Jaarlijstjes: Beste album van 2014

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Kairen! IRSE staat trouwens niet op spotify dus dan ben ik al weer snel te lui om het op een andere manier te gaan luisteren.
http://kaironirse.bandcamp.com/album/ujubasajuba (Worth it)

Die van D'Angelo is ook nog even uitgebracht nadat de meeste website's al met hun top zoveel kwamen. Die plaat wordt overal wel goed ontvangen, en staat ondertussen op RYM ook al op 1 van 2014. Ik kan er alleen niet zoveel mee.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Kairen! IRSE staat trouwens niet op spotify dus dan ben ik al weer snel te lui om het op een andere manier te gaan luisteren.

http://kaironirse.bandcamp.com/album/ujubasajuba (Worth it)

Die van D’Angelo is ook nog even uitgebracht nadat de meeste website’s al met hun top zoveel kwamen. Die plaat wordt overal wel goed ontvangen, en staat ondertussen op RYM ook al op 1 van 2014. Ik kan er alleen niet zoveel mee.

Thanks, hij staat op de download ;)

Ja, tja, kan ik me wel in vinden. Tot nu toe vind ik D'angelo wel leuk op de achtergrond, maar word er niet bijzonder warm van verder.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Wow shit. Ik heb echt in geen enkel 2014-lijstje White Lung terug gezien, dus ik denk ik luister hem maar niet. Nu heb ik echter een paar singles van ze opstaan en het klinkt echt geweldig. En die hebben dus ook een album uitgebracht dit jaar.
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Kairen! IRSE staat trouwens niet op spotify dus dan ben ik al weer snel te lui om het op een andere manier te gaan luisteren.

http://kaironirse.bandcamp.com/album/ujubasajuba (Worth it)

Die van D’Angelo is ook nog even uitgebracht nadat de meeste website’s al met hun top zoveel kwamen. Die plaat wordt overal wel goed ontvangen, en staat ondertussen op RYM ook al op 1 van 2014. Ik kan er alleen niet zoveel mee.

Ik vind die plaat juist echt fantastisch, pure seks.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Ik heb echt in geen enkel 2014-lijstje White Lung terug gezien, dus ik denk ik luister hem maar niet.

Die is alleen hier al in 4 lijstjes te vinden hoor :p

O kut inderdaad, sorry :x

<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>
Kairen! IRSE staat trouwens niet op spotify dus dan ben ik al weer snel te lui om het op een andere manier te gaan luisteren.


http://kaironirse.bandcamp.com/album/ujubasajuba (Worth it)

Die van D’Angelo is ook nog even uitgebracht nadat de meeste website’s al met hun top zoveel kwamen. Die plaat wordt overal wel goed ontvangen, en staat ondertussen op RYM ook al op 1 van 2014. Ik kan er alleen niet zoveel mee.


Ik vind die plaat juist echt fantastisch, pure seks.

Precies, leuk voor op de achtergrond. Net als AM, wat ik een 3/10 heb gegeven als cijfer :D. D'Angelo is wel beter, soms heel korte enorm technische stukjes in de instrumentatie. Maar over het algemeen mwah, 5/10 gegeven.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Thanks voor Kairon IRSE John :p. Facking vet album, was zeker een top-10 kandidaat geweest dit jaar als ik hem eerder had gehoord.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Zwak lijstje imo. Temples, Beck, Damien Rice en Alt-J heb ik allemaal gehoord maar hebben mijn top-50 niet eens gehaald. Zwakke albums imo. The War On Drugs haalde het op de valreep wel maar blijft enorm overgewaardeerd. De rest niet gehoord, hoewel ik Ben Howard nog wel van plan ben een kans te geven. Schijnt best goed te zijn namelijk. Blood Red Shoes heb ik ook ooit wel geluisterd maar ik weet niet echt meer wat ik daarvan vond. Nouja, ieder zijn mening.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Facking vet album, was zeker een top-10 kandidaat geweest dit jaar als ik hem eerder had gehoord.
Voor mij ook, heb hem nu nog iets eronder geplaatst. Vond het niet echt terecht om een album gelijk de top 10 in te gooien.

hoewel ik Ben Howard nog wel van plan ben een kans te geven. Schijnt best goed te zijn namelijk.
Als Ben Howard je bevalt zou ik Damien Rice ook nog een kans geven. Die is ook gewoon goed namelijk.

En thomas, ik heb Oscar & The Wolf op 4 gezet en alles eronder gewoon een plekje opgeschoven.
Voor de puntentelling ga ik gewoon de nummer 1 van het lijstje 50 punten geven, nummer 2 49, en zo door tot nummer 50 met 1 punt. Dat is het makkelijkste met al deze verschillende lengte lijstjes denk ik.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
Zwak lijstje imo. Temples, Beck, Damien Rice en Alt-J heb ik allemaal gehoord maar hebben mijn top-50 niet eens gehaald. Zwakke albums imo. The War On Drugs haalde het op de valreep wel maar blijft enorm overgewaardeerd. De rest niet gehoord, hoewel ik Ben Howard nog wel van plan ben een kans te geven. Schijnt best goed te zijn namelijk. Blood Red Shoes heb ik ook ooit wel geluisterd maar ik weet niet echt meer wat ik daarvan vond. Nouja, ieder zijn mening.

Nieuwe van Ben Howard is heerlijk, beter dan zijn meer zoetere debuut. Ik denk dat je het wel tof vind :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Nieuwe van Ben Howard is heerlijk, beter dan zijn meer zoetere debuut. Ik denk dat je het wel tof vind
icon_smile.gif

Dan zal ik Ben eens een kans geven. Blean Dunt was ook koel trouwens.



Dus omdat jij een andere smaak hebt is mijn lijstje een zwak lijstje?

Zijn nog veel meer albums die goed waren in 2014, maar die ik maar een paar keer geluisterd heb omdat ze niet echt mijn genre zijn.
Je hebt niet ‘dé top albums van 2014′, maar het zijn JOUW top albums.

Al zet je Taylor Swift of The War on Drugs op 1, ieder zijn mening, maar dan mag ik nog wel zeggen dat ik die vier albums zwak vond.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zwak lijstje imo. Temples, Beck, Damien Rice en Alt-J heb ik allemaal gehoord maar hebben mijn top-50 niet eens gehaald. Zwakke albums imo.

gelukkig ben jij hier een van de enigste in. Want ik zie deze albums bij veel muzieksite's/bladen en weet ik veel wat terugkomen in hun top weet ik veel wat. Misschien moet je ze allemaal nog eens goed opzetten. Denk toch dat je wat gemist hebt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Zwak lijstje imo. Temples, Beck, Damien Rice en Alt-J heb ik allemaal gehoord maar hebben mijn top-50 niet eens gehaald. Zwakke albums imo.

gelukkig ben jij hier een van de enigste in. Want ik zie deze albums bij veel muzieksite’s/bladen en weet ik veel wat terugkomen in hun top weet ik veel wat. Misschien moet je ze allemaal nog eens goed opzetten. Denk toch dat je wat gemist hebt.

Ik moet toegeven dat ik Beck en Damien Rice beide maar 1x heb opgehad, dus dat is wel een soort van first impression, ja. Heb niet de moeite genomen om die te herluisteren. Maar Alt-J heb ik vaker geluisterd en is toch echt een heel stuk zwakker dan het eerste album. Temples vond ik na een paar keer luisteren juist fantastisch, maar bij de 5e keer viel me gewoon op dat de magie er een beetje af was en alles min of meer hetzelfde klonk. Daarnaast geef ik er eigenlijk weinig om wat muzieksite's en -bladen vinden, maar ik snap dat je dat als een soort controle-autoriteit zou kunnen zien. Misschien. Kijk, Swans en Run the Jewels scoren ook hoog bij zulke sites en bladen en daar ben ik het heel erg mee eens dus ik zit ook niet het tegenovergestelde goed te vinden hier ofso. Je mag toch best een mening hebben?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wessel wrote:
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>
Zwak lijstje imo. Temples, Beck, Damien Rice en Alt-J heb ik allemaal gehoord maar hebben mijn top-50 niet eens gehaald. Zwakke albums imo.
gelukkig ben jij hier een van de enigste in. Want ik zie deze albums bij veel muzieksite’s/bladen en weet ik veel wat terugkomen in hun top weet ik veel wat. Misschien moet je ze allemaal nog eens goed opzetten. Denk toch dat je wat gemist hebt.
Ik moet toegeven dat ik Beck en Damien Rice beide maar 1x heb opgehad, dus dat is wel een soort van first impression, ja. Heb niet de moeite genomen om die te herluisteren. Maar Alt-J heb ik vaker geluisterd en is toch echt een heel stuk zwakker dan het eerste album. Temples vond ik na een paar keer luisteren juist fantastisch, maar bij de 5e keer viel me gewoon op dat de magie er een beetje af was en alles min of meer hetzelfde klonk. Daarnaast geef ik er eigenlijk weinig om wat muzieksite’s en -bladen vinden, maar ik snap dat je dat als een soort controle-autoriteit zou kunnen zien. Misschien. Kijk, Swans en Run the Jewels scoren ook hoog bij zulke sites en bladen en daar ben ik het heel erg mee eens dus ik zit ook niet het tegenovergestelde goed te vinden hier ofso. Je mag toch best een mening hebben?

Tuurlijk die lijstjes site's boeit niemand wat. Maar het is wel een mooie lijst om te zien wat toch wel albums zijn die misschien nog wel een luisterbeurtje waard zijn. In jouw reactie ben je albums aan het afzeiken die je dus eigenlijk te weinig kans hebt gegeven. Wat je zegt over Temples ben ik helemaal met je eens en Beck vind ik ook tering saai. Maar ik heb die wel 3 keer de kans gegeven.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Blean Dunt was ook koel trouwens.

Nu is het even ingezakt en vind ik Dean Blunt nog beter. Meer mensen die Black Metal geluisterd hebben? Volgens mij zag ik hem wel in een aantal lijstjes hier terug?

Ik snap alleen niet hoe Ben Howard niet geweldig scoort in de muziekbladen top blabla. Dat album is echt ge-wel-dig.

Ik ga 'm luisteren ;). Heb wel reviews van zijn HMH-shows gelezen, lijkt me wel een koele vent.

Tuurlijk die lijstjes site’s boeit niemand wat. Maar het is wel een mooie lijst om te zien wat toch wel albums zijn die misschien nog wel een luisterbeurtje waard zijn. In jouw reactie ben je albums aan het afzeiken die je dus eigenlijk te weinig kans hebt gegeven. Wat je zegt over Temples ben ik helemaal met je eens en Beck vind ik ook tering saai. Maar ik heb die wel 3 keer de kans gegeven.

Ze boeien me wel hoor. Als in: ik lees ze wel en vind het best interessant om te lezen wat andere mensen ergens van vinden voor ik er zelf naar ga luisteren zoals jij ook zegt, maar ik laat het niet mijn eigen mening beïnvloeden. Het is niet mijn bedoeling om alles hier af te zeiken hoor, hahah, maar als je 100 tot 200 albums op jaarbasis luistert kun je natuurlijk niet elk album vaker luisteren. Wat ik met Temples en Alt-J overigens wel heb gedaan dus. Beck trok juist positief mijn aandacht toen ik een video van hem zag waarin hij Arcade Fire coverde, maar zijn album viel dan toch wat tegen voor mij. The War on Drugs heb ik ook 3x geluisterd en een paar nummers van het album nog veel vaker zelfs.

Nu tijd voor Todd Terje trouwens, heb ik hier ook vaker langs zien komen en ik dacht oke ik zet ff 1 nummer op, maar het klinkt vet goed dus ik doe z'n hele plaat maar even :D.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Black Lies wrote:
Facking vet album, was zeker een top-10 kandidaat geweest dit jaar als ik hem eerder had gehoord.

Voor mij ook, heb hem nu nog iets eronder geplaatst. Vond het niet echt terecht om een album gelijk de top 10 in te gooien.

Black Lies wrote:
hoewel ik Ben Howard nog wel van plan ben een kans te geven. Schijnt best goed te zijn namelijk.

Als Ben Howard je bevalt zou ik Damien Rice ook nog een kans geven. Die is ook gewoon goed namelijk.

En thomas, ik heb Oscar & The Wolf op 4 gezet en alles eronder gewoon een plekje opgeschoven.
Voor de puntentelling ga ik gewoon de nummer 1 van het lijstje 50 punten geven, nummer 2 49, en zo door tot nummer 50 met 1 punt. Dat is het makkelijkste met al deze verschillende lengte lijstjes denk ik.

Nee, ik vind dat je het bij de top-10's moet houden. Uiteraard is het aan jou maar dan heeft iedereen evenveel invloed.

Je kan natuurlijk ook aan iedereen vragen om een top 50 op te geven, maar dat zou ik bijvoorbeeld al niet kunnen aangezien ik er bij lange na niet 50 zo goed heb geluisterd dat ik er een mening over kan vormen. Ikzelf moet albums toch echt een keer of 5 minimaal hebben geluisterd om ze goed te kunnen beoordelen en albums die ik niet interessant genoeg vind in eerste instantie komen vaak niet verder dan een halve luisterbeurt. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik kom dus nooit aan 50 albums in een jaar (nouja wellicht wel maar niet allemaal uit het jaar zelf).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Neen, alleen de top-10's meenemen zou niet eerlijk zijn. Een behoorlijk aantal mensen (zeker een stuk of 5 volgens mij) heeft een top-50 gemaakt en dan moet ook elk nummer meetellen vind ik. Als je minder dan 50 albums in je lijst wil kan dat en met dit puntensysteem wordt dat wel goed gecompenseerd.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Neen, alleen de top-10’s meenemen zou niet eerlijk zijn. Een behoorlijk aantal mensen (zeker een stuk of 5 volgens mij) heeft een top-50 gemaakt en dan moet ook elk nummer meetellen vind ik. Als je minder dan 50 albums in je lijst wil kan dat en met dit puntensysteem wordt dat wel goed gecompenseerd.

Niet mee eens, want dan benadeel je mensen die er geen 50 hebben ingevuld. Iedereen heeft wel een top 10, maar lang niet iedereen een top 50. Een deel van de top 50jes is ook gepost voor het idee er uberhaupt was. Als je 50 albums uit 2014 hebt geluisterd is een top 50 hartstikke tof, maar als je dat niet hebt gedaan wordt je benadeeld.

Ik zou zeggen maak er sowieso 1 met de top 10 van iedereen en als het niet te moeilijk is maak je een alternatieve waar ook de top 25 en top 50 mee neemt
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Black Lies wrote:
Blean Dunt was ook koel trouwens.
Nu is het even ingezakt en vind ik Dean Blunt nog beter. Meer mensen die Black Metal geluisterd hebben? Volgens mij zag ik hem wel in een aantal lijstjes hier terug?

Negende plek dit jaar ;). Geniale plaat, je moet ook de lyrics maar eens opzoeken.

Wat betreft de discussie over het aantal albums: wat mij betreft is beginnen met een top 10 wel prima. Mijn top 10 platen van dit jaar staan erg vast. Scheelt trouwens ook flink wat werk voor PwoperFish, die dit allemaal vrijwillig doet hé ;).
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik heb nu een voorlopige lijst met alle top 10 er in verwerkt en een lijst met alles. Iedereen tevreden. En ik doe het niet met tegenzin hoor, anders had ik het niet aangeboden ;)

Edit: Het nadeel van de top 10 is wel dat heel veel albums op een gelijke plaats eindigen. Ik heb nu 3 nummers 5.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken