Pinkpop 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Liep leeg, zegt genoeg. Niks bekends, ben vlak voor einde weg gegaan

Geen idee waarom je het nou niks vond, dat er niks bekends tussen zat? Ik kende alle nummers, maar zelfs voor mensen die er minder mee hebben moeten Do I Wanna Know?, I Bet You Look Good on the Dancefloor en Fluorescent Adolescent toch wel herkenbaar zijn. Ik vond ze op Best Kept Secret beter: minder pauze's in de set, veel betere publieksreactie en een betere setlist. Toch deden de Monkeys in mijn ogen wat ze moesten doen en ze hebben gewoon een geweldig strakke set weggegeven. Hopelijk spelen ze op Werchter Fireside, Mad Sounds of When the Sun Goes Down nog!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Tja dit is een promotietour van AM, geen soort van best of setlist(zoals vorig jaar op BKS). Ik denk dat veel mensen dat toch hadden verwacht, wat compleet de foute insteek is voor dit optreden op Pinkpop. Op mij kwam het over als een keurig optreden. Redelijk downtempo, maar dat hebben ze met het nieuwe album ook bewust zo gedaan. Als mensen verwachten dat ze geheel 'Whatever people say, that's wat i'm not' gaan krijgen dan zullen ze inderdaad teleurgesteld zijn.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Paolo Nutini klinkt ook lekker. Dat laatste stuk van Iron Sky is prachtig. Gaat ook op m'n lijstje voor Werchter.

Schijnt dat het bij Stromae op de 3fm stage onwijs druk was. Was wel benieuwd naar een stukje maar werd op het laatste moment toch niet uitgezonden.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Paolo Nutini klinkt ook lekker. Dat laatste stuk van Iron Sky is prachtig. Gaat ook op m’n lijstje voor Werchter.

Schijnt dat het bij Stromae op de 3fm stage onwijs druk was. Was wel benieuwd naar een stukje maar werd op het laatste moment toch niet uitgezonden.

Paolo Nutini vond ik echt heel fijn!!

Stromae schijnt naast zijn hits niet echt heel goed te zijn geweest, iig volgens de volkskrant
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Lijkt erop dat het echt letterlijk losbarst tijdens Arcade Fire en Metallica.
Code Rood voor Limburg volgens het KNMI.

En de Volkskrant schrijft wel een beetje raar heb ik het idee. Lees overal reacties van een geniale Stromae.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Waauw, wat een show van Arcade Fire. Speelden ze toch nog 'mooi' in het donker. Ze zijn wel veel eerder gestopt volgensmij.
Het beste wat ik gezien heb op de stream. Zag er geniaal uit, kom maar snel naar een mooie locatie in Amsterdam ofzo.

Biffy Clyro wordt trouwens niet uitgezonden omdat er teveel spullen van Metallica op het podium staan. :') Niet dat ik dat wou zien maar toch vond ik het wel grappig.


Edit2: Wat een rust hier :( Ik gooi er nog maar een gerucht in voor volgend jaar.
https://twitter.com/jochemgeerdink/status/476089469037469696
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Poeh, dat was het.

En er was geen mooiere manier om te eindigen dan met deze fantastische set van Arcade Fire. Jammer dat ze door de regen Normal Person en Sprawl II niet konden spelen, maar die donkere wolken en regen gaven zo veel meer ambiance aan het optreden. Wij stonden gelukkig best ver vooraan en wat een fantastisch feest was Arcade Fire, zeker bij No Cars Go, Afterlife en Here Comes The Night Time.

De rest van 't weekend was ook wel goed ^^
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Fantastisch Pinkpop! Geweldige afsluitende show van Metallica! Stond eerste rang! :)

Hoogtepunten dag 1: Joe Bonamassa, Epica.
Hoogtepunt dag 2: Editors (afsluiter waardig).
Hoogtepunten dag 3: Rob Zombie, A7X, Metallica!!!

Teleurstellend: AM.

Helaas moeten missen: Arcade Fire.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Ben ik weer...
Nu al afgelopen :'(
Ik zal binnenkort met mijn verslagje komen, ik laat het nog even op me inwerken.
1 ding nog wel, DAAR ZIJN WE GOED LANGS GEZWIJND, op de valreep want vlak over de grens niet:
http://www1.wdr.de/themen/panorama/unwetter408.html
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Het pinkpop-publiek heeft het liefste acts als Chef' Special, die gaan er lekker in en is voor iedereen toegankelijk. Pijnlijk om te zien dat AM absoluut niet de response kreeg die ze wel verdienen want mán wat spelen die strak! Ik heb me in ieder geval prima vermaakt bij AM. Editors waren ook goed, mooie setlist ondanks de nieuwe nummers. Stromae verraste positief, niet mijn muziek maar het verveelde geen seconde, zelfde verhaal voor Clean Bandit. Joe Bonamassa was genieten.. ! Arcade Fire moeten missen vanwege dat weer, wat uiteindelijk gelukkig nog meeviel.
Kleine tegenvallers waren Rudimental en HAIM

Top 5:
1. Arctic Monkeys
2. Editors
3. Joe Bonamassa
4. Stromae
5. Clean Bandit
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Arctic Monkeys speelden een prima show hoor, daar niet van, maar hadden absoluut niet de uitstraling van een headliner daar op het podium. Dat hadden de Editors nog meer, die ervoor speelden. Mijn top-5 :

1. Arcade Fire
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
2. Portugal. The Man
3. HAIM
4. Editors
5. Kodaline / White Lies

The Kooks vielen me trouwens enorm tegen, wat een matige band blijkt dat toch als je die daar live ziet. Ed Sheeran viel mee, maakte er een leuk showtje van, zelfde geldt voor Stromae. The Boxer Rebellion was ook onverwacht heel strak live.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Mooie recensie van Arcade Fire. Heb net het concert net nog een keer terug gekeken op youtube, en dat zal nog wel een paar keer gebeuren (voor zolang hij online staat).
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Arcade-Fire.html
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
zo, ik heb me heerlijk vermaakt dit weekend, que weer een weekend van uitersten, maar gelukkig alles goed gegaan :D

hoogtepunten van het weekend waren echt Joe Bonamassa, Paolo Nutini (wat is Iron Sky ook grandioos live) en toch dan stiekem Avenged, ook al speelde ze de set die ik wel had verwacht vind ik het toch echt vet om te zien hoe ze gegroeid zijn. en natuurlijk The Stones en Metallica waren episch. Ik had trouwens van Arctic Monkeys iets meer verwacht, had van mij part wel omgewisseld mogen worden met Editors daar zat wat meer pit in. Verder viel John Mayer erg tegen, wat een bagger was dat optreden, vooral als je net van Joe komt en hij zulke nummers gaat spelen. ook jammer dat Biffy Clyro er niet heel lekker uit kwam met die grote set van Metallica + Avenged die er al achter stond. maar wat een top weekend :D
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Het pinkpop-publiek heeft het liefste acts als Chef’ Special, die gaan er lekker in en is voor iedereen toegankelijk.

Ben ik het zeker niet mee eens! Het Pinkpop publiek kenmerkt zich juist door diversiteit. Jong, oud, heavy, soft, pop, rock en dance.

Ik hou zelf vaak van minder toegankelijke muziek dus hoopte al dat AM geen 'best of' zou doen. Ik vond het gewoon erg 'mat' na het geweldige Editors optreden. Die hadden van mij mogen afsluiten of anders Arcade Fire! Toch ook niet echt toegankelijk als je het voor het eerst hoor maar wel een geweldig optreden wat ik hoorde van anderen en terug gezien heb het web.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Ik hou zelf vaak van minder toegankelijke muziek dus hoopte al dat AM geen ‘best of’ zou doen. Ik vond het gewoon erg ‘mat’ na het geweldige Editors optreden. Die hadden van mij mogen afsluiten of anders Arcade Fire! Toch ook niet echt toegankelijk als je het voor het eerst hoor maar wel een geweldig optreden wat ik hoorde van anderen en terug gezien heb het web.

Hier ben ik het mee eens, Editors of Arcade Fire was een veel betere afsluiter geweest op zondag.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Nou ik heb genoten zeg! Wat een weekend! Op dag 1 gebeurde voor mij echt iets ongelofelijk vets. Ik zat bij Hi mijn telefoon op te laden, en die stopcontacten hadden nummers. Wij zitten daar, niks aan de hand, horen we ineens: 'nummer 9, wie heeft nummer 9'. Ik kijken, helemaal niet wetende waar het over gaat, blijk ik nummer 9 te hebben. Wij roepen, zeggen ze, jullie moeten hier om kwart voor vier zijn, dan krijgen jullie een backstage tour. Een waaaaaat?!?!? Howly cow! Vervolgens backstage Haim, Bastille, Joe Bonamassa en John fucking Mayer gezien! Jan Smeets ook nog, en als klap op de vuurpijl mochten we aan de zijkant van het hoofdpodium staan bij Flogging Molly!!! Mooi uitzicht over al die mensen echt wauw wauw wauw. En toen moesten we de eerste band nog zien.

We begonnen met Joe Bonamassa waar ik geen klap aan vind maar die maat van mij is fan dus maar even wezen kijken. Daarna John Mayer, wat ik leuk vond maar niet heel bijzonder (wel heerlijke solo's) om vervolgens aan de kop van de catwalk te staan bij de Rolling Stones. Ik persoonlijk vond het echt een geweldig optreden, enorm van genoten.

Dag 2 was qua artiesten een nog mooiere dag,cwant drie van mijn favoriete artiesten stonden er, en die vielen alle drie niet tegen. Paolo Nutini gaf me enorme goosebumbs tijdens Better Man, Iron Sky en natuurlijk Candy, Editors gaven en dijk van een show (maar waar waren Bones en No Sound But The Wind?) en Arctic Monkeys waren ook super, al baal ik nog steeds dat ze maar zo kort mochten spelen. Dan krijg je dat ze maar weinig oud materiaal spelen, waardoor nummers als Cornerstone vervallen. Verder vond ik Ed Sheeran kut, The Kooks en Chefs Special heel leuk en ook Rudimental heeel erg gaaf!

Laatste dag was ik een beetje moe en chagarijnig, maar ondanks dat vond ik Stromae een hele goede show spelen. Wel afgeladen vol en extreem warm. Daarna was Biffy Clyro goed, alleen stond het geluid veel te hard. En mij boeit dat normaal niet, maar dit kon echt niet. Jake Bugg viel me wat tegen, Metallica vind ik eigenlijk niks maar de show was gewoon vet maar waar ik nog even een aparte paragraaf voor vrij maak is Arcade Fire.

Wwaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuwwwwwwww!!! Dit was by far, by a thousand fucking miles, de beste show die ik op deze Pinkpop gezien heb. Het was al goed begonnen met Reflektor waarna ik ook de zanger nog heb mogen toucheren (best grappig, de hand waarmee ie gitaar aan het spelen was), maar door het geweldige publiek, de mooie visuals en gewoon een paar geniale muziekanten werd het beter en beter. Het dreigende weer zorgde voor de ultieme sfeer, met als absolute hoogtepunt van de afgelopen jaren en deze editie van Pinkpop, Here Comes The Night Time (en Afterlife).

1.Arcade Fire
2.Rolling Stones
3.Arctic Monkeys
4.Paolo Nutini
5.Editors
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Wooow je stond op de eerste rij? Ik zag Win wel op de hekken gaan staan daar maar dat was net een paar rijen voor ons. Was je nog op het grote scherm? En inderdaad; Here Comes the fucking Night Time was zoooo enorm goed met de confetti en regen erbij. Samen met No Cars Go, Wake Up en Afterlife, die ook op het einde van de set zaten, echt het absolute hoogtepunt.
 

arjan

Playlistbediener
1 feb 2014
18
0
Wel balen dat ik in het vak stond tijdens Avenged Sevenfold en daarna door de nooduitgang eruit ben gegaan die niet meer open ging daarna. Beetje jammer maar ja ik heb wel lekker dichtbij gestaan bij avenged sevenfold.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken