OVERIGE FESTIVALS 2018

8f99d94d-8a9e-4572-a05f-193f687b34d1-663x1024.jpg

29573037_754067851458621_4073138409071965437_n.jpg

De tweede is echt een pareltje imo

Zeker, die ziet er van boven tot onder goed uit. Ik wist niet dat Mercery Rev nog liveshows deed.

Hey,
Ik ga dit jaar naar het NOS alive festival in Lissabon.
Iemand die er al een keer is geweest en misschien wat tips heeft over het festival en/of de stad?

Hey,
Iemand die er al een keer is geweest en misschien wat tips heeft over het festival en/of de stad?

De afgelopen jaren zijn verschillende mensen van ons naar NOS Alive geweest.
Die zijn te vinden in de oude topics.

https://forum.festileaks.com/forums/topic/pt-nos-alive-2016/page/4/
We hebben ook een NOS Alive 2018 topic als ik me niet vergis. Drop daar eventjes iets als je nog vragen hebt!

Hey,

De afgelopen jaren zijn verschillende mensen van ons naar NOS Alive geweest.
Die zijn te vinden in de oude topics.

https://forum.festileaks.com/forums/topic/pt-nos-alive-2016/page/4/
We hebben ook een NOS Alive 2018 topic als ik me niet vergis. Drop daar eventjes iets als je nog vragen hebt!

Weet niet of deze al is voorbij gekomen, maar met Tyler, Vince en Anderson ziet het er lekker uit: https://revolt.tv/stories/2018/02/05/tyler-creator-anderson-paak-hit-sasquatch-music-festival-0600354380

Rolling Stone Weekender in Duitsland heeft paar mooie namen toegevoegd om in de gaten te houden voor eventuele clubshows in het najaar.

o.a. Ryan Adams, Car Seat Headrest, The Flaming Lips, The Breeders en nog andere namen.

DZjfhH9VMAAScew.jpg

Dit werd dus net gecanceled. Jammer omdat het naast Panorama het tweede alternatieve festival is in de VS dat min of meer de boeken toe doet door slechte verkoopcijfers. Panorama '18 gaat wel nog door maar volgend jaar komt er geen editie van, nu FYF..

Lichtjes deprimerend bericht vind ik. Net omdat FYF (en Panorama) net zo goede lineups hadden, zeker voor de VS.

I blame Janet Jackson, die op beide lineups staat/stond. :wink:

Heb een beetje het gevoel dat er een overaanbod is gegroeid in de VS qua festivals waar prijsstijgingen voor tickets hand in hand gingen met het aantal festivals dat er bijkwamen. Ik bedoel voor 2 dagen FYF betaal je meer als voor 4 dagen Werchter..? Plus natuurlijk dat alternatieve festivals, die al uit zo'n 'kleine' markt moeten plukken door de line up die ze presenteren (alhoewel, zo over the top alternatief is die line up nu ook weer niet), er het eerste uit moeten.

Die prijzen in Amerika reizen echt de pan uit.

Daarbij dat je bij sommige festivals ook nog te maken hebt met al die VIP pakketten.
Wat hebben wij in hier toch geluk dat die groei hier wat gematigder gaat. Zo sta je ik er ook echt van te kijken dat Woo-Hah een pak namen betaalbaar maakt met verschillende acts die in Amerika stadions kunnen vullen.

Voor ons natuurlijk alleen maar positief dat er wat belletjes kapot knappen aan de overkant van de oceaan.

Kent iemand Kaltern Pop? Het is het zusje van Haldern Pop in Süd-Tirol (Noorden van Italie). Iemand heel toevallig al geweest?
Naast Beaches Brew nog nooit een Italiaans festival aangedaan, maar ik ben wel benieuwd. Verder vind ik Haldern een erg prettig festival, dus als het qua programmering en sfeer ong. hetzelfde is, vind ik het wel de moeite van het checken waard. Toffe omgeving iig, lijkt mij wel een mooie manier om het festivalseizoen uit te luiden..

http://kalternpop.de/

31369799_1867298346901732_4860113686452399456_n0_ea191520-5056-b3a8-4935faf874836ebc.jpg

Lost Lake gecanceled. De festival bubble is officieel aan het spatten.. Dit is denk ik nummer 4 dat in de VS dit jaar niet doorgaat.

31369799_1867298346901732_4860113686452399456_n0_ea191520-5056-b3a8-4935faf874836ebc.jpg

Lost Lake gecanceled. De festival bubble is officieel aan het spatten.. Dit is denk ik nummer 4 dat in de VS dit jaar niet doorgaat.

Toch wel opvallend daar in Amerika hoor, inderdaad de 4e. In Europa valt het nog mee toch? In Nl wel wat kleinere festivals.

Uiteindelijk valt het wel mee denk ik. Die top line kun je overal in de VS al zien denk ik. SZA, Janelle Monae en Nas zijn volgens mij de enigen die dit wat recht trokken maarja. Ik bedoel Imagine Dragons kwam zelfs op herhaling, dan weet je het wel bij dit festival. Oversaturatie hé. Ik merk ook meer en meer shift van EDM naar Hip hop artiesten op mainstream festivals, niet alleen in de VS. Ook iets om in het oog te houden denk ik. Vroeger kon je niet om een aantal DJs heen op festivals, nu lijken deze bijna allemaal vervangen door rappers.. Vraag is wie de volgende wordt in dit rijtje.

sasquatch-2018.jpg

Dit festival stopt er nu ook mee. Leuk middelgroot festival waar nadat commerciële boekingen van vorig jaar niet hielpen, sloeg men nu over op alternatieve boekingen. Reddit legt het falen van dit festival in de schoenen van LN. De ticketprijzen konden niet worden gedrukt doordat locale sponsors niet werden toegelaten van LN omdat die een deal hebben met InBev.

Wow, dat is zonde zeg... Gezien de locatie en de lineup van dit jaar had ik 'm juist bestempeld als mijn go-to festival, mocht ik ooit nog een keer de plas oversteken...

Users who are viewing this thread