Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wtf man, daar gaat het toch niet over? Even objectief: een band die een Goffertpark kan uitverkopen met ticketprijzen rond de 60-70 euro, die zelf boven het miljoen kost om te boeken, en die op haar vorige 2 tours een productie meebracht groter dan het podium van BKS. Radiohead doet deze zomer ofwel Lowlands, ofwel geen enkel Nederlands festival.

Ja, leuk zeg. Lekker uitverkopen en dan staat de helft van het publiek je als schapen aan te staren en te wachten totdat No Surprises, Paranoid Android of Karma Police langskomen.
Eerst dat album afwachten, dat is mijn mening.
Daar gaat het dus wel over!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
En bij de rolling stones allemaal lekker wachten op angie, en bij greenday wachten op american idiot, en bij RHCP wachten op Scar Tissue.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Waarom vind je dat album zo belangrijk Dennis? Pinkpopheadliners worden nooit geboekt op basis van recente muziek, het is vrijwel altijd vergane glorie die bij de bezoekers bekend is op basis van een handvol hitjes. Zie elke PP-headliner ooit, zoals Metallica, Rolling Stones, Foo Fighters, Green Day etc.
Pinkpop boekte wel op recente albums of bij Best-off-tours, zoals ook bij Metallica (by request), Rolling Stones (GRRR en world tour) , Foo Fighters (Sonic Highways), Green Day (Uno - Dos - Tre).

 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
En bij de rolling stones allemaal lekker wachten op angie, en bij greenday wachten op american idiot, en bij RHCP wachten op Scar Tissue.

lol grapjas... bij RHCP alleen wachten op scar tissue???? hahahaha nee..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
En bij de rolling stones allemaal lekker wachten op angie, en bij greenday wachten op american idiot, en bij RHCP wachten op Scar Tissue.
En bij de rolling stones allemaal lekker wachten op Painted Black, en bij greenday wachten op Basket Case, en bij RHCP wachten op Under the Bridge.
Dat zal vast wel kloppen ja...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Sorry, Dennis. Normaal gesproken vind ik dat je nog wel redelijk objectief naar dingen kunt kijken maar nu sla je de plank wel volledig mis. Pinkpop is no way te groot voor Radiohead (andersom ook niet trouwens hoor). Radiohead zou die dag makkelijk uitverkopen. Ik ben het wel met je eens dat het niet een band is waarvan ik verwacht dat Pinkpop ze boekt aangezien het Pinkpoppubliek helaas niet bestaat uit pure muziekliefhebbers maar meer uit popliefhebbers. En tja popmuziek maakt Radiohead al jaren niet meer. Popmuziek is sowieso een groot woord, maar er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die Creep, Karma Police en Paranoid Android kennen aangezien die destijds wel populair waren.

Dat gezegd hebbende: Ik ben zelf ook niet echt fan, ik vind de genoemde nummers tof met nog een paar andere nummers maar verder trek ik hun muziek niet. Dus mij gaan ze er niet mee naar Pinkpop krijgen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Jeremy, ik geer nergens aan dat het alleen wachten is op Scar Tissue bij rhcp he, echter geef ik een voorbeeld. Het is trouwens sowieso nergens op wachten bij RHCP want die band is live niet om aan te horen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Conclusie is eigenlijk dat zowel Radiohead- als Pinkpop-adepten blij kunnen zijn dat ze er niet staan.

Voor 2017 zou ik ze overigens ook niet opschrijven. Er komt sowieso nog een Europese zalenreeks bij en Radiohead is nooit echt een tourhoer geweest (zelfs niet voor ze zo tegendraads gingen musiceren). Dus lijkt me heel heel sterk dat ze volgend jaar in dezelfde periode Europese festivals gaan doen (met uitzondering van Glasto).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Jeremy, ik geer nergens aan dat het alleen wachten is op Scar Tissue bij rhcp he, echter geef ik een voorbeeld. Het is trouwens sowieso nergens op wachten bij RHCP want die band is live niet om aan te horen.
Dat wil ik niet zeggen hoor. Maar het nivo van de 80's is ver weg idd.
Laatste werk was niet bijzonder goed.
Ik hoop dat Pinkpop een goeie keus heeft gemaakt ze te boeken voor 2016 zonder te weten hoe dat album gaat zijn, want enkel op de oude hits is het maar een best off setlist.
Dat los je niet op in je blote reet met enkel een sok, dan moet er wel een goeie live show staan, ben ik met je eens in zoverre...
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
eloelo wrote:
Jeremy, ik geer nergens aan dat het alleen wachten is op Scar Tissue bij rhcp he, echter geef ik een voorbeeld. Het is trouwens sowieso nergens op wachten bij RHCP want die band is live niet om aan te horen.


Dat wil ik niet zeggen hoor. Maar het nivo van de 80’s is ver weg idd.
Laatste werk was niet bijzonder goed.
Ik hoop dat Pinkpop een goeie keus heeft gemaakt ze te boeken voor 2016 zonder te weten hoe dat album gaat zijn, want enkel op de oude hits is het maar een best off setlist.
Dat los je niet op in je blote reet met enkel een sok, dan moet er wel een goeie live show staan, ben ik met je eens in zoverre…

Ik snap de kritiek op de Peppers niet... De laatste plaat was idd niet de beste maar zeeeeeeker niet slecht, maar Stadium Arcadium is toch echt een dijk van een plaat... En die komt niet uit de 80's of 90's.. Ik verwacht dat de Peppers iedereen gaan verrassen hoor!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Conclusie is eigenlijk dat zowel Radiohead- als Pinkpop-adepten blij kunnen zijn dat ze er niet staan.
Denk ik ook.
Zo'n conclusie ongeveer.
Ik denk dat de Pinkpop bezoekers anno 2016 niet zitten te wachten op Radiohead anno 2016.
Daarbij denk ik dat grootste deel van Radiohead aanhang zich totaal niet kan vinden in het grootste deel van de programmering van Pinkpop / 3FM.
Tenminste, zo zie ik dat...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
https://www.counterculture.nl/2016/01/derde-headliner-bekend-voor-pinkpop/

Waarheid of bullshit?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
https://www.counterculture.nl/2016/01/derde-headliner-bekend-voor-pinkpop/

Waarheid of bullshit?


Ik ken de site niet...en ik hoop persoonlijk dat het bullshit is
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Hoop van harte dat het waar is!
Sir Paul McCartney op Pinkpop is al schitterend, en dan nog hopen dat ze er een mooie dag van maken.
The Last Shadow Puppets komen met nieuw werk op 1 april, eerste album was natuurlijk al bloedgeil, zouden ze dit doortrekken mogen ze zeker voor Sir Paul op main verschijnen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755

Even wat guotes uit het artikel...
Derde headliner Pinkpop uitgelekt? Dit, en meer nieuws!

Het festivalseizoen van 2016 laat inmiddels niet heel lang meer op zich wachten, en dus draait de geruchtenmolen op volle toeren. Onlangs werd de redactie van Counter Culture getipt over de derde headliner voor Pinkpop. Geen Editors (daar ging Best Kept Secret mee aan de haal), geen Guns N’ Roses (dat durfde Jan Smeets nog niet aan) en ook geen Pearl Jam (waarschijnlijk naar Rock Werchter). Het festival uit Limburg heeft niemand minder dan Paul McCartney hoogstwaarschijnlijk gestrikt! Reden genoeg om uit te pluizen hoe dat precies zit en welke andere grote namen deze zomer wel eens langs de Europese festivalweides kunnen gaan trekken.

(...)

Nu zijn we echter op een sterk gerucht gestuit, betreffende Paul McCartney. Het verhaal zou zijn dat Pearl Jam bijna was binnengehaald voor Pinkpop 2016, tot Jan Smeets besloot om zijn zinnen te zetten op de beroemde Beatle. Niks ligt voorlopig vast, maar onze bron heeft bevestigd dat het om een zekere Paul gaat, en dat hij in een beroemde band speelde waarvan een lid is doodgeschoten in New York. Dat zijn tips die natuurlijk wijzen richting Sir Paul McCartney, een naam die Smeets vorig jaar al wilde laten overkomen als vervanger voor de Foo Fighters. De grote onthulling zou echter op zich laten wachten tot de traditionele perspresentatie in Paradiso.

(...)

Hmmm, tijd zal leren wat waar is uiteraard.
Kon verder nog geen duidelijke aanwijzing vinden dat dit gerucht onderstreept, maar ik zoek nog even verder bij Sir Macca...
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Op het Fok! forum zijn ook al 2 personen die beweren dit gehoord te hebben
En ja, mijn mening is dat Bruce met de huidige opzet niet op Pinkpop past, dus dan zou Paul een mooi alternatief zijn
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Paul McCartney, dat zou me toch een partij saai wezen.

Plus dan krijg je weer van die Stones taferelen met de kaartverkoop....plus de zondag rollatordag
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Paul McCartney, dat zou me toch een partij saai wezen.

Plus dan krijg je weer van die Stones taferelen met de kaartverkoop….plus de zondag rollatordag

ZONDAG ROLLATORDAG!!!!!!!! nu MOET ik wel gaan!

Wordt toch Werchter voor mij dan..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken