Zo, we zijn weer in het land der levenden. Wat een episch weekend zeg!
Voor mij veruit mijn mooiste Pinkpop weekend tot nu toe! Dit weekend had gewoon alles.
Die once in a lifetime kans met The Rolling Stones, een heerlijke dag met Editors en Arctic Monkeys en een maandag met een van mijn mooiste Pinkpop ervaringen ever toen de hemel losbrak bij Arcade Fire. En natuurlijk een waardige afsluiter(Wat een epische lichtshow bij Metallica!).
1. Arcade Fire. Was zeer verbaasd dat het zo 'rustig' leek toen ik er ging staan. Viel uiteindelijk reuze mee.(stond daardoor wel gruwelijk ver vooraan). Door het weer wat je letterlijk aan zag komen was het middelste gedeelte een beetje rommelig in het publiek, mensen die ponchos aantrokken etc, maar op het podium gingen ze per nummer beter spelen. Toen uiteindelijk de hemel openbrak en iedereen volledig uit zijn plaat ging bij
Here comes the night time was mijn Pinkpop 2014 volmaakt.
2. Stromae. Performer 1e klas. Ben geen grote fan ofzo maar wat hij doet is geweldig. En dat met 32 graden.
3. The Rolling Stones. Het Episch-gehalte spatte er af. Tuurlijk waren er schoonheidsfoutjes en Keith had niet zijn beste dag, de show was gewoon geweldig.
4. Arctic Monkeys. Ik ben fan van vooral het laatste album dus ik was blij toen ze die combineerden met de leukste oudere hits. Vond Alex Turner echt gru-we-lijk. Snap de kritiek over dat het wat rustigjes was in het middenstuk. Misschien niet heel afsluiterachtig daardoor, maar het zijn nou eenmaal heerlijke nummers van het laatste album, dus ik had er geen enkel probleem mee.
Lichte teleurstellingen
John Mayer. Ben toch al geen fan en toen ik hem zag spelen vroeg ik me af hoe hij ooit Pinkpop zou kunnen afsluiten. Wat een saaie performance zeg.
Kodaline. Heerlijk, echt waar, maar vergeleken met vorig jaar gewoon minder leuk. Dit hoort thuis in de tent. ( Was hetzelfde als Ben Howard 2012 t.o.v. 2013)
The Boxer Rebellion. Ik vind hun muziek echt geweldig maar het was zo statisch in de tent. Superstrak gespeeld maar zeer weinig contact met het publiek.
Op naar 2015. Coldplay(nieuw album), Bruce Springsteen( nieuwe albums) en de langverwachte Pearl Jam? Ik zou er voor tekenen!