Pinkpop 2014

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
3voor12 zit er vrij vaak naast vind ik. Ze schrijven vrij vaak negatief om dat het toch meer mainstream is dan 3voor12 leuk vindt. Vorig jaar werd ook over iedere headliner negatief gesproken(KoL, The Killers, Green Day) want ja dat is toch allemaal mainstream troep en heeft het hoogtepunt al gehad. QOTSA was natuurlijk een uitzondering, want dat vind 3voor12 'echt goede rock' en een goede band. Ik wordt daar zo moe van, kom dan gewoon niet.

Dit jaar hadden ze volgens mij minder te klagen, maar dit is voor mij dan weer de typische negatieve schrijfstijl die 3voor12 af en toe hanteert
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
trouwens, hier lees ik dus ook dat Arcade Fire goed was, maar een paar maten van mij stonden daar ook, en die zeiden dat door de regen echt nog maar een paar rijen overbleven.

Ikzelf stond te ver vooraan om dit te kunnen bevestigen. Maar dan kwam het nog steeds door de storm en niet door de geweldige show. en Arcade Fire had gewoon weinig aanhang dit jaar op pinkpop. maar wat er stond, waar wel echte Arcade Fire fans dat merkte je aan alles
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
trouwens, hier lees ik dus ook dat Arcade Fire goed was, maar een paar maten van mij stonden daar ook, en die zeiden dat door de regen echt nog maar een paar rijen overbleven.

Ikzelf stond te ver vooraan om dit te kunnen bevestigen. Maar dan kwam het nog steeds door de storm en niet door de geweldige show. en Arcade Fire had gewoon weinig aanhang dit jaar op pinkpop. maar wat er stond, waar wel echte Arcade Fire fans dat merkte je aan alles

Eens. Ik stond op rij 8 denk ik bij Arcade Fire en heb in totaal maar 3 mensen naar achter zien lopen vanwege de regen. Op de beelden van 3voor12 is ook te zien dat het veld bij Reflektor nog niet zo vol staat, maar op het einde bij Night Time propvol staat! Daarom kan ik me niet voorstellen dat de regen ervoor gezorgd heeft dat er mensen wegliepen.

Hoe dan ook, al was ik de enige toeschouwer die overbleef, de show was fantastisch en moeder natuur speelde daar een belangrijke rol in. Alsof Arcade Fire dacht: 'Pinkpop zet ons voor Metallica in de brandende zon? Fuck you!'

3voor12 zit er vrij vaak naast vind ik. Ze schrijven vrij vaak negatief om dat het toch meer mainstream is dan 3voor12 leuk vindt. Vorig jaar werd ook over iedere headliner negatief gesproken(KoL, The Killers, Green Day) want ja dat is toch allemaal mainstream troep en heeft het hoogtepunt al gehad. QOTSA was natuurlijk een uitzondering, want dat vind 3voor12 ‘echt goede rock’ en een goede band. Ik wordt daar zo moe van, kom dan gewoon niet.

Dit jaar hadden ze volgens mij minder te klagen, maar dit is voor mij dan weer de typische negatieve schrijfstijl die 3voor12 af en toe hanteert

Net even wat reviews van vorig jaar teruggelezen en dat klopt inderdaad. Ze proberen iets te veel de mainstream te haten. Ik was er vorig jaar alleen op vrijdag en ik ben te veel Killersfan om objectief te zijn, maar de reacties op de Killersreview zeggen genoeg :p.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
AF niet gezien en Artic Monkeys vond ik niks aan. Na 2 nummers had ik het wel gehoord.

Mijn top 6 optredens in random order

Flogging Molly party, party, party
Avenged Sevenfold Retestrakke shows, zelfs mijn vriendin vond het leuk
Stromae Gestoord geniaal
Limp Bizkit Jeugdsentiment en erg leuke set
Metallica Strak zoals altijd
Jett Rebel Die jongen ademt muziek

Verder heb ik me goed vermaakt bij Ghost, Bastille, Rudimental, Ed Kowalcyk en de Stones.

Het was een leuk maar vermoeiend weekend. Minpunten...te weinig waterpunten en geen waterverneveling voor het podium. Heb genoeg mensen onderuit zien gaan. Wat meer schaduw zou ook wel handig zijn. Maar voor de rest heerlijk van muziek genoten.

Volgend jaar Coldplay, U2, RHCP, Foo Fighters...? Ben benieuwd
 

Festifreak

Playlistbediener
9 dec 2013
5
0
Hallo! Het pinkpop weekend zit er al weer even op. Was zeker wel geweldig, ook tof om te lezen dat iedereen het leuk vond.
Enkele minpunten vond ik: te weinig waterpunten en te weinig schaduw (heb een zonnesteek door 3 dagen zon).

De negatieve reacties op AM vallen me wel tegen, de eerste ring (links) ging na het 4e nummer niet meer zo hard mee aangezien er een moshpit slecht was afgelopen, jongen zijn knie uit de kom waardoor die vervolgens het komende half uur weer terug moest worden gezet. We hebben er een rondje omheen moeten vormen met een pad, hierdoor konden veel mensen niet meer meedoen + er vielen veel flauw die vervolgens weer moesten worden afgevoerd. Gebeurde allemaal naast me en achter me aangezien ik eerste rij stond bij AM.

Kijk zeker al weer uit naar de editie van 2015, ik hoop op Coldplay, Muse en RHCP. :')
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Ik denk sowieso dat er een van deze bands komt volgend jaar: U2, RHCP, Foo Fighters, Muse of Coldplay maar ik denk dat RHCP en Foo Fighters de grootste kans maken!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik denk en hoop op Coldplay - Foo's - Muse, dat zou een gaaf stel headliners zijn en dan zou ik sowieso op de Musedag komen, maar de middagvulling is natuurlijk net zo belangrijk. Tijd om het PP-2015-topic aan te maken?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Pinkpop 2014 verslag

Het was een warme gedenkwaardige editie met een flinke koude douche...
Het begon met een heerlijk voorgerecht met Ed Kowalczyk en met een topping van Rolling Stones. Een veelzijdig hoofdgerecht met van alles er op en er aan. Als laatste een heftig toetje met verkoeling en een enorme zoete kers in de vorm van Metallica.
10436156_530721980387890_1453470281794043077_n.jpg


Zoals gewoonlijk vroeg op het terrein, in aanslag met mij zaterdag-marktplaats-kaartje zweten van de warmte en voor de scanner. Enorm opgelucht een piepje te horen met een groen vinkje op het scherm. Dan de weg te maken naar het gras van Pinkpop “Back Home”. Rondje lopen en kijken waar en hoe alles staat dit jaar. Om vervolgens de schaduw op te zoeken van de tent voor de officiele kick-off. Toch zo’n 20 minuten Less Djinns bekeken, dat ik nu al niet meer weet hoe ik het vond, geeft al mijn indruk weer.

10384370_530721187054636_9176351057585936316_n.jpg

Natuurlijk tijdig klaar gaan staan vooraan bij Ed Kowalczyk, weergaloos en omvergeblazen door Throwing Copper. Bij inzet van Lightning Crashes even goed moeten slikken, WOW! Dan ook nog even Overcome er achteraan slingeren, Ed was enorm goed (alweer). Nog een poging gedaan de tent in te komen voor The Scene maar dat was op dat moment te vergeefs, zonder de nieuwe poging te wagen doorgelopen naar HAIM. Die meiden had ik onderschat, ik vond het best goed. Maar wat kan die ene gekke bekke trekken... Bij Flogging Molly krijg ik altijd weer een enorm Janse Bagge feest gevoel, begrijp me goed dat dat ook nu weer goed nieuws is. Joe Bonamassa, nog nooit gezien, maakte mijn verwachting helemaal waar. Komt zeker in het rijtje te staan met de beste gitaristen die ik gezien heb. Daarna een plekje gezocht bij John Mayer, wat was het druk en drukkend en warm. Dat kunstje had ik al eens gezien, maar was uiteraard niet verkeerd. Daarna The Stones, maar ik moest even een kleine 2 meter achteruit uit de drukte naar waar wat mensen op de grond zaten, want het begon even zwart te worden. Misschien iets verkeerds gegeten, “te” veel pilsjes, “te” weinig water, “te” warm of “te” zenuwachtig voor The Stones of wellicht een combinatie van “te” veel van dit alles. Maar al met al aan het einde van de show “te”-vreden. De interactie, het proberen wat Nederlands erdoor te gooien “eindelijk op Pinkpop”. Ja, hoe ik het me had voorgesteld, fantastisch en voor geen goud willen missen!
10458668_530721283721293_1707989130851616941_n.jpg


Zondag niet al te vroeg het terrein op gegaan, maar toch optijd binnen om bij Taymir in de tent aan te sluiten. Mwah, next, had ik na 20 minuten wel gehad! Chef’Special achter op het veld staan bekijken en hoe mensen een lol hadden bij het enorme “I love Pinkpop” logo. Daarna tijdig richting de 3fm-stage gelopen om een aardig plekje te hebben voor Limb Bizkit, super goed. Zoals verwacht, het zelfde kunstje, maar wel heel vermakelijk. Daarna een kijkje genomen in Stage 4 bij Nina Nesbitt. Stage 4 was denk ik wel een goed experiment en ook Nina Nesbitt wist die kleine tent te vullen, maar keert zeker eens terug op een groter podium, 1 thumbs up. Ben in eerste instantie naar Rudimental gelopen, maar bedacht me bij het eerste nummer en ben toch nar Twenty One Pilots in de tent gegaan. Was er niet heel druk, maar ik vond dat ze met z’n tweeen goed bezig waren. Niet heel ver gelopen om op een hoekje bij de security hekken naar Ed Sheeran te kijken. Gewoon een hele goede performer, grapjes, zanglijntjes en rap met z’n pedaaltjes aan de gang, zeker een goede keuze geweest Ed Sheeran op mainstage te zetten. Bij The Boxer Rebellion had ik het idee dat het geluid in de tent niet heel goed was, waardoor eigenlijk de gehele act voor mij een beetje inkakte. Jammer, dan maar een rondje lopen en een plekje in de schaduw van mainstage aan de andere kant van het veld opgezocht. Alwaar ik naar mijn mening achteraf eigenlijk “de afsluiter” van de zondag heb gezien, Editors. Had ze al zeker 5 keer gezien, maar ook nu weer helemaal top. Al eerder heb ik aangegeven dat de band in Nederland onderschat is, maar voor mij hebben ze nu echt bewezen klaar te zijn om een festival headliner te zijn en ook op Pinkpop. Vervolgens mijn favoriet van de dag gaan zien, Robert Plant. Je moet het solo-werk met The Sensational Space Shifters waarderen en je krijgt als slagroom op de taart “Whole Lotta Love” in de extended versie.
10441207_530722217054533_7290182271615829961_n.jpg

Ik hoopte dat ik het goed zou gaan vinden en dat is Plant zeker gelukt. Daarna terug naar mainstage, onderweg begonnen Arctic Monkeys al. Maar ik vond het niet overtuigend, ook na 3 nummers niet. Na 5 nummers had ik het eigenlijk wel gehad die zondag en ben gegaan. Het was verrassend genoeg nog druk onderweg naar buiten, dus er waren meer mensen die de eigenlijke zondag-afsluiter al hadden gezien die dag.

Maandag Metal-Monday. Starten in de hitte bij Jett Rebel, aardig showtje hoor. Zeer talentvolle jonge jongen, ben echter wel (voor Larry Graham te zien) al richting mainstage gelopen. Om een goed plekje vooraan te vinden bij Mastodon. Het was niet heel druk vooraan dus dat kon heel ver vooraan, het was ook wel een heel goed optreden met weinig toeters en bellen. Onderweg naar Kodaline mezelf bedacht en omgedraaid naar de tent voor Ghost. Zeker geen spijt van, niet het beste wat ik ooit gezien heb, maar zeker onderscheidend. Vervolgens een theatershow van Rob Zombie met bizarre pakken en microfoonstandaards, zeer vermakelijke show. Na afloop de rust maar opgezocht bij Young the Giant in de tent, maar toch weer tijdig naar mainstage om weer een goede plek ver vooraan de vinden voor Biffy Clyro.
10419461_530723147054440_983107109524507219_n.jpg

Ja, alle meezingers alle “oehoe’s” en “aahaa’s” meegerekend, ben ik zeker niet teleurgesteld. Om al het gitaargeweld even te ontlopen en te ontnuchteren bij Jake Bugg. Saai, stijve hark, weinig lolligs in te brengen, maar hij kan goed zingen en heeft een aantal leuke nummers. Dit bedoel ik dan wel positief, maar je moet idd geen spectakel verwachten dacht ik. Dat kwam nog...

Plek gezocht bij Avenged Sevenfold maar kwam security vakken niet meer terug in. Buiten om dan maar, in de buurt van de linker nooduitgang van de securityring, met uitstekend uitzicht op main en de schermen en de catwalk. Dat ging er zeker strak en hard aan toe, show compleet met vuur en wat harde “HAIL’s” en horns in de lucht. Vervolgens een volledig in stress geschoten Jan Smeets zien, “het is goed fout, er komt een grote jongen aan” en “geen paniek”. Dan duurt het zeker lang tot je een glimp van Metallica opvangt. Vanuit mijn positie een aardig zicht op het ontruimen van de securityringen en het ingelaste optreden van Corton. Onszelf vermaken met zingen van “Thunder”, “Always look on the bright side of life” en “daarboven op die berg…”. Paniek nee, wel een paar dames met angstige verkleumde gezichten van de hevige regen. En een gratis lichtshow in de lucht, terwijl er af en toe nog wat geluid uit de tent kwam van Gogol Bordello.
10336847_530724250387663_3541771094245705967_n.jpg

Uiteindelijk met een vertraging maar toch eindelijk Metallica. Het ontbrak aan vuurwerk maar niet op het podium en het ontbrak zeker niet aan enthousiasme van James Hetfield en de heren. Zeer goede Metallica show, uitstekende afsluiter van Pinkpop op dinsdag 10 juni...
10351373_530724507054304_8756117017897786446_n.jpg
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
En toen was de youtube video van Arcade Fire @ Pinkpop verdewenen

Ja bah, vanwege auteursrechtenclaim. Gelukkig had ik 'm al 5x gezien en staan er ook nog veel losse nummers op youtube, zoals de beste twee van de hele avond;

http://www.youtube.com/watch?v=nCR2AUQiKX0

http://www.youtube.com/watch?v=WXstMN8RQow
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ja bah, vanwege auteursrechtenclaim. Gelukkig had ik ‘m al 5x gezien en staan er ook nog veel losse nummers op youtube, zoals de beste twee van de hele avond;
Yep, ik heb de show helaas pas 4x gezien ;)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
mooi verslag Dennis, ook precies een beetje hoe ik het weekend heb meegemaakt. de foto's zijn nog beter :D

en fijn dat iedereen Arcade Fire zo goed vond, persoonlijk ben ik blij dat ik er niet ben geweest, droog gebleven en daarnaast kan ik er persoonlijk nog geen twee minuten naar kijken :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
mooi verslag Dennis, ook precies een beetje hoe ik het weekend heb meegemaakt. de foto’s zijn nog beter
icon_biggrin.gif


en fijn dat iedereen Arcade Fire zo goed vond, persoonlijk ben ik blij dat ik er niet ben geweest, droog gebleven en daarnaast kan ik er persoonlijk nog geen twee minuten naar kijken
icon_razz.gif

THNX! Arcade Fire, ook niet geweest en ook geen spijt van, behalve natte voeten dankzij poncho goed droog gebleven.

edit: voor wie wil lachen om de storm :
http://www.l1.nl/nieuws/258519-storm-pinkpop-voorbode-apocalyps
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
mooi verslag Dennis, ook precies een beetje hoe ik het weekend heb meegemaakt. de foto’s zijn nog beter
icon_biggrin.gif


en fijn dat iedereen Arcade Fire zo goed vond, persoonlijk ben ik blij dat ik er niet ben geweest, droog gebleven en daarnaast kan ik er persoonlijk nog geen twee minuten naar kijken
icon_razz.gif



THNX! Arcade Fire, ook niet geweest en ook geen spijt van, behalve natte voeten dankzij poncho goed droog gebleven.

edit: voor wie wil lachen om de storm :

http://www.l1.nl/nieuws/258519-storm-pinkpop-voorbode-apocalyps

Achja, ik heb Metallica gemist en daar heb ik ook geen spijt van. Ieder z'n muziek ;). Al had ik wel het idee dat Arcade Fire niet echt een naam was die hier populair was, die moeten het meer van Amerika hebben (Zuid en Noord).

Die apocalypsetheorie is wel grappig trouwens hahaha.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
hahaha dat filmpje is ook echt christelijk Amerikaans. zulke naïviteit kan ik zo slecht tegen ^^
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ik ben ook weer in leven na Pinkpop, nog steeds last van kramp

ALLEREERST: Sorry dat ik niet bij de meeting kon zijn, Voor de zaterdag hadden we vertraging en op Zaterdagavond gebeurde er wat vervelends in de groep; we waren met zn 13en waarvan ik 3 man al kende, leuk zo grote groep, maar niet als ze je here and there gewoon laten stikken, links liggen en een totaal andere smaak muziek blijken te hebben als jij. Daarom trok ik op met een limburgse vriendin van me het hele weekend, die niet zoveel zin had in de meeting.. Heel erg excuus ervoor.

De Zaterdag begon geweldig, The Lau/The Scene, wat een optreden! Emotioneel zwaar maar zoo mooi! Toen naar Flogging Molly, ik heb express niks van ze opgezocht want ik kende ze niet maar de recensies waren heel goed, en het overtrof mijn verwachtingen, wat een feestje!! Daarna Voorvak in gegaan met wat eten en drinken, 7e rij John Mayer, viel tegen, na 5 nummers had ik het gezien. Muziekaal echt heel goed! En dan.. The Stones, 7e rij, paar geweldige foto's, hoef er geen woorden aan vuil te maken verder denk ik!!!

De Zondag was super, ondanks de gevalletjes in de groep wel heel erg vermaakt. 1e Stop was Chefs Special, heeft overtroffen!! Vond het eerst niks aan maar live o zo goed!!! Toen stukje Limp Bizkit en daarna vooraan bij degene waar ik deels ook voor kwam.. Nina Nesbitt!! Wat was zij goed live! Alle verwachtingen overtroffen, kwam tijdens laatste nummer nog publiek in om enkele fans een knuffel te geven waaronder ik en daarna nog een Setlist gescoord! Top! Toen daarna naar Rudimental, was wel vette show!! En daarna naar Ed Sheeran! Was wel goed, maar daarmee was alles gezegd, vond het leuker om hem niet te zien en lekker te luisteren en zn act zien. Eetmomentje en toen Editors half gezien en de tent in voor mooi plekje voor John Newman, wat kan die man performen! Topshow, AM viel tegen maar was opzicht wel vet!

De Maandag was een rampdag voor me maar begon superieur, Kodaline, viel tegen maar okee, Rob Zombie overtrof zichzelf wat een figuur! Geweldig, Daarna Stromae, was echt geweldig, veel leuker dan verwacht!! Echt heel grappig en vooral zoveel meer dan ik dacht (Ik dacht zijn hitjes zijn alleen leuk, daar is alles mee gezegt, MAAR NIET DUS!!). Daarna de andere Artiest waarvoor ik kwam, BIFFY CLYRO, topband pur sang en zoals 3voor12 al zei: Inderdaad doorgestoten naar Headlinerwaardig, als ze dat dan al niet waren, Hierna eventjes lekker gegeten en dergelijke, afscheid genomen van mn limburgse vriendin eventjes lekker aankopen gedaan en A7x van een afstand bekeken wat heel vet was! Toen kwam het: ARCADE FIRE, wat een leipe band! Was weliswaar in mn eentje, maar had het zo naar mijn zin! Lekker dansen, lekker gek doen, topshow! Toen kwam het kloteweer, vroeg nog aan mn ''beste vriendin'' die voorvak metallica was nadat het leeggeveegd werd kan iemand even komen bij het waterkraampje want de storm begint en ik ben alleen, niet dus. Hierna vond ik het mooi geweest, Metallica zie ik volgende maand wel op Werchter, ik vond Arcade Fire was voor mij de afsluiter van Pinkpop en dus ging ik naar de camping :)

Enkele vette foto's komen nog wel, nogmaals SORRY dat ik niet kwam, maar ik hoop dat jullie het begrijpen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Leuk verslag. Dat van die meetings is zo erg niet, dan waren we toch maar met ons 2 ;) .
Vind ik niet zo erg, loop toch alleen rond. Kom af en toe bekende tegen en heb ook 3 Metallica vrienden achter gelaten in het voorste vak toen ik naar Jake Bugg ging. Maar dat wisten ze al weken van te voren, dat de kans aannemelijk was dat ik dan niet meer er terug in zou kunnen, welk risico zei zeker niet wilde nemen. Maar ik begrijp wel dat het zeker vervelende situatie's heeft opgeleverd, zeer jammer.
Toch heel positief te lezen dat je alles wat je wilde zien goed meegekregen hebt, dat pakt niemand je meer af (incl RS, die komen denk ik niet meer terug)!!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ja precies, onze groep heeft dat ook. altijd super gezellig en als je ergens naar toe wilt gaan waar de rest niet naar toe wilt, ga je daar lekker naar toe en zien we elkaar wel weer op onze vast plek. Dat maakt zo'n weekend ook super, er zit nergens druk achter en je hoeft niet de rest mee te slepen als je ergens naar toe wilt. scheelt veel gezeik op elkaar :D
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Klopt Dennis, deze ervaring pakt niemand mij meer af:p

En JB, bij ons was het meer naaien om het naaien heb ik achteraf gehoort :p

Al met al, zeer geslaagt, op naar Rock Werchter dacht ik maar zo, zeker zin in!!
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Niemand heel toevallig die show van arcade fire al gedownload met youtube downloader ofzo ik wilde het nog doen maar ben dus al te laat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken