Overige festivals

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dat klopt is Modest Mouse de grootste klootzak ooit. Maar ik betwijfel het, ik denk niet dat RTJ tussen Primavera en Woo Hah nog even naar Amerika gaat. Het kan, maar het lijkt me sterk.

Los van of deze poster echt is, Spoon zou ik sowieso niet meer in Europa verwachten de komende tijd. Ze zijn veeeel populairder in Amerika en vinden het ook veel leuker om daar te spelen.

Maar ik betwijfel het, ik denk niet dat RTJ tussen Primavera en Woo Hah nog even naar Amerika gaat. Het kan, maar het lijkt me sterk.
Heb even snel de tourdata van RTJ bekeken maar ze spelen 11 Juni ook al op Bonnaroo. Er zit ook dik een maand tussen Primavera en WooHah dus zo gek is het ook niet.
Ze hebben wel een raar schema. Ze zijn tot ~ 22 Mei in de VS. Dan voor 2 weken in Europa en gaan 7 Juni weer terug naar de VS om vervolgens 1 Juli weer op Roskilde te spelen en dan hebben ze data tot eind Augustus in Europa.

Als dat de daadwerkelijke line-up is valt me dag 100% mee. hier zou BKS maar een paar namen aan verliezen. Morrissey vind ik wel een zeer opvallende naam.

Komt Modest Mouse überhaupt nog naar Europa joh :p. Valt mij op dat hier The Killers als gerucht staan, maar Brandon Flowers staat hier niet bij. Lijkt me toch áls TK een of twee shows geven, dat ze dat combineren in de tour van Mark/Smashing Pumpkins, Big Talk en Brandon.

Er zijn nu 5 namen aangekondigd voor FireFly, waarvan er 4 op de poster staan. Dus poster zal wel fake zijn, het lettertype en de grootte van de bovenste namen veranderd ook van vorige jaren.. Maar het grootste deel zal er wel staan denk ik.

Bevestigd: Elliphant, Run The Jewels, Spoon, Empire of the Sun, Bastille.

Nog even onwijs laat in het festival seizoen: End of the Road festival. 4-6 September in de UK.
Enige festival show van Sufjan Stevens in Europa.

2015lineup-WEB-1a1-1200x500.jpg

'Purity Ring, Arcade Fire's Will Butler, Low Roar en Hypnotic Brass Ensemble zijn aan de line-up van Motel Mozaïque toegevoegd.
Al eerder maakte het festival de komst van onder meer The Notwist, Rats On Raft, Ibeyi, Adult Jazz, The Staves en BRNS bekend.'

De voorlopige line up van North Sea Jazz, met o.a. Alabama Shakes, Paolo Nutini en Lady Gaga:

Vrijdag 10 juli: Tony Bennett & Lady Gaga, Chick Corea & Herbie Hancock*, Alabama Shakes, The Stanley Clarke Band, Benjamin Clementine

Zaterdag 11 juli: Paolo Nutini, Ron Carter's Foursight, Beth Hart, Joshua Redman & The Bad Plus

Zondag 12 juli: Lionel Richie, Hozier, Kurt Elling, Melody Gardot*, Laura Mvula & Metropole Orkest

* = plusconcert

Rare lineup hebben die lui bij NSJ altijd. Iig dit jaar wel Benjamin Clementine, Metropole Orkest en Paolo Nutini. Dat is wel nice.

SOS 48 Festival Murcia
web_headersos48_2015_27enero_2.jpg

The National on tour? Wel al begin mei, maar lijkt me dat er nog wel andere Europese data volgen. Losse show misschien?

De voorlopige line up van North Sea Jazz, met o.a. Alabama Shakes, Paolo Nutini en Lady Gaga:

Vrijdag 10 juli: Tony Bennett & Lady Gaga, Chick Corea & Herbie Hancock*, Alabama Shakes, The Stanley Clarke Band, Benjamin Clementine

Zaterdag 11 juli: Paolo Nutini, Ron Carter’s Foursight, Beth Hart, Joshua Redman & The Bad Plus

Zondag 12 juli: Lionel Richie, Hozier, Kurt Elling, Melody Gardot*, Laura Mvula & Metropole Orkest

* = plusconcert

Damn dat ziet er goed uit. Vrijdag en de zaterdag eens overwegen.
Ik ben trouwens benieuwd wat die aankondiging van the National gaat betekenen inderdaad. Ik zie het album niet direct voor de zomer droppen, dus misschien is het ook wel gewoon een losse show. Zou goed staan op BKS als headliner imo.

Dat gratis festival Beaches Brew heeft echt hele fijne namen, top zo'n gratis indie festival!
Onwijs tof dat Afterpartees er staan als nederlandse band.

Ik ga niet hopen op The National als headliner maar wat zou BKS een goede slag slaan om die binnen te halen.

Sonar line-up, wellicht relevant voor BKS.

10827908_10153511381159045_1741404548756559277_o.jpg

Excuses als hij al langs is gekomen, ik ben de laatste tijd nogal aan het dubbelposten merk ik :P

Excuses als hij al langs is gekomen, ik ben de laatste tijd nogal aan het dubbelposten merk ik

Jij hebt de primeur deze keer! FKA twigs en Flying Lotus lijken toch nog steeds grote kanshebbers te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread