Pinkpop 2014

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
FortaRock vind dit jaar weer plaats in het goffertpark dus om die te vullen hebben ze zeker wel een naam als RATM nodig. Maar ik zie daar eerder Metallica staan en RATM in de ZiggoDome.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
FortaRock vind dit jaar weer plaats in het goffertpark dus om die te vullen hebben ze zeker wel een naam als RATM nodig. Maar ik zie daar eerder Metallica staan en RATM in de ZiggoDome.

Maar de gebruikte terrein zal kleiner zijn (o.a. 2 in plaats van 3 podia) dus het is niet gezegd dat de headliner ook het hele Goffertpark vol moet krijgen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Weet je zeker dat er 2 podia zijn? Ik lees dat er 18 bands komen en het is maar 1 dag, 9bands per podium is best veel. Maar als het gebruikte terrein kleiner is zullen RATM en Metallica wel geen kanshebbers zijn voor fortarock.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Mijn excuses, dat van de 2 podia ging rond als verhaal omwille van het ontbreken van de XL, maar blijkbaar is dat van 18 bands daarna nog bevestigd. 3 podia dus. Maar ik zie wel dat het eind mei al is, een beetje vroeg als Hurricane/Werchter/etc ze eind juni/begin juli wil binnenhalen, niet?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zoveel is Fortarock niet van Pinkpop af, is maar 1 week. Ik blij erbij, RATM niet op Pinkpop. We zullen zien, of ik ernaast zit.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
voor mij zou het een perfect jaar worden als de geruchten worden bevestigd en dat de headliners Pearl Jam, Paul McCartney en RHCP zijn.

Ook al ben ik zelf niet echt een fan van Pearl Jam, dus zou het voor mij nog beter zijn als ze de Arctic Monkeys nog binnenhalen
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
@baas zoals ik al eerder zei kun je er 1 kiezen en de andere twee zullen kleiner zijn, drie van zulke headliners zijn veel te duur voor PP, zeker na niet uitverkocht te zijn vorig jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Waarom kan dat niet, bijvoorbeeld 2008, 2009 of 2011 is er ook diep in de buidel getast door Smeets. Met 3 hele strakke headliners, met ook elk 1 onverwachte headliner. Dat zal denk ik absoluut het probleem niet zijn. Alhoewel je gelijk hebt dat de inkomsten dit jaar tegen moeten zijn gevallen, voor Pinkpop en Classic samen. Daar zit denk ik ook een hele grote "MAAR" aan vast, ik denk dat dit jaar daarentegen niet al te veel is ingelegd. De kosten is volgens mij zeker niet het probleem. Ik heb overigens hierbij een berichtje waarin staat dat je op Pinkpop gemiddeld het meeste per band betaald t.o.v. omliggende festivals. Quote:"Bezoekers van Pinkpop betaalden de afgelopen drie jaren (2010, 2011, 2012) gemiddeld 3,82 euro per band. In vergelijking met andere festivals in Europa is dat erg veel, zo blijkt uit een data-onderzoek van het ANP."
http://www.pinkpop.org/stat.htm
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Dat is gewoon festivalticket gedeeld door aantal bands, dus eigenlijk betekend dat je bij Pinkpop het minste waard voor je geld krijgt. En 2009 vind ik nog wel meevallen eigenlijk met Snow Patrol en Placebo, 2008 was idd goed en had daarom ook de meeste bezoekers ooit maar dat was 6jaar geleden. 2011 stonden er 2 grote namen maar ook geen 3. Ondertussen hebben we een ziggo dome die ook veel bands trekt van formaat wat normaal pinkpop zou headlinen. En meer concurrentie in de vorm van andere festivals.

Dat geld niet het probleem zou zijn geloof ik niks van, waarom zou je kleine bands die net een hitje hebben op je main stage zetten als je ook grotere al gevestigde acts kunt plaatsen? Dat smeets in 2011 diep in de buidel heeft getast geloof ik wel want volgens mij was Coldplay erg duur en Foo's zullen ook niet goedkoop zijn maar dat betekend dan ook niet dat het goed heeft uitgepakt, misschien hebben ze dat jaar wel verlies gedraaid?

En de vroege sluitingstijd zal ook niet helpen met de inkomsten, hoe langer mensen op het festival terrein rondlopen hoe meer ze uitgeven vooral 's avonds word er denk ik een hoop bier verkocht.

Maar we zullen zien wat het word :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Foo Fighters gaan weer optreden, 13 december in Mexico. Wat mij betreft vallen de onderhandelingen met RHCP in het water, dus kom maar op FF. Bij RaR heb ik namen zien langskomen als Motorhead, SUM41 en Linkin Park. LP is misschien wat snel. Maar zijn toch leuke toevoegingen op het affiche van Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik zie Led Zeppelin ineens voorbij komen. Klassieke-rock-act van de bovenste plank. Of durft Pinkpop de combi aan: Them Crooked Voltures???
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Led Zeppelin zou wel erg vet zijn! Maar dat lijkt me erg sterk, eerst zien dan geloven.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Led Zeppelin zal nooit gebeuren: het gerucht voor Glasto is puur gebaseerd op een uitspraak van de organisator dat ze hoog op haar wishlist staan. Zelfs als ze ooit Glasto doen is het een gevalletje U2/Rolling Stones, voor zo'n festival met legendarische site maken ze een uitzondering maar andere festivals mogen toch een gage ophoesten waarbij dat van Coldplay verbleekt. Oh en: John Paul Jones had al gezegd zich in 2014 met andere projecten bezig te houden, dus dat sluit zowel Led Zep als Them Crooked Vultures uit (+QOTSA en FF die zelf de baan opgaan).
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Led zeppelin is te uitzonderlijk, en alle bandleider hebben andere projecten.

Maar iets anders elk jaar staat er op iedere pp dag 1 dance act
Mij lijkt dat dat dit jaar rudimental, boys noise (zijn op tour en vorig jaar veel goede laten zien)
En dan een andere naam is groove armada maakt een grote kans denk ik aangezien ze op snoowbooming staan in Oostenrijk
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Rudimentel zou kunnen, misschien chemical brothers? Led Zeppelin, ja toch iets te veel van het goede he. Misschien Sir Macca ook. Ik zag dat bij Download UK klassieke rock act Aerosmith door velen verwacht wordt, afwachten wat zei in Nederland willen doen...
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Idd sir macca lijkt me ook niet redelijk, ik gok op headliners als snow patrol en arctic monkeys en klassieke rock act pearl jam, dit puur gebaseerd op voorgaande jaren qua headlinesrs arctic monkeys zijn van dezelfde grote als the Killers en kunnen dus headlinen snow patrol is al headliner geweest plus ze hebben in 2011 waar ik zelf bij was 2x Ahoy uitverkocht en de show was heel sterk.
En pearl jam hoog op het wishlistje en nieuw album en dat maakt het gewoon een grote kans!
Maar dan als subheadliners toch wel wat grotere namen als ben howard mag ik hopen
Nog een paar weekjes en de echte geruchten kunnen los denk ik
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Voorlopig nog ff geen aankondigingen blijkbaar, ik blijf nog rondom 7 november aanhouden. Schijnbaar Werchter BE, Roskilde DK en Soundwave Australië boekings-perikelen. Kan zijn dat meer festivals achter dezelfde band aan zitten. Zet me weer aan het denken, onderhandelingen met RHCP niet voorspoedig, ziekte van McVie bij Fleetwood, staking van onderhandelingen Van Halen bij Download UK, of een band met een onlogisch tourschema, of een peperdure, of album nog niet gereed en uitgebracht, wie weet. Misschien een band die een mogelijke tour nog niet bekend wil maken, en in eens een hele grote (festival) tour bekend maakt. Dit is ook voor Pinkpop zeker interessante ontwikkeling, wie zal het zeggen?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Het eerste nieuws laat inderdaad lang op zich wachten. Ik heb zojuist het nieuwe album van Arcade Fire gehoord en dat is wel heel tof zeg. Nu hoop ik toch dat ze naar Pinkpop komen ;)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Pearl Jam en Arcade Fire gaan hun tourplannen voor 2014 zelf bekendmaken op een later moment, en Arctic Monkeys/QOTSA/Placebo/Editors hebben nog een Europese tour af te werken die niet 100% uitverkocht zijn. Om maar even te zeggen dat je je ook niet te veel illusies moet maken bij dat 'lange' wachten.

Ohja, en vergeet ook niet dat het vorig jaar allemaal gewoon absurd vroeg kwam, in plaats van dit jaar 'laat'. T.e.m. de festivals van 2012 was het een gewoonte om eerste headliners pas ten vroegste in de loop van november bekend te maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken