Pinkpop 2014

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Pearl Jam en Arcade Fire gaan hun tourplannen voor 2014 zelf bekendmaken op een later moment,

Waarom zouden deze 2 bands dit later bekendmaken als andere bands?? dat snap ik niet zo
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Daarmee bedoelde ik eigenlijk gewoon 'op een moment dat niet deze week is, maar ergens in de nabije toekomst'.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ja, dan hoop ik eind volgende week, anders wordt het nog langer wachten. Bijvoorbeeld berichtje van Bospop, waarin aangegeven wordt 28 november met een persbericht te komen met o.a. locatie, voorverkoop en headliners. Ik hoop niet dat ook wij nog zo lang moeten wachten. Of dat alles bekend wordt gemaakt op één persconferentie ergens na Carnaval als alle andere festivals al uitverkocht zijn?? Nou, nee, ik verwacht toch ook idd binnenkort namen. Terzijde, valt wel op dat er nog geen zelfbevestiging of grote leak is, alleen vermoedens en geruchtjes. (waardoor we zelf puzzelstukjes, al dan niet op losse schroeven, aan het leggen zijn.)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Gokje: dinsdag ochtend op 3fm bij Giel een "spontaan" telefoongesprek met Jan Smeets? 1ste ontkenning / geruchtje / namen / headliner?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Ik denk dat je toch ietwat vooruit loopt op de feiten. Komt Pinkpop gewoonlijk niet enkele weken na de grote tenoren Download/RaR/Werchter aan de beurt?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk dat het ook aan de bands ligt. Green Day was vorig jaar bijvoorbeeld al erg vroeg bekend (zowel voor Pinkpop als nog vele andere festivals).
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Hoop wel dat na die lading namen maandag Pinkpop niet lang op zich laat wachten wil eigenlijk nu toch wel echt namen gaan horen
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Denk dat Smeets een goede zet doet als hij The Black Keys als subheadliner neerzet, en dan voor de Arctic Monkeys ofzo
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Als meneer Smeets het deze keer weer vertikt om Disclosure en/of Rudimental te boeken heeft hij echt poep in zijn ogen.
Verder is de kans op Daft Punk 0. Jan, de anti-electronische-muziek meneer, zal echt geen geld uitgeven aan een electronische headliner. Dan zet hij denk ik nog liever Ben Howard als headliner, dat is echte rock hè Jan! Van de andere kant zal Daft Punk ook echt geen zin hebben in een rock-festival en zullen ze eerder te vinden zijn op Glastonbury, Werchter, Roskilde enz. (als ze überhaubt al touren). U2 is te groot voor Pinkpop. Die doen alleen de grootste festivals, als ze al festivals doen. Linkin Park kan niet aangezien één van de bandleden momenteel met een andere band in de studio zit. Paul McCartney durf ik niet veel over te zeggen. Hij hoeft zeker niet afgeschreven te worden, maar ik denk dat Pearl Jam eerder de klassieke-rock band en ook meteen de grote band van Pinkpop 2014 wordt.
Arctic Monkeys kan wel degelijke headlinen. Zal ook op Werchter een headline-spot pakken en aangezien Pinkpop altijd een wat kleinere headliner heeft is dit een ideale band. Hetzelfde geld voor Arcade Fire, wat mij betreft zelfs nog een trede lager dan Arctic Monkeys.
Die 'grote act' zal dan wel Pearl Jam zijn. en die andere naam laat ik voorlopig nog open, maar als ik een gok moet wagen is het Depeche Mode. Hoezo? geen idee..
Misschien zoiets dus?
Franz Ferdinand - Arctic Monkeys
Snow Patrol - Depeche Mode
Black Keys - Pearl Jam
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik denk niet dat Smeets stront in z'n ogen heeft als hij maar 3 a 5 dance actjes neerzet. Ik verwacht (afhankelijk van headliner) eerder wat harder onverwachte acts, zoals eerder Graveyard, Jimmy eat World of Mastadon of Kyuss 2012/13. Dus meer gitaren werk. Rest van jou verhaal kan ik wel volgen.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Thijs, ik denk niet dat snow patrol subheadliner is. Verder kan ik je wel gelijk geven, lijkt me haalbaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Als ik jullie was vanavond eens ff e.e.a. checken. Vanmiddag namen van Northside (DK) en Download (UK), Northside kunnen we misschien een paar leuke namen uit halen (voor geïnteresseerden misschien headliner BKS). Op Download kunnen we misschien wel 2 subheadliners en nog wat namen verwachten voor PP14, vooral een rockband met een wat pop-achtig sausje is een grote kanshebber.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als meneer Smeets het deze keer weer vertikt om Disclosure en/of Rudimental te boeken heeft hij echt poep in zijn ogen.

Als hij die 2 wel boekt dan heeft die poep in zn oren, dat soort kutmuziek hoort niet op pinkpop!

Snow Patrol gaat inderdaad geen subheadliner zijn, daar geloof ik niks van. Depeche Mode zou kunnen ja, zeker aangezien ze nog wat goed te maken hebben maar ik hoop het niet. Arctic Monkeys zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren maar het zou kunnen. Black Keys en Franz Ferdinand als subs zou fijn zijn.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Oh en overigens is Avenged Sevenfold eerste headliner Download festival... Stonden een paar jaar geleden ook op PP dus lijkt me zeker een kanshebber voor een plekje overdag wel te verstaan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Avenged Sevenfold lijkt me wel iets om 3FM podium af te sluiten. Anderzijds ook wel een act waarmee Fortarock kan uitpakken, afwachten dus.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Avenged Sevenfold zal idd leuk zijn voor Pinkpop, maaarrrr ik denk dat ze op FortaRock of GMM staan uitgaande van de headline positie op Download. (overigens 19 nov in Ziggo, afwachten)
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Thijs wrote:
Als meneer Smeets het deze keer weer vertikt om Disclosure en/of Rudimental te boeken heeft hij echt poep in zijn ogen.

Als hij die 2 wel boekt dan heeft die poep in zn oren, dat soort kutmuziek hoort niet op pinkpop!
--
Nou daar denk ik anders over.. Smeets zal inderdaad wel weer 2 a 3 elektronische acts gaan boeken. Dan zou je één van die twee toch wel moeten boeken. Beide zijn onder het ´hipster-publiek´ en de 3fm-luisteraars erg populair. Disclosure heeft de komende tijd bijna 3(!) uitverkochte shows in Nederland, Rudimental 2. Dus als je een dance-act moet pakken, zou ik als ik Smeets was toch voor in ieder geval één van deze twee gaan. En ook het oudere publiek kan genieten van zowel Disclosure (brengt de oude UK-House terug) als Rudimental (ik stond wonder boven wonder tussen vrouwen en mannen met (klein)kinderen op Rock Werchter.

Snow Patrol zie ik als Sub-Headliner omdat ze dat ook waren op Werchter voor RHCP.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Eens met Thijs. Vind het persoonlijk ook totaal geen goede muziek, maar er gaan toch 3 dance-acts komen en dan kan Smeets meteen beter goede acts nemen. En Avenged Sevenfold is nu idd een vrij grote kanshebber voor Pinkpop denk ik, zitten daar echt mensen op te wachten? Lijkt me meer iets voor Fortarock of Werchter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken