Graspop Metal Meeting 2024

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
213
553
U zijt vergeven.
En God zij met u
devil GIF
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.087
Je kunt een sterke undercard hebben en Hammerfall laten afsluiten.

Straks zijn alke grote namen met pensioen, dus kan het doorschuiven.
Je ziet hetzelfde met Machine Head, gruwelijke band, maar het trekt lang niet zoveel publiek als GNR en Slipknot.
Ik denk als MH op herhaling komt, ze ook eerder de Southstage zullen afsluiten.
kan aan mij liggen maar ik vond het niet zo druk bij slipknot dit jaar, was ook wel een stacked dag en dat kruipt in de benen zo laat.

alsook, het rommelde toen ook al bij slipknot door het ontslag van craig jones de dag er voor en ontbreken van clown
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
624
774
Wat mij nou tof zou lijken: Dimmu Borgir als één van de mainstage afsluiters in het donker.
Gezien in wacken 2012 met het symphonisch orkest!
Enkel zou dit op graspop jammer genoeg niet werken.
Net zoals Savatage als headliner ook niet zou werken op graspop jammer genoeg.

Wat wel zou werken is Electric callboy op de mainstage en iets totaal anders tegelijk in de marquee en metaldome.
Zodat er zeker voor iedereen wat te zien is.
 
  • Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Gezien in wacken 2012 met het symphonisch orkest!
Enkel zou dit op graspop jammer genoeg niet werken.
Net zoals Savatage als headliner ook niet zou werken op graspop jammer genoeg.

Wat wel zou werken is Electric callboy op de mainstage en iets totaal anders tegelijk in de marquee en metaldome.
Zodat er zeker voor iedereen wat te zien is.
En waarom zou dat niet werken? Zou veruit de meest unieke act van het festival zijn op die manier.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.711
3.442
Ik mag toch hopen dat Bring Me The Horizon en Electric Callboy niet allebei een dag de South Stage gaan headlinen. Maar het zou wel een logische stap zijn na de afgelopen editie met die 318 metalcore bands per dag. Daarbij komt dat Bring Me The Horizon nog wel wat metal in zijn muziek heeft. Electric Callboy is een en al pop en elektrisch. Met Ayreon, Dream Theater, Opeth etc. etc. in de tenten als tegenhanger van die in mijn ogen pubermuziek zul je mij ook niet horen klagen.

Maar het heeft er dit jaar wel alle schijn van dat de grotere namen in de Marquee het gaan beslissen of ik al dan niet naar Graspop ga komend jaar. De Main Stages heb ik al wel opgegeven.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
624
774
En waarom zou dat niet werken? Zou veruit de meest unieke act van het festival zijn op die manier.
Graspop denkt te commercieel.

Waar alcatraz wel vanuit het standpunt van de lokale metalhead denkt. En prachtige bands neerzet, die graspop nooit zou boeken jammer genoeg.

Een headline show van helloween of bands als cattle decapitation, twilight force, sleep, uli john roth om er enkele te noemen zie ik niet rap op graspop verschijnen jammer genoeg.

Ik zou het zelf fantastisch vinden bvb dimmu of Emperor in het donker.
Of powermetal als dagafsluiter hammerfall, helloween, blind guardian.
Of een band als Sodom, vreid, thyrfing op graspop zou ik enkel maar toejuichen maar zie ik jammer genoeg niet snel gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Joslittel

prins

Dagopener
9 nov 2019
559
681
June
01 - Barba Negra, Budapest, HUNGARY
03 - Arenale Romane, Bucharest, ROMANIA
05-08 - Mystic Festival, Gdansk, POLAND *
05-08 - Sweden Rock Festival, Solvesborg, SWEDEN *
09 - Rockefeller, Oslo, NORWAY
16 - Huxleys Neue Welt, Berlin, GERMANY
17 - Grosse Freiheit 36, Hamburg, GERMANY
19–22 - Copenhell, Copenhagen, DENMARK *
24 - Zeltfestival Rhein-Neckar, Mannheim, GERMANY *
25 - Circus Krone, Munich, GERMANY
27–30 - Hellfest, Clisson, FRANCE *
30 - Rockhal, Esch-Sur-Alzette, LUXEMBOURG

tourdata van bruce dickinson in juni, weet niet of hij graspop wel gaat doen.
staat wel in 013 tilburg en oosterpoort in groningen geen belgische datum
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

saurus

Dagopener
4 feb 2019
624
774
June
01 - Barba Negra, Budapest, HUNGARY
03 - Arenale Romane, Bucharest, ROMANIA
05-08 - Mystic Festival, Gdansk, POLAND *
05-08 - Sweden Rock Festival, Solvesborg, SWEDEN *
09 - Rockefeller, Oslo, NORWAY
16 - Huxleys Neue Welt, Berlin, GERMANY
17 - Grosse Freiheit 36, Hamburg, GERMANY
19–22 - Copenhell, Copenhagen, DENMARK *
24 - Zeltfestival Rhein-Neckar, Mannheim, GERMANY *
25 - Circus Krone, Munich, GERMANY
27–30 - Hellfest, Clisson, FRANCE *
30 - Rockhal, Esch-Sur-Alzette, LUXEMBOURG

tourdata van bruce dickinson in juni, weet niet of hij graspop wel gaat doen.
Hij zal er wel staan 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en festivalryo

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
277
429
Ik ga nu even de knoop doorhakken.

Ik heb EC aan een niet metal vriend laten horen. En die zegt duidelijk Het is Metal met techno momenten Erin. Waarop ik vroeg dus is het metal? Ja. Het is metal.


Dus. EC is metal en geen pop band/cover band/wat ze nog meer worden genoemd. En ja ze kunnen GMM prima headlinen.

Kunnen we het nu weer over wat anders hebben dan discussies die we elke week weer hebben. 😇
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.483
752
Jera on Air dropt eerste 30 namen
"Hi, lovely people of Jera On Air!

The wait is finally over! Here are the first 30! bands for next summer:

First up is our headliner for Thursday.
Yesterday they showed the Rock Circus in Den Bosch they still got the moves. We are really happy to announce that Electric Callboy will be back at that place where everyone can be happy.
That's right, Bad Religion will be joining them alongside Authority Zero, Gel, Get The Shot, Hot Mulligan, Knosis, Madball, Ploegendienst, Shadow Of Intent and many more to come…

After selling out Holland’s biggest venue 'The Ziggo Dome' in February, The Boys in Dropkick Murphy’s are back next summer at the Fields of Ysselsteyn. They will be joined by Sum 41 who will play their last ever Dutch Festivalshow. Also appearing on Friday are, Ice Nine Kills, Simple Plan, Better Lovers, Biohazard, Bleed From Within, Counterparts, Hang Youth and Silverstein.

Unfortunately we still have to wait to reveal our headliner for the Saturday but we are more than proud to announce that: While She Sleeps, Alpha Wolf, Bane, Bob Vylan, Bury Tomorrow, Comeback Kid, Erra, Fit For a King and Thy Art is Murder are the first 10 bands to play the last day of Jera On Air 2024.

Get your tickets here: https://www.jeraonair.nl/nl/tickets/
Or at Impericon here: https://imperi.cn/jeraonair-tix

Keep your eyes open we have way more where this came from!

Much lo "ve team JOA! 🖤🖤
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.087
better lovers is volgens mij een zekerheidje nu, greg puciato is kind aan huis bij graspop.

ice nine kills dubbel ziet er meer en meer waarschijnlijk uit. sum41 ook lager dan verwacht

bleed from within na hun goeie set op alcatraz mag ook overkomen
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en sven.cr

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
Ik ben één van de Electric Callboy fans. Gisteren heb ik me weer rot geamuseerd. Maar ik begrijp ook dat smaken verschillen. Alleen vind ik sommigen hun assessment van de band niet correct. "Geen metal", "enkel pop en elektrisch". Dat klopt gewoon niet. Het is inderdaad een mix met veel pop en veel beats, maar de metalstukken die je in elk nummer hebt, zijn gewoon harde metalcore. Dat is een objectieve waarheid. Nogmaals, dat de mix van stijlen niet voor iedereen is, dat is normaal en subjectief.

Of het headliner status waardig is, weet ik eigenlijk niet. Ik ken persoonlijk meer mensen die ze niet dan wel goed vinden. Zelf heb ik ze nu twee keer gezien. Maar dat was twee keer bijna hetzelfde. En dus is er naar mijn mening nu eerst nood aan een nieuw album. En dat moet er weer boenk op zijn zodat ze verder kunnen groeien.


Over andere bands als headliners dan... ik denk soms dat metal gewoon té divers is om echt consensus te krijgen over wat headliner waardig is. De organisatie moet gewoon zijn nek uitsteken en soms is dat hit (gojira, machine head) en soms is dat mis (soulfly lang geleden).



(ik vond gisteren trouwens Lorna Shore en Epica ook heel goed. Rivers of Nihil normaal ook, maar het geluid haperde iets te veel, wat het verpestte, hoewel dat hun schuld niet was natuurlijk)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.087
Niet echt nieuwe namen in de geruchtenmolen hiermee voor GMM helaas. Wel benieuwd wie de zaterdag headlined. Vrijdag heeft een dikke bovenkant van het affiche, gave dag. Over de donderdag zeg ik even niks :)
ik zou denken beartooth maar waarom zou die dan nog niet aangekondigd zijn?

the offspring nog eens maar waarom dan ook niet aangekondigd?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.331
June
01 - Barba Negra, Budapest, HUNGARY
03 - Arenale Romane, Bucharest, ROMANIA
05-08 - Mystic Festival, Gdansk, POLAND *
05-08 - Sweden Rock Festival, Solvesborg, SWEDEN *
09 - Rockefeller, Oslo, NORWAY
16 - Huxleys Neue Welt, Berlin, GERMANY
17 - Grosse Freiheit 36, Hamburg, GERMANY
19–22 - Copenhell, Copenhagen, DENMARK *
24 - Zeltfestival Rhein-Neckar, Mannheim, GERMANY *
25 - Circus Krone, Munich, GERMANY
27–30 - Hellfest, Clisson, FRANCE *
30 - Rockhal, Esch-Sur-Alzette, LUXEMBOURG

tourdata van bruce dickinson in juni, weet niet of hij graspop wel gaat doen.
staat wel in 013 tilburg en oosterpoort in groningen geen belgische datum
Waarom zou hij geen Graspop doen? hij heeft in de 4 dagen van Graspop nog geen enkele show staan in dat schema?
Ik mag toch hopen dat Bring Me The Horizon en Electric Callboy niet allebei een dag de South Stage gaan headlinen. Maar het zou wel een logische stap zijn na de afgelopen editie met die 318 metalcore bands per dag. Daarbij komt dat Bring Me The Horizon nog wel wat metal in zijn muziek heeft. Electric Callboy is een en al pop en elektrisch. Met Ayreon, Dream Theater, Opeth etc. etc. in de tenten als tegenhanger van die in mijn ogen pubermuziek zul je mij ook niet horen klagen.

Maar het heeft er dit jaar wel alle schijn van dat de grotere namen in de Marquee het gaan beslissen of ik al dan niet naar Graspop ga komend jaar. De Main Stages heb ik al wel opgegeven.
er is niemand die denkt dat EC een south stage headliner is volgens mij, ten hoogste een kleine north stage headliner maar waarschijnlijk staan ze gewoon wat vroeger op de avond
BMTH daarentegen is gewoon een South stage headliner en niets anders
ik zou denken beartooth maar waarom zou die dan nog niet aangekondigd zijn?

the offspring nog eens maar waarom dan ook niet aangekondigd?
Volgens mij hadden die het over een grote headliner vanwege jubileumeditie, dat zal geen Beartooth zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken