Rock Werchter 2025

Makes the Sam fender headlining Werchter even weirder
Het is gewoon exact zelfde situatie als Coldplay in 2002. Ze geven Sam Fender heel veel vertrouwen met deze spot. En hopen dat hij de voorzet binnenkopt. Toen ze Coldplay aankondigden, als voorlaatste met 1 album, was dat ook een gok. Toen het zover was bleek dat een waanzinnige voltreffer te zijn, week erna kwam nieuwe album uit dat een enorm succes was.

Het is gewoon exact zelfde situatie als Coldplay in 2002. Ze geven Sam Fender heel veel vertrouwen met deze spot. En hopen dat hij de voorzet binnenkopt. Toen ze Coldplay aankondigden, als voorlaatste met 1 album, was dat ook een gok. Toen het zover was bleek dat een waanzinnige voltreffer te zijn, week erna kwam nieuwe album uit dat een enorm succes was.
Natuurlijk was Faithless in die tijd de échte trekker van die dag.

Maar goed dat ze zulke dingen durven, daar niet van. Benieuwd hoe het met de verkoop van die dag gesteld is.

Niet akkoord. Met Sam Fender als sub was niks mis mee, zou al mooie positie geweest zijn.
Ben zelf meer voorstander van de spot aan een nieuwe headliner geven dan aan een band die (imo) eigenlijk niet meer op die plek thuishoort is maar verbazingwekkend genoeg toch steeds op zulke posities geboekt blijft worden. Denk ook dat Fender meer volk trekt dan KoL.

• Leuk
Waarderingen: daily en festivalryo
Liever Sam Fender bovenaan een affiche in 2025 dan Kings of Leon imo.
Headliners zijn voor NOS Late: Olivia Rodrigo, Sam Fender en Kings of Leon. Er zijn een aantal festivals met een sterke LIVE NATION stempel die steeds dezelfde artiesten pushen en die overal op hoge posities neerzetten. Olivia Rodrigo, Noah Kahan, Gracie Abrams, Bensoon, Sam Fender, Girl in Red, the Last Wedding Party. Daarbij krijg ik de indruk dat er steeds meer overlap zit tussen de grote internationale festivals in Europa waarbij je steeds dezelfde pakketjes terugziet aan artiesten.

Natuurlijk was Faithless in die tijd de échte trekker van die dag.

Maar goed dat ze zulke dingen durven, daar niet van. Benieuwd hoe het met de verkoop van die dag gesteld is.
Ja, na Faithless kwam ook nog Carl Cox, dus Coldplay was aan het begin van de avond. En Coldplay was fantastisch die show.

Makes the Sam fender headlining Werchter even weirder

En als wij bvb Kings of Leon zouden krijgen onder Fender, dan gaan we nagenoeg allemaal happy zijn.

Het getuigt gewoon van lef bij Werchter om Fender die springplank naar de big leagues te gunnen, hij moet er nu gewoon voluit voor gaan. Liever een sprong, dan een vand die al ruim 7 jaar ter plaatse trappelt bij wijze van spreken.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman
Precies, ik vermoed ook dat we dit steeds vaker gaan zien. En dat is niet verkeerd misschien. Dit is gewoon een nieuwe era voor de festivals waar stadion headliners niet meer zo voor de hand liggen en dus dat er echt bepaalde pushes moeten neerleggen. En dat zal echt niet altijd slagen, maar ze moeten wel willen ze dit type festivals nog neerzetten.

Maakt dat het "vreemd" dan? Werchter bouwt hun eigen headliner en daar heb ik wel respect voor.
Nee, zeker niet vreemd. En zeker respect. Dit soort acties houdt een festival als RW levensvatbaar.

Ik stelde me alleen de vraag.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
In 2002 stond na Coldplay nog Faithless en Carl Cox op het programma. In 2003 stonden ze als sub voor REM.
Dus exact hetzelfde zou ik het niet noemen.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Iemand die Coldplay en de aanloop daar naartoe meegemaakt? Was echt heel gelijkaardig met wat we nu veel lezen/horen.
Op zaterdag hadden ze met Rammstein en Peppers 2 zot grote namen staan. Zondag was Faithless al op herhaling. Carl Cox was ideetje Faithless zelf. Dus er was heel wat te doen rond Coldplay.

Waanzinnige show inderdaad. Overgevlogen met helikopter vanuit Glastonbury.

Headliners zijn voor NOS Late: Olivia Rodrigo, Sam Fender en Kings of Leon. Er zijn een aantal festivals met een sterke LIVE NATION stempel die steeds dezelfde artiesten pushen en die overal op hoge posities neerzetten. Olivia Rodrigo, Noah Kahan, Gracie Abrams, Bensoon, Sam Fender, Girl in Red, the Last Wedding Party. Daarbij krijg ik de indruk dat er steeds meer overlap zit tussen de grote internationale festivals in Europa waarbij je steeds dezelfde pakketjes terugziet aan artiesten.
Denk dat NOS Alive nog een headliner te goed heeft voor het bovenste rijtje. Daaronder idd de laag met een Noah Kahan, Fender etc.

In 2002 stond na Coldplay nog Faithless en Carl Cox op het programma. In 2003 stonden ze als sub voor REM.
Dus exact hetzelfde zou ik het niet noemen.
Heb de context nog effe geschetst. Toen was er ook heel wat te doen. Want Carl Cox was eerder afterparty en Coldplay de sub. De spot is niet vergelijkbaar, wel het gedoe er rond.

Users who are viewing this thread