Pinkpop 2016

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kereltje wrote:
Lionel Richie stond op Glastonbury ook in de namiddag…

De enige reden waarom hij hier als headliner genoemd wordt is omdat Pinkpop blijkbaar aan hem dacht na het afzeggen van Foo Fighters. Maar dat is op zich ook geen geldige reden, aangezien PP in zware tijdsnood zat en elke naam met bekende nummers goed is op zo’n moment.


Dat is niet de 1e reden hoor.
Ook is hij 12 juni beschikbaar en speelt een “All The Hits World Tour”.
Nog geen datum in Nederland staan.
En nu ook al een ‘festival’ toegevoegd, voor zover je Lucca Summer als festival kan zien dan…
Daarbij denk ik dat jullie het ‘Pop’ gehalte van Lionel Richie sterk onderschatten als jullie hem niet als potentiële headliner zien. Zeker als hij bij alle hits ook nog eens repertoire Soul en Funk van Commodores er bij gaat spelen. Maar, dat is mijn mening…
Hier de tourdata: http://lionelrichie.com/tour-dates/

Volgens die redenering kan je nog 100 namen als headliner noemen. Forel Williams heeft ook een heel repertoire aan hits, en toch liep de weide leeg toen mensen hoorden dat hij ging headlinen.

Je moet het eens zo bekijken: als je Lionel Richie in de Ziggo Dome zet met tickets aan 50-60 euro, hoeveel zou hij er anno 2016 nog verkocht krijgen? Als headliner hoor je de hoofdmotivatie te zijn om dagtickets te kopen, en ik zie niet veel mensen 100 euro neertellen voor een dagje afgesloten door Lionel Richie. Zet hem ergens in de namiddag, en hij staat voor een volle weide die lustig meezingt met een biertje in de hand. Maar die mensen gaan niet speciaal voor hem naar Pinkpop komen, eerder 'mooi meegenomen'.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik dacht dat Lionel in de avond stond geprogrammeerd voor Glastonbury maar dat had ik blijkbaar mis. Excuus hiervoor. Hoe dan ook, gezien de laatste info die nu beschikbaar is is hij wel degelijk kanshebber. Hoe erg ik dat ook zou vinden. Aangezien hij in Nederland echt populair is, kijk maar naar zijn laatste concerten hier, en er nog steeds geen data in NL bekend zijn vrees ik stiekem toch een beetje. Dat gelul dat Jan niet weet wie de laatste headliner gaat er bij mij niet in. Afgelopen vrijdag wist hij nog te melden dat men is gegaan voor een gedegen festival act, iets met routine en hoopte hij het geheim te houden tot de persconferentie. Dan weet je echt wel wat er gaat komen. Hij mag dan misschien niet altijd subtiel meer over komen of zichzelf tegenspreken maar hij weet echt wel wie er grotendeels op PP staan. Anders kan Giel beter gaan bellen met iemand anders van de organisatie........
@ Kereltje.
Ik kan volledig mee gaan in je beredenering dat mensen geen 100 euro betalen puur voor Lionel. Daar zullen ze dan echt goed omheen moeten programmeren.
Kijk ik vind het een leuke artiest met leuke nummers maar toch niet iets voor een festival als PP. Zet hem op Bospop zou ik zeggen alleen ik vrees dat hij daar veel te duur voor is.
Maar zeg nou zelf, leuke nummers om achterover in je stoel mee in slaap te vallen op een enkel deuntje na dan....
http://www.setlist.fm/setlist/lionel-richie/2015/worthy-farm-pilton-england-7bc95230.html
 

DK

Playlistbediener
11 jan 2016
24
0
What about John Mayer? Die is toch ook weer in de studio gedoken en was in 2014 als headliner geboekt mochten de Stones niet komen en toen die vastgelegd waten werd hij als co-headliner geprogrammeerd
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Nee, want die staat op Bonnaroo met Dead en Company.
http://lineup.bonnaroo.com/
Weer een band waar PP naast grijpt..........
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Ik snap dat gedoe met jan & giel niet..
Sowieso die jan is toch niet serieus meer te nemen..
Jan moet lekker mister pinkpop blijven, en tijdens pinkpop het uithangbord zijn.
Dat verdiend hij zeker.!
Ik vind hem in de pers en vooral bij giel een beetje gênant worden...ontkent alleen maar en meld verder niets.!
Ik ben nu ook zeer benieuwd of PJ nog Europa aan doet..!

Goed, wat anders, waarom is er in godsnaam nog maar 3 namen bekend gemaakt voor pinkpop?
Gaan ze met de persconferentie groot uitpakken?
Man man man...
Drop eens wat namen..! Wordt nu toch wel eens tijd.!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Ik snap dat gedoe met jan & giel niet..
Sowieso die jan is toch niet serieus meer te nemen..
Jan moet lekker mister pinkpop blijven, en tijdens pinkpop het uithangbord zijn.
Dat verdiend hij zeker.!
Ik vind hem in de pers en vooral bij giel een beetje gênant worden…ontkent alleen maar en meld verder niets.!
Ik ben nu ook zeer benieuwd of PJ nog Europa aan doet..!

Goed, wat anders, waarom is er in godsnaam nog maar 3 namen bekend gemaakt voor pinkpop?
Gaan ze met de persconferentie groot uitpakken?
Man man man
Drop eens wat namen..! Wordt nu toch wel eens tijd.!

http://www.man-man-man.nl/
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Het is wel een spannend jaar zo:D ga ieder jaar ook naar de persconferentie dus laat het maar lekker lang uitstellen
Al zou iedere week 1 naam niet verkeerd zijn dat zijn er nog maar 4 dan.. Over de headliner ik zet mijn geld in op Neil Young
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Het is wel een spannend jaar zo:D ga ieder jaar ook naar de persconferentie dus laat het maar lekker lang uitstellen
Al zou iedere week 1 naam niet verkeerd zijn dat zijn er nog maar 4 dan.. Over de headliner ik zet mijn geld in op Neil Young

Die staat in juli in de Ziggo Dome en daar zijn nog heel wat kaarten voor beschibaar dus dat lijkt me sterk....Volgens mij heeft Jan ook aangegeven dat hij niet op PP zou staan maar dat weet ik eigenlijk niet zeker...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Tja, zo lang die persconferentie bestaat en de vvk pas begint halverwege februari, is er voor Pinkpop ook geen enkele reden om eerder al te veel namen rond te strooien.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Lionel Richie kunnen we denk ik doorstrepen.
8, 9 en 10 Juli is het North Sea Jazz festival in Ahoy. In deze periode is ook Gent Jazz Festival.
Laat hier nou een gaatje in het tourschema zitten.

7 juli Birmingham
12 juli Italië,

Dus ik denk dat de steden Rotterdam en Gent tussen komen en er dus een show in Nederland is.

Dit lijkt mij een meer voor de hand liggende theorie. Z´n optreden in Rotterdam was afgelopen jaar een succes, dus waarom niet nog een keer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Onverwacht dus Radiohead toch al deze zomer op tour.
http://www.openairsg.ch/2016/01/21/radiohead-und-mumford-sons-zum-40-geburtstag/
In de (toch mooie) lineup van Open Air St Gallen Zwitserland.
Qua data wel heel dicht bij Rock Werchter.
In theorie dat Pinkpop de laatste headliner niet deelt met Rock Werchter kom ik uit op een afstreper in de headliner speculaties...
Verder op deze lineup een aantal die we al hadden afgestreept voor Pinkpop, bijvoorbeeld Mumford and Sons.
En een aantal namen die op Bonnaroo staan, bijvoorbeeld Two Door Cinema Club.

Jammer...?
Roept u maar....
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Nogmaals, het is echt geen verrassing dat Radiohead dit jaar op tour gaat. Ten tweede, jammer? Nee, als Radiohead op pinkpop staat heb je kwalitatief nog altijd een van de beste bands die er op deze aardbol rondlopen. Voor het Pinkpop publiek is het wellicht jammer ja, die zien liever 3x Broes of iets wat wél op 3FM gedraaid wordt. Maargoed wees niet bang, Radiohead zal zoals gezegd wel op RW staan, en dan dus niet op Pinkpop. RW krijgt Radiohead -> Pinkpop krijgt Broes, eind goed al goed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dat zie ik inderdaad wel gebeuren. En broes dan weer op TW Classic.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Hoe jammer het ook is, Bruce verkoopt ook gewoon beter voor pinkpop. Je moet Radiohead anno 2016 niet eens meer op Pinkpop willen, zeker niet als de helft van de bezoekers pakweg nog nooit van Placebo gehoord hadden vorig jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nogmaals, het is echt geen verrassing dat Radiohead dit jaar op tour gaat. Ten tweede, jammer? Nee, als Radiohead op pinkpop staat heb je kwalitatief nog altijd een van de beste bands die er op deze aardbol rondlopen. Voor het Pinkpop publiek is het wellicht jammer ja, die zien liever 3x Broes of iets wat wél op 3FM gedraaid wordt. Maargoed wees niet bang, Radiohead zal zoals gezegd wel op RW staan, en dan dus niet op Pinkpop. RW krijgt Radiohead -> Pinkpop krijgt Broes, eind goed al goed.
Ik vond zo vroeg al wel een verrassing. Ook aangezien het album pas rond oktober 2016 verwacht zal worden.
Of Radiohead een van de beste bands op de aardbol is, nou in mijn ogen niet meer. Sorry hoor. Das war einmal.


 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Jan nu bij Giel op de radio. Radiohead is niet aan de orde. Mogelijk 2017...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Giel belt Jan.
Radiohead voor 2016 niet aan de orde.
"dat is pas voor 2017" No suprises!

Dus 2017, Foo Fighters - Pearl Jam - Radiohead, ik zeg doe maar...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Eens met eloelo. In het land der headliners vind je maar weinig kwaliteit en Radiohead is dan toch een band die relatief erg goede muziek maakt. Ik zou zelf ook liever Metallica of Muse zien, maar in het kader van objectieve kwaliteit is Radiohead wel een niveautje hoger en dat lijkt me voor pinkpop inderdaad een niveautje té hoog.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken