Pinkpop 2014

Sybren_J

Playlistbediener
13 mrt 2014
13
0
Hallo forumleden,

Ik lees al een tijdje mee hier, maar heb me pas geleden aangemeld. Ik ga sinds 2011 met veel plezier naar Pinkpop, en dit jaar belooft een topjaar te worden.
Met de informatie die ik op de Pinkpop perspresentatie te horen heb gekregen, heb ik onderstaande blokkenschema weten samen te stellen van de Zaterdag. Ik denk dat het er uiteindelijk zo uit komt te zien. Let op! Dit is geen officieel tijdschema.

Pinkpop-Zaterdag.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
oké Sybren_J, ziet er idd logisch uit (goede photoshop ook)
Wat ik me nog altijd afvraag is de tijd die The Rolling Stones krijgen/nemen.
Daarvoor verwacht ik eigenlijk een set van 2 uur, dus er moeten 2 tijdvakken terug van 1uur naar 3 kwartier, of hier en daar 5 a 10 minuten van een aantal tijdvakken af om The Stones om ca 20:30 te laten starten.
 

Sybren_J

Playlistbediener
13 mrt 2014
13
0
Ik had vernomen dat de Stones sowieso om 21:00 beginnen, ten minste dat zei Jan op de perspresentatie. Hij zei ook dat ze weer een vergunning hadden tot 23:00, dus ik denk dat de Stones uiteindelijk wel aan die twee uur komen. Maar we moeten maar afwachten, het zal vast niet lang meer duren voordat de tijden officieel bekend gemaakt worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Ja, idd, is het tot 23uur.
Stond ook al bij de bekendmaking 12 maart ( ZATERDAG 7 JUNI: 14.30-23.00 UUR, ZONDAG 8 JUNI: 12.45-23.00 UUR en MAANDAG 9 JUNI: 12.00-23.00 UUR).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Ik denk dat die klopt, maar dat de Stones inderdaad tot 23u spelen (dus 2 uur lang).

Ik heb die van jou ook even aangepast voor de maandag haha :p

28hjxcn.jpg
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Volgens mij spelen de Stones inderdaad 2 uurtjes:)

Mn vader zei na hun aankondiging dat ze 5 kwartier vol gaan, dan kwartiertje break en dan nog een half uur helemaal uit hun plaat gaan, dan kom je inderdaad om 2 uur uit :)
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
Loopt het altijd niet uit met de aanvangtijden van de bands? Wat als the rolling stones om 21:00 staan gepland en kunnen door uitloop pas om 21:30 beginnen? Stoppen ze dan ook om 23:00 of gaan ze dan door (ala Bruce springsteen bij elk concert ;) )?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Loopt het altijd niet uit met de aanvangtijden van de bands? Wat als the rolling stones om 21:00 staan gepland en kunnen door uitloop pas om 21:30 beginnen? Stoppen ze dan ook om 23:00 of gaan ze dan door (ala Bruce springsteen bij elk concert
icon_wink.gif
)?
Uitloop, dat valt wel mee. Als de andere podia paar minuten later (of te laat) eindigen is dat geen probleem voor Mainstage.
Langer doorgaan is een probleem van Pinkpop met de gemeente, maar dat is meestal niet langer dan 1 kwartier tot een half uur en vooraf een beetje besproken, dat is meestal wel strak (behalve Foo Fighters uit mijn hoofd).
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Brian-tukker wrote:</div>
Loopt het altijd niet uit met de aanvangtijden van de bands? Wat als the rolling stones om 21:00 staan gepland en kunnen door uitloop pas om 21:30 beginnen? Stoppen ze dan ook om 23:00 of gaan ze dan door (ala Bruce springsteen bij elk concert
icon_wink.gif
)?

Uitloop, dat valt wel mee. Als de andere podia paar minuten later (of te laat) eindigen is dat geen probleem voor Mainstage.<br>
Langer doorgaan is een probleem van Pinkpop met de gemeente, maar dat is meestal niet langer dan 1 kwartier tot een half uur en vooraf een beetje besproken, dat is meestal wel strak (behalve Foo Fighters uit mijn hoofd).

Ok, thnks. Mazzel dat ze dan geen GnR hebben geboekt ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Leuk dingetje, maar je moet wel een dagje met vinyl over Pinkpop-terrein lopen en evnetueel meenemen in je slaapzak???
http://www.platomania.eu/album/2392848/throwing-copper-pink-pinkpop-editio/live

Ed Kowalczyk
(Ed K) Pink vinyl for Pinkpop Festival!!! And we are over 50% on our Pledgemusic campaign for the Throwing Copper 20th Anniversary DVD/CD! YEAH! Thanks all!

Pinkpop Festival
Live en Ed Kowalczyk fans opgelet!
Deze gelimiteerde Live – Throwing Copper Pinkpop vinyl editie van Music On Vinyl ziet het levenslicht op zaterdag 7 juni, wanneer Live zanger Ed Kowalczyk Throwing Copper integraal uitvoert met orkest. Het Pinkpop-roze vinyl is verkrijgbaar bij de Concerto Recordstore op het Pinkpop terrein. Wil je zeker zijn van een exemplaar? Hier kun je ‘m voorbestellen: http://bit.ly/1iiPKZK
 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
@ Black Lies

Ik denk dat Metallica een stuk langer zal spelen als ze 17 + 2 nieuwe nummers willen gaan spelen. In 2008 speelden ze al 18 nummers met een speelduur van 2,5 uur. 1,5 uur is wel heel erg karig voor een band als Metallica.

De acts die de dag beginnen, Jett Rebel, Clean Bandit en Mastodon, en misschien ook wel Kodaline en Young the Giant een kortere speelduur te geven van maximaal 45 a 50 minuten om het passend te maken voor Metallica en natuurlijk omdat ze maar max. tot 23 uur door mogen gaan. Ook Arcade Fire verwacht ik dat ze maar één uur spelen om het allemaal passend te maken.

Ook de speelduur van The Rolling Stones verwacht ik gewoon hetzelfde als die van TW Classic, 2 uur en 10 minuten.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
@ Black Lies

Ik denk dat Metallica een stuk langer zal spelen als ze 17 + 2 nieuwe nummers willen gaan spelen. In 2008 speelden ze al 18 nummers met een speelduur van 2,5 uur. 1,5 uur is wel heel erg karig voor een band als Metallica.

De acts die de dag beginnen, Jett Rebel, Clean Bandit en Mastodon, en misschien ook wel Kodaline en Young the Giant een kortere speelduur te geven van maximaal 45 a 50 minuten om het passend te maken voor Metallica en natuurlijk omdat ze maar max. tot 23 uur door mogen gaan. Ook Arcade Fire verwacht ik dat ze maar één uur spelen om het allemaal passend te maken.

Ook de speelduur van The Rolling Stones verwacht ik gewoon hetzelfde als die van TW Classic, 2 uur en 10 minuten.

Zou inderdaad kunnen dat de eerste acts van de dag wat minder tijd krijgen, maar dat is moeilijk te voorspellen bij PP. Arcade Fire geven ze wel 1:15, die band zou eerst als headliner binnengehaald worden volgens Smeets maar had alleen nog plek om op maandag te komen, waar Metallica toen al stond. Dus dat kon niet. Metallica speelt 17 + 1 volgens mij. Normaal lukt dat wel in anderhalf uur. Metallica heeft wat langere nummers dan andere bands, dus zullen misschien een kwartiertje of half uurtje langer nodig hebben. Meer dan 2 uur zal het niet gaan worden hoor.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Denk dat metallica 2 uur nodig heeft, am.1h45 en rs 2 uur. Vraag me wel af hoelang editors, arcade fire en John mayer krijgen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Arctic Monkeys zal 1.5h zijn, ze hebben zelden langer dan dat gespeeld (zelfs niet in zalen) omdat Alex Turner zijn stem zo lang niet draagt.
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
Ik denk dat het blokschema 17 april bekend wordt gemaakt. Dat is 2 weken na de laatste aankondiging en 1 week voor het verschijnen van het pinkpop magazine.

Even voorborduren over het 4de podia, wie zal daarop komen te spelen? Daniël Lohues is met een (theater)tour bezig en heeft in het pinkpop weekend geen shows. Kanshebber? Ik zou het iig leuk vinden :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Volgende week het blokkenschema en de poster, lijkt mogelijk ja.
4de podium blijft een enorm vraagteken imo.
Kan voorlopig nog van alles naar toe, 3fm serioustalent, lokale kunstbende bandjes enz enz...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.602
4.712
Must see: HAIM, Portugal. the man, Twenty One Pilots, Editors, Arctic Monkeys, Clean Bandit, Young The Giant, Biffy Clyro, Arcade Fire.

Absoluut niet: Epica, Taymir, John Newman, Kodaline, Rob Zombie.





 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
17+1 (+2) lukt nooit in 1,5 uur voor een band als Metallica. Ik zei toch kijk naar de setlist van 2008 op Pinkpop. Daar speelden ze ook van 20.30 uur tot 23.00 uur. Ze hebben juist veel nummers die wel 8 minuten duren ofzo.
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
Ik denk dat metallica ook zo'n 2 uur krijgt. Het is de pinkpop afsluiter dus.
Wat vinden jullie van de 17 nummers die nu bovaan staan? Ik denk niet dat hier veel verschuivingen meer in komen. Erg jammer want had zelf graag the day that never comes live gezien. Wat een vreselijk goed nummer is dat zeg
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Denk niet dat die 17 nummers nog gaan veranderen. Blackened en The Day That Never Comes zouden er nog in kunnen komen als iedereen daar nu ineens massaal op gaat stemmen, maar daaronder is het sowieso kansloos. En je hebt inderdaad gelijk Roman. Omdat Metallica zulke lange nummers heeft, spelen ze een veel langere set met evenveel nummers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken