Pinkpop 2014

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Jan gaat weer gekke dingen roepen na 3 dagen zonder slaap. Hij wil Dolly Parton voor volgend jaar.
En verder gaat ie weer eens Pearl Jam proberen, en Paul McCartney. En dan U2 in 2016. Ik ben benieuwd

Verder nog wat dingen over dit jaar in het slotinterview.
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Jan-Smeets-slotinterview.html
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Jan gaat weer gekke dingen roepen na 3 dagen zonder slaap. Hij wil Dolly Parton voor volgend jaar.<br>
En verder gaat ie weer eens Pearl Jam proberen, en Paul McCartney. En dan U2 in 2016. Ik ben benieuwd

Verder nog wat dingen over dit jaar in het slotinterview.

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Jan-Smeets-slotinterview.html

Ik denk dat dit een goede start van het PP15-topic kan zijn :p. Ze hadden het ook nog over Beyoncé, nou als ze Dolly Parton, Pearl Jam en Beyoncé halen ben ik niet in Landgraaf te vinden hoor, wat een bagger zou dat zijn. U2 of Paul McCartney word ik ook niet vrolijk van, dus ik hoop dat anderen dat wel worden voor Jan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zo alles weer lekker opgeruimd. Het was een Top editie!
ben het met de meeste die ook op pinkpop zijn geweest het eens. Editors was een betere afsluiter geweest dan Arctic Monkeys en Arcade Fire was magisch.
Verder jammer dat door onze belgische vriend Stromae wat minder mensen van biffy hebben kunnen genieten. maar wat waren ze weer strak. het viel gelukkig mee dat er meer Biffy fans vooraan stonden dan Metallica fans.

1 Arcade Fire op eenzame hoogte


2.Rolling Stones
3.Biffy Clyro
4.Paolo Nutini
5.Kodaline (had Arctic Monkeys kunnen zijn maar dan was 't maar een standaard lijstje)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
5 had bij mij ook Arctic Monkeys kunnen zijn, maar als ik dit zie baal ik des te meer van hun setlist op Pinkpop;

http://www.youtube.com/watch?v=eUhjybMie9o

Je gaat op festivals toch niet je volledige laatste album spelen dat niemand kent op 2 nummers na -,-
Blijft onbegrijpelijk.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nogmaals: ik vind het totaal niet onbegrijpelijk. Ik vind op de setlist niks aan te merken, behalve dat het te downtempo was. 60 procent was van het laatste album wat inderdaad redelijk downtempo is, maar daar hebben ze bewust voor gekozen. Dat ze dan van de andere albums downtempo nummers als 505 en library pictures pakken is inderdaad niet heel verstandig. Dat ze ervan uitgaan dat mensen vol ingaan op een setlist gebouwd om AM is niet meer dan terecht, aangezien die plaat algemeen beschouwd wordt als een van de beste platen van 2013. Ze hadden van mij wat betrokkener bij het publiek mogen zijn en inderdaad wat meer uptempo, maar ik vond het wel gewoon een prima optreden.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Nogmaals: ik vind het totaal niet onbegrijpelijk. Ik vind op de setlist niks aan te merken, behalve dat het te downtempo was. 60 procent was van het laatste album wat inderdaad redelijk downtempo is, maar daar hebben ze bewust voor gekozen. Dat ze dan van de andere albums downtempo nummers als 505 en library pictures pakken is inderdaad niet heel verstandig. Dat ze ervan uitgaan dat mensen vol ingaan op een setlist gebouwd om AM is niet meer dan terecht, aangezien die plaat algemeen beschouwd wordt als een van de beste platen van 2013. Ze hadden van mij wat betrokkener bij het publiek mogen zijn en inderdaad wat meer uptempo, maar ik vond het wel gewoon een prima optreden.

Toch is het een schrijnend verschil met dat Glastonbury filmpje. Op Pinkpop liep het halve terrein leeg tijdens de Arctic Monkeys en was er maar een select clubje fans vooraan dat alles actief meedeed. Nummers als When The Sun Goes Down kent elke liefhebber van het genre, maar nummers zoals Party Anthem #1 niet. Dat jij het laatste album 'AM' heel goed vond en daarom de setlist ook, dat snap ik, maar dat maakt deze setlist voor een festival nog niet goed.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
AM was een van de beste albums van afgelopen jaar, genoeg mensen die die nummers kennen en echt geen onbekend album van die gasten. Veel nummers van AM zullen beter werken op Pinkpop dan de meeste nummers van Suck it and See en Humbug. Mad Sounds en Fireside spelen ipv No. 1 Party Anthem en I Wanna Be Yours had de show al stukken beter gemaakt denk ik. Een nummer als When the Sun Goes Down had inderdaad niet misstaan, maar zelfs zonder die hit vond ik de aapjes weer retestrak. Ik vind de show ook interessanter dan die van Editors en daarom zeker een betere headliner.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Veel artiesten kiezen niet voor de juiste set, daar heeft Paolo Nutini ook last van. Ik ben een diehard fan van zowel AM als Paolo, dus ik ken toch alle nummers dus voor mij is het spelen van nieuw materiaal niet zo erg. Echter vind ook ik de nummers van de eerste drie albums van AM veel geschikter dan nummers als Snap Out Of It, Knee Socks en Number 1. Party Anthem. Denk aan When The Sun Goes Down, Fake Tales On San Fransisco, Pretty Visitors, A Certain Romance, Do Me A Favour, Teddy Picker, Mardy Bum en zo kan ik nog wel even door gaan. Trouwens, Libary Pictures down tempo??? What the fuck? Slaat nergens op, stevig nummer. Ik ben van mening dat ze AM gewoon niet goed behandeld hebben, door Jan te laten roepen dat ze niet headlinerwaardig zijn, ze maar 5 kwartier te geven en ze na de Editors te laten spelen die qua grootte gevaarlijk dicht tegen AM aan zit in Nederland.

Paolo speelde op twee regels na New Shoes niet, 10/10 niet, Last Request niet, These Streets niet etc. etc. en zal daarmee veel mensen hevig hebben teleurgesteld. Ik vind zijn nieuwe geniaal, maar toch, je staat er niet alleen voor jezelf je staat er voor het publiek. Daarom vind ik Paolo en AM een beetje verwend gedrag vertonen. Je kunt veel van Kings of Leon zeggen maar zij blijven ook gewoon Sex On Fire spelen ondanks dat ze er een hekel aan hebben.

Nee, neem dan een voorbeeld aan Metallica, de Stones maar ook The Kooks die gewoon van alles wat spelen en de fan-favorieten voorbij laten komen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Begrijp me niet verkeerd: persoonlijk vind ik de eerste twee albums het best, en daarna het laatste. De meezingers waren echter gewoon aanwezig met fluorescent adolescent, 505 r u mine, do i wanna know, dancing shoes en zelfs I Bet You Look Good on the Dancefloor. Bovendien is het verschil voor een britse band als arctic monkeys tussen pinkpop en glastonbury natuurlijk ook wel wezenlijk, net als voor het publiek. Dat is in engeland op voorhand al 3 keer zo fanatiek. Bovendien: de setlist bestond maar voor iets meer dan de helft uit AM, dus dat is naar mijn mening helemaal niet veel voor een promotietour van het album. Tel daar ook nog even bij op dat 3fm vrolijk meedeed/doet in de hype rond AM en ik vind deze setlist helemaal zo gek nog niet bedacht. Nogmaals: alleen te downtempo. Maar om even te citeren: 'blijft onbegrijpelijk', daar kan ik het niet mee eens zijn.

Edit: @Stockholm Syndrome, excuus. Daar had Crying lighting moeten staan :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Het is nog steeds hun AM tour hé. En je moet nou eenmaal niet blijven hangen op de oude successen, en je nieuwste album maar links laten liggen. Daar is ook geen reden voor aangezien dat verreweg het meest verkochte album is en mensen dat blijkbaar leuk vinden.
En als je als beetje muziekliefhebber maar 2 nummers van AM kent doe je volgens mij iets fout. Door vele site's is AM het beste album van 2013 benoemd, en ondertussen ook vaak genoeg gedraaid op 3fm als ik het zo hoor.

En ik weet niet of het nou bij zijn act hoorde of niet maar Alex keek ook een paar keer het publiek in zo van wat is het stil. Voor Dancing Shoes probeert hij het nog een beetje op te peppen, voor I Bet You Look Good On The Dancefloor nog een keer.

Ze hebben hun nummers gewoon foutloos en prima gespeeld maar het is blijkbaar geen band voor op Pinkpop. Blijkbaar is er meer behoefte aan een band waar je lekker op mee kan springen. Of een band die al een paar jaar over datum zijn en greatest hits komen spelen die iedereen al kent. En daar bedoel ik niet gelijk iedereen mee hoor, gelukkig vonden ze het op de eerste paar rijen heel fijn. En vast daarachter ook wel een paar mensen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Het is nog steeds hun AM tour hé. En je moet nou eenmaal niet blijven hangen op de oude successen, en je nieuwste album maar links laten liggen. Daar is ook geen reden voor aangezien dat verreweg het meest verkochte album is en mensen dat blijkbaar leuk vinden.<br>
En als je als beetje muziekliefhebber maar 2 nummers van AM kent doe je volgens mij iets fout. Door vele site’s is AM het beste album van 2013 benoemd, en ondertussen ook vaak genoeg gedraaid op 3fm als ik het zo hoor.

En ik weet niet of het nou bij zijn act hoorde of niet maar Alex keek ook een paar keer het publiek in zo van wat is het stil. Voor Dancing Shoes probeert hij het nog een beetje op te peppen, voor I Bet You Look Good On The Dancefloor nog een keer.

Ze hebben hun nummers gewoon foutloos en prima gespeeld maar het is blijkbaar geen band voor op Pinkpop. Blijkbaar is er meer behoefte aan een band waar je lekker op mee kan springen. Of een band die al een paar jaar over datum zijn en greatest hits komen spelen die iedereen al kent. En daar bedoel ik niet gelijk iedereen mee hoor, gelukkig vonden ze het op de eerste paar rijen heel fijn. En vast daarachter ook wel een paar mensen.

Nee ik ken veel meer nummers van AM, maar ik vind er maar 2 echt goed van het nieuwste album 'AM'. Maar ik heb wel degelijk genoten van hun optreden, wel tussen mensen die er over het algemeen veel minder om gaven. Zal wel aan mij liggen dan, aangezien ik AM gewoon een minder album vind.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik kijk inderdaad meer uit naar hun set op Werchter dan van afgelopen zondag. Het publiek was echt heel tam en wij stonden net buiten het voorvak. Werchter zal dat wel een stuk losser zijn daar ben ik niet bang voor. Lekker in het donker
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
Zo, ik ben ook terug.. Erg genoten dit jaar. Stones en Metallica vond ik als afsluiter erg goed. Arctic Monkeys vind ik niet heel geweldig sowieso, dus laat staan als afsluiter. Wel vermaakt, door met een groepje sfeer te maken (iets wat ik niet goed meekreeg van AM).
Verdere goede artiesten waren: Joe Bonamassa, Ed Kowalczyk, Bombay Bicycle club, Robert plant, Chef'special.
Lichte teleurstellingen: John Mayer, Young the Giant

Geweldige bands waren deze editie voor mij toch Biffy Clyro, Brother and Bones en Flogging Molly. Tijdens al deze optredens echt veel genoten. De band die ik er nog even wil uit halen is Gogol bordello. Geweldig optreden. Ik stond helemaal vooraan en ben continu los gegaan. Had ook de storm niet door tot Gogol Bordello was afgelopen :p.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
3fm, ook op nederland 3 en 3voor12 recensies ook ff teruggekeken. maar dat kan ik tegenwoordig helemaal niet meer serieus nemen. altijd dezelfde bands die ze veren in hun reet duwen. lijkt wel alsof ze ervoor betaald worden, natuurlijk zullen de meeste wel een goed optreden hebben gegeven. Maar een paar waren ook echt verschrikkelijk en daar hoor ik dan niks over, John Mayer bijvoorbeeld. Ook feiten checken ze tegenwoordig niet meer in die redactie. achn genoeg daarover gezeikt en gelukkig zetten ze wel de nieuwe plaat van Jack White op de luisterpaal :D

trouwens, hier lees ik dus ook dat Arcade Fire goed was, maar een paar maten van mij stonden daar ook, en die zeiden dat door de regen echt nog maar een paar rijen overbleven.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik stond bij Arctic Monkeys op de hoogte van die cameratoren, ik merkte inderdaad dat er weinig mensen daar echt los gingen. Ik en een maat vinden de Arctic Monkeys fucking vet, al is hij ook meer van het oude werk, ik daarentegen vind AM een vet album en ken bijna alles. Het was gewoon een strakke show, niet het absolute hoogtepunt, maar het was meer dan goed! Wel inderdaad jammer dat When The Sun Goes Down en Fake Tales Of San Francisco niet gespeeld werden, maar ach, 505 is mijn favoriet, ik heb niets te klagen.

Mijn top 5 is als volgt:
1.Arcade Fire, hoge verwachting die ruimschoots zijn waargemaakt. Toen het begon te regenen werd alles veel intenser, helemaal toen ook nog confetti de lucht in werd geschoten, awesome! Dat was hét Pinkpop-moment dit jaar.

2.The Rolling Stones, ja dit kan ik nog steeds niet goed beseffen. De fucking Stones, ik had het idee dat ik bij iets heel bijzonders was. Ik merkte dat iedereen hier echt naar toe leefde deze dag. Wat een show, Mick Jagger is een ras-entertainer. Geweldig!

3.Arctic Monkeys, ik kan mezelf wel als fan betitelen, heerlijke strakke show met Alex Turner als arrogante frontzanger. Hij kan het hebben.

4.Stromae, wauwauwauw. Ik was zeer onder de indruk van deze man. Formidable is na het confetti-moment bij AF zeker nummer 2 qua hoogtepunten. Ik kon alleen maar genieten van de genialiteit van Stromae. Hulde. Op naar Lowlands!

5.Ed Sheeran, deze man heeft een strot waar je U tegen zegt. Speelde in principe gewoon zijn hitjes en wat nieuw werk, dit allemaal geweldig. Bij I See Fire ging het allemaal niet helemaal goed, maar hij herpakte zich goed. Het weglopen bij Sing wordt in mijn ogen niet als awkward gezien maar als geniaal. Ook omdat wij toen lekker rustig weg konden lopen uit het eerste vak aangezien iedereen dacht dat hij nog even terugkwam. Lekker showtje!

Ik baal wel dat ik dingen heb gemist, mede ook door de warmte. Bastille, Paolo Nutini, Robert Plant en Young the Giant had ik allemaal graag ook gezien. Achja, ik ben bij Arcade Fire geweest, die wordt toch wel bestempeld als DE gig van het jaar op Pinkpop. Ik ben benieuwd naar volgend jaar.

U2? Neil Young? Paul McCartney? Pearl Jam?

Wat mij betreft hoeft alleen die laatste te komen van dat rijtje.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Die recensie in de Volkskrant over The Rolling Stones is al helemaal lachwekkend. Wel aangeven dat Mick er regelmatig net naast zit, dat Keith ook moeilijk de juiste greep te pakken krijgt: maar wel de allerbeste show ooit op Pinkpop :p

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
3Voor12's review over Portugal. The Man is echt lachwekkend zeg. Het was een slecht optreden omdat deze band beter op een ander festival kan staan, weinig publiek had omdat Limp Bizkit tegelijk speelde, er toch alleen maar hipsters naartoe komen en omdat de bassist het praatwerk deed? Rot toch op, was een retestrakke show.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
"weinig publiek had omdat Limp Bizkit tegelijk speelde", het veld bij Limp Bizkit stond echt supervol. maar het heeft inderdaad niks met de show te maken :p
 

Johanpp

Campingartiest
29 jan 2014
52
0
Zo, we zijn weer in het land der levenden. Wat een episch weekend zeg!
Voor mij veruit mijn mooiste Pinkpop weekend tot nu toe! Dit weekend had gewoon alles.
Die once in a lifetime kans met The Rolling Stones, een heerlijke dag met Editors en Arctic Monkeys en een maandag met een van mijn mooiste Pinkpop ervaringen ever toen de hemel losbrak bij Arcade Fire. En natuurlijk een waardige afsluiter(Wat een epische lichtshow bij Metallica!).

1. Arcade Fire. Was zeer verbaasd dat het zo 'rustig' leek toen ik er ging staan. Viel uiteindelijk reuze mee.(stond daardoor wel gruwelijk ver vooraan). Door het weer wat je letterlijk aan zag komen was het middelste gedeelte een beetje rommelig in het publiek, mensen die ponchos aantrokken etc, maar op het podium gingen ze per nummer beter spelen. Toen uiteindelijk de hemel openbrak en iedereen volledig uit zijn plaat ging bij Here comes the night time was mijn Pinkpop 2014 volmaakt.
2. Stromae. Performer 1e klas. Ben geen grote fan ofzo maar wat hij doet is geweldig. En dat met 32 graden.
3. The Rolling Stones. Het Episch-gehalte spatte er af. Tuurlijk waren er schoonheidsfoutjes en Keith had niet zijn beste dag, de show was gewoon geweldig.
4. Arctic Monkeys. Ik ben fan van vooral het laatste album dus ik was blij toen ze die combineerden met de leukste oudere hits. Vond Alex Turner echt gru-we-lijk. Snap de kritiek over dat het wat rustigjes was in het middenstuk. Misschien niet heel afsluiterachtig daardoor, maar het zijn nou eenmaal heerlijke nummers van het laatste album, dus ik had er geen enkel probleem mee.

Lichte teleurstellingen
John Mayer. Ben toch al geen fan en toen ik hem zag spelen vroeg ik me af hoe hij ooit Pinkpop zou kunnen afsluiten. Wat een saaie performance zeg.
Kodaline. Heerlijk, echt waar, maar vergeleken met vorig jaar gewoon minder leuk. Dit hoort thuis in de tent. ( Was hetzelfde als Ben Howard 2012 t.o.v. 2013)
The Boxer Rebellion. Ik vind hun muziek echt geweldig maar het was zo statisch in de tent. Superstrak gespeeld maar zeer weinig contact met het publiek.

Op naar 2015. Coldplay(nieuw album), Bruce Springsteen( nieuwe albums) en de langverwachte Pearl Jam? Ik zou er voor tekenen!

:cool:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken