Jaarlijstjes: Beste album van 2014

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Holy shit Jesse, dit is een beter lijstje dan ik van jou verwacht had hahah. Ontbreken wel een aantal metalalbums die ik wel verwacht had bij jou terug te zien.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.509
784
Holy shit Jesse, dit is een beter lijstje dan ik van jou verwacht had hahah. Ontbreken wel een aantal metalalbums die ik wel verwacht had bij jou terug te zien.

Metal viel een beetje tegen, Slipknot, Behemoth, Hellyeah en vooral Equilibrium die halen hun niveau van Sagas echt niet meer. Wel een paar grappige met Steel Panther en Alestorm. Alleen Elvenking en Insomnium wisten me echt te verbazen, Insomnium kende ik nog niet en dit was Elvenkings beste werk tot nu toe.

Voor de rest heb ik bijvoorbeeld King Gizard & The lizard Wizard van jou geleend (geweldige naam voor een band )
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Holy shit Jesse, dit is een beter lijstje dan ik van jou verwacht had hahah. Ontbreken wel een aantal metalalbums die ik wel verwacht had bij jou terug te zien.

Metal viel een beetje tegen, Slipknot, Behemoth, Hellyeah en vooral Equilibrium die halen hun niveau van Sagas echt niet meer. Wel een paar grappige met Steel Panther en Alestorm. Alleen Elvenking en Insomnium wisten me echt te verbazen, Insomnium kende ik nog niet en dit was Elvenkings beste werk tot nu toe.

Voor de rest heb ik bijvoorbeeld King Gizard & The lizard Wizard van jou geleend (geweldige naam voor een band )

Hm oke, geen Alcest en Botanist geluisterd? Alcest is misschien meer shoegaze/postrock, dunno, maar ook zeker metal. Godflesh was ook erg goed, maar heel industrial. Gizard Lizard Wizard is inderdaad geweldig hahah.

Overigens een naam die ik hier nergens heb gezien en nu zelf ook pas ontdek -> Boris heeft schijnbaar een album gemaakt in 2014 en tot nu toe klinkt het echt geweldig. Best wel trage, experimentele metal zou ik het noemen. Misschien niet eens metal, maar het is wel eerder metal dan punk of rock.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.509
784
Alcest ja, is er net niet ingekomen, maar is inderdaad niet echt een metal album. Botanist niet geluisterd. van Industrial ben ik niet echt heel erg groot fan. Maar ben ook niet echt een volkomen metalhead, maar kan wel heel veel waarderen. Ik vind Prog veel interessanter.

pwoper, heb je het over de artiest of titel?:p


 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
pwoper, heb je het over de artiest of titel?:p
Beide, ik probeer uit te zoeken wat het betekent. Maar mijn Fins is niet zo goed.
Het album klinkt wel erg fijn zo op het eerste gehoor.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.509
784
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
pwoper, heb je het over de artiest of titel?:p

Beide, ik probeer uit te zoeken wat het betekent. Maar mijn Fins is niet zo goed.
Het album klinkt wel erg fijn zo op het eerste gehoor.

De muziek inderdaad, Heerlijk. Finse band maar blijken Russische lyrics te hebben. Heel dromerige post-rock noem ik het. Geen idee, lastig in een hokje te plaatsen. als je de titel googled kom je alleen maar bij dit album, dus het is of een grappige samenvoeging of zelf bedacht.

Fijn dat jij verder kijkt en luistert dan dat je neus lang is :D

http://kaironirse.bandcamp.com/album/ujubasajuba
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Sandervandam wrote:</div>
21. Kairon; IRSE! – Ujubasajuba

Dit klinkt behoorlijk vet. De muziek dan, ik ben nog even aan het puzzelen hoe je de naam uitspreekt.

Fijn dat je het vet vindt! /mu/ kon er maar niet over ophouden, daar heb ik het van, is sowieso een goede plek om muziek te ontdekken. (4chan.org/mu/ voor als je het niet kent)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hahah /mu is wel extreem hipster, maar komen wel vaak goeie dingen langs opzich idd.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik kwam 'm in dit lijstje tegen en herkende hem aan de naam omdat ik het ook al een opvallende naam vond in jouw lijstje.
Hier kijk ik vaak voor nieuwe dingen, je kan ook handig genres eruit filteren. Er staat altijd veel metal in wat ik totaal niet boeiend vind :p

 

Robin

Nieuw lid
29 sep 2012
4
0
1. Royal Blood - Royal Blood
2. Nick Mulvey - First Mind
3. Ty Segall - Manipulator
4. The War on Drugs - Lost in the Dream
5. Chet Faker - Built on Glass
6. DZ Deathrays - Black Rat
7. Mac Demarco - Salad Days
8. Foster The People - Supermodel
9. SOHN - Tremors
10. Blood Red Shoes - Blood Red Shoes
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Jeuj daar is het enige lijstje dat ik net zo serieus neem als mijn eigen lijstje > https://www.youtube.com/watch?v=6GAUWscCIHg

Op voorhand dan, heeft niets te maken met de uiteindelijke top-50 natuurlijk. The Needle Drop is wel zo ongeveer de yt'er die er naar mijn mening de meeste kennis over heeft. Wat zou er op 1 staan? The War on Drugs? St. Vincent? Tuurlijk niet lol.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Als jij het een goede lijst vindt kan ik wel raden wie er op 1 staat. Maar opzich wel een mooi lijstje, al mis ik wel wat albums die bijna verplicht moeten zijn in elke top 50.
Ook nog een mooie lijst van een van de weinige goede alternatieve Nederlandse blogs; http://specials.kickingthehabit.nl/special/jaarlijsten-2014
En als iemand echt nog een experimentele lijst wil zien: http://thequietus.com/articles/16739-albums-of-the-year-2014 Ik denk dat ik 3/4 niet ken..

Ik heb ik mijn lijstje Kairon; IRSE en Todd Terje er nog in gegooid. En Protomartyr en together Pangea helaas daardoor eruit gehaald. Ga Kairon; IRSE luisteren mensen!

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Thanks, vooral die eerste link heeft een mooi lijstje. Wat zou er dan verplicht zijn in een top-50 van 2014 (behalve Swans)?

Kairon IRSE zal ik nog wel eens luisteren als jullie het zo geweldig vinden hahah. Toch spijtig dat Together Pangea eruit is, want dat is toch wel een toffe plaat.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Wat zou er dan verplicht zijn in een top-50 van 2014 (behalve Swans)?
TWoD! Nee maar als ik zijn lijst zo bekijk zou die er niet echt tussen passen. Maar als je The Wytches erin hebt staan verwacht ik zeker ook wel Ty Segall.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik kan niet bepaald zeggen dat ik theneedledrop de 'beste' muziekrecensent/'journalist' vind op het internet, al is de amusementswaarde altijd wel hoog :p. Tinymixtapes wijkt dit jaar redelijk af van de verwachtingen moet ik zeggen. Staat nog redelijk wat tussen waar ik niet eens van had gehoord, maar verder wel een goeie lijst: http://www.tinymixtapes.com/features/2014-favorite-50-music-releases-of-2014?page=4

Verder voor de liefhebbers van elektronische muziek: RA heeft een hele puike lijst gemaakt: http://www.residentadvisor.net/feature.aspx?2332. Ik baal achteraf wel dat ik Andy Stott niet beter heb beluisterd, omdat hij zo laat in het jaar kwam. Die had stukken hoger mogen staan bij mij.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Mwah vond het gewoon een sterke lijst. Ik was zelf helemaal niet zo gesteld op de albums van Schoolboy Q en Behemoth van dit jaar en daarnaast is er veel in zijn lijst wat ik niet geluisterd heb, dus het is echt niet zo dat ik de lijst even uitzoek die het meest bij die van mezelf past hoor hahah.

Kairen! IRSE staat trouwens niet op spotify dus dan ben ik al weer snel te lui om het op een andere manier te gaan luisteren. Voor nu dan maar even D'angelo, moest ook nog gebeuren.

E: Sun O))) moet ik ook nog luisteren zie ik nu ik op dat linkje van mixtapes klik. En Dean Blunt ook. En Grouper vond ik helemaal niet zo goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken