Nou ik heb genoten zeg! Wat een weekend! Op dag 1 gebeurde voor mij echt iets ongelofelijk vets. Ik zat bij Hi mijn telefoon op te laden, en die stopcontacten hadden nummers. Wij zitten daar, niks aan de hand, horen we ineens: 'nummer 9, wie heeft nummer 9'. Ik kijken, helemaal niet wetende waar het over gaat, blijk ik nummer 9 te hebben. Wij roepen, zeggen ze, jullie moeten hier om kwart voor vier zijn, dan krijgen jullie een backstage tour. Een waaaaaat?!?!? Howly cow! Vervolgens backstage Haim, Bastille, Joe Bonamassa en John fucking Mayer gezien! Jan Smeets ook nog, en als klap op de vuurpijl mochten we aan de zijkant van het hoofdpodium staan bij Flogging Molly!!! Mooi uitzicht over al die mensen echt wauw wauw wauw. En toen moesten we de eerste band nog zien.
We begonnen met Joe Bonamassa waar ik geen klap aan vind maar die maat van mij is fan dus maar even wezen kijken. Daarna John Mayer, wat ik leuk vond maar niet heel bijzonder (wel heerlijke solo's) om vervolgens aan de kop van de catwalk te staan bij de Rolling Stones. Ik persoonlijk vond het echt een geweldig optreden, enorm van genoten.
Dag 2 was qua artiesten een nog mooiere dag,cwant drie van mijn favoriete artiesten stonden er, en die vielen alle drie niet tegen. Paolo Nutini gaf me enorme goosebumbs tijdens Better Man, Iron Sky en natuurlijk Candy, Editors gaven en dijk van een show (maar waar waren Bones en No Sound But The Wind?) en Arctic Monkeys waren ook super, al baal ik nog steeds dat ze maar zo kort mochten spelen. Dan krijg je dat ze maar weinig oud materiaal spelen, waardoor nummers als Cornerstone vervallen. Verder vond ik Ed Sheeran kut, The Kooks en Chefs Special heel leuk en ook Rudimental heeel erg gaaf!
Laatste dag was ik een beetje moe en chagarijnig, maar ondanks dat vond ik Stromae een hele goede show spelen. Wel afgeladen vol en extreem warm. Daarna was Biffy Clyro goed, alleen stond het geluid veel te hard. En mij boeit dat normaal niet, maar dit kon echt niet. Jake Bugg viel me wat tegen, Metallica vind ik eigenlijk niks maar de show was gewoon vet maar waar ik nog even een aparte paragraaf voor vrij maak is Arcade Fire.
Wwaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuwwwwwwww!!! Dit was by far, by a thousand fucking miles, de beste show die ik op deze Pinkpop gezien heb. Het was al goed begonnen met Reflektor waarna ik ook de zanger nog heb mogen toucheren (best grappig, de hand waarmee ie gitaar aan het spelen was), maar door het geweldige publiek, de mooie visuals en gewoon een paar geniale muziekanten werd het beter en beter. Het dreigende weer zorgde voor de ultieme sfeer, met als absolute hoogtepunt van de afgelopen jaren en deze editie van Pinkpop, Here Comes The Night Time (en Afterlife).
1.Arcade Fire
2.Rolling Stones
3.Arctic Monkeys
4.Paolo Nutini
5.Editors