS zouden staan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
En ondertussen wel geloven dat Lionel Richie wel PP kan afsluiten haha.
 

Jopie

Playlistbediener
4 dec 2015
8
0
Ik snap dat gedoe met jan & giel niet..

Ik zou als ik Jan was helemaal gek worden van die Giel. Iedere keer als er een naam genoemd wordt belt ie weer... En Giel snapt nu toch ook wel dat er niks meer gezegd gaat worden tot aan de persconferentie... Hoe jammer dat ook is.
En dan straks gaat hij op die persconferentie weer interessant lopen doen. Ik hoor om me heen steeds meer mensen die een beetje klaar zijn met Giel.(maar goed dat is een andere discussie).

Headliner ligt dus vast. Nu maar afwachten... Nog >4weken en dan weten we het. En dan zal het wel weer los gaan, want over smaak valt niet te twisten haha
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
MRMantel wrote:
Je kan simpelweg niet een band programmeren die een aantal dagjesmensen aantrekt dat alle weekendtickets uitverkoopt.


Nou, overschat je de fanbase van Radiohead vanuit je eigen perspectief over Radiohead zoals jij je mening opmaakt uit hoe jij jouw mening deelt met medestanders over Radiohead.
Naar mijn idee zal Radiohead niet plotsklaps alle weekendtickets uitverkopen als ze op BKS zouden staan.

In 2012 Ziggo Dome uitverkocht op een kwartier met kaartjes die evenveel kosten als de dagkaarten van BKS. En dit op tour met een plaat die algemeen gezien wordt als hun zwakste. Ik denk toch dat je de Radiohead fanbase onderschat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
En ondertussen wel geloven dat Lionel Richie wel PP kan afsluiten haha.
Ja. Best. Maar niet als meest voor de hand liggende optie. Dat had ik toch wel al duidelijk gemaakt. Springsteen en McCartney staan daar bijvoorbeeld ver boven.

In 2012 Ziggo Dome uitverkocht op een kwartier met kaartjes die evenveel kosten als de dagkaarten van BKS. En dit op tour met een plaat die algemeen gezien wordt als hun zwakste. Ik denk toch dat je de Radiohead fanbase onderschat.

Vinden jullie geloof ik niet leuk hé, dat ik niet dezelfde mening als jullie deel over Radiohead?
Ik denk dat er ook veel zijn die mijn mening delen hoor.
Zoals gezegd, laat ze eerst het nieuwe album afleveren dan zien we imo in 2017 wel verder.
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
eloelo wrote:
En ondertussen wel geloven dat Lionel Richie wel PP kan afsluiten haha.


Ja. Best. Maar niet als meest voor de hand liggende optie. Dat had ik toch wel al duidelijk gemaakt. Springsteen en McCartney staan daar bijvoorbeeld ver boven.

Kereltje wrote:
In 2012 Ziggo Dome uitverkocht op een kwartier met kaartjes die evenveel kosten als de dagkaarten van BKS. En dit op tour met een plaat die algemeen gezien wordt als hun zwakste. Ik denk toch dat je de Radiohead fanbase onderschat.


Vinden jullie geloof ik niet leuk hé, dat ik niet dezelfde mening als jullie deel over Radiohead?
Ik denk dat er ook veel zijn die mijn mening delen hoor.
Zoals gezegd, laat ze eerst het nieuwe album afleveren dan zien we imo in 2017 wel verder.

Wie? Radiohead? Kun je dat eten?

nee ff serieus, de fanbase wordt wel erg onderschat. Ik heb er zelf niet veel mee en ken ook niet veel van ze, heb liever PJ, maar een fanbase hebben ze wel hoor!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kereltje wrote:
In 2012 Ziggo Dome uitverkocht op een kwartier met kaartjes die evenveel kosten als de dagkaarten van BKS. En dit op tour met een plaat die algemeen gezien wordt als hun zwakste. Ik denk toch dat je de Radiohead fanbase onderschat.


Vinden jullie geloof ik niet leuk hé, dat ik niet dezelfde mening als jullie deel over Radiohead?
Ik denk dat er ook veel zijn die mijn mening delen hoor.
Zoals gezegd, laat ze eerst het nieuwe album afleveren dan zien we imo in 2017 wel verder.

Wtf man, daar gaat het toch niet over? Even objectief: een band die een Goffertpark kan uitverkopen met ticketprijzen rond de 60-70 euro, die zelf boven het miljoen kost om te boeken, en die op haar vorige 2 tours een productie meebracht groter dan het podium van BKS. Radiohead doet deze zomer ofwel Lowlands, ofwel geen enkel Nederlands festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wie? Radiohead? Kun je dat eten?

nee ff serieus, de fanbase wordt wel erg onderschat. Ik heb er zelf niet veel mee en ken ook niet veel van ze, heb liever PJ, maar een fanbase hebben ze wel hoor!

Dat zei ik toch ook...
Dat Radiohead een grote fanbase heeft geloof ik best.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
eloelo wrote:
En ondertussen wel geloven dat Lionel Richie wel PP kan afsluiten haha.


Ja. Best. Maar niet als meest voor de hand liggende optie. Dat had ik toch wel al duidelijk gemaakt. Springsteen en McCartney staan daar bijvoorbeeld ver boven.

Kereltje wrote:
In 2012 Ziggo Dome uitverkocht op een kwartier met kaartjes die evenveel kosten als de dagkaarten van BKS. En dit op tour met een plaat die algemeen gezien wordt als hun zwakste. Ik denk toch dat je de Radiohead fanbase onderschat.


Vinden jullie geloof ik niet leuk hé, dat ik niet dezelfde mening als jullie deel over Radiohead?
Ik denk dat er ook veel zijn die mijn mening delen hoor.
Zoals gezegd, laat ze eerst het nieuwe album afleveren dan zien we imo in 2017 wel verder.

Ik schop met deze opmerking vast tegen heel wat schenen:
Ik moet allen maar denken aan die discussie gisteren over wel of niet relevante bands.
In mijn ogen heeft Dennis gelijk en is het nog maar afwachten of Radiohead nog steeds relevant is :cool:
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Waarom vind je dat album zo belangrijk Dennis? Pinkpopheadliners worden nooit geboekt op basis van recente muziek, het is vrijwel altijd vergane glorie die bij de bezoekers bekend is op basis van een handvol hitjes. Zie elke PP-headliner ooit, zoals Metallica, Rolling Stones, Foo Fighters, Green Day etc.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken