Pinkpop 2016

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
De Stones zijn/waren iig nog een goeie festivalact. Maar om nou Paul McCartney Pinkpop te laten afsluiten....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Paul McCartney, dat zou me toch een partij saai wezen.

Als je niet bekend bent met 'zijn werk' dan geloof ik dat je het idd saai vind nu.
Lijkt mij wel episch op Live and Let Die live te zien met alle toeters en bellen die er bij horen, om maar 1 voorbeeld te noemen.
Dan heb ik het niet eens over alle Beatles classics...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De Stones zijn/waren iig nog een goeie festivalact. Maar om nou Paul McCartney Pinkpop te laten afsluiten….
Zal tijd worden hoor...
Heeft al flink wat festival headline spots op zijn naam staan, recent nog een Summer Festival tour gedaan vorig jaar.
Lollapalooza, Roskilde, Firefly en verder terug Glastonbury.
Verbaasd me niet nu Pinkpop al wat jaren achter hem aan zit, denk zelfs meteen aan TW ook nog.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Ik vond Pearl Jam al saai maar Paul Mccartney... Ik stel voor een scootmobielrace/rollatorrace bij de festileaks meeting!
 

SanderA

Campingartiest
18 mrt 2014
82
0
Nu zijn we echter op een sterk gerucht gestuit, betreffende Paul McCartney. Het verhaal zou zijn dat Pearl Jam bijna was binnengehaald voor Pinkpop 2016, tot Jan Smeets besloot om zijn zinnen te zetten op de beroemde Beatle. Niks ligt voorlopig vast, maar onze bron heeft bevestigd dat het om een zekere Paul gaat, en dat hij in een beroemde band speelde waarvan een lid is doodgeschoten in New York. Dat zijn tips die natuurlijk wijzen richting Sir Paul McCartney, een naam die Smeets vorig jaar al wilde laten overkomen als vervanger voor de Foo Fighters. De grote onthulling zou echter op zich laten wachten tot de traditionele perspresentatie in Paradiso.

Het zou natuurlijk best waar kunnen zijn, maar dit stukje tekst vind ik best grappig geschreven.

Denk alleen niet dat het iets uitmaakt of Jan ergens zijn zinnen op zet of niet, aangezien hier al vaker is geschreven dat Jan niet veel met de boekingen van doen heeft.

Daarnaast zegt Jan elk jaar wel dat hij Pearl Jam graag wil, dus als je ze dan bijna hebt lijkt het me toch vreemd om dan opeens weer door te pakken naar Paul.
Tenzij de exclusiviteit van Sir Paul doorslaggevend is natuurlijk.

Ik zou het prima vinden als Sir Paul komt, lijkt me wel leuk.
 

SanderA

Campingartiest
18 mrt 2014
82
0
McCartney speelde vorig jaar bijna 40 (!) nummer op Roskilde (setlist.fm).
Durf niet te zeggen hoelang zijn show toen duurde.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
McCartney speelde vorig jaar bijna 40 (!) nummer op Roskilde (setlist.fm).
Durf niet te zeggen hoelang zijn show toen duurde.
Lollapalooza 2015 waren 31 nummers, setlist van 2 uur.
Ik denk Roskilde 2,5 uur ongeveer dan??
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
SanderA wrote:
McCartney speelde vorig jaar bijna 40 (!) nummer op Roskilde (setlist.fm).
Durf niet te zeggen hoelang zijn show toen duurde.


Lollapalooza 2015 waren 31 nummers, setlist van 2 uur.
Ik denk Roskilde 2,5 uur ongeveer dan??

je zou maar 2,5 uur naar dat schildpad moeten kijken....

nee sorry, ik ben geen fan.. Maar het trekt wel veel oud volk. gaan ze dat compenseren met een New Wave ofzo?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Verkoopt wel lekker veel kaartjes dus..
+ 1e keer pinkpop = uitverkochte zondag

Trouwens, 45 minuten en heel PP is weer uitverkocht, maar toch ga ik 't wel proberen, het blijft gewoon een vriendenweekend dat op 15 minuten loopafstand ligt.
 

SanderA

Campingartiest
18 mrt 2014
82
0
SanderA wrote:
McCartney speelde vorig jaar bijna 40 (!) nummer op Roskilde (setlist.fm).
Durf niet te zeggen hoelang zijn show toen duurde.


Lollapalooza 2015 waren 31 nummers, setlist van 2 uur.
Ik denk Roskilde 2,5 uur ongeveer dan??

Heb nog even verder gezocht, hij speelde 2 uur en 40 mins. vorig jaar op Roskilde.
Dat is een behoorlijk concert. Ach, laat maar komen!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
EddieVerder wrote:
https://www.counterculture.nl/2016/01/derde-headliner-bekend-voor-pinkpop/

Waarheid of bullshit?


Even wat guotes uit het artikel…

Derde headliner Pinkpop uitgelekt? Dit, en meer nieuws!

Het festivalseizoen van 2016 laat inmiddels niet heel lang meer op zich wachten, en dus draait de geruchtenmolen op volle toeren. Onlangs werd de redactie van Counter Culture getipt over de derde headliner voor Pinkpop. Geen Editors (daar ging Best Kept Secret mee aan de haal), geen Guns N’ Roses (dat durfde Jan Smeets nog niet aan) en ook geen Pearl Jam (waarschijnlijk naar Rock Werchter). Het festival uit Limburg heeft niemand minder dan Paul McCartney hoogstwaarschijnlijk gestrikt! Reden genoeg om uit te pluizen hoe dat precies zit en welke andere grote namen deze zomer wel eens langs de Europese festivalweides kunnen gaan trekken.

(…)

Nu zijn we echter op een sterk gerucht gestuit, betreffende Paul McCartney. Het verhaal zou zijn dat Pearl Jam bijna was binnengehaald voor Pinkpop 2016, tot Jan Smeets besloot om zijn zinnen te zetten op de beroemde Beatle. Niks ligt voorlopig vast, maar onze bron heeft bevestigd dat het om een zekere Paul gaat, en dat hij in een beroemde band speelde waarvan een lid is doodgeschoten in New York. Dat zijn tips die natuurlijk wijzen richting Sir Paul McCartney, een naam die Smeets vorig jaar al wilde laten overkomen als vervanger voor de Foo Fighters. De grote onthulling zou echter op zich laten wachten tot de traditionele perspresentatie in Paradiso.

(…)

Hmmm, tijd zal leren wat waar is uiteraard.
Kon verder nog geen duidelijke aanwijzing vinden dat dit gerucht onderstreept, maar ik zoek nog even verder bij Sir Macca…

Maar serieus, dit is toch geen 'nieuws', dit is gewoon een samenvatting van de geruchten die al op de diverse fora gaan mbt Paul McCartney en het afhaken van PJ.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Verkoopt wel lekker veel kaartjes dus..
+ 1e keer pinkpop = uitverkochte zondag

Trouwens, 45 minuten en heel PP is weer uitverkocht, maar toch ga ik ‘t wel proberen, het blijft gewoon een vriendenweekend dat op 15 minuten loopafstand ligt.
45 minuten, ja, denk het idd...
Weekend kaarten zeker wel, met Rammstein, RHCP en McCartney alleen al verkoop je 30 duizend weekend kaarten.
Dag kaarten weet ik niet zo. Volgens mij waren de ZiggoDome shows van McCartney niet uitverkocht, maar weet ik niet zeker.
Album NEW was wel oké ontvangen.
Verbaasd me niet als zaterdag eerder is uitverkocht dan zondag dagkaarten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het Pinkpopforum die nu ook gaat beginnen over Paul McCartney als 'Rollatorrock' ... jezus man, had sommigen hier wel hoger ingeschat. Met Paul McCartney heb je een laatste Headliner in de categorie Bruce Springsteen. Een 70 jarig muziekicoon die in The Beatles heeft gezeten, en standaard een gigantische 2-3 uur durende show geeft gevuld met allen maar klassiekers en hits.

Paul past perfect bij Pinkpop. Als je de term rollatorrock gebruikt voor een icoon als Paul McCartney dan is er al iets mis.
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Het Pinkpopforum die nu ook gaat beginnen over Paul McCartney als ‘Rollatorrock’ … jezus man, had sommigen hier wel hoger ingeschat. Met Paul McCartney heb je een laatste Headliner in de categorie Bruce Springsteen. Een 70 jarig muziekicoon die in The Beatles heeft gezeten, en standaard een gigantische 2-3 uur durende show geeft gevuld met allen maar klassiekers en hits.

Paul past perfect bij Pinkpop. Als je de term rollatorrock gebruikt voor een icoon als Paul McCartney dan is er al iets mis.

Beetje humor moet kunnen papabeer ;)

OT: Het is wel een grote naam ja, maar kom op. Vraag de jeugd van nu wie the Beatles zijn en ze kijken je aan of ze spoken zien... plus ze zijn in de 70. Rollatorrock dus.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Het Pinkpopforum die nu ook gaat beginnen over Paul McCartney als ‘Rollatorrock’ … jezus man, had sommigen hier wel hoger ingeschat. Met Paul McCartney heb je een laatste Headliner in de categorie Bruce Springsteen. Een 70 jarig muziekicoon die in The Beatles heeft gegeven, en standaard een gigantische 2-3 uur durende show geeft gevuld met allen maar klassiekers en hits.

Paul past perfect bij Pinkpop. Als je de term rollatorrock gebruikt voor een icoon als Paul McCartney dan is er al iets mis.

Ik ben het met je eens Wessel.
Sluit dat ook wel aan bij mijn reactie: Vind ik zelf wel exclusiever dan Springsteen. Op basis van zijn staat van dienst, setlist met solo / beatles / wings werk.
Overigens saai wil ik het niet noemen, dat is denk ik een kwestie van acceptatie...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Wat Wessel zegt. Icoon uit de pop/rockgeschiedenis. Als die eenmalig op je festival staat, is dat toch mooi om mee te pakken?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Overigens saai wil ik het niet noemen, dat is denk ik een kwestie van acceptatie…

Kijk hoeveel energie de man nog geeft en hoeveel meezingers die man heeft. Als je zo'n show saai vindt dan kun je beter bij stage 4 gaan chillen bij Ronnie Flex en Lil Kleine.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Overigens saai wil ik het niet noemen, dat is denk ik een kwestie van acceptatie…

Kijk hoeveel energie de man nog geeft en hoeveel meezingers die man heeft. Als je zo’n show saai vindt dan kun je beter bij stage 4 gaan chillen bij Ronnie Flex en Lil Kleine.

Wow, moet je Lollapalooza een terug kijken.
Alle classics komen wel langs. Wat een show en energie.
In Ziggo hoorde je dat hij ziek was geweest na de Tokyo shows, maar dan nog die energie.
Sir Macca is een rock-artiest in hart en nieren.
Een voorbeeld voor veel Pop-acts van nu.

Laat ik een slag om de arm houden dat dit nog enkel berust op geruchten.
Er staat enkel nog alleen een show 25 juni, het is echt wachten op meer.
Naar verwachting zouden de eerste data komende weken moeten komen, tenminste beweren de McCartney kenners...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken